Huisdier bij ziekte in laten slapen?

11-04-2010 18:41 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn poes van 9 is misschien ziek. De kans bestaat dat ze suikerziekte heeft, maar dat is nog niet zeker.

Ik heb de dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt voor aankomende woensdag, dus even afwachten. Maar ze gaf al aan dat het niet goed was dat ze zoveel dronk en er waarschijnlijk iets zou zijn, maar wat....kon vanalles zijn.

Op internet kom ik oa suikerziekte tegen. Ik kom veel tegen dat je 2 x per dag insuline in moet spuiten en dat het beestje zo toch nog een fijn en verder gezond leven kan hebben.

Nu heb ik het hier met mijn man over gehad en hij is eigenlijk vrijduidelijk. Stel het is suikerziekte en je moet 2 keer per dag spuiten heb je zelf dan nog wel een leven als je je leven daar zo voor moet veranderen. Hij zegt trouwens niet letterlijk in laten slapen. Hij heeft niets met de poes (ik had deze al voordat wij elkaar leerde kennen), maar ik wel, ik hou met heel mijn hart van het beestje.

Ik ben nu dus bang dat er straks geconstateerd word dat de poes een ziekte heeft die niet zomaar met een operatie of een pilletje te verhelpen is en dat dit erg tussen mij en mijn man in komt te staan. Of dat het in de praktijk blijkt dat het moeilijk te regelen is dat de poes optijd medicijnen etc krijgt.

Mijn gevoel kan het beestje dan ook nog niet in laten slapen.

Heb jij weleens voor zo'n keuze gestaan en wat gedaan?

Om welke reden heb jij een huisdier in laten slapen?

Totaal aantal stemmen: 41

Omdat het dier doodziek was en veel pijn had (78%)
Omdat het dier ziek was en op leeftijd en waarschijnlijk toc (15%)
Omdat het dier ziek was en ik de verzorging niet aankon (7%)
Dat Elninjo niet een wenselijk antwoord geeft, betekent niet dat ze 'slecht' is of iets dergelijks, dames.

Hoewel ik dan wel voor inslapen zou gaan en niet voor 'de natuur zijn gang laten gaan'.
quote:elninjoo schreef op 11 april 2010 @ 19:11:

Ik zou gewoon geen medicatie toedienen en de natuur z'n gang laten gaan. Dan hoef je 'm ook niet in te laten slapen.

Doe even normaal alsjeblieft zeg. Meen ik nu echt. Dat doe je niet. Als je beestje wat je jaren hebt gehad medicijnen nodig heeft dan geef je die of je laat je diertje inslapen. Bij mensen hebben we vaak die keuze niet. Maar daar zeg je ook niet, (als voorbeeld) oh mijn ouders zijn ziek, laat ze maar tot ze doodgaan. Ik kan hier echt kwaad over worden.

Zal wel even wegblijven van dit topic voor ik nog kwaaier word.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Pompiedoe schreef op 11 april 2010 @ 19:14:

[...]

Sjesis het beestje laten lijden?Als het lijdt zonder medicatie zou ik dus voor 't spuitje kiezen.
.
.
quote:feeks schreef op 11 april 2010 @ 19:17:

[...]

egoïstisch, je hebt de verantwoordelijkheid en de zorg voor een dier genomen toen je het in huis nam, dus zal je nu je drukke sociale leventje maar moeten aanpassen, want dit komt wel op uur en tijd aaneen huisdier nemen is al egoistisch, je neemt zo'n dier voor je eigen plezier en zodra het je geen plezier meer verschaft omdat het lasten met zich mee gaat brengen is het niet verwonderlijk als je er dan 'n eind aan laat maken, het is tenslotte geen mens
Je hebt hoop ik geen huisdieren elninjoo Daarom kan je je ook niet inleven in zo'n situatie, waarom zou je TO dan advies willen geven. Hou je belachelijke mening aub voor je. Je zegt eigenlijk, laat zo'n beestje maar sterven met alle leed en pijn die daarmee gepaard gaat. Empathie voor dieren is jou duidelijk vreemd.
Pilous, voor mij hoef je het niet voor Elninjoo op te nemen, lees vaak genoeg voor mij tenenkrommende dingen. Wat ze nu echter schrijft gaat alles te buiten, hoe kun je dit soort dingen zeggen. Geen enkel respect voor.

TO: je hebt voor poesbeest gekozen. Je zegt met heel je hart van t dier te houden, handel daar dan ook naar. Zo simpel is het. Maar wacht het eerst eens af, de diagnose heb je nu zelf gesteld, misschien hoef je heel niet 2 keer per dag te spuiten.
Het dier laten lijden is natuurlijk helemaal geen keuze!!!!!

Ik zou mijn leven misschien nog wel aan kunnen passen en me daarbij neerleggen als ik zie dat het beestje een goed leven kan hebben. Maar mijn man en dochtertje hebben hier natuurlijk ook mee te maken en hun leven verandert hier ook door.
Eigenlijk vind ik alleen puppies en kittens leuk, daarom verzuip ik ze altijd als ze 1 worden. Na die leeftijd wordt de kans op ziektes ook groter en gaan ze me te veel eten. Mij niet gezien, ik heb ze immers voor mijn plezier.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Duetto schreef op 11 april 2010 @ 19:22:

Maar mijn man en dochtertje hebben hier natuurlijk ook mee te maken en hun leven verandert hier ook door.En is dat erg?
Sorry zit in mijn karakter paniekzaaien voordat er ook daadwerkelijk echt iets aan de hand is. Misschien deels zelfbescherming als ik slecht nieuws krijg, dan ben ik er op voorbereid.
Dat doe ik ook niet voor jou Snubbel en ook niet voor Elninjoo, want ze staat prima zelf haar mannetje.

Ik vind wel dat ze een punt heeft.

Hoeveel dieren krijgen er een spuitje omdat ze incontinent worden? Of dement? Dus dat ze wat ongemakken opleveren?
quote:Eli_80 schreef op 11 april 2010 @ 19:20:

Je hebt hoop ik geen huisdieren elninjoo Daarom kan je je ook niet inleven in zo'n situatie, waarom zou je TO dan advies willen geven. Hou je belachelijke mening aub voor je. Je zegt eigenlijk, laat zo'n beestje maar sterven met alle leed en pijn die daarmee gepaard gaat. Empathie voor dieren is jou duidelijk vreemd.Ik heb 'n konijn en als ie chronisch ziek zou worden dan verlos ik 'm dus uit z'n lijden.
quote:Duetto schreef op 11 april 2010 @ 19:22:

Het dier laten lijden is natuurlijk helemaal geen keuze!!!!!

Ik zou mijn leven misschien nog wel aan kunnen passen en me daarbij neerleggen als ik zie dat het beestje een goed leven kan hebben. Maar mijn man en dochtertje hebben hier natuurlijk ook mee te maken en hun leven verandert hier ook door.Ja, je kunt dan natuurlijk nooit meer 'n dagje onbezorgd op gezinsuitstap als je op gezette tijden terug thuis moet zijn. Lijkt me niet gezond om 'n zieke kat je gezinssituatie te laten ontwrichten.
Nou geen haar op mijn hoofd om die reden een beest in te laten slapen
En ja ik vind het erg als mijn man en dochtertje eronder lijden. Omdat zij niet voor het dier gekozen hebben.
Hoi Duetto,

Wacht nu maar eerst af op de uitslag van het onderzoek. En mocht het inderdaad suikerziekte zijn, vraag dan aan de arts of er andere ook methode's zijn om insuline te geven. En soms volstaat een dieet ook gewoon he!
quote:Pilous schreef op 11 april 2010 @ 19:24:

Hoeveel dieren krijgen er een spuitje omdat ze incontinent worden? Of dement? Dus dat ze wat ongemakken opleveren?Geen idee, maar bij mij niet. Je weet dat ze niet altijd jong en knuffelig blijven. Op gegeven moment zijn ze oud en stinken ze een beetje en zijn ze niet schattig meer maar groezelig en ziekig. Ook dan mogen ze er nog zijn.
quote:Duetto schreef op 11 april 2010 @ 19:28:

En ja ik vind het erg als mijn man en dochtertje eronder lijden. Omdat zij niet voor het dier gekozen hebben.

Eronder lijden? Ik vind dat je dit wel erg groot voorstelt! In welke zin zouden zij er onder lijden?

Ik vroeg eerder al: wat gebeurt er als je eens een keer de medicatie overslaat of te laat toedient?
quote:Duetto schreef op 11 april 2010 @ 19:07:

Weet je wat ik nog het ergste vind, dat ik zelf ook een benauwd gevoel krijg van het idee op gezette tijden er voor het beestje te zijn ivm medicijnen. Wij hebben een redelijk druk sociaal leven, waarbij eigenlijk niets op uur en tijd gaat.

Maar ik vind mezelf zo in en in slecht om het beestje voor mijn gemak maar in te laten slapen.

Ik hoop zo dat ik niet voor de keuze gestelt wordt.Dan zorg je toch voor een ander huis voor het beestje?
.
Dat is waar Lindy.

Hoe oud is je dochter TO? Misschien kan ze helpen.
Je gezinssituatie laten ontwrichten? Tsss, het gaat niet over een kat die 24-uurs zorg nodig heeft! Eerst maar ns zien wat het nou uberhaupt is en dan verder kijken maar dan nog, mijns inziens ben je het gewoon verplicht aan je dier ook 'negatieve' zorg op je te nemen. Wat Spijker zegt, ze worden op een dag oud, dan hebben ze juist je zorg nodig, behoorlijk hypocriet als dat niet in je leven past. Lekker makkelijk.
Wat ik niet snap: dat weet je toch als je een beest aanschaft; dat ze ziek kunnen worden? En dat je er dan voor moet zorgen? Je neemt toch ook maatregelen als je op vakantie gaat enzo? Als je een huisdier hebt moet je je leven daar een beetje aan aanpassen.

Is dat lijden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven