kip adopteren

12-04-2010 20:56 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag is bij ons in de tuin beland een kuikentje. Ik denk zo'n week oud. Nergens in de buurt een moederkip te bekennen dus waar hij/zij vandaan komt zou ik echt niet weten.

Ik denk dat het een haantje is (grote kam ed) maar ik weet het niet zeker.

Ik wil hem/haar met alle liefde wat groter laten worden dan hij nu is maar houden is geen optie, woon in een rijtjeshuis in normale woonwijk. Oftewel geen plek in de achtertuin. Anders hadden we dat best leuk gevonden.

Ik kon het echt niet over mijn hart verkrijgen het beestje achter te laten, zeker niet met alle katten hier op de loer.

Dus vandaar dit berichtje, misschien is er iemand die een hen of haantje wil adopteren? Tips trouwens om hem/haar een beetje op te voeden/groot te laten worden zijn ook van harte welkom!

xx Floortje
Overblijfsel van Pasen? Zo'n beestje is een nestvlieder dus de hele dag piept hij en wil hij achter mams aan. Als je pech hebt ziet hij jou als mams.
Groll geloof idd dat hij dat zo ziet. Maar ja is dat zo erg dan? Kan zo'n beestje toch ook niet dood laten gaan?

Heb hem brinta gegeven. weet ik nog uit de tijd dat wij ooit kippen thuis hadden.
Vogelopvang in de buurt?
ja zou een optie kunnen zijn, ik kijk eerst of ik zelf iets kan regelen en anders bel ik hun.
Kan je hem niet gewoon bij een kinderboerderij of een asiel afleveren?
Waarom kan ie niet in de achtertuin? Mijn buren hebben 5 kippen in de achtertuin klinkt best leuk hoor, dat getok enzo. Een haan is natuurlijk iets minder, want geluidsoverlast, maar weet je zeker dat het een haan is?
Tilalia nee ik weet het niet zeker maar ik denk van wel.

Op zich kan het misschien wel in de achtertuin, maar echt plek hebben we niet voor een hok en 1 kip is ook wel een beetje sneu he..

Jorina hij/zij is nu echt nog te klein, is nog een kuiken en geen moederkip zal hem nu accepteren.
quote:tilalia2 schreef op 12 april 2010 @ 21:08:

Waarom kan ie niet in de achtertuin? Mijn buren hebben 5 kippen in de achtertuin klinkt best leuk hoor, dat getok enzo. Een haan is natuurlijk iets minder, want geluidsoverlast, maar weet je zeker dat het een haan is?Hier in de straat (gewone rijtjeshuizen, normale voor- en achtertuinen) scharrelen ook kippen rond bij sommige buren. Kan best inderdaad.
ahhh als ik een tuin had, had ik m willen hebben!

als het je nou écht écht niet lukt kan ik mn vader vragen of ie interesse heeft, volgens mij staat het eigen gebouwde kippenhok nog leeg, geen idee of t in de buurt is
quote:Floortje_1981 schreef op 12 april 2010 @ 21:09:

Tilalia nee ik weet het niet zeker maar ik denk van wel.

Op zich kan het misschien wel in de achtertuin, maar echt plek hebben we niet voor een hok en 1 kip is ook wel een beetje sneu he..

Jorina hij/zij is nu echt nog te klein, is nog een kuiken en geen moederkip zal hem nu accepteren.Ehh, moet dat dan? Misschien ben ik een hele simpele ziel hoor , maar op een kinderboerderij zitten die kuikens toch gewoon bij elkaar en niet bij de moeder?
Ik zou hem wel willen hebben. De katten ook. Dus niet zo aardig voor kuiken.

Misschien weet Sabeltandcavia raad? Weet niet waar ze uithangt eigenlijk. Zij is onze VivaKippenGoeroe nl...
Vreselijk een kip bij de buren. Nouja, een haan dan...

zielig trouwens dat iemand dat zo achterlaat...
Onze buren hebben ook kippies, niks vreselijks aan hoor.
Ik wil hem ook wel Maar geen hok en ook al buurpoezen.
Ooooh een viva-kip!

Ik wil hem wel, maar ons hok is nog niet klaar, dus jammer de bammer
Ik heb ook kippies en als hij/zij echt een week oud is moet hij/zij wel onder een lamp hoor, met een temperatuur van ongeveer 38 graden.
Ow en voeren, je kan bij de dierenwinkel gewoon kuikenvoer kopen ( gewoon even de leeftijd erbij zeggen ) en als het een week of 12 is altijd nog naar een kinderboerderij of zo brengen. En anders inderdaad naar het vogelasiel/opvang of zo.
Je kan hem ook goed warm houden door er een kruik met een handdoek erom te geven.

Maar ik denk dat je hem ook zo naar de kinderboerderij zou kunnen brengen. Ik kan me herinneren dat ze daar van die soort broedautomaten(?) hebben. Ik denk dat dan 1 kuikentje meer of minder ook niet uitmaakt.
Ha,ha ik dacht dat iemand miss kip wilde adopteren..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Mijn moeder had een kleine tuin met 2 hennetjes en dat ging prima hoor. Ik zou haar zelf houden en als het een hij is een leuk huisje voor hem zoeken want dat gekraai wordt niemand blij van.
Stressed is just desserts spelled backwards
zo op de vroege ochtend ben ik er ook weer. Kareltje/Karelientje is de nacht goed doorgekomen.

Hij heeft idd een lekkere warme kruik met handdoek want een warmtelamp hebben we niet. Normaal komt de warmte natuurlijk van mamakip. Ik moet helaas wel werken maar manlief is vroeg thuis dus zit hij niet heel lang alleen.

wie was nou serieus en wil hem hebben? Want voorlopig is hij nog even hier dus als iemand wat moet regelen dan is dat geen probleem hoor.
vandaag gaan we een wat groter hokje voor Kareltje halen. Pff wat een herrie maakt zo'n beestjes zeg. Is het er ook echt niet mee eens als we hem geen aandacht geven.

maar niemand hier echt interesse dus? Jammer hoor dan gaan we verder zoeken.
Ik weet niet waar je woont Floortje_1981 maar op zich zou er hier wel ruimte zijn.

Helaas moet het dan wel een hennetje zijn en geen haan.

Ik heb zelf voor een aantal hanen kuikens met heel veel moeite een ander huis gevonden.

Kan het de buurt niet aan doen om er een haan bij te zetten.

Op dit moment heb ik 2 hennen en 2 konijnen, lopen met zn allen gezellig in een grote ren met aansluitend kippenhok.

Ik woon in Friesland.

Succes ermee en ik hoor het wel!
owh zie nu dat het best een redelijk oud berichtje was.

Hopelijk heb je in de tussentijd al iets gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven