avocadomousse met gerookte zalm en..?

14-04-2010 21:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen. Ik ga vrijdag koken voor een aantal mensen. Ik heb in mijn hoofd wat het voorgerecht moet worden maar toch ook weer niet helemaal. Ooit heb ik dit in een restaurant gegeten, maar ik kom er gewoon niet uit wat het nou precies was.

Het waren 3 bonbons van avocadomousse met zalm erom. Dat weet ik zeker. Daarbij een 'streep' teriyaki saus met daarop 3 'sponzige' witte torentjes. Het gaat me om die torentjes. Dat was dus luchtig/sponzig van structuur, geen specifieke vlees/groente smaak maar ook geen deeg. Meer de structuur van een chocolademousse maar dan dus geen chocola maar iets neutraals. Het moet dus bij die teriyakisaus passen..

Jeetje wat een omschrijving. Het maakt het er niet duidelijker op.

Als ik niets kan verzinnen dan maak ik er gewoon gefrituurde noedels van.. dat is knapperig maar past er vast ook wel bij..

Alvast bedankt voor het meedenken!
ik zit ook te denken aan omeletstukjes ofzo... daar kun je ook mooie blokjes van serveren.
oh ik heb ook gedacht aan tofu inderdaad.. maar ik stond in de winkel en heb geen flauw idee hoe ik het moet bereiden (en in welke vorm te kopen). Dus ik heb eieren meegenomen en ga het maar als omelet maken. Maar stiekem hoop ik nog op de tip hoe ik de omelet (of tofu, die kan ik nog halen straks..) zo mooi schuimig en wit krijg..?
Was het niet een soort van schuim dan?
...
Opgeklopt eiwit? Kokosschuim?
...
Ik dacht bij witte spongebob zonder armen of benen ook gelijk aan tofu. Is het niet gewoon een blokje gemarineerde tofu, in sojasaus ofzo? Klinkt wel lekker in ieder geval, het voorgerechtje
krab!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven