Wat moet ze met hem???

13-04-2010 18:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer wat ik tegen mijn vriendin moet zeggen... En ik ben benieuwd of, na aanleiding van onderstaand verhaal, jullie nieuwe inzichten voor mij hebben want ik weet niet meer wat ik moet zeggen tegen haar.

Een hele goede vriendin van mij heeft een man leren kennen. Na een tijdje bellen, smsen en elkaar tegenkomen in de kroeg hebben ze afgesproken afgelopen augustus. Ze zijn toen met elkaar naar bed geweest. Toen begon het gedonder al. Zij was over tijd, dus bang dat ze zwanger was. Nadat zij hem hiermee geconfronteerd had zei hij dat ze het maar weg moest laten halen omdat zijn ex nog bij hem woonde met wie hij een kind heeft (over die ex later nog meer). Het kwam hem nu niet uit dus hij ging wel een afspraak regelen. Uiteindelijk bleek ze gewoon overtijd te zijn, niet zwanger maar mijn haren gingen al overeind staan na dit verhaal. Waar haalt die ... het lef vandaan om dat te zeggen, wat haalt ie zijn hoofd, hij is 27, hoort volwassen te zijn... Nou jaa, laat ik zeggen dat ik geen goed woord voor hem over had en ze was het wel met me eens.....

Vervolgens is het contact bekoeld en hoorde ik er even niks meer over maar toen had ze ergens eind november/begin december weer met hem zitten smsen. En zij vond hem toen daarvoor al behoorlijk leuk dus het vuur werd bij haar aangewakkerd zeg maar... Zij is weer naar hem toegegaan, met hem naar bed geweest en toen heeft hij allemaal beloften gedaan, zijn ex was inmiddels het huis uit gegaan met dochtertje, hij en vriendin van mij zouden samen verder gaan en hij ging haar gelukkig maken, nu wou hij ineens kinderen met haar en heel verhaal, maar ik had er toen nog een hard hoofd in vanwege het voorval in augustus. Na een week of 2 belt ze me op, compleet overstuur, dat hij zijn ex weer in huis had genomen. Ze kon nergens terecht dus nu had hij haar maar in huis genomen want ze was toch de moeder van zijn kind... Vanaf hier is het nog erger geworden...

Om het verhaal niet al te lang maken zal ik het samenvatten waarbij het goed kan dat ik dingen vergeet maar die kan ik later nog toevegen...

Hij wou in eerste instantie niks over zijn ex vertellen, geen naam, geen leeftijd, geen afkomst; helemaal niks... Verdacht... Vond ik tenminste, ik vind het normaal dat als jij zegt een relatie te willen beginnen met een ander, en die ander vraagt naar de ex met wie je een kind hebt dat je een aantal `basisdingen` vertelt. Je hoeft niet compleet uit de doeken te doen meteen maar een naam en leeftijd, eventueel wat ze verder voor werk deed maar hij wou er niks over vertellen...

Daarnaast mocht ze ook absoluut niet bij hem thuis komen als zij er was, zijn ex mocht absoluut niet weten dat hij met haar omgaat...

Ze was op een gegeven moment zo wanhopig en zo in de war, ik was toen bij haar, dat we naar zijn huis zijn gereden, vervolgens kwam hij uit zijn werk aanrijden, nu stonden wij op de parkeerplaats recht voor zijn huis en hij parkeerde hem expres al op een parkeerplaats naast het huis. Zij uitgestapt en naar hem toe gegaan, vervolgens wou ze terug, en hij was een stuk gaan rijden en het regende dat het goot, hij heeft haar zo uit de auto gezet, ze ging maar lekker lopen. Hij durfde vervolgens niet naar huis te komen, misschien maar goed uit want wat was ik toch uit mijn dak gegaan...

Nu wou ik toch meer over hem weten. Ik vertrouwde het niet dus ben gaan zoeken en ik ben er toen achter gekomen dat ie niet alleen een kind heeft met zijn ex maar er ook, nog steeds, mee getrouwd is... Op het moment dat zij hem daarnaar vroeg was hij even vergeten dat te vertellen... Ik heb daar even verder geen woorden voor zo boos word ik er nu nog om!

Inmiddels heeft zij hem 3 keer gezien sinds dat zijn ex weer bij hem woont... Hij zegt haar niet vaker te kunnen zien. Ik vind dat compleet tegenstrijdig omdat hij ook zegt van haar te houden en dat ie wilt dat zij zijn vriendin is... Als je van iemand houdt, iemand echt graag wilt zien, dan zorg je toch gewoon dat je diegene, hoe dan ook, ziet! Al is het maar een uurtje, als je zegt verliefd te zijn op iemand dan zorg toch dat je diegene kunt zien, of ben ik nou gek?

Dit is nog maar het topje van de ijsberg, zijn nog meer dingen gebeurt maar ook in de trant van het bovenstaande... Allerlei leugens, dingen verzwijgen, haar teleurstellen... En zij is ook eigenwijs want ze zegt ook telkens tegen hem dat ze van hem houdt, en ik weet dat ze ook helemaal wild en weg van hem is maar ik vraag me heeeel erg af hoe wederzijds dat is... Heb ik nou zo'n plaat voor mijn hoofd en moet ik hem gewoon een kans geven... Of heeft mijn vriendin die plaat voor dr hoofd en is dit inderdaad kansloos...

Ik heb nieuwe inzichten nodig want ondertussen slaapt mijn vriendin ontzettend slecht, valt ze ontzettend af, heeft ze allerlei huilbuien... En ik weet het even niet meer...
Don\'t ever let them get you down
Ik vraag me af of dit verhaal niet meer over jezelf gaat, maar dat doet er ook niet toe.

Hier valt weinig over te zeggen, alleen dat het totaal niet klopt wat die man beweerd. Hij neemt je vriendin compleet in de maling. Jij weet dat, je vriendin ook.

Je vriendin moet de eer aan zichzelf houden en er een punt achter zetten. Want dit word niks.
Ik heb geen motto.
Wat jij ook gaat zeggen en of doen het gaat pas veranderen als je vriendin dat wil.

Luister naar haar en als ze te veel er over door gaat geef aan dat je nu wel even klaar bent met dit onderwerp.

Verder vind je vriendin hem luek, jij hoeft hem geen kans te geven, jij hebt namelijk helemaal niks met hem te maken verder.
Tja, je vriendin klinkt zelf ook niet echt stabiel en ik kan me voorstellen dat een man geen kind wil met iemand waar die maar net wat mee heeft. Dat vind ik niet dat je hem dat moet verwijten.

Of die man nog een relatie met zijn 'ex' heeft is niet te zeggen, maar dat hij nog niet toe is aan een nieuwe relatie is wel duidelijk..
eens met zadoekjeopviva.

Zie ook niet in als het niet om jou gaat waarom je nieuwe inzichten nodig hebt, het is haar leven niet die van jou.

Gaat het eht niet over jezelf?
Nee, het gaat niet over mij, ik heb ruim 5 jaar een vriend...

Ik maak me gewoon verschrikkelijk veel zorgen om haar omdat wat ik ook zeg ze blijft gewoon achter hem aanlopen... Maar ondertussen gaat het gewoon slecht met haar... Wat ik al zei ze slaapt slecht, eet slecht, voelt zich slecht... Ze was nooit ziek en nou regelmatig wel... En de ex heeft nu een eigen huisje gekregen en die gaat over anderhalve week op zichzelf en zij ziet het nou helemaal voor zich dat ze een hele relatie kunnen gaan beginnen en alles terwijl hij soms dagen lang niks laat horen... Zij is zo weg van hem dat ik bang ben dat als zijn ex straks het huis uit is, hij zijn vrijheid terug heeft dat er dan nog niks gebeurt en dat ze dan weer zo'n teleurstelling krijgt...

Hoe maak ik haar eerlijk dat ze die eer aan haarzelf moet houden?
Je kan wel 1000 keer zeggen dat het zaakje stinkt, maar ze zal het pas echt doorhebben als ze daar zelf 'aan toe' is.

Ik heb wel eens kritiek geuit op een ex van een vriendin van mij, toen het weer aan ging tussen die twee merkte ik dat dat toch tussen ons in is gaan staan, ben ik in vervolg voorzichtiger mee.

Zeg hoe jij erover denkt, dat je er voor haar zal zijn als dat nodig is, maar leg ook uit dat zij niet moet verwachten dat jij toekijkt hoe zij haar leven vergooit met een loser.
quote:Troeta schreef op 13 april 2010 @ 18:47:

Tja, je vriendin klinkt zelf ook niet echt stabiel en ik kan me voorstellen dat een man geen kind wil met iemand waar die maar net wat mee heeft. Dat vind ik niet dat je hem dat moet verwijten.

Of die man nog een relatie met zijn 'ex' heeft is niet te zeggen, maar dat hij nog niet toe is aan een nieuwe relatie is wel duidelijk..Ik verwijt hem niet zo zeer dat hij geen kind met haar wilt... Maar wat ik wel erg vindt is dat hij wel even een afspraak ging maken zodat zij het weg kon laten halen... Niks aan haar vragen hoe ze zich voelt of zo, nee ze moest hem maar even weg laten halen...
Je bent een lieve vriendin, misschien iets te lief.

Zij is zo dom en daar kan jij niets aan veranderen hoe hard dit ook klinkt. Je kan haar alleen nog een x zeggen dat je niet denkt dat dit haar beste beslissing is in haar leven en verdr kan je niets.

Liefde maakt in haar geval blind.
Je bent een lieve vriendin, misschien iets te lief.

Zij is zo dom en daar kan jij niets aan veranderen hoe hard dit ook klinkt. Je kan haar alleen nog een x zeggen dat je niet denkt dat dit haar beste beslissing is in haar leven en verdr kan je niets.

Liefde maakt in haar geval blind.
Lastig hoor. Ik kan me voorstellen dat je dit allemaal met lede ogen aanziet..

Helaas kun je niet al teveel doen. Wel kun je haar waarschuwen, maar dit heb je volgens mij al gedaan.

Voor de rest kun je proberen een goede vriendin voor haar te zijn, iemand die er voor haar is als ze het moeilijk heeft. Lukt je dit niet, kun je het echt niet meer kunt aanzien/ aanhoren allemaal, dan kun je met haar afspreken dat ze het met jou niet over hem heeft, of je neemt een time-out van elkaar.

Wat je ook besluit, heel veel sterkte en succes!
Misschien kan ze hier gaan schrijven? Of op een ander forum.

In tijden van liefdesverdriet kan het mensen er soms doorheen slepen om ergens te schrijven.
Hij is dus getrouwd. Zijn (ex-)vrouw mag niets weten van de nieuwe vriendin.

Mijn tip: begin nooit iets met een getrouwde man. Ik geloof er niks van dat ze uit elkaar zijn.
Nee, het gaat echt niet om mij, heb echt een lieve vriend en ben daar heel gelukkig mee...

Zij ziet nu om haar heen dat vriendinnen van haar gaam samenwonen en kinderen krijgen en dat wilt zij dolgraag, zo graag dat ze blind is voor wat hij doet

En het is misschien wel haar leven maar als je een hele goede vriendin zo ziet afvallen met wallen onder haar ogen vanwege zo'n vent dan trek ik me dat aan. Niet persoonlijk maar ik ga me dan wel serieus zorgen maken.

Ze weet hoe ik erover denk, ik vertel het elke keer weer als hij voor de zoveelste keer een afspraak met haar afzegt, die zij met moeite heeft moeten maken enzo.

Ik hoop gewoon dat iemand hier ook ervaring mee heeft en ik weet dat ik dat hele probleem niet voor haar kan oplossen maar ik maak me gewoon verschrikkelijk veel zorgen
En ik denk altijd maar zo....daar hebben ze nou condooms voor uitgevonden

Verder denk ik ook...

Niet me bemoeien.

Heeft net geen zin namelijk

Je vriendin kiest er bewust voor om met deze meneer om te gaan.

Ze ziet zelf ook wel dat deze hele man aan geen kanten deugt!

Want als ik het goed begreep is het :

Date 1: seksen en overtijd

Daarna hoop gedoe met wel geen abortus en contact even minimaal

Weer wat heen en weer gesms.

Date 2: week seksen en een hoop beloftes

(ik vraag me dan af....je vriendin heeft toch ook een stel hersens meegekregen, die WEET toch ook dat je na twee dates niet al te veel waarde moet hechten aan beloftes, ze heeft de beste man 2x!!!! gezien)

Sorry hoor maar als een man tegen mij zegt na twee dates dat hij wel kinderen met me wil ga ik hem toch echt even heel hard in zijn gezicht uit staan lachen...

2 weekjes gezellig, en daarna weer hommeles

En dan deze:

...want ze zegt ook telkens tegen hem dat ze van hem houdt

Na een paar dates???

Wake up and smell the coffee dear!

Dat kan niet, je kan niet houden van iemand als je nog een beetje los vast aan het daten bent

Want los vast is het daar hij te pas en en onpas zijn ex weer in huis neemt

Eigenlijk is het dus meer los daten dan vast daten....

Slotconclusie:

Hij is niet serieus, zij maakt het serieuzer dan dat het is, en jij moet je er niet mee bemoeien want luisteren doet ze toch niet!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je hebt absoluut gelijk vlinder, en dat is niet hard dat is gewoon de waarheid... Ze is gewoon verdomd naief... Liefde maakt in haar geval doofstom blind...

En dippy, ik heb ook zo'n vermoeden maar dat kan ik niet hard maken dat hij niet gaat scheiden en gewoon bij zijn ex blijft... Ben weleens in staat geweest zijn ex op te bellen en het hele verhaal te vertellen

Het frustrerende voor mij zit hem gewoon in dat als ze verdrietig belt ze me op en dan laat ik haar het hele verhaal doen en dat vind ik niet erg want ik weet dat ik de enige ben bij wie ze het kwijt kan... Ik ben ook de enige die het hele verhaal kent... Maar als ik haar dan met alle geduld, in een 2 uur durend gesprek uitleg waarom hij niet deugt en de volgende dag krijg ik een sms dat ze zo met hem heeft afgesproken... Dan weet ik het niet meer...

En het is volkomen zinloos ergens om me er zo druk om te maken, want inderdaad ze moet zelf gewoon keihard onderuit gaan, absoluut, dat is een vaststaand feit...

Maar het is nu op een punt gekomen dat ik het zie gebeuren dat ze zelf eraan onderdoor gaat gaat voordat ze er achterkomt...

En zoals ik al zei, hoe zinloos misschien ook, ergens zegt mijn gevoel heel sterk dat ik dat niet mag laten gebeuren en dat ik haar moet behoeden voor dat moment

Alleen ik weet niet meer hoe...
Je hebt gelijk summerdance, ik heb ook het idee, ook tegen haar gezegd, dat ze dit meer doet omdat ze te graag wilt allemaal, misschien dan niet zozeer hem maar die relatie, samenwonen enzo.

Hij had tegen haar gezegd, een week of 3 geleden, dat zij samen met zijn dochtertje op de eerste plaats staan voor hem. Toen keerde mijn maag dus al om want als hij zo omgaat met de mensen die het belangrijkste voor hem zijn...

Hij maakt gewoon gebruik van haar

Ik weet dat het weinig zin heeft om me ermee te bemoeien maar ik kan het niet loslaten... In mijn ogen staan vrienden altijd voor elkaar klaar... Dus ik blijf sowieso mijn ongezouten mening over hem aan haar geven...
Ik denk dat je inderdaad moet zeggen dat ze dom bezig is, met alle bvenstande opmerkingen die je geeft.Maar elke x heeft geen zin. Verder zou ik duidelijk maken dat je best voor haar wil klaarstaan omdat ze je vriendin is maar oook dat je niet elke x 2 uur haar wil opvangen en dat ze daarna weer met hem afspreekt.

Denk niet dat ze geholpen wil worden, sorry.

En je bent echt een supergoede vriendin, ze mag in haar handjes knijpen met je. Maar ga er niet zelf aan onderdoor, probeer het los te laten en ook eens nee te zeggen als ze weer belt.
Je kunt haar niet behoeden om fouten te maken, je kunt haar wel opvangen als ze daar straks behoefte aan heeft.
Ik denk dat je je vriendin het beste kan aanraden om in therapie te gaan. Haar blik op relaties is erg ongezond.
Only dead fish go with the flow
quote:Joycejee schreef op 13 april 2010 @ 18:50:

[...]

Ik verwijt hem niet zo zeer dat hij geen kind met haar wilt... Maar wat ik wel erg vindt is dat hij wel even een afspraak ging maken zodat zij het weg kon laten halen... Niks aan haar vragen hoe ze zich voelt of zo, nee ze moest hem maar even weg laten halen...

Maar dat zal kwaadheid geweest zijn. Ik kan me dat heel goed voorstellen als je een keer met iemand naar bed bent geweest en dit gebeurt.

Verder wens ik haar veel sterkte, jij zal niks kunnen doen, ze moet het zelf beseffen. Draai haar alleen goed in d'r oren dat ze de pil op een goede manier slikt. En mocht het mis gaan een morning afterpil nemen. Zwanger word je niet zomaar.
Bedankt vlinder

Ik wil haar altijd opvangen en altijd voor haar klaar staan

Ik vind het alleen moeilijk dat mijn adviezen dan voor hem in de wind worden geslagen uiteindelijk

Ze hoeft natuurlijk niet te doen wat ik zeg, absoluut niet

Het is meer het punt dat ze zegt het met me eens te zijn enzo en dat als hij vervolgens sorry en ik hou van je zegt en dat dat dan voldoende is

En ze schaamt zich heel erg

Zoals ik al zei, ik ben de enige die het complete verhaal weet

Haar ouders weten flarden, maar niet van het kind, getrouwd zijn, de sex... Die weten in principe alleen van dat zijn ex weer bij hem woont en dat hij "raar" doet

Dus daarin geeft ze voor mij al aan dat ze weet dat het niet klopt

Anders zou je je er toch niet voor schamen?

En troeta, misschien heb je wel gelijk over die kwaadheid

Maar het is ook weer zo dat je wel samen verantwoordelijk bent en dat ik ook het idee krijg dat hij toch wel weet dat zij naar zijn pijpen danst... Dat is dan ook weer haar keuze dus eigen schuld maar ik kan het gewoon niet aan zien

Het is zo'n lief meisje, alleen naief en ze wilt te graag een relatie... Ze staart zich zo blind op hem en mijn gevoel blijft zeggen dat ik het niet kan negeren, hoe weinig zin het ook heeft...

Als zij zo echt gewoon helemaal opgebrand is en er echt aan onderdoor gaat want ze slaap zo'n 4 a 5 uur per nacht en dat is veel te weinig voor iemand die hiervoor gewoon 8 a 9 uur sliep per nacht en dat ook echt nodig heeft ivm haar werk en ik heb niets gezegd, dan ga ik me zo schuldig voelen

Misschien maak ik het me dan wel te persoonlijk maar in mijn ogen heb je vrienden zodat je ook als het ware in de gaten gehouden word. Misschien klinkt dat laatste iets anders dan bedoelt, weet niet hoe ik het moet verwoorden goed, maar ik hecht heel veel waarde aan vriendschap...
Natuurlijk is hij een leugenaar. Hij bedriegt zijn vrouw ook al. Als je een relatie begint met een gebonden man, weet je altijd bij voorbaat dat hij onbetrouwbaar is. En van je vriendin vind ik het ook niet bepaald fraai.
Beter een half motto....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven