Mode & Beauty alle pijlers

Clarins 2

29-07-2008 13:00 806 berichten
tijdje terug was er een hele grote Clarins topic, maar die word niet meer gebruikt dus ik wil graag een nieuwe opstarten

Ik ben sinds kort fan van Clarins en was begonnen met de Desalterante riche, ben de 25 net gepasseerd, en merkte dat die creme niet meer genoeg was dus ben sinds kort aan de Multi jour huppeldep (weet niet pcies de naam) begonnen.

maak eerst mn ouwe reiniging op, en wil daarna toch echt naar een reiniger van Clarins, en wil graag weten welke lekker is. (heb droog/gevoelig huidje , een rampenplan...)

oww trouwens, voor de winter zijn die olietjes volgens mij ook wel lekker of nie??

graag tips van andere Clarins-Fans

gr phoebe
Alle reacties Link kopieren
Hoi Curlygurly,

Zou dat niet komen doordat er in die creme SLS zit,vind ik heel vreemd voor in een creme,ze zeggen dat het heel slecht is in de shampoo en dit smeer je op de huid terwijl het erop blijft???? Best wel bedenkelijk moet ik zeggen. Harmonie is een heerlijk en zeer betaalbaar merk hoor en een leuk assortimens met ook heerlijke huidolie voor je gezicht enzo. ook E Line is erg goed maar heeft een beduidend minder uitgebreid assortiment. Martina Gebhardt is ook erg fijn en hoewel iets minder natuurlijk Annemarie Börlind ook,van de natuurlijke merken zijn dit mijn favorieten.Maar op langere termijn lijkt mij die Hydraquench creme niet echt goed voor je huid.

Ik moet zeggen dat ik zelfs bij gebruik van die Clinique ook dat gevoel heb, bij die van Clinique minder.Wat bedoel je met die zin?
Hey bibi, zit er SLS in die creme? dat is toch een agressief reinigingsmiddel? Is me niet opgevallen en verpakkingen zijn al weg dus kan niet meer checken. Maar dat lijkt me ook niet echt goed nee..

Harmonie spreekt me erg aan, heb nu een creme en die bevalt goed. Ze hebben nu een aantal nieuwe cremes in het assortiment waaronder een multi-repair dagcreme met UVA bescherming, denk dat ik daar voor ga of anders de 24uurs anti-rimpel. Ben er wel uit nu dat als al mijn clarins op is ik ga overstappen, vind Clarins ook wel heel prijzig. Voor 55 euro heb ik een heel assortiment Harmonie (2x pot creme en milk en tonic) inclusief een bodylotion! Daar koop ik een pot Clarins creme voor..

Ik bedoelde met die zin dat ik met die foundation van Clinique eerder een trekkerige huid krijg dan met die van L'oreal, typefoutje. Duurder is niet perse beter..ook heb ik er een handje van altijd een te donkere foundation te kopen grr, in de winkel lijkt het dan perfect maar overdag..
Wat gebruik jij momenteel Bibi? Blijf jij wel bij Clarins?
Hoi Curlygurly,

Ja er zit zeker sls in,dat vind ik zo vreemd,lijkt me niet echt goed moet ik zeggen en ik kan me voorstellen dat je huid daar op den duur door uitdroogt. Ik ga gelijk eens kijken op de Harmoniesite naar die nieuwe producten dat wist ik nog niet,die gelei die je voor de dagcreme op doet is ook heel goed spul,weetg niet zo gauw de naam,maar mijn moeder zweert erbij. Harmonie is een zeek goed en betaalbaar merk en als je toch zeker weten geen troep op je gezicht wilt zal ik daar zeker voor gaan als ik jou was,ik zit ook weer erg te twijfelen,momenteel ben ik nog steeds bezig met Estee Lauder wat overigens wel goed bevalt hoor,maar ook erg aan de prijs. Ik weet niet of ik Clarins blijf gebruiken,ik had vandaag de foudation op en mijn huid word er ook gortdroog van en dat is geen fijn gevoel,heb ik niet vaak gehad met een foundation moet ik zeggen,ik zit er ook sterk over na te denken om een BDIH gekeurd merk te gebruiken want die komen vak het best uit de test, zelfs beter dan merken als La Prairie kun je nagaan,ik heb eens een proefpakket aangevraagd van Harmonie en kreeg een hele doos met spulletjes thuis gestuurd dat was echt leuk,er zat ook shampoo en conditioner bij enzo. en dan geen mini""s maar volledige verpakkingen,dat was echt super.Ook heb ik een aantal folders waar alles in beschreven staat en ik denk dat je er een heel goed merk aan hebt. Ik heb nu ook kleine verpakkingen gekocht van Martina Gebhardt om te proberen.
Ow dat klinkt goed van dat proefpakket van Harmonie! Waar kun je dat aanvragen? Wil ik ook wel doen, kan ik kijken wat mij bevalt. Ik geloof best dat het soms als het beste uit de bus komt, ik blijf geloven dat natuurlijk het beste is, zowel in voeding als in huidverzorging. Ik denk dat Harmonie inderdaad een goed merk is, je bedoelt de liposomengelei zeker? Die ken ik en schijnt inderdaad goed te zijn. Heb hem eens gehad maar toen leek het mijn huid wat te irriteren, toen was mijn huid sowieso erg gevoelig en nu niet meer dus wie weet hoe het nu bevalt. Koop gewoon een klein potje, voor de prijs hoef je het niet te laten! Martina Gebhart is ook een goed merk hoewel het wel heel 'basic' is, ik vind het zelf wel prettig als er wat anti-age stoffen inzitten of vitamines. Harmonie speelt daar beter op in of Laveré.

Maar balen dat je foundation niet prettig voelt, dat heb ik ook vaak dat het te droog aanvoelt en dat is niet fijn nee. Mischien eens wat foundation proberen uit het goedkopere segment en dan die voor de rijpere huid? Zijn vaak rijker namelijk en dekken mooi.

EL heb ik nog nooit gebruikt, wel eens een proefje van het ANR serum, is ook erg prijzig en ik heb geen zin meer zoveel geld uit te geven aan huidverzorging. Ook las ik laatst dat stoffen als parfum enzo je huid juist eerder verouderen en dat geloof ik ook wel. Het hoort niet op je huid, dan maar wat minder lekker ruikende creme...maar ik maak nu dus nog mijn voorraadje op en ga binnenkort dan even een proefpakketje Harmonie aanvragen! Ik vermoed dat het gewoon via hun site kan? De Ambachtelijke?
Geen idee of ze nog aan proefpakketjes doen hoor,maar ik heb het toen inderdaad via de Ambachtelijke aangevraagd,hun eigen site dus,probeer het eens,dan hoor ik graag of het gelukt is. Je hebt gelijk dat je er niet zoveel geld meer aan wilt bespenderen en op de natuurlijke creme"s overgaat,dat van die parfum die je huid juist verouderd dat heb ik ook gehoord,ik heb op de site van Harmonie gekeken en die is erg mooi geworden hoor,die serie met die argan lijkt me wel wat,want argan schijnt een heel goed middel te zijn tegen huidveroudering,ik had voorheen ook de vitamine e creme weleens geprobeerd,ook heerlijk spul en de huidolie.

Hele goede hydraterende foundations vind ik Chanel vitalumiere, de nieuwe van La Mer,Futurist van Estee Lauder en die moisturise foundation van Clinique dat zijn de beste die ik tot nu toe geprobeerd heb,die nieuwe van Clarins is wel heel erg mooi dekkend moet ik zeggen,die heet dan ook everlasting foundation en doet zijn werk goed,alleen de kleur vind ik moeilijk te bepalen.

Zelf vind ik Harmonie fijner dan Lavere,maar dat is persoonlijk naturrlijk, ook blijf ik Börlind erg fijn vinden die heeft ook een spulletje wat je voor de creme kunt gebruiken en die is erg fijn,volgens mij heet dat naturesome o.i.d. Hopelijp heb jij binnenkort je merk gevonden. Welke producten van Harmonie spreken jou dan erg aan?
Ik denk ook dat ik Harmonie fijner vind dan Laveré. Ik heb net een mail gestuurd om een proefpakket aan te vragen, laat het je weten wat de reactie is. Mij spreken de argan bodylotion erg aan en ook de argan multi-repair dagcreme en de anti-rimpel 24 uurs creme, twijfel welke creme beter is...daarom zou het wel fijn zijn om wat te testen. Ik weet niet of ze qua consistentie veel verschillen, ik heb een droge huid dus hij mag best lekker rijk zijn maar ik moet er ook niet enorm ervan gaan glimmen. Beide cremes kunnen zowel overdag als 's nachts gebruikt worden, extra voordelig!

Zag dat de dag- en nachtcremes qua ingrediënten niet echt verschillen dus daar hoef je het ook niet echt om te doen. Gaat ook sneller op dan en vind ik altijd wel hygiënischer dan als een pot maanden open staat. Welke creme denk jij dat beter is? Ik ben 26 en heb een droge huid. Wat anti-rimpel betreft denk ik dat ik niet vroeg genoeg kan beginnen. Denk je dat de Multi repaircreme meer bedoeld is vooràf aan de anti-rimpel? Dus een lijn voor jongere leeftijd, zo te lezen is dat wel zo maar hij doet wel evengoed al wat tegen huidveroudering. Ik wil ze gewoon beide testen en dan kijken welke het lekkerst voelt op mijn huid. Hoop dat ik een proefpakketje krijg!

Wat foundations betreft heb ik die jij noemt allemaal nog nooit gebruikt dus kan er niks over zeggen. De Vitalumière leek mij niet dekkend genoeg maar heb er wel aan gedacht.
Welke beter is weet ik ook niet,ik zou{mocht je een proefpakketje krijgen} gewoon eens uitproberen en dan kijken welke je het beste vind aanvoelen en waarvan jij denk dat het meest voor je doet. Zelf heb ik ook een vrij droge huid en hou ik ook heel erg van een wat vollere creme,maar inderdaad wat je zegt die moet natuurlijk niet glimmen. Het klopt dat de Vitalumiere geen goede dekking geeft,je moet al best een vrij mooie/gave huid hebben, hij voelt wel goed aan hydraterend bedoel ik,maar als je iets met goede dekking zoekt is dit zeker niet de juiste dan vind ik die van Clarins en La Mer de allermooiste,vooral die nieuwe van Clarins geeft een superdekking maar die heeft wel alleen gele ondertonen,dus mocht daar de juiste kleur bij zitten vind ik die echt geslaagd,maar La Mer vind ik nog mooier maar die is wel meer dan het dubbele duurder en dat moet je er maar voor over hebben,maar je was volgens mij niet op zoek naar een foundation,wel? Ben benieuwd wat de reactie zal zijn van de ambachtelijke en dat je net zo"n mooi pakket krijgt als ik toendertijd heb gehad,mijn spreekt ook die arganserie erg aan,maar ook de vit.e creme vind ik heerlijk,wil je ook een oogcreme gaan gebruiken?
Ben op zich niet meer op zoek naar een foundation want die van Clinique is best goed, hydrateert wel goed en die van L'oreal is ook goed hoewel nog beter is altijd welkom! Ik heb juist wel een gele ondertoon nodig en dekkend vind ik ook belangrijk, voor welk huidtype is die Everlasting foundation geschikt? had gekeken op de site van Clarins maar daar stond het niet. La Mer vind ik toch echt te prijzig, zijn genoeg goede alternatieven. Ik hou je op de hoogte over mijn proefpakket, heb nog geen reactie van ze ontvangen. Ik heb op zich nog een oogcreme liggen van Clarins en die is wel goed maar als die op is wil ik zeker kijken hoe die van de Ambachtelijke bevalt. Vind het altijd wel fijn alles van één merk te gebruiken. Heb er ook nog een van Martina Gebhart liggen maar die is wat te vettig, blijft een beetje op mijn huid liggen. Ook heb ik bij een oogcreme gauw dat hij mijn ogen wat irriteert lijkt wel, dat ik een wat wazig zicht ervan krijg. De oliën (orchidee/ santal etc.) van Clarins bevatten ook parfum trouwens dus 100% natuurlijk zijn ze niet.
100% natuurlijk zijn alle producten van Clarins niet,er zitten heel wat andere stoffen in en het aandeel natuurlijk is heel erg klein,als je echt voor natuurlijk wilt gaan moet je zeker niet bij Clarins zijn, en er zit inderdaad parfum in,ik had een proefje van de bodylotion en die geur was zo overheersend vind ik niet lekker meer,dan liever iets subtielers.Want het is zwaar geparfumeerd en daar moet je tegen kunnen mij gaat de geur erg snel tegen staan. Geen idee voor welke huidtypes die foundation is,maar hij is wel echt goed! De oogcreme"s van Clarins vind ik niet zo geweldig of ik heb de goede nog niet gehad dat kan ook want ik vind ze erg licht en zoek een wat vollere, ik vind wat oogcreme betreft de Re Nutrivlijn van Estee Lauder echt geweldig is mooi vol maar blijft absoluut niet op de huid liggen en trekt supersnel in,echt heerlijk spul is dat.Jammer dat je nog geen reactie hebt gehad, ben benieuwd of je een mooi pakketje krijgt.
En Curlygurly, heb je al wat gehoord van de Ambachtelijke?
Hey Bibi, nee nog geen reactie gehad helaas! Vind het vrij lang duren!
De oogcreme van Martina Gebhart is trouwens ook erg vol maar trekt niet super snel in.
Hey allemaal, had een proefje geprobeerd van de vernieuwde multi-active nachtcreme maar de geur is ook veranderd! :(

Het is echt niet meer dezelfde creme, misschien werkt hij nu wel beter maar de geur vind ik echt een stuk minder, niet vies maar ik was juist zo gek op de oude geur. Was toch al van plan over te stappen maar wilde de nachtcreme misschien blijven gebruiken maar nu misschien ook niet meer..
Hoi Curlygurly,

Nog steeds niks van de ambachtelijke? de nachtcreme heb ik nog niet gebruikt omdat ik nog met EL bezig ben, jammer niet elke verandering is dus een verbetering dat blijkt wel weer.Is de geur het enige wat je tegenstaat of ook de textuur van de creme en de multi active dagcreme vind je die ook niet meer fijn? Ben je er al over uit om de Harmonie te gaan gebruiken of twijfel je nog?
Hey Bibi,

De nieuwe nachtcreme is er maar in twee varianten, voor de normaal tot droge huid en normaal tot gecombineer geloof ik. Weet niet welke ik nou had getest...volgens mij voor normaal- droog. Naast de geur was ie wel prima geloof ik. Maar 1 nacht getest. Ik vind het echt belachelijk dat ik nog niks van de Ambachtelijke heb gehoord, ga ze nog maar een keer mailen!

Wil eigenlijk de producten gaan bestellen omdat mijn Clarins bijna op is en niet mis wil grijpen, heb besloten (zonder dus te testen) dat ik voor de anti-rimpel creme ga, kan voor dag- en nacht. In vergelijking met de Argan 24-uurs creme zitten hier meer anti-age ingrediënten in, welke denk jij dat effectiever zal zijn?

Ik bestel denk ik eerst een potje van 20ml en de reinigingsmilk voor droge huid en het rozenwater als tonic. Verder nog een bodylotion en klein potje liposomengelei (laatste keer beviel die mij niet zo maar toen was mijn huid ook wat gevoeliger dus geef het nog een kans), is toch niet zo prijzig allemaal.

Hoe gaat het met je voorraad EL? Schiet het al op hihi? Weet je al wat je hierna wilt gebruiken of blijf je bij EL?
Hoi Curlygurly,

Dan zou ik toch voor de anti rimpel creme gaan inderdaad,hoe meer werkzame stoffen hoe beter toch? Echt raar dat je nog niks hebt gehoord,duurt wel erg lang zeg. Goed dat je eerst een potje van 20 ml. haalt dan kun je zien of je het fijn vind.Mijn voorraad EL wil maar niet op,ik smeer al iedere keer iets meer dan normaal, dus kun je zien hoe lang je er mee doet, ik vind het nog steeds hele fijne serums en creme"s,hierna wil ik een tijdje aan de Clarins en dan een keuze maken,dus het is nog niet zeker dat ik bij EL blijf of dat ik definitief overstap op Clarins of een natuurlijk merk, even kijken wat me allemaal het beste bevalt,ik heb ook nog een potje Gebhardt staan die ik moet uitproberen en nog heeeel veeeeel proefjes van diverse merken, dus ik kom niet snel zonder te zitten kan nog wel jaren duren hahaha,hoezo verslaafd!!!!!!!!!!!!!
Whahaah ach ja, iedereen heeft zo zijn eigen 'gekkigheden', je geniet ervan en waarschijnlijk is het ook een hobby van je dus waarom niet? Niemand heeft er last van toch. Nooit aan gedacht iets qua werk met je interesse te doen? bijvoorbeeld vertegenwoordigen van een cosmeticamerk ofzo?

Maar ik heb een reactie van de Ambachtelijke! Ze doen niet meer aan proefjes :( dus jij had geluk! Ik moest maar 20ml potjes gaan uitproberen dus dat ga ik doen, ga de anti-rimpel bestellen en die andere producten, laat het je weten als ik het binnen heb en gebruikt! ben benieuwd welk merk jou op de langere termijn het beste bevalt, tis volgens mij ook erg afhankelijk van welk huidtype je hebt, sommige merken zijn gewoon beter voor een vette huid of bijvoorbeeld voor een droge heb ik het idee. Daarnaast is de prijs, geur en uitstraling van de producten ook nog bepalend bij de keuze voor een merk/ product.
Dat zeggen wel meer mensen tegen mij, of ze zeggen ga solliciteren bij Douglas, misschien doe ik dat nog weleens wie weet.

Dan had ik zeker geluk met de pakket wat ik toen gekregen had, heb je het via hun site besteld of bij Lavendula? Hier kan ik het gewoon kopen bij de reformzaak. Ben wel benieuwd hoe je het vind, hopelijk heb je hiermee je merk gevonden. Het is ook allemaal zo moeilijk want er zijn ook zoveeeeeeeeeeeel merken dat je door de bomen het bos niet meer ziet, echt veel hoor en de 1 beloofd nog meer dan de ander en dan wil je dit weer proberen en dan weer dat,tenminste ik wel,maar daar ben ik dan ook erg gevoelig voor zoals je nu weet.Laatst heb ik Chanel sublimage gekocht op marktplaats, proefjes daarvan maar daar krijg ik bultjes van terwijl ik toch echt heel veel kan hebben met mijn huid,dus die gaat het zeker weten niet worden.Zijn er nog merken die er bij jou tussenuit springen? En welke helemaal niet?
Haha, ja zou het gewoon proberen joh!

Ik heb het bij de vitaminstore besteld omdat ik daar ook nog wat andere dingen erbij besteld had die ze op een andere site niet hadden. Lavendula had niet zo'n groot assortiment Harmonie. Ik heb gisteren mijn bestelling geplaatst en verwacht het binnenkort. Het is in ieder geval stukken goedkoper dus dat is fijn! Heb twee kleine potjes anti-rimpel gekocht, als het dan niet bevalt kan ik nog een ander proberen. Er zijn inderdaad TEveel merken ja..je kunt nooit alles uitproberen. Maar merken die er voor mij tussenuit springen zijn:

- Clarins

- Harmonie (voor zover ik nu kan zeggen, heb er niet veel van geprobeerd nog)

- Clinique (alleen de cremes, reiniging niet)

- Weleda, amandellijn, vooral de reinigingscreme is zo lekker dik en romig. Ook heel betaalbaar!

- Laveré, goede natuurlijke anti-age producten maar zijn niet zo vet.

Merken die het voor mij helemaal niet zijn:

- Givenchy, helaas, heel goed merk maar voor mijn huid werkte het niet.

- H20 Plus, had eens een creme en die stonk echt heel chemisch

- Alqvimia, bepaalde producten ruiken heerlijk maar voor mij was de reinigingsmilk en de gezichtscreme te sterk qua etherische oliën waardoor het irriteerde.

Verder geen duidelijke wel of niet merken, heb ook niet zoveel geprobeerd als jij. Chanel lijkt mij wel een heel lekker merk, vooral qua geur (weleens wat geroken en heb de reinigingsolie gehad) maar vind het te prijzig om dit continu te gebruiken, ook heel veel parfum wat ook niet goed is voor je huid.
Wat is jou wel/ niet lijstje Bibi? Vind ik van anderen ook leuk om te horen trouwens! Lijkt wel of iedereen beetje is uitgepraat over Clarins omdat alles al gezegd is hihi, misschien topic even andere wending geven! Dus bring it on girls!
Ik gebruik ook nog steeds Clarins, maar heb weinig nieuws te vertellen.

Heb sinds kort de tonic lotion van Kenzoki (zelfde prijsklasse als Clarins) en deze is wat milder en mijn huid reageert hier beter op. Vind de multi-active lijn erg prettig en deze zal ik niet snel inruilen. Verder ben ik erg blij met de gezichtsolie, mijn huid knapt er erg van op en voelt 's ochtends heerlijk aan en is ook heel zuinig in gebruikt. Zijn er nog andere merken die een gezichtsolie hebben?

Heb nu een aantal proefjes van reiniginsproducten van Lush geprobeerd en daar zitten ook wel fijne dingen tussen. Ik heb ook een serum van lush wat ik erg prettig vind en betaalbaar is.

Ik heb zelf niet veel andere producten geprobeerd, maar weet dat mijn huid niet van Clinique houdt en heb ook een proefje gehad van de amandellijn van Weleda, maar vind deze creme te vettig voor mij. Producten van Chanel en La prarie e.d vind ik eigenlijk weer te duur. Al zou ik nog wel een goede oogcreme willen hebben, maar maar eerst deze van Clarins op.

Heb een fles van de firming lotion van Clarins gehad (is nu op) en hier zou ik nog wel een nieuwe van willen hebben. Collistar heeft een vergelijkbare lotion en van dezelfde prijs, wellicht wil ik deze nog wel eens uitproberen, maar heb op het moment voldoende bodylotions.

Qua make-up vind ik Lancome en Estee Lauder erg prettig
De merken die ik het fijnst vind qua gezichtsverzorging zijn:

La Prairie

La Mer

Estee Lauder

Bergman

Sisley

Clarins

Kanebo

Degene die ik minder vind

Clinique

Lancome

Chanel Sublimage

dr, Hauschka

Oil of olaz

Een hele lijst he, en van make up gebruik ik het liefst Estee Lauder, Clarins en Collistar

Heb je Harmonie al gesmeerd Curlygurly?
Ja zeker een hele lijst! Ik vind Dr. Hauschak trouwens ook niet zo goed, alleen de lippenbalsem wel. Heb mijn producten nog niet binnen van Harmonie, verwacht ze morgen. Het rozenwater is nog niet leverbaar maar wordt op mijn verzoek nu later geleverd (anders kwam alles pas als dat product er was).
Veel natuurmerken wind ik fijn alleen DR. Hauschka kon me totaal niet bekoren. Ga je voorgoed aan de natuurmerken denk je of maken andere merken nog een kans? Eerst maar eens kijken wat Harmonie doet, ik zou het leuk vinden als je me op de hoogte houd over je ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven