Mode & Beauty alle pijlers

Kwaliteitsbasics gezocht

12-04-2010 15:21 16 berichten
Mijn mode-voornemen: Ik wil betere kwaliteitskleding kopen. Want ik vind weggooien van kleding erg moeilijk heb ik gemerkt én ik heb een hekel aan pluisjes en vaal worden ed van kleding. Ook wil ik meer milieubewust leven, minder kleding of milieubewuste kleding kopen past daar dus bij.

Dit terwijl ik toch gek ben op kleren en schoenen

Met basics bedoel ik uni hemdjes, shirts en (nette) broeken. Een zwarte legging, witte blouse. Hebben jullie tips voor hoge kwaliteitsmerken hiervan?
Ik koop graag basics bij Filippa K (broeken, rokken), Hugo Boss (mooie jassen en rokken), Repeat (zachte shirts), King Louie (zwarte wollen jurkjes), HEMA (BV Organic cotton tshirts, die blijven behoorlijk mooi) en Anne Fontaine (blouses).

Klinkt wel als een dure hobby maar valt mee; ik koop weinig spullen, doe er lang mee en heb genoeg te combineren. Echt dure dingen koop ik in de uitverkoop, bv in Antwerpen waar meer chique basics te koop zijn dan hier. Gooi daarom bijna nooit iets weg; alleen witte tshirts houden het geen jaren vol vanwege het vele dragen. Ik ben helemaal fan van het wardrobe capsule idee; weinig spullen, mooie dingen en niks geen weggooien. Toegegeven, je ziet er niet altijd uit alsof je gisteren en H&M nog hebt leeggetrokken maar wat mij betreft is dat niet per se een nadeel. Oh en het dwingt me op gewicht te blijven, want volgend jaar moet het nog steeds passen :-)
Alle reacties Link kopieren
Maura, Gerry Weber, Zaza, Bogie, Claudia Strater, dit zijn toch wel de betere merken.

Wel wat duurder, maar veel duurzamer, dan het gewone 'spul'.

Succes met je nieuwe gardebore.!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik vind dat je bij Asos een hele aardige kwaliteit voor een redelijke prijs krijgt Asos

Het is alleen een webwinkel, maar wel geweldige spullen. Naast het eigen merk verkopen ze ook andere leuke merken.
I choose happy!
OK, dank voor de tips!

Ik ben een beetje bijven hangen in mijn studentenkleding... dus h&m, zara, esrit, mexx, men at work ed...

Hoewel ik eigenlijk niets gekocht heb het laatste jaar. Vandaar dat ik nu echt weer een hoop moet gaan vervangen, want veel dingen zijn echt op.

Ik hou echt wel van mode, maar ik draag veel kledingstukken jarenlang met plezier. Met wat kleine aanpassingen kun je mijns inziens toch een boel varieren.
quote:EssentialBliss schreef op 12 april 2010 @ 16:10:

Ik vind dat je bij Asos een hele aardige kwaliteit voor een redelijke prijs krijgt Asos

Het is alleen een webwinkel, maar wel geweldige spullen. Naast het eigen merk verkopen ze ook andere leuke merken.

Oh, hier heb ik ook wel vaker kleding vandaan gehaald. Maar echt kwaliteit is het niet, het is een beetje zoals de zara en h&m: soms heb je geluk en heb je iets waar je jaren meedoet (ik heb bv twee jurkjes die echt super zijn van de asos en goed blijven in de was ed). Maar ook weleens dingen die zo snel verwassen zijn, naden loslaten ed...

Ik koop liever kleding die ik echt in handen heb.

Hebben jullie iets van woolford? Dat lijkt me echt hele goede kwaliteit... iets om in de uitverkoop te kopen
Woolford is mooi! Ik heb er zelf niets van, maar een vriendin van mij zweert erbij. Volgens haar doet ze jaren ermee.

Heb zelf trouwens alleen maar positieve ervaringen met Asos, zelfs met mijn slechte opvolging van wasvoorschriften .
I choose happy!
Miss Green
@Elynn die kende ik nog niet, leuk! heb je daar al kleding van? bevalt het goed?
Heb er zelf geen kleding van, maar kwam het merk en de webshop een poos geleden hier op het forum ergens tegen. Volgens mij is o.a. AbsoluteEinstein er erg enthousiast over.
Hier het topic daarover.
thanks! niet zulke positieve verhalen...of iig geen echte ervaringsdeskundigen. Maar ik hou de site in m'n achterhoofd :-)

bedankt!
http://www.perfectlybasics.nl/
Het helpt qua kosten ook om bijvoorbeeld eens naar Bataviastad te gaan of een andere outlet. Daar heb ik bij o.a. Claudia Sträter goede basics gekocht voor relatief weinig geld. Sandwich heeft ook vaak hele mooie dingen. Qua uni hemdjes blijven voor mij die van H&M toch het best, ze zitten het lekkerst, blijven lang mooi en kosten maar 4,95.
Oh en unihemdjes Zweer ik bij Ten Cate.
Wolford is perfect maar helaas (bijna) nooit in de uitverkoop verkrijgbaar. Ik wil nog wel eens mijn slag slaan op E-bay. Mooie basics scoor ik bij Zenggi.com, duur maar perfecte kwaliteit. Marc Cain vind ik ook geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven