Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Hallo iedereen, hier een druk weekend met drie verjaardagen dus nog geen tijd gehad om te forumen!

Super Caro, dat je weer thuis bent. Gelukkig maar, hopelijjk gaat het vanaf nu allemaal wat makkelijker.

Eileen, gelukkig heb lieve mensen om je heen. Ik hoop dat je flink wat energie krijgt van de goede echo. Zet m op meid! Jij komt er wel samen met je kleintje.

Tjeempie de buschaufeur, haha! Heb je m al? Hoe gaat het met je rug??

MevrouwJansen en Marly, wat leuk dat je al wat voelt bewegen! Lijkt me echt zo kikken, daar kijk ik echt naar uit!

Zijn er al meer mensen die iets voelen bewegen? En weet je dan ook direct dat het niet je darmen ofzo zijn, ik bedoel..herken je het direct als je kindje??

(met name bij de eerste dus...als je nog niet precies weet wat je moet voelen?)

Marly, heftig hoor die nachtdiensten nu. Stop je straks ook met nachtdiensten draaien?

Wel leuk hoor, zo'n baan met al die echo's !

Ik hoef geloof ik geen onregelmatige diensten hoef te draaien nu ik zwanger ben, maar ik doe het wel gewoon.

Dat zijn dan geen nachtdiensten hoor, s avonds en in het weekend. Wel lekker, kan ik eens uitslapen of doordeweeks een paar dagen vrij.

Visje, knap dat je toch probeert vertrouwen te hebben in je lichaam maar lijkt me erg moeilijk en lastig. Ed maakt het je niet echt makkelijk he. Volgens mij is het wel een taaie, die Ed...denk dat het wel goed komt!

Happy, mooi dat je goed nieuws hebt gehad over je zoontje. Veel succes/plezier morgen bij de vlk.

Hier gaat het prima, de vermoeidheid lijkt steeds wat beter te hanteren. Buikje begint nu toch echt te komen.

Zo naar verjaardag nummer drie, maar dan hebben we het ook gelijk weer gehad voor de komende maand!
Marly, bij de eerste voelde ik zoontje in week 17 voor het eerst. Het voelde als kleine belletjes die knapten. Ik twijfelde in het begin wel of het mijn darmen waren of dat het de baby was. Maar toen ik het de week daarna steeds vaker en intenser voelde, wist ik het zeker.

Nu, bij de 2e, voel ik af en toe iets draaien. Bubbeldarmen heb ik wel vaker, maar draaidarmen heb ik nog nooit eerder gehad. Dus dat moet de beeb zijn. Ik voel het voornamelijk 's avonds in bed, maar vandaag tijdens de afwas voelde ik ook opeens een draai. Heerlijk...en dat te bedenken dat het steeds vaker en intenser gaat worden.

Marly, hmmm 3 stukken taart in 1 weekend. Daar zou ik nu wel even zin in hebben.

vraagje: ik twijfel of je gerookte kipfilet (aan een stuk) mag eten wat vacuum verpakt is. Ik heb zo'n zin in pasta salada en de vacuum verpakte gerookte kip vind ik zooooo lekker.
Hoi

zo, wat wennen weer thuis! Na al die dagen bijna helemaal alleen doorgebracht te hebben is dit best heel druk (oud wijf haha) maar ben wel heel blij hoor!! Geniet van mijn kleine meisje! Ze is zo lief!

Morgen brengt lief dochter en mij naar mijn ouders, daar blijven we tot woensdag, heerlijk vertroeteld worden door mams en paps.

Vanmorgen helaas wel weer over gegeven, heb me weer te druk gemaakt. Goede les!

Ik heb soms ook al het idee dat ik wat voel, ik kan het niet goed uitleggen hoe het voelt maar denk wel dat ik het al voel omdat ik het herken van de vorige keer. Heerlijk dat dat straks elke dag te voelen is! Dan merk je er tenminste meer an dan alleen die nare kwaaltjes.

Eileentje, hoe gaat het?

Ik lees wel mee hoor maar lang achter de pc lukt ook nog niet omdat ik ontzettend veel last heb van mijn bekken/heupen/rug door de slechte bedden in het ziekenhuis. Heb echt heerlijk geslapen in mijn eigen bed! Vanmiddag ook lekker dutje gedaan toen dochter sliep.

Tot snel.
Caro, dat klinkt goed!! Wat zal jij heerlijk hebben geslapen. Niets is fijner dan je eigen bedje. En nu niet meer boven de plee gaan hangen he?
Heerlijk Caro en super dat je ouders kunnen helpen met de zorg voor dochterlief. Neem echt nog even je rust... In elk geval heerlijk om je meissie weer om je heen te hebben.
Even snel een berichtje van mij.

Vanmiddag hebben we weer een afspraak met de Vk. Ik vind het nog steeds spannend. Verder een lekker druk weekend gehad.

Caro fijn dat je weer uit het ziekenhuis bent. Nu rustig aan doen he?

en hoe gaat het met de bus Tjeemp.

Pff avond diensten, ik moet er niet aan denken.

Mevr. Jansen, ik heb geen idee of je dat mag, zal ik het vanmiddag even voor je vragen? Je mag geen vacuum verpakte vis, dus ik denk haast dat het niet mag.
He meiden,

heb weer enorm veel bladzijden bijgelezen!

Eileentje,alles wat gezegd kan worden is volgens mij al door anderen gezegd. Wel fijn voor je dat je zelf zo'n lieve familie hebt die goed voor je zorgen! Laat je maar lekker verwennen door de lieverds om je heen.

Caro, super dat je het ziekenhuis weer uit bent! Laat jij je maar lekker bij je ouders in de watten leggen.

Tjeemp, veel ruimte in de auto is heeeerlijk! Met veel kinderen moet je natuurlijk ook "vervoer in stijl" hebben.

Visje, hoe ist? Bloeden weer gestopt inmiddels? Als je je zorgen maakt zou ik gewoon de vlos weer bellen voor een extra hartjs-controle. Bij zulk frequent bloedverlies is het toch logisch dat je wat extra bevestiging wil?

Hier niet zo heel veel te melden. Bekken bijft .....(lelijk woord ter eigen invulling). Vrijdag en zaterdag even gau de stad in geweest en eigenlijk kan dat dus niet. Zelfs niet als ik na die tijd nog een uurtje ga liggen. *zucht* Gisteren kwamen er vrienden van ons een dagje klussen en mocht ik helaas ook geen bijdrage leveren (klus verbod van de fysio). Dat zijn wel dingen die enorm frustreren. Hopen dat het snel stabiliseert.

Ik ga de kleinste uit bed halen en dat op ziekenbezoek bij mijn moeder. Is afgelopen vrijdag geopereerd en gister weer thuisgekomen uit het ziekenhuis.

Fijne dag allemaal!
Eles, mag je inderdaad ook geen verpakte makreel? Van zalm weet ik ht wel, maarvan makreel niet. En naar de gerookte kipfilet ben ik inderdaad ook wel nieuwsgierig. Vind ik altijd wel erg lekker in een salade!
Pinder wat balen dat je nu al zoveel last van je bekken hebt. Ga je ook al naar de fysio?

geen idee of je wel makreel mag. Ik eet zelf geen vis, dus heb alleen vacuum verpakt onthouden maar ik zal ook dat even vragen. Man zal straks wel denken, huh wat zijn dit nu voor vragen, dat eet jij toch helemaal niet, haha
Goedemorgen!

Ik moet nog even teruglezen hoor!

Hier alles goed voor zover je van goed kan spreken. Vader van mijn kindje komt vandaag terug en ik realiseer me dat we ook nog spullen te verdelen hebben (heb dat de afgelopen week waarschijnlijk bewust geblockt). Nu ik dit typ moet ik diep zuchten. Verdriet en boosheid vloeien door mijn aderen.

Geld wordt aangenomen en broerlief heeft al uitgezocht en iets opgesteld dat hij ook de centjes betaalt die moeten worden afgedragen aan de belastingdienst. Het bedrag wat wij nu willen wordt dus hoger zodat kindjelief straks een mooi rond bedrag op de rekening heeft staan. Een hoop geregel en gedoe omdat je nu ook geen rekening kan openen voor een kindje die nog niet geboren is. Heb dit stukje uit handen gegeven aan mijn vader en broerlief, ex-schoonfamilie is daarmee akkoord gegaan. Dus daar hoef ik lekker niet meer mee bezig te zijn.

Verder groeit mijn buikje eindelijk!! Ik voel me nu heel wat.....en ben zoooooooo trots.

Nu even bijlezen hoor!
Kom even zwaaien. Heb niet alles bijgelezen, maar las de vraag van MwJ. Ik persoonlijk zou zeggen van wel want volgens mij is kip warmgerookt en het heeft daarmee te maken: of het warm of koudgerookt is/ wordt. En kipfilet op brood mag toch ook. Dat is volgens mij hetzelfde maar dan in plakjes. Maar zal het aan man vragen als hij vanavond thuiskomt. Die is kok dus denk dat die het zeker weet. Of is dat te laat?

Antwoord: je mag het eten want het is warmgerookt. ( heb gelijk man gesmst)
he visje, wat goed dat je het gelijk even hebt uitgezocht.
quote:eles2 schreef op 12 april 2010 @ 11:58:

he visje, wat goed dat je het gelijk even hebt uitgezocht.

Eles, tja zo ben ik dan ook weer! Dan moet ik het ook gelijk weten en kan ik niet wachten totdat man thuiskomt vanavond. Maar doet jouw man hetzelfde als die van mij voor de kost dan? Of heeft hij gewoon beter opgelet bij de vk?

Omdat jij het ook aan hem na wilde vragen.
euh, nogal een enerverende ochtend achter de rug. Moest eigenlijk donderdag naar de VK, maar in een spontane bui besloten dan naar de Efteling te gaan dus gebeld voor een andere afspraak. Ik mocht meteen vanochtend om 11.15 komen. NOu leuk. Manlief hield het even voor ghezien, want toch niet zo'n spannende controle (geen echte mijlpalen zeg maar).

Nou ik kom binnen, blijkt mijn suiker aan de hoge kant te zijn (7.9), dus nu met 24 weken extra suiker controle, verder nog niets om me zorgen over te maken.

Dan , leuk, hartje luisteren. 10 minuten lang hefet ze gezocht met de doppler naar het hartje maar niet kunnen vinden, alleen overal mijn eigen hartslag. Djeez, wat een stress. Dus uiteindelijk de echo erop en daar zagen we een vrolijke beeb, *zuchtvanverlichting*, voelde even heel spannend. Ze vertelde dat het hoogstens 1 keer per jaar gebeurde dat er op deze termijn geen hartje meer gevonden werd. Maar aan de andere knat hoor je met 15 weken de hartslag ook zo te horen.... zlefs toen we op de ech gezien hadden waar de beeb lag, konden we de hartslag nog niet vinden...

Al met al zeer enerverende ochtend...

Caro, welkom thuis, doe rustig aan meid!

Eileentje, ook zit je in mijn gedachten, sterkte met de komende dagen/ uren.
Eileentje, ik geef je groot gelijk. Een mooi spaarcentje voor je kindje is nooit weg, wie weet voor studie, rijbewijs of eerste huis (nog niet aan denken allemaal!)

Lijkt me confronterend om je ex straks weer te zien en spullen te verdelen. Wel fijn dat je fam het financiele gedeelte regelt. Hoef je daar niet druk over te maken en zij kunnen dat vast heel goed en zakelijk aanpakken!

Bapauw .... wat een stress zeg. Kan me voorstellen dat je m behoorlijk kneep maar gelukkig was t alleen ff verstoppertje spelen v je beebje. Hij of zij wordt vast heel ondeugend...

Spreek maar streng toe dat dit geen leuke grapjes zijn!

Gerookte kip mag je volgens mij gewoon eten. Makreel had ik laatst ook gekocht (dacht dat t mocht) maar toen ik last dat t evt uit de vacuum kon komen, heb ik t toch maar weggegooid (verder lust niemand het thuis)! Ga me straks na de bevalling helemaal klem eten aan gerookte zalm (en makreel)... mmm!

Hier alles oke. 15 wk vandaag. Misselijkheid neemt nu echt af lijkt het. NOg maar 1x gespuugd afgelopen wk. Hopelijk wordt t alleen maar minder. bij dochterlief moest ik nu opgenomen worden en dat lijkt dus dit x echt bespaard te blijven. Gelukkig!

Caro, hoe is t met jou? Knap je n beetje op?
Visje, nee man is geen kok (helaas haha) maar ik ga straks naar de vk en daar wilde ik het even aan vragen. Man gaat gewoon mee, maar die weet natuurlijk wel dat ik geen vis eet.

Bapauw wat zul je een angstige minuten hebben gehad. gelukkig is alles goed, maar ik zou ook bang geweest zijn.

droom wat goed dat je niet meer zoveel spuugt. Hopen dat het zo blijft.

Kinderachtig he, maar ik ben gewoon echt nerveus voor straks
Hoi,

Ik ben bijna klaar om naar mijn ouders te gaan. Pff, wat een spullen moet je meenemen zeg! Lijkt wel of we op vakantie gaan (euhhh, we hadden nu in de zon moeten zitten op Tunesië dus ach, wat maakt het uit)

Ik voel me nu wel weer beter. De rest van de dag ontzettend beroerd geweest maar ik moet wel eten van mezelf. Gelukkig is het door rustig op de bank te blijven liggen toch in gebleven.

Heb dochter even aan de schoonmaak gezet, die heeft met krijtjes de vloer groen gekleurd en dat staat niet zo mooi bij de rest van het interieur dus nu zit ze op de grond met een doekje te poetsen haha.

Even kort een paar reacties.

Droom, goed dat je niet meer zoveel spuugt! Deze keer niet in het ziekenhuis belanden hoor!

Eileentje, goed geregeld met het geld en dat ze het geld dat naar de belasting gaat er ook bij moeten leggen. Wat een stelletje debielen zeg! Ik kan er met mijn kop niet bij!

Bapauw, jeetje wat een ochtend! Gelukkig toch alles goed met bebie. En suiker te hoog, nu maar hopen dat het 24 weken wel goed is.

Pinder, balen zeg, van je bekken! Ik hoop voor je dat je toch nog minder last krijgt.

Tjeempie, wat een coole bus haha. Moet je nog een extra rijbewijs halen?

Eles, hoe was het bij de vk?

Zo, dat was even in vogelvlucht de laatste pagina.

Ik ben blij dat ik even naar mijn ouders kan. Hier thuis doe ik toch snel teveel en erger me groen geel en blauw. Als ik iets aan manlief vraag doet ie het gewoon niet of een uur later. Word er gek van. Snap wel dat het voor hem ook niet leuk is maar daar kan ik ook niks aan doen. Als ik weer in het ziekenhuis terecht kom heeft ie nog een groter probleem.

Ik ga de laatste dingetjes pakken.

Tot snel.

PS, ik heb nog een echo geplaatst op onze hyves.
Bij de vk was alles goed gelukkig. Stom he dat je je daar dan nog steeds druk over maakt.

Ik heb een afspraak gemaakt voor de twintigweken echo 18 mei om kwart overr 1.
Hallo meiden,

Ik heb mij al een tijd niet gemeld omdat ik een flinke reis gemaakt heb voor mijn werk naar de VS. Ik ben nu net een klein weekje thuis, maar dan is de routine van het forum er uit, dus ik ben pas vandaag begonnen met bijlezen. Met de komst van eles en eileen zijn wel het aantal berichtjes enorm toegenomen trouwens, daar krijg ik nog een klus aan om alles bij te lezen.

Ik heb mijn baas vorige week het nieuws verteld dat ik zwanger ben, wel een beetje zuur voor hem, want ik werk nog maar 3,5 maanden in mijn huidige baan, maar hij reageerde ontzettend goed! Hij was een lange tijd (1.5 maand) op reis en toen hij terug kwam was ik net weg, daarom duurde het zolang. In de afgelopen dagen heb ik mijn collega's (allemaal mannen, ik heb geen vrouwelijke collega's ) ook verteld dat ik zwanger ben. Moest ook wel gauw, want mijn buik is echt moeilijk te verbergen.

Wat ontzettend leuk om de beschrijvingen van Marly en mevrJansen te lezen over de bewegingen. Ik heb de afgelopen dagen ook al een paar keer gedacht, zou dat wat zijn? Maar omdat dit mijn eerste is, weet ik het niet zeker...

Caro, wat ontzettend vervelend dat je in het ziekenhuis hebt gelegen, hoop dat je snel weer helemaal de oude bent, meid! Ik moet nog even goed teruglezen waarom je er in terecht kwam, maar dat kom ik vanzelf wel weer tegen. In ieder geval las ik net dat je wel een zwaaiend mannetje/vrouwtje zag op de laatste echo en dat moet toch fantastisch zijn.

Eileentje, dikke knuffel voor jou ook. Wat een treurnis lees ik op de laatste paar pagina's. Ik moet nog even verder teruglezen, maar ik wens je heel veel steun toe ik de komende tijd. Ik hoop (maar daar lijkt het wel op) dat je een warme familie hebt die je kan steunen. Wie weet (misschien heb ik dat gemist in de berichtjes) kan je moeder, zus en/of een goede vriendin je geboortepartner zijn (dat noemen ze toch zo)?

Visje, ik hoop echt dat het bloeden snel stopt. Ik heb dat mijn hele zwangerschap nog niet gehad, maar ik zou erg zenuwachtig zijn als het bij mij gebeurt. Ik hoop dat je snel weer voor een check mag langskomen of, nog beter, dat het bloeden gewoon definitief stopt!

Pinder, enorm kl*** dat je bekken je zo erg parten speelt, ik hoop dat de oefeningen bij de fysio helpen.

Bapauw, mijn 20-weken echo is op 12 mei!

Ik las ook nog iets over het sporten. Ik heb tot drie weken geleden nog gekorfbald -- extra lullig dat ik in mijn laatste wedstrijd mijn enkel verstuikt heb. Na 3 maanden zeggen ze altijd geen contact sporten meer, dus dat is nu over. Mijn moeder vertelde mij dat ze tot 7 maanden nog getennisd heeft, maar dat ze op het laatst niet meer zo hard over de baan rende. Ik denk dat zwemmen een goede sport is tijdens je zwangerschap, de zwaartekracht neemt toch af als je lekker in het water ligt!

Groetjes!
HOI allemaal, ik heb wat twintig weken echo-data toegevoegd in de tabel. Als ik er een vergeten ben/ of een leeftijd willen jullie dat dan nogmaals vet gedrukt in een berichtje weergeven.

MIjn hoofd is een zeef :D

Zelf heb ik mijn twintig weken echo de vrijdag voor het PInkesterweekeinde, spannend!
quote:bapauw schreef op 13 april 2010 @ 20:43:

HOI allemaal, ik heb wat twintig weken echo-data toegevoegd in de tabel. Als ik er een vergeten ben/ of een leeftijd willen jullie dat dan nogmaals vet gedrukt in een berichtje weergeven.

MIjn hoofd is een zeef

Zelf heb ik mijn twintig weken echo de vrijdag voor het PInkesterweekeinde, spannend!
20 weken echo op 20 mei!
Ha meiden,

Ik lees wel bijna dagelijks mee, maar kom vaak niet toe aan reageren.

Leuk dat de eerste 20 weken echo's allemaal gepland staan. Ik heb vandaag ook een afspraak gemaakt. Ik mag denk ik de spits afbijten, op vrijdag 7 mei 's avonds.

Verder was de controle gisteren goed. Alleen ben ik een kilo lichter dan voor mijn zwangerschap en mijn bloeddruk is ook niet bijster hoog. 120/65. En vanmorgen ben ik al bijna onderuit gegaan op mijn werk. Het werd gewoon zwart voor mijn ogen. Even kwartiertje gelegen en daarna ging het wel weer. Hopelijk heb ik het niet te vaak.

Verder hebben we deze week ook een gezinsauto gekocht, mijn kleine volkswagen Lupo wordt toch echt te klein met twee kinderen. Met pijn in mijn hart moet ik maar afscheid nemen. We hebben een Opel Zafira gekocht. Van heel klein naar heel groot.
Meiden, ik leef ook nog. Haast geen bloedverlies meer gehad. Wel nog regelmatig misselijk. Dus we houden goede moed. Twijfel wel of ik dochter naar volgende check van de vk meeneem want stel dat......... Maar goed, ik heb nog even om daar over na te denken.

Deze week is een drukke week hier, maar ga zo snel mogelijk weer reageren op iedereen.

Tot later,

Vis
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 14-04-2010 12:35
Reden: geen dingen beloven die je niet waar kunt maken
% gewijzigd
Visje wat fijn dat het bloeden nu stopt. Krijg je nu binnenkort weer een echo?

Thembo jij hebt al vroeg je 20 weken echo. Lekker hoor zo snel al. Leuk dat jullie een andere auto hebben gekocht, ik zou ook met pijn in mn hart afscheid nemen van mn punto hoor als die weg zou moeten.

Eileentje hoe gaat het nu met je?

Verder zwaai ik even naar iedereen. Zijn jullie lekker van het zonnetje aan het genieten of hard aan het werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven