EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb vandaag een flinke eetdag.

Eerst om 12 uur een high tea bij een vriendinnetje, die jarig is en daarna gaan we bij vrienden eten.

Moet me bij die high tea dus inhouden, anders eet ik vanavond nix.

Ga nu maar vast calorietjes op voorhand verbranden en flink wat kilometers op het racefietsje maken.
Dat eten klinkt goed Teigera! Restaurant komt ook op mijn lijstje. Een goeie vriendin van me is een paar jaar geleden naar Peru geweest maar vond het eten niet te vreten. Ik grapte toen al dat ik haar eens mee zou nemen naar dat Peruaanse restaurant in A'dam Moet het maar echt eens gaan doen! Beetje jammer dat ze inmiddels in Leeuwarden woont en hier niet zo vaak is. Vorige week nog, toen zijn we naar La Oliva geweest.

Oh ja, ik ga je even terugmailen over de sucuk.

Heb ook wel zin om die tosti weer te maken, maar daar zal het de komende maand niet van komen

Ik ga zo eerst maar eens ontbijten, en dan ga ik richting kantoor om te werken. Vanavond komt er een vriendin eten (ik maak risotto) want we moeten X-factor even in de herhaling kijken
Leuk Teigera, dat jullie al die verschillende dingen hebben geprobeerd. Ik eet idd wel vis, dus dat maakt het idd iets makkelijker. Ik zal er eens op de kaart kijken.

Hiltje, wat jij hebt gegeten klinkt ook errug lekker.

Age, is er al iets bekend over een datum?
Ik heb heerlijk pastasaus over van gister. Die neem ik vandaag met aardappelpuree in de oven. Ik heb geen idee hoe het kan maar de saus was verrukkelijk maar die pasta, tri colore, smaakte helemaal niet. Gelukkig heb ik de pasta die over was niet bij de saus gedaan dus die kan ik vanavond lekker nemen.

Klinkt lekker allemaal jullie restaurantmenu's zeg.

Age, als je die TO spreekt voor een datum, wil je dan nog even vragen zie mijn laatste mail wat er precies van ons verwacht wordt.

Ik heb er wel zin in.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vis kebap, rijst, kokos sperziebonen, (veld)sla, en een bladerdeeghapje met peynir/koriander
lekker nazife en dat Peruaanse eten klonk ook echt heerlijk!

Ik was voornemens Surinaamse kip-kerrie massala te maken vanavond maar eega kon in de AH de kruiden niet vinden en heeft toen maar een pot patak tikka massala meegenomen. Ook goed, drumsticks dus met tomaat en aardappel gestoofd in de Indiaase massala erbij (surinaamse ) kouseband en gebakken banaan.....
kouseband....dat heb ik lang niet gegeten. Binnenkort maar eens maken.
quote:Kalliope schreef op 10 april 2010 @ 17:30:

Fijn dat je de uitspraak er even bij zet nazife...ik lees al dagen 'zuukuuk'. Ik moest hier even keihard van lachen
Hier wordt het stukjes pangasiusfilet met aardappelpartjes uit de oven en een satéschnitzel (mjam!).
En jaaa.. wij eten dus vlees én vis. Moeten beide op (vergeten in te vriezen).. Vriend vis, ik vlees. Groente is stukjes komkommer, tomaat en een uitje door de sla.
Dank voor het recept voor het Indiaas gehakt en de raita, Teigera. Leuk je Peruaanse avontuur en lekker ook zo te lezen!

Vanavond eten we pizza in Rome. The real deal... Bij m'n laatste bezoek heb ik de pizza parmigiana ontdekt:

maar dan grote lappen aubergine, niet van dat lullige
Oh, Lampje, een pizza met aubergine klinkt goed zeg! En dan in Rome, dat moet goedkomen... heerlijk, geniet ervan!

Vanavond maak ik een nieuw recept: runderriblappen met honing en mosterd en bier, uit de oven. Daarbij gegrilde bloemkool (met paprikapoeder en sesam) met gekruide gebakken aardappeltjes.
Ik eet vanavond een stukje tilapiafilet, gekookte aardappels en doperwten en wortelen. Veel Hollandser kan het volgens mij niet
yep, boerenkool wat temperatuur buiten nog goed kan brrrrrrrrrrr
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Wortelstamp!
Oh, lekker, wortelstamp!!
Oh ja, en omdat je hier twee keer per dag warm eet (heel vervelend , wel wat voor de lijn, maar vooruit), meld ik ook nog maar even dat ik zometeen met de lunch 'pasta ai carciofi' (pasta met artisjokken) eet en plak er ook nog ff een plaatje bij (heel flauw ):

quote:Lampje2204 schreef op 11 april 2010 @ 13:54:

Oh ja, en omdat je hier twee keer per dag warm eet (heel vervelend , wel wat voor de lijn, maar vooruit), meld ik ook nog maar even dat ik zometeen met de lunch 'pasta ai carciofi' (pasta met artisjokken) eet en plak er ook nog ff een plaatje bij (heel flauw ):

[afbeelding]Mjam! Dat ziet er heurlijk uit!
oh nu heb ik ook wel zin om naar rome te gaan
Rome is echt zo leuk!!

Ik eet vanavond pasta. Vanmiddag een couscoussalade op. Nou ja, alleen met komkommer en avocado, met wat limoen en kruidenpastaspul.

quote:kalliope, ik maak het wel eens mee bij de turkse super. vraagt iemand ernaar en die eigenaar staat er dan echt van "wat is suukuuk?"Ik zou dat nooit hardop zeggen. Zou het gewoon aanwijzen. Als ik in een restaurant zit waar de namen van de gerechten niet Nederlands zijn, dan wijs ik het ook alleen aan op de kaart.
Liever elitair dan een pauper!
Kleine aanvulling: vanmiddag voor het eerst de tosti met sucuk en peynir gemaakt. Lekker!! Ook vriend vond m erg lekker. Hij zal hier vaker op tafel komen.
Geroosterde gamba's.

Aardappelen uit de oven en roergebakken paksoi met knoflook en oestersaus.
Vanavond stamppot rauwe andijvie. Ik zie weer zoveel lekkers hier voorbij komen!
ik doe denk ik ook nog wat nootjes en rozijnen door de rijst.
Zondagse maaltijd:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven