vertrouwen helen?

13-04-2010 20:08 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ik zeg niet dat het slim is wat je hebt gedaan, en dat je door het stof zal moeten om het goed te maken. Ben het eens met Snormel, aanbellen, enorme bos bloemen meenemen, en vooral niet zeggen dat je jezelf zielig vindt. Het zal niet makkelijk zijn, maar daar ben je je wel van bewust lees ik.

Wens je veel succes met het herstellen van de vriendschap en doe het rustig aan, leg contact maar ga jezelf niet opdringen dat werkt averechts..
Overigens, het is duidelijk toch? Ze wil niks meer van je weten. Anders had ze wel contact met je opgenomen
quote:eddie2 schreef op 13 april 2010 @ 20:35:

[...]

Je bedoelt proberen op een of andere manier goed te maken van mijn kant, doe je dus niet!?

Ik begrijp een beetje uit de reacties dat het gewoon te erg is wat ik gedaan heb (die conclusie ha ik al getrokken) en dat ik ermee moet leren leven als levensles.Nou overdrijven is ook een vak, zeg. Okay, je bent gigantisch over de schreef gegaan en jezelf behoorlijk in de vingers gesneden door dit nu te flikken bij een bovenbuurvrouw, terwijl je waarschijnlijk nog lang niet van plan was om te verhuizen. Maar hee: levenles???

Jemig, laat het een los nu. je hebt haar toch al een over the top brief geschreven en gezegd dat je er spijt van hebt. Ga nu maar gewoon verder met je leven. En laat haar met rust.
Only dead fish go with the flow
Waaróm heb je eigenlijk dat dagboek gelezen?

En waarom heb je er daarna met die mailvriendin over gemaild?

En waarover kreeg je zo ernstige onmin met die mailvriendin dat ze wraak wou nemen?

Hoe weet je dat je buurvrouw de haar onbekende mailvriendin geloofde en niet dacht: dat mens is stapelmesjokke? En waarom zou de buurvrouw haar geloven?

En wat wil je nu precies van de buurvrouw? Ze is niet rancuneus, zeg je - waarom is dat niet genoeg voor je?
quote:eddie2 schreef op 13 april 2010 @ 20:35:

Ik begrijp een beetje uit de reacties dat het gewoon te erg is wat ik gedaan heb (die conclusie ha ik al getrokken) en dat ik ermee moet leren leven als levensles.

Duhuh.

Dat had je zelf niet kunnen bedenken?
Je mist het punt nogal. Je hebt het de hele tijd over JOUW emoties en hoe erg JIJ het vindt en dat het een levensles voor JOU is.

Ondertussen heb jij lekker veilig een brief gestuurd en wacht je nu tot buuf met jou contact opneemt.

ALS er al iets te redden valt, dan zul JIJ met de billen bloot moeten (figuurlijk dan) en je nek moeten uitsteken ipv te wachten tot zij aanbelt.

En daarbij zijn JOUW gevoelens vol-strekt niet interessant. Huilverhalen over jouw levensles en jouw verdriet doen er niet toe. Die moet je voor je houden tegenover je buurvrouw.

De enige kans (ik zeg káns) is dat je als een man zelf je blootstelt aan haar boosheid. Niet dat je als een zielig hondje gaat zitten wachten tot zij komt zeggen dat ze je vergeven heeft.
quote:eddie2 schreef op 13 april 2010 @ 20:33:

[...]

Overigens ik heb het haar zelf gemeld uiteindelijk wat ik gedaan heb. Ik ben geen stalker kom op. Ik volg haar verder niet. en bovendien heb ik hier een enorme levensles uit geleerd.

Of ben ik hier nu ineens gebrandmerkt voor het leven etc. Ik geloof het niet, en heb gewoon die levensles geleerd.

Je leest haar dagboek. Je stuurt haar een emotionele brief over hoe moeilijk jij het daar mee hebt. Je wil contact ondanks wat je voor misselijke streek hebt uitgehaald, in je eigen belang, en jij bepaalt daarbij dat dat contact ook in haar belang is. Je opent er een topic over op het forum.

Ja, ik vind je een stalker. Fijn dat jij een levensles hebt geleerd, dat heeft zij ook: geef je rare buurman nooit je sleutel.

Ben je nu gebrandmerkt voor het leven? Tav je buurvrouw wel ja. Ik kan er weinig van maken dan: eigen schuld dikke bult. Als je een beetje respect over hebt voor je buurvrouw laat je haar nu heel erg met rust.
Als ik je buurvrouw zou zijn, zou ik de bloemen aannemen en zeggen dat het je 'vergeven' is. Vervolgens zou ik wel gepaste afstand houden en je niet meer vertrouwen.

Opzich vind ik dat je met die brief wel genoeg 'sorry' hebt gezegd. Mits die brief wel echt een sorry was en geen verwijten naar die 'mailvriendin' toe was. Jij hebt het namelijk wel zelf twee keer fout gedaan. Eerst las je in haar dagboek en vervolgens mailde je hier ook je mening over door naar je mailvriendin.

Dit geeft voor mij eigenlijk wel aan dat je hierin niet te vertrouwen bent en hierin hard aan jezelf zult moeten werken. Deze vertrouwensband komt denk ik niet meer goed, maar als je hierin niet veranderd denk ik dat je je nog vaker aan dezelfde steen zult stoten.

Wellicht kun je proberen te accepteren wat er gebeurd is en wat je gedaan hebt en zorgen dat je zoiets niet weer doet ipv deze situatie te willen oplossen en het vertrouwen te willen helen.
De buurvrouw zal zich misschien ook wel heel ongemakkelijk voelen nu jij haar hele prive (gevoelens) kent...
quote:Snormel schreef op 13 april 2010 @ 20:40:

ALS er al iets te redden valt, dan zul JIJ met de billen bloot moeten (figuurlijk dan) en je nek moeten uitsteken ipv te wachten tot zij aanbelt.

Gelukkig voegde je nog even toe dat het figuurlijk bedoeld was, ik zie TO al in zijn blote reet aanbellen bij buuf...
Ben je verliefd op je buurvrouw ofzo?
Ik bedoelde die dingen die je in eerste instantie gedaan had. "inbreken"&dagboek lezen&dat doormailen&etc...

En dan nu een btje in de slachtofferrol kruipen! Och ja, denk dat het wel duidelijk is zo
Ik vind deze post vooral over jou en jouw gevoel gaan. Denk je zelf ook niet dat het veel meer over haar en haar gevoel zou moeten gaan? Zolang jij dit probleem meer als jouw probleem blijft zien dan als het hare, denk ik dat elke lijmpoging bij voorbaat al kansloos is.
Hoe moet ik me dat voorstellen?

Je loopt bij de buurvrouw naar binnen, wilt de gieter bijvullen, staat opeens in de slaapkamer, opent de lade van haar nachtkastje en zie, daar achter in het laadtje vind je per ongeluk haar dagboek. Je zet een kopje thee, neemt plaats in de schommelstoel, zet de kat op schoot en leest dan per ongeluk haar dagboek? Vervolgens kuier je naar huis, zet nog een pot thee, ziet dat je vriendin toevallig online is en dan begint je hand zomaar het verhaal van de buurvrouw over te typen?
..
..
..
Tja dat het niet slim was weet je zelf ook wel. Ik zou naar haar toegaan en onder 4 ogen praten hoe het nu zit. Persoonlijk excuses aanbieden. Meer kan je niet doen.
..
..
..
Echt haar met rust laten.

Het is heel vervelend als je iemand niet meer wilt zien en spreken dat diegene dan weer een brief stuurt vervolgens weer wat laat horen etc.

Zo wordt ze er constant weer mee geconfronteerd en heeft daar waarschijnlijk helemaal geen zin in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
....
quote:eddie2 schreef op 13 april 2010 @ 20:51:

[...]

Ik bepaal niks. Ik heb hier slechts adviesvragen gesteld. Maar dat doen is voor jou blijkbaar een schande.

Om 20.30u post je het volgende:

"Nee niet alleen uit eigen belang. Ook uit haar belang."

Volgens jou is het dus ook in haar belang om contact met jou te hebben. Ik vat dat samen als: jij bepaalt dat dat ook in haar belang is.

Adviesvragen stellen is voor mij geen schande hoor. Inbreken en een dagboek lezen wel. En ik denk dat je nogal een plaat voor je kop hebt als je denkt dat je dat weer goed kan maken.
....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven