Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Succes!
Hoe is het gegaan, D, met de tweeling? Zijn ze nog overspannen?
Arme 2ling vriendin. Beetje goed gegaan vandaag D?

Ik ben maar eens vroeg afgehaakt vandaag in stamkroeg beetje helder en scherp zijn morgenochtend. Heb om 10 uur gesprek.

Vanmorgen was erg leuk. Werd gelijk een soort van sol-training. Heb er wel vertrouwen in.

Nu rustig op de bank
Niet helemaal bijgelezen maar heb al wel in de gauwigheid gezien dat ik erg on-attent de verjaardag van Jom heb gemist en derhalve helemaal niet heb gevielzieteerd.... een beetje laat maar niet minder gemeend: gefeliciteerd met je grote zoon, Tila!

Enige excuus is dat ik een weekend weg was met mijn liefste, en dat dat dusdanig als een mini-vakantie aanvoelde dat ik gisteren en vandaag zwaar mokkend op mijn kuttoor heb doorgebracht, me afvragend waarom een mensch zoveel tijd doorbrengt met mensen die er helemaal niet toe doen (kleega's dus) terwijl de echt dierbare mensen elders zitten. O, boehoe.

Maar goed, het weekend weg was dus heerlijk. De luxe om samen door de stad te slenteren, op terrasjes te zitten, een beetje te winkelen (ik heb namelijk een man die gek is op winkelen en heus niet alleen bij de Kijkshop!), lekker te eten, een cabaretvoorstelling bij te wonen, lekker uit te slapen, uitgebreid te ontbijten, weer wat slenteren in het zonnetje, nog maar weer eens wat winkelen................ en dat alles zonder continu kinderen te moeten tellen of een gesprek na 3 minuten te moeten afbreken omdat er weer een kind iets mot, HEERLIJK! Ik ben gek op mijn gezin en god weet dat ik het allerliefst met zijn 6-en bij elkaar ben, maar soms heel even samen-tijd en weer herontdekken waarom die ander ook alweer de allerliefsteleukstelekkerste was: broodnodig.

Helaas ben ik ook al ruim een week geveld door griepachtige verschijnselen die niet erg genoeg zijn om in bed te blijven, maar erg genoeg om me niet lekker te voelen. Daarom ga ik al ruim een week erg vroeg naar bed (nou ja, afgelopen weekend niet dus, grijns) en komt er 's avonds weinig van uitgebreid typen - ook hier geen desinteresse maar even spaarstand.
.
Ja het ging wel goed vandaag hoor. Het scheelt voor vriendin zoveel als ze hulp heeft en niet alles alleen hoeft te doen. Komt dat even goed uit dat ze nu een werkloze mij heeft :-) En ik vind het ook nog leuk om te doen ook, want ik mag namelijk op een gegeven moment gewoon weer naar huis :-)

Ik wil nog heel veel meer tikken maar ik heb net knoepertjehard gebokst met een wedstrijddame dus mijn handjes trillen een beetje, solly :-)
Het halve Kasteel staat dus in de spaarstand. Gezelllie...

Het weekend klinkt heel Goed, Marie. Leuk he, winkelen met jouw man? We trekken ook altijd heel wat bekijks hoor bij de Kijkshop. Hoop dat je nu in je bed ligt en echt bijtrekt want de griepverschijnselen klinken minder fijn. Dagje thuiswerken haalbaar?

Hier was het een productieve dag. Vroeg opgestaan en een deel van de achterstand weggewerkt, gebeld met de HA (en we gaan pillen proberen voor 2 weken, ben benieuwd, anders doorverwijzing), geregeld dat Jongste binnenkort in een praatgroepje voor kinderen van gescheiden ouders terecht kan, nuttig geweest op werkbijeenkomst (althans dat hoop ik dan toch) en voor vrijdagochtend een afspraak gemaakt met de orthopedagoog voor Oudste, om haar te gaan begeleiden bij het maken van schoolwerk en toetsen. Daar kunnen ze haar dus leren hoe je taken aanpakt die je moeilijk vindt, hoe je met tijdsdruk om moet gaan en hoe je toetsen maakt. Klinkt goed dus, ik houd van concrete handvatten waarmee zij uiteindelijk zelf leert om te gaan met de beperkingen (klinkt zwaarder dan het is) die ze heeft. De wereld bestaat nou eenmaal niet alleen uit mensen die haar kennen en van haar houden en die rekening met haar houden. De ortho die ik sprak luisterde heel goed naar mij en begreep volgens mij precies wat ik bedoelde. Da's fijn dus, vrijdag weet ik meer.

Suup, succes morgen!! Kick ass!!

En in je vriendjesmail zit w.s. een uitnodiging voor het gebeuren van morgenavond. Leukleuk, ik ben tussen half 8 en 8 bij jullie, Tila. Is dat goed?
Liever half dan acht, Bloes, gaat dat lukken? We moeten er ook nog heen en de kaartjes halen

Fijn van alle profihulp

M'anas, weekendje weg klinkt heerlijk. Wil ik ook weer november is alweer veel te lang geleden.

D, boks je ook wedstrijden? Ik zou je wel eens in actie willen zien, ik vind je zo stoer!
Koffie!

Duimen julllie voor me over een uurtje?

Knuffels voor iedereen
**denkt aan Suup**

Succes!

**neemt koffie**
Suup: succes!!!!
.
*kijkt of er nog koffie is*

Ik heb helaas ietsjes te oud voor wedstrijden maar ik train wel redelijk op wedstrijdniveau, Tila. Ik vergeet altijd dat mensen het stoer (of soms zelfs raar) vinden, voor mij is het net zo'n normale sport als tennis :-)

Gaan jullie naar gebeuren wat ook in mijn vriendjesmail stond?

Al iets minder grieperig M' anas?
Ik denk het wel, D, al weet ik niet wat er in jouw vriendjesmail stond

Ik vind het een stoere sport. Maar ik vind wel meer sporten stoer. Het enge dat ik echt raar vind zijn van die idiote uitputtingsslagen als triathlon oid. Dat vind ik echt het toppunt van zelfkastijding.

**geeft D koffie**
Issutleuk, Suup?
*trekt champagne open voor Suup*

Ik vind boksen ook stoer, ik zou het voor geen goud durven.

Goh. Lucia de B. vrijgesproken.
.
Darly: nog steeds grieperig. Heb vannacht echt als een blok geslapen en dat helpt wel, vandaag een fijne thuiswerkdag dus dat helpt ook, maar voor de rest: blegh.

Ik ben een ge-wel-dig boek aan het lezen: Een keukenmeidenroman van Kathryn Stockett. Iemand hier dat al gelezen? Echt een aanrader. En nog leukerderder: maandag ga ik naar een boekbespreking waarbij Kristien Hemmerechts Stockett interviewt, met daarna gelegenheid tot het stellen van vragen. Maar het allerallerallerleukste: daar ga ik heen met mijn Oudste Dochter, de literatuurliefhebber. We zijn nu samen het boek aan het lezen (we hebben allebei ons eigen boek, hoor, t is niet zo dat we uit 1 boek lezen :-)), bespreken het tussendoor steeds samen en verheugen ons op komende maandag. Leuk joh, oudere kinderen hebben!
.
Thanks Marie.

Ik ben blij. Zie ook in de kelder.

Dat boek ken ik niet, maar is dus een aanrader? En leuk zeg dat je dat met je grote dochter gaat doen.

Balen hoor dat je je nog grieperig voelt Misschien nog even een dut tijdens het thuiswerken?

En je weekend met je man klinkt heel erg fijn, goed om ook even quality-tme met 2 te hebben.

Bloes, speelt veel dus bij jou. Wel spannend die tijdelijke pillen voor oudste. Hoe kijkt ze er zelf tegenaan?

En Bloes en Tila veel plezier vanavond uiteraard
Goed zo Suup!

Ik krijg morgen mijn 'wreck this journal' binnen en ga dan eens kijken of het me ook lukt om outside boxes te denken en te werken. Ik merk dat ik lekker comfortabel i n mijjn maniertjes blijf hangen, terwijl ik weet dat ik meer kan. Psychologisch verantwoord knutselen wordt dat dus
Ooooh, het was zo leuk, en ze waren zo jong, en we hebben allebei een dvd gekocht, en ze namen onze adviezen ook nog aan

Bloes en ik hebben besloten dat we hier een kasteeldate van gaan maken
Koffie!!
Waar gaan we een kasteeldate van maken?

Wat leuk M'nas, van de literair verantwoorde keukenmeidenbijeenkomst (in A'dam toch? volgens mij kreeg ik er mail van). Af en toe heb ik weer zo'n zin om in de boekwinkel (voor mij is er maar één boekwinkel ) te werken. Lekker de nieuwe aanwinsten doorbladeren, met als excuus dat je er toch fatsoenlijk over moet kunnen adviseren, en met klanten ouwehoeren over wat mooi is en waarom. Heerlijk, heerlijk.
van het theater waar we gister waren

Boekwinkels zou leuk zijn, ja
Yep, is die in Amsterdam, Lil. Eerst een etentje, dan de talkshow. Leukleukleukleuk, ik verheug me erop!

Wist niet dat jij in een boekwinkel gewerkt had, maar kan me je heimwee/melancholie helemaal voorstellen. Ik wil ook wel in een boekwinkel werken als ik later groot ben. Of beter nog: een boekwinkel hébben. Mét een restaurantgedeelte, waar je onder het genot van de beste kop koffie in town je nieuwe aanwinst kan gaan zitten lezen. Hmmmm.
.
Dat is ook nog steeds de grote wens van mijn schoonzusje.

Tweedehandsboekwinkel met koffieshop (voor koffie dus).

Hoe is het met de griep Marie? Voel je je weer wat beter?

Kasteeldate in het theater klinkt goed. Ik ben voor.

Gezellig gelunched net met (oud)-collega, daarna een netwerkgesprek in het kader van mijn persoonlijke herorientatie. Wel weer wat leuke nieuwe gezichts/inzichtspunten. Nu ga ik nog maar even het zonnetje in en dan straks borrel in stamkroeg.
Nog steeds half kwakkelig, Suup, het wil maar niet echt overgaan. Maar morgen heb ik vrij en dat betekent een HELE dag (nou ja, tot half 3) voor mun eige. Da's een ongekende luxe voor mij - zin in!

Ik heb hier een Heel Blij meisje van 17 in huis. Ze is al eeuwen bezig met haar studiekeuze, wikt en weegt en wikt nog eens, en uiteindelijk wilde ze 1 bepaalde studie heel erg graag. Man en ik zeiden dat we onze goedkeuring zouden geven als zij een goed onderbouwd en doortimmerd verhaal zou kunnen houden waarom het nou precies déze studie moet zijn en dat deed ze dus vanavond. Ze had uitgezocht wat ze met deze studie het liefst wil gaan doen later, ze wist te vertellen welke vakken ze zoal het leukste vond en ze sloot af met de opmerking dat ze heeeeeeeeel erg gelukkig van deze studie zou worden.

Dus.

Zojuist hebben we haar ingeschreven voor Literatuurwetenschappen, en ze loopt op wolken. Ze is dolbij, oefent hardop: "Dag, ik ben Oudste Ananas en ik ben student literatuurwetenschappen" en kan niet wachten totdat haar examen achter de rug is. Oh, to be 17 again, en dat de wereld dan nog aan je voeten ligt.

(Beetje jammer dat je voor zo'n inschrijving direct boter bij de vis moet doen: de acceptgiro voor collegegeld kunnen we op korte termijn verwachten, grijns).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven