Werk & Studie alle pijlers

Cursus HTML webdesign

16-04-2010 19:12 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het lijkt mij leuk om websites te maken, lekker creatief bezig zijn. Nu ben ik met een cursus begonnen, dwz uit een boek werken en later opdrachten daaruit maken. Het lijkt mij nogal technisch en dit ben ik niet echt. Ook niet a-technisch maar dit trekt mij dan weer minder terwijl het er toch echt bijhoort. Is het ondanks dat te leren?

Is het uit een boek te leren? Heeft iemand een cursus gedaan en zo ja welke? En is er werk mee/in te vinden? Ook als zelfstandig webdesigner? Kun je er je brood mee verdienen of is het meer voor erbij?

Groetjes, Lotus
De meeste websites bestaan tegenwoordig uit multimediale content zoals flash filmpjes etc.met html kom je er dan niet. Moderne websites worden vaak gemaakt met een programma als Dreamweaver waarbij elementen worden ingevoegd die zijn gemaakt met andere software. Het lijkt me voor jou nuttiger om daarmee te leren werken en dat gaat het best op een cursus lijkt me.op amateur niveau voldoet een boek best naar als je er je beroep van wilt maken...
Ik heb vorig jaar een cursus gedaan. Het was inderdaad flink technisch en ik vond het erg tegenvallen. Ik ben al 12 jaar grafisch vormgever en dacht eigenlijk 'dat leer ik wel ff' maar dat was dus niet zo. Ik vond het moeilijk. Daarentegen geeft het wel een kick als je ziet wat voor gaafs je kan maken na een beginnerscursus. Het was echt even doorzetten, en nu lukt het best. Het is fijn als je thuis wat tijd hebt om aan de slag te gaan, want al doende leert men.

Ik had het boek voor Adobe Dreamweaver via Bol.com gekocht maar eigenlijk heb ik daar nooit in gekeken. Een goede cursusleider waar je al je vragen kunt stellen is erg belangrijk.

Een cursus Flash zou ik je pas aanraden als je eerst een HTML-basis hebt geleerd. Dus eerst een beginnerscursus webdesign volgen.
Bedankt voor jullie reactie, Schorpioentje en Tinus!

Ja ik dacht ook gelijk: Dat doe ik wel ff. Dat was na een paar bladzijdes wel over.

Jullie zeggen beide Dreamweaver als programma. Daarvoor wel het beste om toch eerst een basiscursus HTML te doen? En deze cursus HTML ook liefst met cursusleider?

En Tinus, hoe heette die cursus die jij hebt gedaan?
Als je een goede webdesigner bent kan je er zeker geld mee verdienen. Maar als dat je ambitie is zou ik zeker investeren in een goede cursus. De basis is wel te leren uit het boek, maar echt mooi en goed bouwen is lastig.

Dreamweaver is leuk als hobby, maar wordt niet als basis gebruikt bij design- of bouwbureau's.

Als je puur wil ontwerpen heb je geen html nodig. Dan zou je je alleen kunnen richten op het ontwerpen en het bouwen uitbesteden.
Ik heb een cursus gedaan via de SKVR in Rotterdam. Dat was in een klaslokaal met een heuse web-juf . De cursus heette 'webdesign voor beginners'. Ik wil ook graag de gevordenen cursus nog eens gaan doen, maar er is een baby tussendoor gekomen dus dat staat even op een laag pitje.

Je leert eerst kale HTML en na een paar lessen ga je in Dreamweaver verder 'bouwen'. Verder krijg je een kleine basis over beeldbewerking voor webdesign in Photoshop.

Het is wel van belang dat je zelf Dreamweaver thuis hebt, en dat is geen goedkoop programma.
Oke, bedankt weer voor de reacties. Het is niet zomaar wat, heb ik wel in de gaten. Fijn om te weten. Ik wil wel weten waar ik aan begin eventueel. En als ik iets wil, dan wil ik daar ook graag goed in zijn maar dat is dus niet in een paar maandjes gepiept!

Wat kost Dreamweaver dan ongeveer?
Het is een Adobe pakket met meerdere programma's, waaronder Photoshop en Dreamweaver. Ik geloof dat het rond de 500 euro kost. (maar je kan het vast wel van iemand kopiëren als je een cursus gaat doen).
Hmmm ja da's wel serieus geld, nog maar even goed over nadenken dus!

Bedankt weer!
ik heb 6 cursussen gevolgd bij kellerhuis.com, echt een super online cursus.

begonnen met webdesign voor beginners en geeindigd met php.

het is leuk omdat je via mail contact hebt met medecursisten, de dames van kellerhuis geven prima begeleiding! En nog belangrijker...het is betaalbaar! zo rond de 35 euro per cursus van 6 weken.
en o ja...ik heb géén aandelen
Smilinggrump bedankt voor de tip! Ik ga er zeker even kijken!

Moest je dan ook de programma's nog aanschaffen?
Dit is ook super! en gratis bovendien

http://www.w3schools.com/
Mijn jongste doet een 3 jarige cursus in België.

Het is niet zo eenvoudig als het lijkt hoor.

En je hebt inderdaad dreamweaver nodig.
Dreamweaver kost 400 dollar.

Ik doe nu een opleiding communicatie en multimediadesign en kom er achter dat er zo verschrikkelijk veel komt kijken bij een goede website. Ik moet nog zoveel leren voor ik echt websites kan gaan maken die een beetje meedoen. Maar het is wel verschrikkelijk leuk
quote:Lotus7 schreef op 16 april 2010 @ 21:28:

Smilinggrump bedankt voor de tip! Ik ga er zeker even kijken!

Moest je dan ook de programma's nog aanschaffen?

Nee, je kunt de gratis de 30 dagen trial gebruiken die aangeboden wordt op internet, dit geldt voor de dreamweaver cursussen (de lengte van de cursus is hier ook op aangepast), de html wordt gegeven met het programma NVU, gratis te downloaden op internet.

dus stel dat je dreamweaver niets vindt, zit je ook niet met de aangeschafte software in je maag.

ze geven ook flash voor beginners, en gevorderden, en evt. masterclass...erg leuk , ga ik zeker nog doen!
Ik bouw ook weleens een website en heb er geen cursus voor gehad of wat dan ook. Ik ben begonnen met geocites(bestaat helaas niet meer) waarbij je gewoon teksten plaatjes etc kon toevoegen en dat werd opgezet naar HTML. Ik ben toen steeds gaan kijken wat er in de HTML code nou precies gebeurde en vanaf daar ben ik mezelf verder gaan ontwikkelen. Veel op internet rondgezocht, veel bij websites in de bron gekeken om te kijken hoe die nou in elkaar zaten. Voor de wat meer ingewikkelde dingen gewoon een boek gehaald uit de bibliotheek.

Het grappige is ook nog dat we op school les kregen in dreamweaver en ik daar net een voldoende voor haalde terwijl ik al jaren websites bouwde. Maarja we waren verplicht om met de knoppen te werken en niet met de codes en dat kon ik niet.

Ik kan nu gelukkig wel wat beter met dreamweaver werken in combinatie met Photoshop maar ik heb laatst toch een boek aangeschaft over dreamweaver zodat ik me er wat meer in kan gaan verdiepen en alle informatie bij de hand heb.

Heb er ook weleens aan gedacht om misschien toch eens een cursus te gaan doen om mijn kennis uit te breiden maar dan heb ik weer het nadeel dat ik wellicht een stuk verder ben dan de rest. Had ik op school ook al en dat was wel irritant want ik miste de uitdaging wel.

Ik denk trouwens dat je het echt moet zien als iets erbij of je moet wel heel goed worden/geluk hebben wil je er je brood mee verdienen. Wat wel veel mensen doen is tegen betaling websites maken voor anderen in hun vrije tijd.
En JavaScript natuurlijk, om de site functioneel en interactief te maken. Eerst de basis leren en verder ontwikkelen gaat vanzelf als je gaat kijken hoe een script in elkaar is gezet. Heb je niks anders voor nodig dan het internet en een dosis onderzoeksdrang en leergierigheid.
http://www.w3schools.com/js/default.asp
Badankt allemaal voor de reacties, ik heb er zeker wat aan!

Groetjes, Lotus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven