**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
'Assault' is waar ze hem van beschuldigd. Dat is aanranden toch? Of aanvallen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 13 april 2010 @ 23:04:.

Niet eens er voor hem zijn. Het enige dat ik kan doen is zeggen: ik geloof je, ik bel je morgen.

We hebben verdomme niets aan elkaar als het er op aankomt.Dat moet je niet zeggen hoor! Je bent inieder geval een luisterend oor en steun! Alsjeblieft jezelf niet nutteloos gaan voelen. Je bent er dan wel niet in persoon, maar wel 'in spirit', ook al klinkt dat zo afgezaagd. da jij hem gelooft en wél een gewone vriendin kan zijn voor hem is heel wat hoor!
Spijker, je weet dat dat niet waar is he? Je bent er en het feit dat je bestaat alleen helpt al! Maar ik begrijp wel dat je je er kut over voelt, dat je meer wilt doen. Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen en hopen dat je toch een beetje slaapt straks...

Heejhallo: ik heb het nog niet helemaal gelezen maar bewaar de link zeker want het klinkt allemaal enorm herkenbaar, behalve dan dat wijn nog niet zover zijn dat we er echt vrij en creatief mee om kunnen gaan. Maar dit lezen geeft wel weer de moed om er wat mee te doen, want ik baal er echt van! Dank voor het plaatsen ervan!
Kunnen jullie 'assault' voor me vertalen? Ik snap niet eens wát ze nou precies zegt dat hij gedaan heeft.
quote:Spijker schreef op 13 april 2010 @ 23:04:

Ja heb net al een vriendin gebeld. Ik ben opeens heel verdrietig. Dit is allemaal zo klotemoeilijk. Of de afstand of de gekke ex zou genoeg zijn voor moeilijk. De combi... is zo onmogelijk.

Ik voel me zo machteloos nu, hij moet aan het werk en ik moet naar bed en ik kan niets doen. Niet eens er voor hem zijn. Het enige dat ik kan doen is zeggen: ik geloof je, ik bel je morgen.

We hebben verdomme niets aan elkaar als het er op aankomt.

Misschien hebben jullie een toekomst samen. Wat je nu hebt lijkt niks maar als je een paar jaar verder bent heb je misschien Heel Veel.

Dat met die ex is ronduit kut. Je kunt niks doen, maar als je bij hem zou zijn, had dat dan veel uitgemaakt?

Hij gaat werken nu (= afleiding) en hij weet dat je er voor hem bent.

Het staat vast dat hij je komt opzoeken dus dat heb je nu als een soort zekerheid.

Heel naar met die ex maar ze bevestigt nu wel dat ze echt niet geschikt is voor een relatie met hem. Mocht hij daar nog enigszins over getwijfeld hebben afgelopen maanden.

He bah, rot voor je.
Oh dit is echt erg maar ik moet toegeven dat ik eerst slechte dingen van hem dacht. Hij belde, ik nam de telefoon op en hoorde meteen aan zijn stem dat er iets was. Dus ik vroeg: wat is er aan de hand? Hij begon: het is niet goed, gekke ex was gisterenavond hier...

En op dat moment schakelde ik even uit. Even dacht ik: dat meen je niet. Hou je bek, je gaat me niet vertellen dat ze daar was en dat je je nu klote voelt om mij te moeten vertellen dat je met haar naar bed bent geweest.

Meteen daarna bleek er dus héél iets anders aan de hand. Maar ik voel me nog schuldig ook, dat ik dat wel een moment dacht.

En wat had het uitgemaakt als ik daar was? Ik weet niet, ik wil mezelf niet overschatten maar misschien toch wel wat.

In ieder geval, als hij maar enigszins meer bereikbaar was dan hij is, had ik er nu heen gegaan.
Assault

Definition: A violent onset or attack with physical means, as blows, weapons, etc.

vertaling voor 'aanranden':

Nederlands

een aanslag plegen op, zich vergrijpen aan, aanranden

Engels

assail, assault, attempt to murder, violate

vertaling voor 'aanvallen'

Nederlands

aangrijpen, aantasten, aanvallen, tackelen, attaqueren

Engels

assault

attack

assail

rip

strafe
ja Kjong dat had ik ook al gegoogled, iets er tussenin dus? Vergrijpen?

In ieder geval grote onzin! Hoe kan iemand dat zomaar van een ander zeggen? En hoeveel gezeik kan een man wel niet krijgen als een meisje dat beweert?
Vind het niet heel raar dat je dat even dacht hoor Spijker. Zeker in deze fase van jullie relatie.

Als iemand begint met: Mijn ex was hier.... dan gaan meestal even de stekels overeind staan.

Denk niet dat je je daarover schuldig moet gaan voelen.
Spijk, hij heeft jóu gebeld.

Dan ben je er dus voor hem. Dan ben je belangrijk voor hem. Hij is blij dat jij bestaat.

En je had daar net zo machteloos geweest als hier.

Want wat kan je nou eignelijk veel meer doen dan adviseren naar de politie te gaan omdat zij hem stalkt en lastig valt?
Ik weet t niet! Huilen zodra hij ophangt en het tot me doordringt. Het maakt me zo moedeloos, want het voelt hierdoor allemaal al helemaal zo onmogelijk. Doordat hij contact heeft met mij gaat zij door het lint. Ik wil niet dat hij zoveel problemen krijgt, indirect doordat ik er ben.

Godver! Het voelt zo ongelooflijk machteloos!
You're welcome Etosha. eerlijk gezegd ben ik het gaan lezen doordat het plaatje van de gehaakte (of gebreide?) vulva miin aandacht trok. Maar ik vond het wel interessant, bij gebrek aan beter woord. Omdat het me lijkt dat het zoveel met je gevoelens doet en hoe je erover denkt en dat je denkt dat de ander ervan vind enzovoorts. Nou ja, het lijkt me in ieder geval heel lastig omdat mijn seksualteit toch wel een groot deel van mijn leven is. Niet dat ik oversekst ben hoor, maar toch. Fijn om te horen dat je er wat aan hebt iig. ben ik niet voor niets op het gehaakte vulva plaatje afgegaan
Ik weet het pop, ik weet het.

Maar daar kun je gewoonweg effe niks mee.

Jij zult voor hem sterk moeten zijn.

Als hij jou belt moet je kracht in je stem hebben.
Het ligt niet aan jou Spijker, bij een ander had ze het vast ook gedaan. Dus daar moet je je niet schuldig over voelen!
Fijn te weten dat je niet over-seks-t bent heejhallo
Ik bedoel zíj is gek, en als zij problemen maakt is zij de schuldige niet jij.
quote:kjong schreef op 13 april 2010 @ 23:36:

Fijn te weten dat je niet over-seks-t bent heejhallo Maar ik ben niet vies van een nummertje hoor (Sorry, komen hier twee ernstige onderwerpen voorbij, allebei niet om te lachen)
Spijkie, je weet dat je je nu allerlei irreële dingen in je hoofd haalt he? Hij heeft geen problemen met haar door jou. Hij heeft problemen met haar omdat zij niet spoort en hij zich ooit met haar heeft ingelaten. Dat heeft NIETS met jou te maken. En het is niet onmogelijk. Maar ik snap je echt, vraag maar aan de dames hier hoe ik soms volledig zwartkijkend en wanhopig kon posten als er weer eens iets gebeurd was, ik begrijp wel dat je zo gaat denken. Maar Kjong heeft wel gelijk: daar help je hem echt niet mee. Hij heeft je gebeld, hij heeft het verteld en hij wil dat delen. Dat zegt echt genoeg!
Ik denk dat ook, maar zij zegt dat het voornamelijk om mij gaat. Op een of andere manier is het wel steeds zo dat de dingen echt uit de hand vliegen als het over mij gaat. Hij wil niet over mij liegen. Maar ik wou bijna dat hij dat maar wel deed tegen haar.

Hij zei eerst tegen haar: ik date nu anderen. Dat zei hij een maandje geleden en toen was ze wel verdrietig maar ze werd niet gek. Hij verontschuldigde zich daar nog over tegen mij: ik zeg haar niet dat jij die 'anderen' bent.

Nu heeft hij toegegeven dat ik heb ben, en dit gebeurt.

Hoe kan ik echt een plan maken om daar eventueel langere tijd heen te gaan als deze situatie zo is? Ze haat mij, ik heb dit nog nooit gehad!

Hoe ver zal iemand gaan om contact tussen twee mensen te dwarsbomen? Hoe moeilijk gaat ze zijn leven maken? Dit gaat echt allemaal véél te ver en ik sta er bij en ik kijk er naar en ik kan geen zak doen.
Ik heb het al eerder tegen je gezegd.

Jij bent de Boeman m/v omdat zij aan hem ziet wat je met hem doet, dat jij belangrijk bent.
Ik denk nu zelfs: had hij dat ticket maar nog niet geboekt, dan was het nu niet op de spits gedreven.

Ik geloof er in dat als het echt iets is tussen ons, dat dat er volgend jaar ook nog wel is. Misschien moet hij eerst meer afstand nemen van mij, om los te kunnen komen van haar.

Want dit veroorzaakt zoveel ellende!
Doe niet zo gek.
quote:Spijker schreef op 13 april 2010 @ 23:43:

Ik denk dat ook, maar zij zegt dat het voornamelijk om mij gaat. Op een of andere manier is het wel steeds zo dat de dingen echt uit de hand vliegen als het over mij gaat. Hij wil niet over mij liegen. Maar ik wou bijna dat hij dat maar wel deed tegen haar.

Hij zei eerst tegen haar: ik date nu anderen. Dat zei hij een maandje geleden en toen was ze wel verdrietig maar ze werd niet gek. Hij verontschuldigde zich daar nog over tegen mij: ik zeg haar niet dat jij die 'anderen' bent.

Nu heeft hij toegegeven dat ik heb ben, en dit gebeurt.

Hoe kan ik echt een plan maken om daar eventueel langere tijd heen te gaan als deze situatie zo is? Ze haat mij, ik heb dit nog nooit gehad!

Hoe ver zal iemand gaan om contact tussen twee mensen te dwarsbomen? Hoe moeilijk gaat ze zijn leven maken? Dit gaat echt allemaal véél te ver en ik sta er bij en ik kijk er naar en ik kan geen zak doen.

Mocht ze te ver gaan wanneer je d'r bent kun je een contact/straat verbod ofzo afdwingen. Ook een hoop gedoe, maar omdat zij zo gek is hoeft je niet een ander het leven zuur te maken.

Overigens, als ze nog gezamelijke vrienden hebben, kunnen die niet iets betekenen. Haar tot rede brengen?
Jij bent degene die, niet doordat je dat zégt maar doordat je er bent en effect hebt op hem, opeens helemaal concreet maakt dat het niets meer gaat worden tussen hen. Zonder jou kan ze in die fantasie blijven leven, jij maakt met jouw bestaan die droom kapot. Maar dat had ook een andere nieuwe vriendin kunnen zijn, dat heeft niets met jou als persoon te maken.
Dat ze zo labiel is (ik las ook over een zelfmoordpoging) kan niet alleen door het uitgaan van de relatie komen. Kennelijk projecteert ze alles op hem nu.

(heb je al lang zelf bedacht uiteraard)

Het zou mooi zijn als ze professionele hulp zou krijgen en hem verder met rust liet.

(geen idee hoe dat werkt in de States)

Hebben ze gezamenlijke vrienden, Bassist en zijn gekke ex? Kunnen die niet iets doen om haar bij hem weg te houden? Het klinkt echt alsof ze rijp is voor opname eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven