November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Weet je, Chica, het is eigenlijk geen puzzel: ik ga meestal te voet of met de auto. Fiets zou ik heerlijk vinden, is ook sneller dan te voet, maar ja, dat kan bijna niet. En auto, tja, je went er wel heel snel aan Neeltje gaat deze zomer op de driewieler, dan hoop ik dat ze het snel doorheeft.
Hier ook wel het vervoersprobleem met 2. Maar eerlijk gezegd had ik wel in de planning dat Alissa deze zomer achterop de fiets kan en Elfje voorop. En dat ik ze dan bij de supermarkt Elfje in het zitje van een karretje kan zetten en Alissa kan dan meelopen. Meer is er hier in de omgeving niet echt te doen met de fiets. Wandelen is hier de polder in en alle andere dingen moet ik toch echt eerst met de auto. Overigens is mijn kidsit nog steeds een grote hit. Afgelopen zaterdag alleen met 2 kids naar de stad geweest. Elfje in de wandelwagen en Alissa op de kidsit erachter, ging helemaal super. Ben daar zo'n 2 uur geweest. In de efteling doen we het op dezelfde manier. Dus misschien is dat voor iemand nog een tip om zo'n ding aan te schaffen.

Verder hier alles wel redelijk, Deze week bijna elke nacht een paar uur eruit geweest, dus wel moe. Gelukkig tijdens het middagslaapje beetje bijgeslapen. Gisteren avond zouden Alissa en Elfje gaan logeren samen voor het eerst, maar heb Elfje om 1 uur 's nachts weer opgehaalt, die ging echt niet meer slapen. Wel jammer. Maar Alissa heeft genoten en dat is ook belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, Tess wat een mooi mannetje is Stan! Mooi gaaf huidje ook! Fijn dat het beter gaat bij jullie!

Vervoersproblemen, hmm zal hier ook wel komen. Schuif het nog lekker voor me uit. Voornamelijk veel met de kinderwagen nu en anders met de auto. Maar niet kunnen fietsen van de zomer dat is wel een beetje een straf hóór. Echt plek voor een fietskar of zoiets daar hebben we geen plek voor. Nou even doorbijten dan maar.
Hier drama met Saar. Bijna niet geslapen vannacht ze bleef maar huilen en kon geen reden vinden. Alles geprobeerd, maar ze werd alleen stil als ik half rechtop zat met haar op mijn buik en dus hebben we dat maar gedaan. (weinig geslapen dusen weer kapot vannochtend)

Vanochtend niks aan de hand, toch naar KDV (had sol gesprek) haal ik haar op zie ik allemaal prut bij haar linkeroortje. Ja hoor, het zal toch niet? Ik denk dus haar eerste ooronsteking. Gelukkig morgen naar het CB en dan de arts meteen laten kijken. Ook morgenochtend meteen afspraak met de HA maken (want daar zullen we dan toch heen moeten) en hopelijk kunnen ze er wat aan doen. Arme, arme meid, dus maar weer paracetamol gegeven. Heb ik waarschijnlijk weer een oren kind.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
He bah Chica; wat een ellende. Je weet wat het is met Anniek, dus kan me voorstellen dat je er enorm van baalt. Hopelijk valt het mee en is arme Saartje snel weer beter. Hoe gaat het met haar beentje? En hoe gaat het slapen van Anniek? Hoe ging je sollicitatie gesprek?

Ik heb voor het eerst sinds tijden een doorslapend stel. Suzoon hoor ik 's nachts af en toe wel even mopperen, maar hij slaapt steeds vaker zelf weer verder binnen een paar minuten of korter.

Ik heb de foto's van Stannetje ook gezien op de ak, wat een mooi ventje! Hoe gaat het met kleine Nova; heeft ze het al wat beter naar haar zin?

Ik heb vorige zomer ook heel, heel veel gewandeld, zal echt blij zijn als ik deze zomer weer lekker kan fietsen.

Elfje aan het spoken 's nachts? Hoe gaat het met je herstel van je galblaas operatie? De kidsit is een mooi ding, maar past helaas niet achter mijn wagen. Ik heb wel een meerijdplankje gekocht en dat gaat ook prima. Ik heb de duowagen al even niet meer gebruikt.
Oh zon meerijd plankje wil ik ook wel maar heb een Quinny. Weet iemand zon plankje die daarop past (heeft afwijkende stangen onderop waardoor de standaard kid sit er niet op kan).

Zal binnenkort weer eens een update geven van alle soll gesprekken. Duimen jullie wel morgen om 1500 want dan heb ik er eentje waarvan ik de baan wel heeeel graag wil.
Ik heb een Easywalker en die is niet zo standaard, dus ik heb een plankje van Easywalker zelf gekocht. Helaas alleen een sta-plankje, maar gaat prima. Ik neem aan dat Quinny ook wel eigen merk plankjes heeft? Of wil je perse eentje waar ze op kan zitten?

Ik ga voor je duimen om 15:00!
Chica, ik duim zeker! En balen zeg, dat Saar nu ook al oorontsteking heeft. Maar gelukkig weten jullie nu wat het kan doen en zijn jullie er goed op tijd bij.

Niet slapen: idem. Nelis heeft nu al een week of 2 dat hij om de andere nacht (of soms 2 nachten achter elkaar) 2 uur of zo achter elkaar huilt. Gelukkig slaapt Neeltje er meestal doorheen. Wat er is? Geen idee, overdag is hij een stralend mannetje dat goed eet en zo. Misschien dat bij 14 maanden de huiluurtjes van de babytijd weer terugkomen? Neeltje huilt echt bijna nooit, dus we waren helemaal niets gewend. Morgen cb voor de bmr, dus ik ga deze keer maar eens iets vragen

Achter mijn Stokke past ook geen meerijdplankje, helaas. Als dat had gekund, had ik waarschijnlijk niet eens een duowagen gekocht.
Chica, shit zeg dat Saar aan het spoken is en misschien de oren ook nog. Kan het niet gewoon mamahonger zijn? Had elfje een tijdje last van.

Jammer dat de meerijdplankjes/zitjes bij jullie niet passen. Ik heb een Quinny Freestyle en daar past ie wel achter gelukkig.

Verder met mijn herstel alles goed. Vandaag zelfs op de fiets naar mijn werk 9 km...dus ben trots op mezelf.

Zal vanmiddag duimen! Nu snel werken.
Bedankt voor de complimenten over mijn Stannetje .

Chica, sterkte met Saar en ik duim voor je vanmiddag!

Wij hebben tweedehands een meerijdplankje van Bugaboo gekocht. Het is handig in de zin dat Tessje er prinsesheerlijk op staat, maar ik vind het een ***-ding. Je gaat op een hele rare manier achter de kinderwagen lopen en het loopt zwaar.

Afgezien van krampjes in de avond bij Stannetje (echt heel zielig) gaat het hier heel goed! Stan heeft zelfs al een soort van doorgeslapen, gisterennacht 7 uur achter elkaar en afgelopen nacht ruim 6 uur! Zouden we weer zoveel geluk hebben met een klein slaapkopje??? Ik durf het bijna niet te hopen en te geloven... Met mij gaat het ook erg goed. De eerste week na de bevalling dacht ik 'doe mij de volgende keer maar weer een keizersnede'. Maar na die week zijn alle klachten weg en ik kan en doe gewoon alles weer! Echt een verademing! Dus toch maar weer een vaginale bevalling de volgende keer (als die er komt ).
Wat lekker Tess; heerlijk zo'n goed slapend ventje! Houden zo!

Haha; nu al plannen voor een volgende? .

Chica; hoe ging je sollicitatie?
Suzaa: Ging goed, meer op de AK (later)

Even een dingetje voorleggen. Het is al een tijdje aan de gang maar Anniek hangt de laatste tijd echt extreem aan haar vader. Papa is alles, papa doet alles goed. Ik mag niks meer. Mama moet weg, mag haar niet in bed leggen, boekjes voorlezen, brood maken, aankleden, schoenen aan doen, kortom alles. Zelfs knuffelen en kusjes geven moet papa doen. Nee mama, papa doen. Zucht. Ik weet best (hoop ik dan maar van harte) dat het een fase is. Maar de fase duurt al best lang en het is gewoon echt niet leuk als je eigen lieve meisje je zo afwijst elke keer. Ik snap ook eerlijk gezegd niet zo goed waar het nu weer vandaan komt. Het is niet dat ze vriend minder vaak ziet of dat de een strenger is dan de ander ofzo. Daarom snap ik het niet goed. Het voelt echt alsof ik iets niet goed doe. Ik weet verstandelijk wel dat dat niet waar is maar gevoelsmatig wordt ik wel erg verdrietig over. Is er toevallig iemand die het herkent of wellicht weet waarom het gebeurd?
Chica; bah, lijkt me heel vervelend. Ik weet wel dat mijn schoonmoeder dat altijd over vriend zei dat toen zijn zusje er was, hij ook niets meer van haar moest hebben, maar alleen van zijn vader en dat ze dat destijds heel erg vond. Misschien is het een reactie van Anniek op de komst van haar zusje? Hopelijk gaat het snel over... Uiteraard is het een faaaaaase, maarja, je zit er ondertussen wel maar mooi mee.
Chica, ook hier wel iets van herkenning.

Als eerste vanuit mezelf. Ik kan me herinneren van mijn eigen situatie als kind. Ik was 8 toen mijn zusje werd geboren en jee wat was ik jaloers. Ik was altijd een papa's kindje maar toen kwam dus dat kleine "mormel" en dat pikte mijn vader in. Ik heb echt tijden helemaal niks van mijn vader willen weten.

Ook bij mijn eigen kinderen zie ik het nu. Bij Madelief. Die is vreselijk jaloers op Raf en is daarbij vaak heel "vals" tegen mij want door mijn toedoen is zij van haar plekje verdreven. Zij zoekt nu ook veel meer haar vader op.

Als troost; zonder al teveel moeite kwam het gewoon weer goed tussen mijn vader en mij en ook bij Madelief wordt het steeds wat rustiger nu ze ziet dat er ook voordelen zitten aan het hebben van een klein broertje maar vooral dat ze haar eigen plekje helemaal niet kwijt is.

Moeilijk is het zeker als je ziet dat je kind zich niet wil laten helpen. Het enige wat je kunt doen is volgens mij het gewoon blijven volhouden en er toch zijn voor haar voor het geval ze het wel een keertje nodig heeft....

Verder is hier alles ok, heb wel bijgelezen maar niet zoveel te melden en druk met van alles en niks...
Chica, ik lees dat het dus waarschijnlijk een fase is. Sterkte meid! Ik zou soms wel willen dat ze wat meer naar papa gaan. Het is hier bij allebei knokken om mama. Maar zo erg als bij jou is het helemaal niet hoor.

Hier weer een stressor erbij. Ik zal het op de AK zetten, kortweg zal ik waarschijnlijk ook weer moeten solliciteren........
Ik weet ook wel dat het een fase is (google laat zien dat het niet vreemd is) maar het is wel een verdomd lastige hoor. Gevoelsmatig dan. Tuurlijk is het best handig dat ze vaak naar papa vraagt, maar leuk is echt anders.Als we alleen zijn is er niks aan de hand hoor, maar zodra papa in het zicht komt besta ik niet eens meer. Mag haar niet troosten, mag haar niet uit bed halen, mag dus alle leuke dingen niet meer doen. Ik weet dat ik ondertussen moet doen alsof er niks aan de hand is en het negeren, maar moeilijk is dat wel. Ik ga binnenkort maar eens wat meer 1 op 1 aandacht geven (wat ik al doe hoor, zeker als Saar slaapt enzo)

O: Ik surf even naar de AK

Lijnes: Wat ik zo raar vind is dat Anniek dit pas na 9 mnd heeft. Ik bedoel Saar is er toch al 9 mnd? Kindjes hebben dit toch vaak in het begin? Nou ja, blijkbaar dus niet
Chica; balen dat ze zo reageerd, maar heel raar is het niet. Saar gaat een steeds groter deel van het huis/speelgoed/aandacht papa en mama opeisen en zal minder gaan slapen. Het schijnt als de kleintjes dadelijk gaan kruipen nog erger te worden, maar dan meer gericht op de kleintjes vanuit de peuters.

Tess; ik kan me goed voorstellen dat het vermoeiend is om 17 uur alleen koken met een jengelende peuter en baby om je heen. Is hier ook geweest. Of eigenlijk, ik vind het nog steeds een rampzalige tijd zo tussen 17 en 18 uur als je veel tegelijk moet doen en de kinderen ook nog eens moe zijn. Ik werd er na verloop van tijd wel makkelijker in. Dan huilde Elfje maar lekker een tijdje in haar wippertje, niet ideaal, maar ik moest toch ook echt koken. Ik herinner me dat er vanaf een maand of 2 ook ineens een slaapje van 16 tot 17:30 zat...vond ik wel praktisch. Het is echt zwaar, maar ik weet zeker dat het je lukt!

Gaat nu naar de ak....
Hier toch wel duidelijk een jaloerse peuter hoor... Gisteren echt een vermoeiende dag gehad met Tessje (Stannetje slaapt zo ongeveer de hele dag). Ze kon zichzelf geen minuut alleen vermaken, hing continu aan/bij mij en wilde ook niet alleen gelaten worden. En als ik dan even met Stan bezig was ging ze hele rare dingen doen. Op tafel klimmen, een hap uit een kaars nemen en dat soort fratsen. En dat terwijl ik echt probeer positieve aandacht aan haar te besteden als Stan slaapt. Ze zegt het zelf ook heel duidelijk: 'Jij bent helemaal van mij mama!'. Dan zeg ik dat Stannetje ook mijn kind is en dan komt er schoorvoetend uit 'jij bent een heeeeeel klein beetje van Stannetje.'. En we moeten ineens ook 's avonds nog drie keer terug als ze in bed ligt, is ook nog nooit voorgekomen. Dit is ook een fase toch ?

Ik ga even naar de AK!
Tess, deze fase wordt wel erger als stan groter wordt en gaat kruipen. Hier is het ook vaak "het is MIJN mama". Maar als ze 18 zijn is het vast beter .

En nu gaan we kijken of de geitjes nog oud brood lusten.
quote:origineel schreef op 14 april 2010 @ 14:01:

En nu gaan we kijken of de geitjes nog oud brood lusten.Je bedoelt letterlijk toch? Of ga je je werk bellen
Sorry O ik word altijd een beetje melig op zon dag als vandaag.
Chica, meel maar lekker verder
Haha Chica; ik voel een nieuwe uitdrukking aankomen!!
Haha, lekker melig Chica!

Ik hoop dat het nog heeeeeeel lang duurt voordat Stannetje gaat kruipen. Geen ruzie en wat mij betreft blijft hij lekker lang klein!
Yeahhhh Saar haar beentje is geheeld. Of tenminste zo goed als. Heb wel een uur!!!!!!!!!!!!!! moeten wachten (hij had een spoed tussendoor) maar hij heeft gevoeld en gekeken en wat oefeningetjes en toen was het goed. Het geen kracht op haar beentje zetten als je haar neerzet is ws gewenning en moeten we stimuleren net als het rollen. We hoeven in ieder geval niet meer terug. Heerlijk. Ben wel opgelucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven