Mode & Beauty alle pijlers

Clarins 2

29-07-2008 13:00 806 berichten
tijdje terug was er een hele grote Clarins topic, maar die word niet meer gebruikt dus ik wil graag een nieuwe opstarten

Ik ben sinds kort fan van Clarins en was begonnen met de Desalterante riche, ben de 25 net gepasseerd, en merkte dat die creme niet meer genoeg was dus ben sinds kort aan de Multi jour huppeldep (weet niet pcies de naam) begonnen.

maak eerst mn ouwe reiniging op, en wil daarna toch echt naar een reiniger van Clarins, en wil graag weten welke lekker is. (heb droog/gevoelig huidje , een rampenplan...)

oww trouwens, voor de winter zijn die olietjes volgens mij ook wel lekker of nie??

graag tips van andere Clarins-Fans

gr phoebe
Alle reacties Link kopieren
Iedereen nog steeds blij met Clarins nu je een tijdje aan het smeren bent?
Mijn fles kamille lotion vandaag opgehaald bij het postkantoor en had er nog 2 proefjes met lippenverzorging erbij.
Dat is leuk dat je er proefjes bij gekregen hebt.
Hallo Allemaal,

Hier nog een Clarins fan! Al moet ik wel zeggen dat ik nog een beetje zoekende ben naar de dag/nacht verzorging (wel binnen Clarins). Ik vond de MA heerlijk, maar er is mij verteld dat ik er toch nog te jong voor ben (22 jaar). Toen overgestapt op de blauw lijn voor de normaal/gemengde huid, deze was veel te licht, vervolgens die voor de normaal/droge huid gebruikt en die vond ik niet zo super. Ook heb ik het serum ervan gebruikt en ook dit vond ik niet wat (als een van de weinigen als ik dit zo lees ;)). Ik heb gelezen over de dagcreme die in maart uitkomt voor de 20+ huid, dus ik heb nu al mijn hoop daarop gevestigd.

Tevens weet ik nog steeds niet wat voor een huid ik heb. Iedereen zegt wat anders. Ik heb wel een huidtest bij de apotheek laten doen, met van die meters (helaas geen foto's zoals bij curlygurly (volgens mij was jij dat)) en daar kwam uit dat mijn huid vochtarm en droog is, terwijl ik altijd dacht dat ik een vette huid had. Ook raadde ze me aan meteen te stoppen met reinigen met water. Ik wilde dit absoluut niet! Ik vond namelijk dat dit niet goed reinigde. Ik gebruikte altijd de Doux Nettoyant Moussant droge huid en die was veel te heftig voor mij. Ik kreeg er echt droge velletjes van. Vervolgens ben ik de pure melt cleansing gaan gebruiken maar zelfs hierna voelde mijn huid veel te trekkerig aan.. Uiteindelijk toch maar overgestapt op een reiniginsmelk en lotion (van de apotheek, la roche posay) en mijn huid is een stuk beter. Het reinigt trouwens ook super! Helaas heb ik door al die wisselingen en verkeerde producten er wel af en toe exceem op na gehouden op mijn voorhoofd. Daar baal ik behoorlijk van. Twijfel nu zelfs of ik een gevoelige huid heb, al zeggen de mensen bij Douglas enz dat dat niet het geval is.. Drama dus.

Ik moet wel zeggen dat het masker van Clarins (de blauwe) echt fantastisch is! Ik zweer erbij!

Ook de olie vind ik heerlijk, ik gebruik de santal en de orchidee (proefjes), ik vind ze beide super! Alleen moet ik nu dus een keuze gaan maken welke ik aan wil schaffen en dat vind ik erg lastig.

En als laatste gebruik ik de Baume Beaute Eclair, die is ook super!

Zo, wat een verhaal zeg haha. Als er iemand tips heeft hoor ik ze graag!
Hoi Stef50

Jouw huid klinkt inderdaad als vochtarm, als je met water reinigt (ook een mousse of gel die je afspoelt met water) en je huid voelt trekkerig is dat vaak het geval. Het beste is dan inderdaad een milk + lotion waarbij je geen water gebruikt om het af te spoelen maar een vochtig washandje/ of wattenschijfjes. Ook onder de douche je gezicht niet nat laten worden. Omdat de creme voor de normaal tot gemengde huid te licht voor je was heb je daarnaast vast een normale of droge huid (bij een droge huid zie je geen poriën, alleen mini's op je neus). Vochtarm is geen huidtype maar een conditie die bij elk huidtype voor kan komen. Als je huid vochtarm is kan dat wel verward worden met gevoelig omdat je huid ook meer minder weerstand heeft en dan eerder rood wordt enzo. Heb je weleens de producten van de Douceur lijn geprobeerd? Die zijn heel mild en ook geschikt voor jouw leeftijd.

Eventueel zou je de milk voor droge huid en de kamille tonic kunnen nemen i.p.v. die van La Roche Possay.

Gebruik je verder nog make-up overdag? foundation ofzo? daarbij is het namelijk ook belangrijk dat het bij je huidtype past anders kun je daar ook last van krijgen. Zou daarnaast zo vaak mogelijk het hydraterende masker gebruiken, die is erg goed voor jouw huid.

Ik ben ook weg van de Orchidee olie en heb ook de Santal gekocht (voor droge huid). Nu ik een tijdje beide heb gebruikt vind ik toch de Orchidee fijner, die trekt sneller in en ruikt lekkerder. Maar goed, de Santal is niet verkeerd in de winter maar hierna koop ik hem niet meer. Benieuwd welke jij gaat kiezen.

Heb ook nog niet gehoord van die 20+ creme, weet je er iets meer over? Dusss, als je de hydra-quench niet zo fijn vindt, zou je dus nog de Douceur creme kunnen proberen (met oranje dop).

Er is nu een actie bij Douglas hè, op zich krijg je er nu best veel miniaturen bij, misschien ga ik deze week nog even een creme en pure melt aanschaffen....
Ik ben nog steeds helemaal weg van de lotus olie, gebruik hem nu 2x per week 's avonds

Verder heb ik nu een paar keer de one step cleanser met mint gebeurt (meestal omdat ik me verslapen heb).Hij is lekker fris en handig als je weinig tijd hebt (maar is wel op water-basis).
De actie bij Douglas is voorbij, helaas. Mijn moeder wilde nog graag die nieuwe scrub kopen en gisteren keken we bij Belissima maar mijn moeder vind de verzendkosten die erbij komen voor 1 scrubje te duur,dus van de week toch naar Douglas toe en hopen dat ze nog een tasje over hebben,valt wellicht te proberen. De peelinglotion is ook uit nu en de plantaardige zeep,op de multi active moeten we nog even wachten denk ik! Bij de douglas online shop zijn de verzendkosten 4,95,ze hebben nu voor 40 euro de hydraquench en dan krijg je 1 verpakking van 50 ml. en een miniatuur van 15 ml. erbij,leuke aanbieding wel.
Hoi curlyGurly,

Bedankt voor je reactie! Is de Douceur lijn van Clarins? Ik heb er nog nooit van gehoord.. Ik wil namelijk wel bij clarins blijven. De tonic waar jij het over hebt, heb ik in de kast staan, was ik helemaal vergeten! Hij zit nog behoorlijk vol,dus dat scheelt. Ik gebruik soms foundation, ik heb ook daar nog steeds de juiste niet in gevonden maar ben er wel naar op zoek. Ik heb er nu geloof ik een van Biotherm. Ik heb de santal olie zaterdag gekocht, ik merk dat mijn huid er in de winter goed op reageert maar ik wissel hem af met de orchidee.

De dagcreme voor de 20+ huid heb ik op het forum van cosmopinie gevonden. Iemand had er in dit formum naar verwezen dus ben ik gaan zoeken, het stond bij een blog, trend voor 20-gers. Als het goed is komt het eind maart uit. Bij de douglas wisten ze er nog niks van, even afwachten dus..

Wat ik ooknog gebruik van Clarins is de Instant Light Natural Lip Perfector, erg fijn is die! ik vind lopgloss vaak erg plakkerig en deze helemaal niet. Ookde mascara wonder volume, kleur paars is heel mooi!
Heb nu de extra hydaterende bodylotion gebruikt voor de droge huid en die is ook fijn, heerlijk romig en trekt goed in.

Ja de Douceur lijn is ook van Clarins, zie hieronder hoe het eruit ziet. Ik heb nu wel een goede hydraterende foundation gevonden die goed dekt, de Dior Forever met factor 25. Als je foundation te matterend is werkt je creme niet goed meer omdat je foundation alles uit de creme trekt wat eigenlijk voor je huid bedoeld is. Zou dus zeker gaan voor een hydraterende foundation als bijv. de Forever. Welke heb je nu van Biotherm?

Ik vind de mascara van Clarins ook goed (vlekken onder ogen welk moeilijk weg te poetsen met je vingers..nadeeltje) en die lip perfector is zeker dat tubetje? Daar heb ik eens een proefje van gehad en die is mooi ja. Ben benieuwd naar die 20+ creme, heb er ook nog niks van gehoord. Bij ons is bij DA nu 20% korting tot morgen, misschien maar weer even een pure melt gel halen. Is bijna op.
Judith bedoel je de Moisture rich? Die witte tube? Die is inderdaad erg lekker ja. Doet echt wat en geur is super.
Ik ben nu bezig met een mini flesje bodylotion van de Eau Dynamisante en die geur vind ik echt heerlijk (blijft ook vrij lang hangen). Had al eerder een mini parfum ervan en toen was ik al weg van de geur. Nu zag ik op de Clarins site dat ze hier ook een dry body oil van hebben! Die wil ik want volgens mij blijft de geur dan nog langer hangen dan de bodylotion en dan wil ik ook het parfum ervan...

Weet iemand waar de dry oil te koop is? Ik heb het nooit in de winkels gezien namelijk (ook niet goed gezocht). Op engelse webshops wel maar daar was het out of stock. Denk niet dat het eruit gaat anders staat het wel niet meer op de Clarins site toch? Heb Belissima er ook al een mail over gestuurd.

Hoop dat jullie wat weten! O en nog even een update, ik gebruik nu al vrij lang Clarins, zeker een half jaar, en ik denk wel dat qua merken die ik heb gebruikt dit mij tot nu toe echt de mooiste huid oplevert. Hoe is dat bij jullie?

Wel ben ik nog benieuwd naar een dagcreme van Martina Gebhart van de rozenserie (droge huid), vooral omdat ik de bodylotions zo goed vindt, je huid wordt er echt heel zacht van. Heb nu een proefje gevraagd van de rozencreme bij mijn bestelling bij Lavendula, mocht dat heel goed bevallen stap ik heeeel misschien over omdat het goedkoper is en toch natuurlijker maar eerst maar eens proberen voordat ik er geld aan uitgeef. Bepaalde producten van Clarins blijf ik sowieso wel gebruiken zoals de Pure Melt Cleansing Gel omdat die gewoon heel makkelijk is en goed reinigt. Ook de Orchidee olie vind ik zo lekker.
ben ik de enige hier?
Ik ben er ook nog, maar heb weinig nieuws te vertellen. Gebruik nog dagelijks mijn clarins producten en vind de lotus olie heerlijk. Verder heb ik ook weinig nieuwe producten geprobeerd.

Verder vind ik de kamille lotion veel prettiger en lekkerder ruiken dat de iris lotion.
Ik ben er ook nog steeds, ik ben nog bezig met Estee Lauder.maar ik volg het topic nog steeds hoor.
Had een mail terug van Belissima, de olie Eau Dynamisante is uit de handel...
Hallo Allemaal,

Ik ben er ook nog! Ik heb nu het masker van Clarins (de blauwe) maar ik gebruikte hiervoor de oude, weet iemand hoe ik deze moet gebruiken? Moet ik nadat ik hem er af heb gehaald met lotion er nog een nachtcreme over heen doen of is het masker alleen voldoende?

Curlugurly, ik heb van biotherm de matterende foundation, k beprijk dus dat dat niet het beste voor mijn huid is? Hmm, ik krijg er ook vaak schilfertjes van, dus het zou kunnen kloppen..

Ik zit alleen te twijfelen over de lijn voor de gevoelige huid, ik weet namelijk niet of ik die heb. Ik reageer niet of nauwelijk op producten. Mijn huid trekt vooral na het douchen, daar heb ik nu de reinigingsmelk voor en ik heb een beetje last van exzeem, maar dat ik alleen in de winter en komt niet door de dagcreme.. Lastig.
quote:Stef50 schreef op 07 februari 2010 @ 20:55:

Hallo Allemaal,

Ik ben er ook nog! Ik heb nu het masker van Clarins (de blauwe) maar ik gebruikte hiervoor de oude, weet iemand hoe ik deze moet gebruiken? Moet ik nadat ik hem er af heb gehaald met lotion er nog een nachtcreme over heen doen of is het masker alleen voldoende?

.Ik gebuik na een masker altijd een tonic en daarna een nachtcreme. Ik vind een verzorgende creme na een masker wel nodig, anders voelt het soms wat trekkerig aan.
Ik heb nog een proefje liggen van de Eau Dynamisante bodylotion maar vind de geur toch te sterk voor mij, ik heb liever de super hydration lotion.
Ik heb net een mailtje van Belissima ontvangen dat de nieuwe nachtcreme van Multi Active er is,wilde ik gewoon even laten weten,ze probeert het dit weekend op haar site te zetten. Iedereen overigens nog steeds tevreden met Clarins?
Ja, ben nu helemaal weg van de kamille tonic, wat een lekkere geur is dat.
ook ik gebruik nu een half jaar clarins, moet zeggen dat ik ook de reiningsmilk en tonic gebruikt heb maar die niet prettig vond,dus daarin ben ik weer overgestapt op biotherm,ook de peeling vind ik niet echt fijn ik heb die die je eraf moet vegen maar daarna voelt mijn huid heel droog en stug aan.

de creme die ik overdag gebruik is de multi-active ,eronder doe ik het vochtserum en voor de nacht multi-active nachtcreme.

ik heb alleen het idee dat mijn huid niet echt meer reageert op de creme in de zin van dat ik merk dat ik meer vlekjes begin te krijgen en zonder het serum eronder een wat droge huid.

moet eerlijk zeggen dat ik een tester van olaz heb gekregen van de total effect die met een kleurtje erbij in,dit ga ik nu een paar dagen proberen om te kijken hoe dat gaat,hebben jullie dit ook wel eens dat je merkt dat de creme die je een tijdje gebruikt niets of weing meer voor je doet.
Dat zou kunnen dat er huid eraan went. Ik heb het nog niet gemerkt met Clarins. Vind het nog steeds lekkere producten. Wel is het vrij prijzig en staat me dat de laatste tijd wat tegen, er is zoveel keus qua huidverzorging die ook werkt maar veel goedkoper is. Ik twijfel daarom toch weer over te gaan op natuurlijke producten, die Aleppo zeep die een ander topic werd genoemd lijkt me ook wel wat, die breng je op met een gezichtsborsteltje. Ga ik denk bestellen, is zo'n 5 euro en je doet er erg lang mee. Als het maar goed reinigt en de huid niet uitdroogt dan is het voor mij al goed, voor een creme wil ik wel meer investeren.
Hoi Curlygurly,

Daar zat ik ook al over na te denken,nog steeds ben ik weg van Annemarie Börlind en Martina Gebhardt en ook Lavera is erg fijn,ik heb het al vaker gezegd maar sinds mijn moeder dat smeert word haar huid zichtbaar mooier, ze is 60 jaar en heeft een goede huid voor haar leeftijd en nooit wat bijzonders gesmeerd sinds een aantal jaren gebruikt ze natuurlijke producten en dat bevalt goed en ze krijgt er ook geen irritaties van,overigens zijn Harmonie en E Line ook hele mooie merken met goede producten voor een heel betaalbare prijs,soms denk ik ook wat ben ik toch gek om er zoveel aan uit te geven terwijl ik om me heen mensen zie die geen dure producten gebruiken of zelfs helmaal niets die er beter uitzien dan degene die altijd duur hebben gesmeerd,het is gewoon een kwestie van je huid soepel houden en volgens mij maakt het niks uit met welk merk je dat doet.Aleppozeep of Gamilla Secret zijn echt heerlijk.
Hoi bibi en curlygurly, ik heb een vraagje voor jullie,al meerdere keren heb ik de naam lavera voorbij zien komen,nu ben ik bij de natuurwinkel geweest en daar was de creme rond de tien euro,nu zij de verkoopster dat er ook een duurdere lijn is,is dit toevallig dan waar jullie het over hebben. is dit ook geschikt voor een gevoelige huid,

ik heb nu twee dagen total effects geprobeerd en de bultjes komen nu alweer door,dus voorlopig maar clarins maar inderdaad ik begin het ook vrij prijzig te vinden,zeker de lijn die na de multi-active komt,zit al rond de 70 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven