Goedkoop kraam-cadeautje

05-10-2007 08:22 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

misschien kunnen jullie hier mij helpen? ik ga straksje op kraamvisite bij een kennis van mij. Ik ken haar helemaal niet zo goed. ben pas 1 keer bij hun thuis geweest, en zij nog nooit bij ons. ze wonen bij ons in de straat en wij hebben ook een geboortekaarte gehad. dus heb ik zoiets van dat ik wel langs moet gaan, want als je zo dicht bij elkaar woont ga je niet een kaartje sturen, met gefeliciteerd en 't daar bij laten.

maar nu heb ik geen idee wat ik straks mee zal brengen. wil geen kleertjes geven, want ik vermoed dat ze die al genoeg heeft. nu haar 2e zoontje gekregen, vrij vlug na de 1e.

heeft iemand een idee?? ik dacht zelf aan een klein knuffeltje misschien, zo'n zacht poppetje, maar ik weet niet of dat wel zo origineel is? en ik wil eigenlijk niet meer dan 7,50 euro uitgeven.

alle tips zijn welkom
Ik zou zeggen, ga even langs de Prenatal, genoeg keus!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
-Een klein speeltje voor baby's van 3 maanden en ouder. Met van die

knisperdelen en mooie kleurtjes.

-Een nijntje bal met belletje erin

-plastic sleutels

Oftewel een goedkoop speeltje voor als de baby wat ouder is. Knuffels krijg je al genoeg en moet eerlijk zeggen dat de meeste knuffels die wij gekregen hebben in een mand beland zijn. Zoontje vind er ook niks aan. Misschien als ie wat ouder is...
Als ze al een kindje heeft heeft ze waarschijnlijk al heel veel knuffels. Wat ik zelf erg leuk vond en waar je ook nooit genoeg van kan krijgen zijn boekjes. Vooral met een boekje van stof of dik karton kom je volgens mij rond de 7,50 euro uit.
ik heb zelf ook een kindje, en ik weet echt niks meer te herinneren waar ik nou echt blij mee was...... en ze is pas 2,5 jaar
Een mooie bos bloemen of lekkere douchecreme voor de kraamvrouw. En misschien een kleinigheidje voor haar oudste zoontje.
ja sammieP, daar heb ik ook al aangedacht. iets voor moeder, een doosje bonbons ofzo. (omdat ik zelf allergisch ben voor bloemen, geef ik ze ook niet zo graag) en iets voor de oudste, misschien een puzzel of een kleurboek. en iets voor de baby.... en vader krijgt niets...
Misschien zo'n blikje met gips van Prenatal? Kost wel iets meer, een tientje geloof ik.

Of boekjes inderdaad, altijd goed en kan je zo duur maken als je wil.
bedankt allemaal, ik ga nu naar de stad, dus reacties zijn niet meer nodig!
niks waar je echt blij mee was? klinkt wel heel ondankbaar, maar voor TO, iets lekkers voor de moeder (eetbaars of smeerbaars), mooie bloemen, vond ik zelf wel heel erg leuk. Boekjes zijn altijd leuk (hier hebben ze bij de AH nu dikke dik boekjes voor 4 euro), ik zou zelf inderdaad ook neit voor knuffels kiezen, zeker niet bij een tweede kindje. Succes!
Goeie tip Arwen van die Dikkie Dik boekjes bij AH. Mijn dochter is helemaal gek van boekjes.

Geen kraamcadeau want ik houd het lekker voor mezelf.

Van die knuffellapjes heb ik trouwens veel te veel gekregen, en ze vindt er niks aan. Plastic sleutelbos ofzo vondt ze wel al heel snel leuk, die zijn ook niet zo duur.

Een kadobon van de Hema of Prénatal vond ik ook erg leuk om te krijgen (en om te geven).
bedankt voor al jullie tips. Ik heb een rammelaartje gegeven die ook nog een soort piept als je er in knijpt, en 't lijken net 2 lichte groene bloemetjes.(beetje ingewikkelde omschrijving). en een kleur?stickerboekje voor 't oudste zoontje. kaartje en een doosje bonbons erbij gedaan.

ik heb zelf wel dingen gekregen die op dat moment heel leuk leken maar achter af kan ik me niet herinneren wat nou echt zo super was. mijn dochter heeft nooit met die "frutsels" gespeeld, en ik ben niet echt gek op roze kleertjes.....

wat wel leuk was, was een zilveren armbandje met haar naam erop, maar ja, dat wordt al snel een beetje duur voor iemand die je niet zo goed kent.

de baby was trouwens echt een schatje!
Haha, nee hoor. Die zilveren armbandjes krijg je vaak gratis van de drukkerij als je daar je kaartjes laat drukken.

Pfff, kadootjes die ik zelf echt heel erg leuk vond.....Alle boekjes. Sommige knuffels. Haar monchichi die ze van mij kreeg :-) Knijpbeestjes. Wij hebben geloof ik niet zo gek veel kadootjes gekregen.
Sokjes zijn volgens mij altijd handig!
huh? hoe kom je erbij om 7 maanden na dato ineens dit topic op te diepen en een antwoord te geven?
quote:arwen173 schreef op 18 juli 2008 @ 10:49:

huh? hoe kom je erbij om 7 maanden na dato ineens dit topic op te diepen en een antwoord te geven? Was mij nog niet eens opgevallen..
Eigenlijk vind ik ALLE kadootjes leuk.

(Nog een kleine bijdrage na negen maanden)
Bij het Kruidvat maar ook supermarkten hebben ze regelmatig leuke dingetjes voor baby's, ook knuffeltjes, serviesjes etc.

Zelf neem ik vaak een serviesje mee op kraamvisite (beker,bordje,bakje, bestekje). Bijna niemand geeft zoiets en eigenlijk vind iedereen het wel leuk om te krijgen.

Momenteel hebben ze bij Zeeman spotgoedkoop sesamstraatservies, maar ook bij de Hema hebben ze altijd leuke serviesjes.
quote:arwen173 schreef op 18 juli 2008 @ 10:49:

huh? hoe kom je erbij om 7 maanden na dato ineens dit topic op te diepen en een antwoord te geven?Tikte hier in: kraamcadeau. En dan: zoeken. Keek verder niet naar de datum. Maar ik moet zeggen.... de topic loopt weer! En ik kan wel wat tips gebruiken (zelf dus!).
Hahah, dit komt als geroepen. I need some help, ben zelf nog helemaaaaal niet thuis is kinderen, leeftijd en cadeaus (ook in die combinatie..).

Mijn buren hebben hun tweede kindje gekregen, een zoontje.

Ze hebben ook een dochtertje van net twee jaar.

Wat is nou echt leuk voor een meisje van twee? Iemand tips?

Voor de baby zullen het inderdaad iets van grappige sokjes worden (is dat handig??) en dan nog iets lekkers voor moeder.

Denk dat de baby het niet zo erg vind om het minst prijzige cadeau in ontvangst te nemen, toch??
Misschien is een gezichtsmaskertje lekker voor de moeder? Eentje voor de "vermoeide" huid, kun je met een geintje overhandigen wellicht (met al die slapeloze nachten die vaak bij een verse baby horen). En sokjes zijn inderdaad altijd goed, die "verdwijnen" vaak in de was.
Van die rammelsokjes. Sokjes met een rammelaartje er op. Geen idee of het handig is maar vind het wel leuk om te geven.
Blokker heeft op dit moment op alle afprijzingen nog eens 50 % extra korting. Ik heb een aantal dingetjes van de speelgoedafdeling gekocht, alvast als voorraad voor kraamkadootjes. Dan koop je iets leuks van fisherprice voor een euro of 2, 3.
Bij de tweede was ik juist blij met kleertjes in tegenstelling tot de eerste keer. De eerste keer kocht ik zelf vanalles en nu minder omdat alles van de oudste er nog ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven