There's a rat in my kitchen...

11-04-2010 19:56 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
....what am I going to do?

Ik flip aan alle kanten maar dat zorgt er niet voor dat dat beest verdwijnt. Oh mijn god! Een rat!
haha de politie bellen voor een rat in je keuken!
hihi, ik durf na zoiets ook nooit met blote voeten/op sokken te lopen!

hoe kun je m zien in de geiser?

ik had laatst een muis in mn afzuigkap. Was bang dat t ook een rat was, want hij maakte lawaai voor 10. Hij kon er niet meer uit, dus uiteindelijk hele afzuigkap er af moeten halen.
Jakkes, kippenvel op mijn rug en zelfs de haren op mijn hoofd staan in kippenvelstand . En dan nog iemand die een spin aan hoorde komen lopen. Dat had ik nou ook, zat ik lekker op de bank met een kopje thee (blote voeten...), komt er zo'n megazwartharige spin via de grond naar me toe lopen, zo onder de bank... Ik durfde de bank niet meer af, geen schoenen in de buurt, geen stoel waar ik even op kon springen, en telefoon lag ook onbereikbaar. TV uit en maar luisteren, na een hele lange tijd met een megasprong de bank afgesprongen, gang op gerend, hoogste laarzen die ik had aangetrokken en man gebeld. Man nam telefoon niet op. Vader gebeld, maar nam ook niet op. En ineens zag ik dat beest zitten... Ieeeuwks! Heb minimaal 20 minuten moed staan verzamelen voor ik hem dood durfde te trappen (zag hem zo mijn been opspringen, mijn laarzen inkruipen, of nog erger omhoog richting mijn nek mijn shirtje in...) . Eenmaal dood durfde ik hem ook niet op te ruimen. Verrassing voor manlief toen hij 's nachts na een optreden eindelijk eens thuis kwam .

En een rat... die kan je niet eens doodtrappen... bleh.

Sorry... Ik zou mijn spullen pakken en bij iemand anders gaan pitten (als ik geen kinderen had).
Nou ze kwamen serieus. In Rotterdam notabene. Het was een heel gevaarlijke rat en de pliesie was zelf ook bang!
quote:Sensy12 schreef op 11 april 2010 @ 20:41:

Iemand die zijn/haar kat even willen uitlenen? Of zijn katten ook bang voor ratten?Mijne wel.
quote:Watchamacallit schreef op 11 april 2010 @ 20:57:

Hij kon er niet meer uit, dus uiteindelijk hele afzuigkap er af moeten halen.En wat heb je gedaan met de afzuigmuis?
quote:hiltje schreef op 11 april 2010 @ 20:58:

Het was een heel gevaarlijke rat en de pliesie was zelf ook bang!

Het was een heel gevaarlijke rat en de pliesie was zelf ook bang!
Als ze zo bang waren voor die rat, waarom kwamen ze dan niet met de ME?

Nou ze kwamen serieus. In Rotterdam notabene. Het was een heel gevaarlijke rat en de pliesie was zelf ook bang!
quote:Sensy12 schreef op 11 april 2010 @ 20:18:

Het ging allemaal zo snel. Ik hoorde geluiden in de keuken en dacht:"He? Lijkt wel alsof er IEMAND in mijn keuken staat te rommelen" Jullie begrijpen dat ik eerst verstijfd op de bank bleef liggen. Mijn hart bonkte door mijn hele lichaam. Dacht even aan inbraak. Toch naar de keuken gelopen en daar zag ik een groot zwart beest door de geiser naar boven richting plafond lopen.

Dit typen bezorgt me al de rillingen. Misschien heb ik door de schrik het beest het formaat van een rat gegeven en was het gewoon een muis maar IEW!!!!! Hij was GROOT!

Het is nu al een tijdje stil en ik bid en hoop dat hij naar de buurman is. Er is inderdaad een vuilniscontainer hier aan de overkant maar dat is zo'n ondergrondse.

En ik was zo blij dat ik alleen woon(de)......rillingen, rillingen, rillingen.Gatver, dit bezorgt mij ook rillingen. Wij hebben muizen gehad, hordes muizen voor mijn gevoel. Als het even kan een kat nemen, werkt ook tegen ratten. Sterkte!
Hiltje hij zag er zeker zo uit dan

Zwarte ratten zijn vrij zeldzaam...eigenlijk mooio dat je er 1 hebt mogen zien.

Ik zou korrels strooien op zolder of de bovenverdieping.

Zwarte ratten zitten op Zolder (ZZ ezelsbrug), die klimmen dus naar boven.

Bruine ratten zijn bruin want ze houden van riolen...water...vocht..

Zo kun je het onthouden.
Ja, het was een bloedstollend verhaal. Van een grote zwarte rat in de keuken en 2 politiejongens met een hockey stick.

Daarom heb ik dus later gelijk huis en haard verlaten toen ik ook een rat had.

Stond om 01.00 uur aan de deur bij een vriendin en het kostte me nog veel moeite haar wakker te krijgen.

Heb wel heel gezellig met haar samengewoond toen, totdat de kust weer veilig was thuis. Echt vanaf het werk bellen om te overleggen wat we gingen eten en wie er boodschappen ging doen enzo. Knus!

(Als ik het verhaal in het echt vertel over mijn eigen rat, zeg ik vaak dat het een woelrat was, dat klinkt minder smerig).
Dit haalt nare herinneringen naar boven. Ik heb laatst nog een topic geopend over de reuzespin in mijn keuken ( die zou ik idd aan horen komen lopen, gelukkig bleef hij zitten) maar ratten zijn veel erger.

In mijn vorige huis had ik er ook een of meerdere in de keuken. Ik heb gelijk de gemeente gebeld en die zijn gifdozen komen neerzetten. Daarna geen rat meer gezien. Ik ben wel vrij snel daarna verhuisd.

Voor het spinnenincident had ik een muis. Ik zat tv te kijken en hij rende langs mijn benen ergens een hoek in. Na een hoop gegil en gedoe is hij naar de keuken gegaan en heb ik hem opgesloten en mijn vriend gesommeerd onmiddelijk thuis te komen. Het heefd 3 dagen geduurd voordat we hem te pakken hadden. Nou ja, hij had het ons makkelijk gemaakt door zelfmoord te plegen. Hij is in de lege prullenbak gesprongen en dat was zijn einde.
Hahaha!

Dat verhaal over die spin ook!

In een reflex spring je op de tafel/bank/stoel, maar daar klimmen die beesten zo op!

En idd ik ben de goden aan het verzoeken!

Zul je zien, dan heb ik zo ook wat!

Ik heb trouwens vroegah eens een boek gelezen over genetisch gemanipuleerde duivelse ratten.

En die aten mensen!

Ik weet niet meer hoe dat boek heet, maar die was leuk!
Mijn moeder had laatst muizen en toen had ze vallen gezet.

En toen had ze een moedermuis gevangen en zat er een piepklein babymuisje naast de val waar zijn dode moeder in zat .
quote:Sensy12 schreef op 11 april 2010 @ 20:43:

Hanneke, had jij ook een rat in huis? (ik moet dat overigens nog vastellen...kon ook een grote muis zijn maar die zijn toch niet zwart?)Nee, het was een muis. Een piepkleine ook nog Normaal zitten ze hier in de tuin (bosrijke omgeving) en dan roep ik om het hardst "oooooh wat scháttig!", maarja, nu zat ie op mijn aanrecht... brrr
quote:hiltje schreef op 11 april 2010 @ 21:11:

Ja, het was een bloedstollend verhaal. Van een grote zwarte rat in de keuken en 2 politiejongens met een hockey stick.

Daarom heb ik dus later gelijk huis en haard verlaten toen ik ook een rat had.

Stond om 01.00 uur aan de deur bij een vriendin en het kostte me nog veel moeite haar wakker te krijgen.

Heb wel heel gezellig met haar samengewoond toen, totdat de kust weer veilig was thuis. Echt vanaf het werk bellen om te overleggen wat we gingen eten en wie er boodschappen ging doen enzo. Knus!

(Als ik het verhaal in het echt vertel over mijn eigen rat, zeg ik vaak dat het een woelrat was, dat klinkt minder smerig).Zo las ik ooit in een boek dat een hotelier in Lhasa, Tibet, de ratten die door de lobby liepen Himalaya-konijnen noemde. De gasten vonden het tafereel ineens heel schattig.
quote:hiltje schreef op 11 april 2010 @ 21:14:

En toen had ze een moedermuis gevangen en zat er een piepklein babymuisje naast de val waar zijn dode moeder in zat .Ohwww....wat een rottige actie van je moeder
quote:mocy schreef op 11 april 2010 @ 20:59:

[...]

En wat heb je gedaan met de afzuigmuis?

buiten weg laten rennen.

of beter: papa heeft mn buiten weg laten rennen en ik stond gillend achter t raam
hiltje, 5 minuten geleden

En toen had ze een moedermuis gevangen en zat er een piepklein babymuisje naast de val waar zijn dode moeder in zat .

Ik kan me voorstellen dat je heel erg bent geschrokken!

Heb zelf een keer muizen in mijn studentenkamer gehad...... Toen ik midden in de winter om half 7 mijn bed uit zou, zag ik het beest dwars door mijn kamer rennen. Heb mijn vader uit zijn bed gebeld en zijn enige reactie was...."ja en? wat moet ik nu dan? Die muis is heus banger voor jou dan jij voor hem". Tsjah.....heel behulpzaam die ouders

Een paar nachten later liepen ze er weer. Toen heb ik maar tupperware bakjes en schoenen naar het geval gegooid

Uiteindelijk de gemeente gebeld en die zijn er achter gekomen dat ze door de spauwmuur binnenkwamen. Gat gedicht, nooit meer een muis gezien.
Pas maar op, straks ligt hij lekker in je bed te slapen

quote:milaatje schreef op 11 april 2010 @ 21:23:

Pas maar op, straks ligt hij lekker in je bed te slapen

[afbeelding]

*smelt*

(van veraf vind ik ze dus echt heel leuk, maar niet wandelend over mijn aanrecht)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven