Gezondheid alle pijlers

Spierpijn in benen bij menstruatie

15-04-2010 11:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik menstrueer ( vanaf 15 jaar ) heb ik altijd de 1e 2 dagen van die periode heel erge spierpijn in mijn bovenbenen. Buiten dat heb ik gelukkig erg weinig last, behalve dat ik 1 dag van te voren een beetje een heksje ben..

Heeft iemand enig idee waar die spierpijn vandaan komt ? Ik red me meestal wel met wat ibuprofen , maar ik vraag het me toch af.
Vervelend! Ik heb het altijd als ik grieperig ben, en dan in mn hele benen. Ik smeer dan vaak wat met tijgerbalsem, neem een warm bad en een ibu, dan is het redelijk uit te houden.
Is het echt spierpijn (als in: een wat zeurderige continue pijn) of meer krampen (meer in scheuten of meer het gevoel alsof je iets verrekt hebt)? Bij spierpijn losmasseren en warm houden, bij krampen kan een magnesiumtablet helpen.
Menstruatiepijn kan doortrekken naar je bovenbenen. Ik denk dus niet dat het echt spierpijn is.
Dat heb ik ook. Een soort moe, zwaar, weeïg gevoel in mijn benen doortrekkend vanuit mijn onderbuik.

Als het echt heftig is, kun je naproxen slikken (Kruidvat eigen merk). Helpt goed. Wordt ook door artsen voorgeschreven tegen menstruatiepijn.
nee, echt spierpijn. Net of ik de dag ervoor enorm bezig ben geweest in de sportschool ( nu is dat meestal wel zo, maar ik train mijn benen nooit, zit al genoeg spierontwikkeling ). Geen krampen, continue pijn.

Volgens mij mag ik nog blij zijn dat het hier bij blijft, geen buikkrampen, hoofdpijnen e.d.
hier altijd wat spierpijn in mijn benen als ik net ongesteld moet worden...trekt vanzelf weer weg...
Ik heb het ook, al was het vroeger erger dan nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven