ik weet het even niet meer..

12-04-2010 09:55 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff dit is een lang verhaal maar ik wil het toch graag even kwijt.

Mijn man en ik zijn vorig jaar een tijdje uitelkaar geweest veel ruzie s en het was gewoon beter zo. In die periode hebben we ook allebij wel met een ander gescharreld.. Maar hij is dus een paar weken met een (vriendin) van mij gegaan..Niet leuk, ik was en ben daar nog kapot van. Maar het minste van alles komt nog, ze is nou zwanger ongeveer 16 weken..Mijn man en ik zijn gelukkig weer bij elkaar maar dit zit zo tussen ons in en ik kan er zo moeilijk mee omgaan..Ook ben ik er achter gekomen dat er nog een man is die misschien de vader van haar kindje kan zijn dus het is gewoon afwachten maar ondertussen zit ze wel in ons leven..Ik weet dat ze vaak bij mijn schoonmoeder komt te klagen en ook smst ze mijn man steeds ik word er niet goed van..

Ik verwacht ook niet echt een tip of zo hoe ik hier mee om kan gaan maar ik wou ff mijn ei kwijt.

Alvast bedankt voor het lezen
Als ik het vanaf jouw kant bekijk, is het inderdaad echt ontzettend *#$%&%*. Probeer je het net weer samen en dan krijg je hiermee te maken.

Ik kan het alleen ook vanaf haar kant bekijken. Als ik zwanger was van een (nu weer) bezette man, zou ik ook alleen met hem willen praten. Alleen ik zou dan niet moeilijk doen over een dna-test. Dat vind ik dan beetje vreemd van haar..
Hoog tijd dat je man contact zoekt met een advocaat dan lijkt me, als deze dame dreigt dat hij zijn kind niet mag zien en tegelijk geen test wil om zijn vaderschap aan te tonen.

Jouw man is net zo verantwoordelijk voor de situatie als deze vrouw, maar hij hoeft zich niet te laten chanteren. Wellicht kan hij middels een advocaat (ik zou in deze niet via een mediator communiceren) laten weten dat hij zijn verantwoordelijkheid wil nemen en mee wil zorgen voor het kind, maar niet volledig op haar voorwaarden. Via de rechter kan hij een vaderschapstest af laten dwingen en vervangende toestemming voor erkenning krijgen als zij dat niet toestaat. Hij staat echter wel een stuk sterker als hij nu al correspondeert over zijn rechten en het nemen van zijn verantwoordelijkheid, alleen zou ik dat via een advocaat doen en niet rechtstreeks.

Je man kan jou hier niet buiten houden als jullie ook maar een kans willlen hebben jullie huwelijk te redden. Dan gaan jullie dit samen aan, of zij dat nu accepteert of niet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Pfff ik wist niet dat jullie ook kinderen hebben. Dan zou je toch denken dat je man weet wat er van onveilige sex kan komen. Sorry maar wat een gepruts zeg..arme kinderen.
Echt hé. ze zijn er echt, dit soort mensen en dan ook nog kinderen hebben, wat erg.
Mee eens Miss, waarom wil ze inderdaad geen DNA test, is juist toch alleen maar duidelijk? Tenzij ze weet dat een ander inderdaad de vader kan zijn.
@ poezewoes bedankt voor de tip ik ga dit zeker vanavond met hem bespreken, want als het zijn kind is wil hij er natuurlijk graag voor zorgen en afspraken maken.. Maar op dit moment is iedere vorm van (normaal) comuniceren onmogelijk dus ja een advocaat is nog niet zo n slecht iedee thanx.

@ bloemetje79 mijn kinderen komen niks te kort en hebben hier nog helemaal niets van mee gekregen en dat wil ik voorlopig ook zo houden.
O papa en mama veel ruzie dus even uit elkaar.FF lekker onveilig je verschrikkelijke boe- vriendin neuken en jij volgt ook ff lekker je gevoel met een ander. Dan toch maar bij elkaar, worden allemaal nare dingen over jou en je kinderen gezegd, amk op je nek, en ggrote stress over boe-vrouw. Ik denk inderdaad dat je kinderen daar niks van meekrijgen. Eigenlijk boffen ze maar. Ik zal zeggen ga lekker verder met de moeder van je man zn kind zwart te maken, dat kind merkt het later ook niet.
quote:lovelymissj schreef op 12 april 2010 @ 11:16:

@ Maar op dit moment is iedere vorm van (normaal) comuniceren onmogelijk dus ja een advocaat is nog niet zo n slecht iedee thanx.

.Vraag me af of dit ooit verbeterd, vooral omdat het niet op een "normale"manier gebeurt is. Sterkte ermee, je gaat het zwaar krijgen!
@ chocoladereep toen wij uitelkaar gingen hebben mijn kindren het daar best moeilijk mee gehad dat geef ik toe. Toen ik wel eens een scharrel had waren mijn kids logeren bij opa en oma en heb die bewuste man nooit mee naar huis genomen dus hebben mijn kinderen ook niks van gehoord of gezien ook het gesprek bij het AMK weten ze niks van.. Alles wat mijn man en ik nu bepraten over dit alles word in de avond uren besproken, dan liggen ze dus al lekker tevreden in hun bedjes.

Mijn verdriet laat ik ze niet zien want daar wil ik hun niet mee lastig vallen.
@maatje_in_love

Dank je wel, we gaan het idd niet makkelijk krijgen maar ik ben er van overtuigd dat mijn man en ik het wel aankunnen samen. Zolang mijn kindren er maar niets van mee krijgen, maar lastig is het allemaal wel ja
Ik denk dat het de kans het grootst is op normaal contact als je ook wat begrip voor haar hebt. Wie weet is ze hartstikke verliefd op je man, dacht ze een relatie te hebben en gaat ie weer terug naar zn vrouw en moet ze vooral niet lastig doen en rekening met jou houden.Heeft je man er echt alles aan gedaan om de situatie zo goed mogelijk te houden voor het ongeboren kind of om de situatie voor jou zo makkelijk mogelijk te maken?

Dus ze is de boe-vrouw en er valt niet mee te praten..jullie staan samen sterk. Of het kan de moeder van zn kind zijn,er moet [bijna] alles op alles gezet worden om het contact zo goed mogelijk te laten gaan? Met dus ook begrip voor haar gevoel.
Jetje wat vervelend voor je @ lovelymissj.

Wat je wel wil realiseren is dat als het zijn kind blijkt te zijn dat jullie relatie nooit meer goed komt. jullie kunnen wel bij elkaar blijven, maar de relatie dan als nog over zou zijn.

Zodra een van de partners een baby buiten relatie heeft gekregen is hun vorige relatie over en ze stappen in de volgende fase van hun leven.

Als zwangere vrouw niks van jouw wil weten en niet wil dat jij tijdens gesprekken er bij bent en geen DNA test wil doen, zou ik aan haar (en ook aan jouw man ) een ultimatum stellen.

Of zij werkt mee en een DNA test is het minimale wat zij kan doen. Of alle contact met haar verbreken en tegen jouw man zegen dat hij of 100% voor jouw kiest en haar nooit meer spreek of jullie relatie is over.

Als hij tijdens jouw gesprek gaat twijfelen, dan is het voor jouw nog een keer een bewijs dat het "band" tussen vader en nieuwe baby (en babys moeder) (let op band tussen hem die die vrouw is niet dezelfde als liefde) is sterker dan jullie relatie.

Als een baby uit een "affaire" komt, wordt van "oude" relaties afstand genomen en focus zou op de nieuwe relatie = baby liggen.

Blijkt hij een kind van jouw man te zijn, zou jouw man in zijn hart (zelfs als hij bij jouw zou blijven) in de volgende fase zijn, een fase waarin relatie met baby en de moeder meer prioriteit heeft dan jullie relatie.

En dat is ook een van de redenen waarom zij nu zo makkelijk hem lijkt te manipuleren door te beslissen of jij wel of niet tijdens gesprekken er bij mag zijn.

En blijkt het zijn baby te zijn ga jij gegarandeerd verliezen.

En niet omdat zij beter is, maar simpel omdat zodra een baby uit een "affaire" in het spel komt, krijgt de "nieuwe" relatie prioriteit. En er is niks wat jij daar aan kan doen.

Het is een groot instink en de jongste "gezinnetje" heeft altijd voorrang.

Het betekent niet dat hij bij haar "wil" zijn of dat hij van haar houd, maar allen dat jullie relatie over zou zijn, zelfs als jullie bij elkaar blijven zou dat een dode relatie zijn.

Eis die DNA test, en als tijdens jouw ultimatums hij coulante naar haar dan naar jouw blijft, dan is het voor jouw al de eerste aanwijzing van jullie toekomstige problemen.
is dit blz 48?
Begrip voor de vrouw in kwestie betekent nog niet dat je naar haar pijpen moet dansen. Het geeft gewoon geen pas om iemand te chanteren met zijn kind niet mogen zien als hij niet zus of zo, ongeacht de situatie. Het lijkt me in ieder geval belangrijk dat de vrouw in kwestie heel duidelijk weet dat ze met twee mensen te maken heeft, man en zijn vrouw, en dat ze daar niet tussen moet proberen te wrikken. Je kunt haar heel veel begrip geven in de positie die ze heeft: ze krijgt een kind zonder een relatie te hebben met de man. De man wil meezorgen en verantwoordelijkheid dragen voor het kind. Vanuit dat oogpunt kun je voldoende steun bieden.

Deze vrouw zal echter zelf ook moeten realiseren dat een kind krijgen van een man waar je geen relatie mee hebt, inhoud dat het kind een andere relatie heeft met zijn vader dan jij als moeder hebt. Dat zijn nu eenmaal de consequenties. Als zij respect wil voor haar positie als moeder zal zij respct moeten hebben voor zijn postie als vader en de jouwe als zijn vrouw. Ik ben van mening dat je de situatie goed doet door van meet af aan heel duidelijk te stellen waar de grenzen liggen en wat de posities zijn van de verschillende betrokkenen. Zo voorkom je gekonkel en ruimte voor chantage.

Het vraagt alleen wel heel erg veel van jullie eigen relatie om je samen zo op te kunnen stellen terwijl jij heel erg gekwetst bent door je man.

Elizey, niet mee eens. Als een man niks voelt voor de vrouw waar hij een kind mee krijgt/heeft, krijgt die relatie in 99 van de 100 keren echt geen prioriteit. Dat kunnen vele in de steek gelaten nieuwbakken moeders getuigen.
Natuurlijk kan ze dat niet maken. Maar ik krijg het gevoel dat er van allebei de kanten hele rare dingen naar elkaar geroepen is.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik vraag me gewoon af of er echt al normaal zonder verwijten gepraat is.
Tsja daar gaan wij niet achterkomen, wat de andere kant van het verhaal is.

TO komt hier met haar verhaal en dus geef ik TO advies over wat ik zou doen vanuit dat oogpunt. In gaan op hoe het wel eens echt in elkaar zou kunnen zitten (lees: verzin maar een scenariootje of 20) heeft totaal geen zin.

Bovendien jaag je TO alleen maar op de kast als je allerlei theorietjes er op los gaat laten die helemaal niet aan de orde zijn. Moet ze zich verdedigen teegen dingen die niet gebeurd zijn. Lijkt me ook niet erg zinnig.
quote:Poezewoes schreef op 12 april 2010 @ 11:59:

Elizey, niet mee eens. Als een man niks voelt voor de vrouw waar hij een kind mee krijgt/heeft, krijgt die relatie in 99 van de 100 keren echt geen prioriteit. Dat kunnen vele in de steek gelaten nieuwbakken moeders getuigen.

Niet de moeder en de baby in zijn leven krijgen prioriteit, maar meer prioriteit dan zijn "oude" relatie.

Er is nog al een verschil.

Er is in de relaties altijd een hiërarchie. En babys uit "affaires" zetten "oude" relatie op niveau lager dan de baby zelf.

En niveau lager dan de baby, betekent niet dat baby op nummer 1 "in het leven" van de man staat. Het betekent ook niet dat hij die vrouw wil.

Het betekent alleen dat zijn oude relatie zou lager (op de piramide) staan dan de baby (met de moeder).

Wat aan de top van de piramide voor deze man is weet ik niet. Maar blijkt het zijn baby te zijn, zou zijn ouder relatie minder prioriteit voor hem zijn dan de baby. Betekent niet dat baby zijn prioriteit is of dat hij met de baby en de moeder wil zijn.

Het betekent allen dat nieuwe relatie meer "prioriteit heeft" dan de ouder.

En vooral als bij de baby en de moede blijven, niet zijn nr1 keuze zou zijn, is het heel goed mogelijk dat hij voor de zeker kiest en terug bij zijn vrouw gaat.

Maar die relatie zou ook nooit slagen, omdat baby aan hun relatie zou altijd aan herinneren dat iemand is die "boven" hun staat.

Ik zeg ook niet dat hij met die ene vrouw een relatie moet beginnen.

Ik zeg alleen dat relatie met zijn vrouw zoals die was, is over (blijkt het zijn baby te zijn.)
Nee ben ik het niet mee eens. Eerst kijken of je het zelf wel helemaal goed aanpakt vind ik echt wel handig, want het is gewoon nooit zo zwart-wit.
Wat een vreselijke situatie.

IK sluit me helemaal aan bij Poezewoes. Ben ook van mening dat je samen sterk in jullie relatie moeten staan wil het een goede kans van slagen hebben.

Ik kan geen enkel respect opbrengen voor de zwangere ''vriendin''. Wat vreselijk fout !!!
Ben het nog steeds niet met je eens Elizey. Getuige de hoeveelheid mannen die zich gewoon niks of weinig aantrekken van hun kinderen en helemaal als die babies voor 'gezeur' zorgen denk ik niet dat mannen automatisch hun nieuwe baby op nr. één zetten. En al zeker niet als er ook nog andere kinderen in het spel zijn. Het is een leuk theorietje, maar ik vrees dat die vlieger meestal niet opgaat. Ik vraag me af waar jij die 'wijsheid' vandaan haalt.
blz 48 mannen komen van mars vrouwen van venus
natuurlijk ben ik teleurgesteld en gekwetst en ook ik heb nare dingen tegen haar gezegd maar voor nu is de situatie zacht gezegd vervelend ook omdat we geen rust krijgen.. ivm vervelende smsjes en gestook bij mijn schoonfamilie. ik kan bv niet spontaan bij haar langs komen of ze zit daar.. mn schoonmoeder heeft al aangegeven dat ze beter eerst kan bellen omdat ze nare situatie s wil voorkomen.

Mijn man en ik willen gewoon als dat kind wel van hem zou zijn normaal met elkaar om kunnen gaan maar ze maakt het er niet makkelijker op zo.

wel erg bedankt voor jullie reacties
quote:Poezewoes schreef op 12 april 2010 @ 12:41:

Ben het nog steeds niet met je eens Elizey. Getuige de hoeveelheid mannen die zich gewoon niks of weinig aantrekken van hun kinderen en helemaal als die babies voor 'gezeur' zorgen denk ik niet dat mannen automatisch hun nieuwe baby op nr. één zetten. En al zeker niet als er ook nog andere kinderen in het spel zijn. Het is een leuk theorietje, maar ik vrees dat die vlieger meestal niet opgaat. Ik vraag me af waar jij die 'wijsheid' vandaan haalt.

Poezewoes ik heb niet geschreven dat baby op nr.1 zou zijn !!! Maar dat oude relatie op niveau lager zou zijn dan de baby.

Zie jij echt geen verschil?
Jij zegt dat de nieuwe baby hoger zal staan dan de oude relatie en dat bestrijd ik. Of dat om een eerste of tiende plaats gaat, maakt me niet uit.
oke ..ik begrijp jouw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven