Secretaressedag
donderdag 15 april 2010 om 21:02
Het meest misplaatste cadeau is alles wat je voor secretaressedag krijgt. Omdat je het voor secretaressedag krijgt, het bij je baas in zijn agenda staat/hij het op de radio heeft gehoord/een mail van zijn linked-in community heeft gehad.
Ik hoor liever een 'bedankt, dat was goed/snel geregeld!' op een moment dat hij/zij het echt meent, in plaats van een bos bloemen op de ultra-commerciele secretaressedag, omdat dat nu eenmaal 'hoort'.
En dit is mijn mening, de volgende forummert mag er natuurlijk een totaal andere mening op na houden.
Ik hoor liever een 'bedankt, dat was goed/snel geregeld!' op een moment dat hij/zij het echt meent, in plaats van een bos bloemen op de ultra-commerciele secretaressedag, omdat dat nu eenmaal 'hoort'.
En dit is mijn mening, de volgende forummert mag er natuurlijk een totaal andere mening op na houden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 15 april 2010 om 21:07
Ik ben vergeten dat het secretaressedag was vandaag. Ontzettend stom en heb mijn secretaresses mijn oprechte excuses aangeboden. Ter verdediging voer ik aan dat ze weten dat ik hen enorm waardeer, want dat vertel ik regelmatig. Maar dat ik vergeten ben een bloemetje ofzo te kopen, zit me echt ongelooflijk dwars.
.
donderdag 15 april 2010 om 21:10
Ik krijg als assistent ook een leuke dag (volgende week ergens). Wij krijgen een werkgerelateerde workshop (echt een leuke) en een italiaanse kookcursus inclusief diner. Met alle secretaresses, assistenten en PA's van het bedrijf.
Mijn manager zegt overigens bijna dagelijks dat ik mijn werk goed doet en hij geeft altijd aan dat hij blij is met mijn initiatieven. Dus deze workshops en etentje zijn gewoon nog een extraatje.
Mijn manager zegt overigens bijna dagelijks dat ik mijn werk goed doet en hij geeft altijd aan dat hij blij is met mijn initiatieven. Dus deze workshops en etentje zijn gewoon nog een extraatje.
donderdag 15 april 2010 om 21:10
donderdag 15 april 2010 om 21:18
Ik ben het er mee eens dat het gek is dat er wel een secretaresse dag bestaat, maar geen dag voor hulpverleners, stratenmakers etc etc. Ik denk dat het ontstaan is uit het feit dat secretaresses toch vaak de troep van hun manager moesten opruimen ofzo. Geen idee eigenijk
Hoe dan ook vind ik het leuk dat ik 1 x per jaar iets extra's krijg. Al gun ik het het keukenpersoneel, de telefonistes, de systeembeheerders etc. ook allemaal wel. Eigenlijk best lullig dat zij niet een leuke dag krijgen aangeboden.
Mijn zusje werkt voor een redelijk groot advocatenkantoor. Zij hebben vanmiddag met zijn alleen een manicure, pedicure, visagie gekregen. Kapper heeft hun haar gedaan. Daarna zijn ze met limousines naar de ladiesnight gebracht van een bioscoop. Ook leuk natuurlijk
Hoe dan ook vind ik het leuk dat ik 1 x per jaar iets extra's krijg. Al gun ik het het keukenpersoneel, de telefonistes, de systeembeheerders etc. ook allemaal wel. Eigenlijk best lullig dat zij niet een leuke dag krijgen aangeboden.
Mijn zusje werkt voor een redelijk groot advocatenkantoor. Zij hebben vanmiddag met zijn alleen een manicure, pedicure, visagie gekregen. Kapper heeft hun haar gedaan. Daarna zijn ze met limousines naar de ladiesnight gebracht van een bioscoop. Ook leuk natuurlijk
donderdag 15 april 2010 om 21:20
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 april 2010 @ 21:14:
Eh...Jackie...omdat een beetje extra waardering misschien leuk kan zijn? Ja, extra waardering is zeker leuk, maar dat geldt toch voor iedereen in ieder beroep? Dan hoeft er toch geen speciale dag in het leven geroepen te worden? Je bent verdorie gewoon secretaresse hoor. Er is toch ook geen speciale verpleegstersdag of verzorgendendag (beroepen die in mijn ogen heel wat zwaarder zijn dan secretaresse) of wat dan ook? Gewoon simpelweg leuk?
Tja, ik zeg maar wat raars hoor.
Eh...Jackie...omdat een beetje extra waardering misschien leuk kan zijn? Ja, extra waardering is zeker leuk, maar dat geldt toch voor iedereen in ieder beroep? Dan hoeft er toch geen speciale dag in het leven geroepen te worden? Je bent verdorie gewoon secretaresse hoor. Er is toch ook geen speciale verpleegstersdag of verzorgendendag (beroepen die in mijn ogen heel wat zwaarder zijn dan secretaresse) of wat dan ook? Gewoon simpelweg leuk?
Tja, ik zeg maar wat raars hoor.
donderdag 15 april 2010 om 21:22
quote:jackie23 schreef op 15 april 2010 @ 21:10:
Secretaressedag....wát een onzin! Ik heb, toen ik nog secretaresse was, ook wel eens een bos bloemen gekregen, maar waarom in godsnaam secretaressedag? Het is een baan, je krijgt betaald, klaar! Waarom dan nog een speciale dag in het leven roepen?
Dat heb ik nou ook met Moeder- en Vaderdag. Onzin en da's mijn mening.
Ik hoor ook liever dat ik het goed doe én bloemen vind ik zo afgezaagd....
Secretaressedag....wát een onzin! Ik heb, toen ik nog secretaresse was, ook wel eens een bos bloemen gekregen, maar waarom in godsnaam secretaressedag? Het is een baan, je krijgt betaald, klaar! Waarom dan nog een speciale dag in het leven roepen?
donderdag 15 april 2010 om 21:23
Ik kan voor herkenbaarheid niet zeggen wat het was, maar ik heb vandaag moeten aanschouwen hoe onze team van secretaresses een cadeautje kreeg, waarvoor iemand zo'n specifieke voorkeur moet hebben - om het ook maar enigszins leuk te kunnen vinden. Als ik van tevoren had geweten dat ze dit zouden geven, dan had ik een vrije dag genomen (om er maar niet bij te hoeven zijn). Echt heel erg. Bijna beschamend.
donderdag 15 april 2010 om 21:24
quote:lentezon68 schreef op 15 april 2010 @ 21:22:
[...]
Eens! Vergeet Valentijnsdag niet...
Oh...aanvulling; ik vind bloemen wel leuk (als het mijn smaak is ).
[...]
Eens! Vergeet Valentijnsdag niet...
Oh...aanvulling; ik vind bloemen wel leuk (als het mijn smaak is ).
donderdag 15 april 2010 om 21:29
quote:Chardonnay schreef op 15 april 2010 @ 21:24:
Ik zei vroeger ook altijd tegen mijn moeder 'wanneer is het eens kinderdag' waarop zij antwoordde ' het is iedere dag kinderdag' Ze had natuurlijk wel een beetje gelijk!Goh, ik wist niet dat je mijn zusje bent
Ik zei vroeger ook altijd tegen mijn moeder 'wanneer is het eens kinderdag' waarop zij antwoordde ' het is iedere dag kinderdag' Ze had natuurlijk wel een beetje gelijk!Goh, ik wist niet dat je mijn zusje bent
donderdag 15 april 2010 om 21:30
donderdag 15 april 2010 om 21:33
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 april 2010 @ 21:30:
[...]
Hee zeg, een beetje minder mag ook wel.
En als ik het leuk vind om voor mijn 50-urige werkweek eens per jaar een cadeautje te krijgen is dat volgens mij heel normaal hoor. Tjeezis.Zo bedoel ik het ook niet (ik ben zelf ook secretaresse geweest), maar ik vind dat er beroepen zijn die zoveel zwaarder zijn dan secretaresse (verpleging, verzorging, bouw, stratenmakers, enz.). En dat je een 50-urige werkweek hebt, dat doe je toch zelf? En ja, het is leuk dat je een kadootje/etentje/waardering krijgt voor je inzet, maar daar hoeft toch geen speciale dag voor in het leven geroepen te worden?
[...]
Hee zeg, een beetje minder mag ook wel.
En als ik het leuk vind om voor mijn 50-urige werkweek eens per jaar een cadeautje te krijgen is dat volgens mij heel normaal hoor. Tjeezis.Zo bedoel ik het ook niet (ik ben zelf ook secretaresse geweest), maar ik vind dat er beroepen zijn die zoveel zwaarder zijn dan secretaresse (verpleging, verzorging, bouw, stratenmakers, enz.). En dat je een 50-urige werkweek hebt, dat doe je toch zelf? En ja, het is leuk dat je een kadootje/etentje/waardering krijgt voor je inzet, maar daar hoeft toch geen speciale dag voor in het leven geroepen te worden?
donderdag 15 april 2010 om 21:40
@ Jackie: Ah, dan was ik weer eens te snel op mijn tenen getrapt, geef 't toe!
Je hebt gelijk dat er veel zwaardere beroepen zijn die zeer zeker ook (of misschien wel meer) zo'n dag verdienen.
Ik werk zelf in de bouw en zie de jongens dag en nacht zwoegen. Vandaar de 50 uur: veel spoedkarweien waar ik zoveel mogelijk administratie van de mannen overneem.
Je hebt gelijk dat er veel zwaardere beroepen zijn die zeer zeker ook (of misschien wel meer) zo'n dag verdienen.
Ik werk zelf in de bouw en zie de jongens dag en nacht zwoegen. Vandaar de 50 uur: veel spoedkarweien waar ik zoveel mogelijk administratie van de mannen overneem.
Huts!
donderdag 15 april 2010 om 21:42
Zo iets doms, secretaressedag... Kennelijk zijn de secretaresses tegenwoordig niet meer goed genoeg om altijd waardering te krijgen maar moet daar een dag voor ingelast worden.
En als je als baas nou niet tevreden bent? Moet je toch die bos bloemen geven.
Speciale dagen voor aandacht voor ziektes, rampen, herdenkingen, dat is pas zinvol.
En als je als baas nou niet tevreden bent? Moet je toch die bos bloemen geven.
Speciale dagen voor aandacht voor ziektes, rampen, herdenkingen, dat is pas zinvol.
donderdag 15 april 2010 om 21:48
Secretaressedag is er nu eenmaal en of je doet er als leidinggevende wel aan of je doet er niet aan. Maar als je er aan doet, zorg er dan wel voor dat je iets geeft dat zin of nut heeft (een bon -ik zeg maar wat) of iets wat leuk of lekker is (bloemen, bonbons of iets dergelijks). Maar vandaag kregen de secretaresses bij ons iets, waar ze niets aan hadden en al zouden ze er iets aan hebben, dan was de waarde ervan niet toereikend om er iets van te kunnen kopen. Dat betekent hoe dan ook, dat ze er geld op toe moeten leggen. En dat is iets, wat me eigenlijk nog het meeste beschaamt.
donderdag 15 april 2010 om 21:49
donderdag 15 april 2010 om 21:57
quote:Mariannanas schreef op 15 april 2010 @ 21:07:
Ik ben vergeten dat het secretaressedag was vandaag. ..... Maar dat ik vergeten ben een bloemetje ofzo te kopen, zit me echt ongelooflijk dwars.Meteen in je agenda/blackberry/outlookkalender zetten voor 2011: 3e donderdag in april: secretaressedag!
Ik ben vergeten dat het secretaressedag was vandaag. ..... Maar dat ik vergeten ben een bloemetje ofzo te kopen, zit me echt ongelooflijk dwars.Meteen in je agenda/blackberry/outlookkalender zetten voor 2011: 3e donderdag in april: secretaressedag!