Onafhankelijk mannen, hoe leef je daar mee?

17-04-2010 09:15 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon nu al 2 jaar samen meteen een jongen (29) die maar steeds zijn onafhankelijkheid benadrukt.

Hij blijft ongrijpbaar voor mij. Heel irritant. Hij is vrij om te gaan en staan waar hij wil, aangezien hij een groot sociaal netwerk heeft met mannen En vrouwen.

In het begin hadden we hier wel strubbelingen over, omdat ik dit niet gewend was dat iemand zo vaak de hort op moet. Nu heb ik dat losgelaten. Alleen krijg ik er zo weinig voor terug.

Hoe moet ik omgaan met een man die zijn gevoelens niet kan tonen. Die geen gesprek kan voeren met je over van alles. Die jou pas ziet staan als je bot en onafhakelijk tegen hem doet (past niet bij mij, maar doe dit soms om zijn aandacht te krijgen). Die de grootste lol heeft met zijn vriendinnen, maar jou de hele avond links kan laten liggen.

Al met al is hij gek op mij. Anders heeft hij geen relatie met mij.

Ik moet alleen accepteren dat hij zo afstandelijk en onafhankelijk is. Hoe geef je dit een plekje en wat is de beste manier om met zo'n man door te gaan, zonder er zelf aan onderdoor te gaan?

Zijn er vrouwen die tips voor mij hebben? Of die hetzelfde meemaken?

P.s. relatietherapie hebben we al ns gehad, maar daar was de eindconclusie; communicatie en bedenk wat je beiden wilt in een relatie...
Babette,

Helaas kan ik je eigenlijk bijzonder goed begrijpen! Ik heb enige dagen terug een topic gepost (helaas veel te onduidelijk en langdradig, waardoor men er niet doorheen komt). Hoewel het bij mij niet zo zeer gaat om een vriend die zijn onafhankelijkheid benadrukt, gaat het het in de kern denk ik om dat we niet zeker zijn van zijn liefde voor ons, klopt dat? Geregeld dat stemmetje: 'hoe kan dit, als ik de Ware voor je zou zijn?

Zo werd ik laatst zelfs ongelukkig en erg onzeker toen ik Xander de Buisonjé op tv hoorde zeggen 'liefde is een feest'.. Waarom voelt dat dan niet zo voor mij?

Klopt het, dat jij je ongeveer hetzelfde voelt?

Iiig sterkte met de verwarrende gevoelens!
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 10:00:

Zoals ons mams altijd zei...gewoon je mond houden en doorgaan, dan slijt het wel....'Ons mam' is vast heel lief enzo, maar dit advies zou ik toch zeer zeker niet ter harte nemen. Je intuïtie heb je niet voor niets, volg dat gevoel in plaats het onder het vloerkleed te vegen.
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 10:17:

hij houdt rekening met iemand, dat heeft hij nog nooit moeten doen in zijn leven (ook niet naar zijn ouders toe!!!)Waaruit blijkt dat?

hij heeft mij gevraagd om bij hem te komen wonen!!! Als je de hele dag zenuwachtig van hem wordt en je woorden telkens wikt en weegt om er zeker van te zijn dat je geen narigheid veroorzaakt met wat je zegt, lijkt samenwonen me een bijzonder slecht plan.
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 09:53:

Weet je...er zit heus nog wel een hoop liefde in de relatie. Hij is inderdaad niet meer verliefd, maar goed. Ik ben zijn eerste echte relatie en ik vind dat hij na al die jaren rotzooien met vrouwen best goed doet! Alleen misschien wil ik te veel op handen gedragen worden..

Die relatietherapie had te maken met o.a cultuurverschillen en acceptatie. Vooral dat laatste...aangezien de liefde er wel is..Ach, hij kan er niets aan doen want hij komt uit een andere cultuur? Is hij toevallig ook nog gekwetst door zijn moeder, de min of een vroegere verkering?
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 10:11:

Ik wil liefde!! Geen zorgen!

De leuke dingen die we delen...

we kunnen lachen samen...

we houden van eten buiten de deur...

we hebben lekker sex...

we delen gezamelijke vrienden....

maar verder zijn we elkaars tegenpolen....

oposites atrack toch!True. Tegenpolen kunnen heel goed samengaan. Als de insteek van de relatie maar hetzelfde is, waar wil je heen samen. Daarnaast bespreken wat zijn je behoeftes, wat zijn je verwachtingen. Liefde alleen is niet genoeg als je erg van elkaar verschilt. Dan is het ook hard werken en blijven praten.
Babette dat van die sticker was cynisch bedoeld.

Verder heb ik een beetje de indruk dat jij het erg uitzonderlijk vind dat een man jou vraagt bij hem te komen wonen. Dat zegt voor jou heel veel , stel je, waarom ?
Stoeptegel..dit is idd de basis! meer heb je niet nodig toch?! mensen worden nu eenmaal verliefd om redenen..

Quinty, ik heb altijd relaties gehad met. Korte tot mijn 22e...dus toen was ik ook veel single. maar in die tijd was ik nog een meisje die niet wist wat ze wilde..dus niet echt een tijd waar ik mezelf nu mee kan vergelijken...

En we vullen elkaar aan...hij geeft mij wat meer boost om dingen te ondernemen (althans dat is nu niet meer nodig!! maar ben hem daar wel dankbaar voor geweest!) en ik maak hem wat rustiger in de zin dat hij een avondje thuis kan hangen met mij...
quote:dangeensuus schreef op 17 april 2010 @ 10:03:

[...]

Dat was Dr. PhillWat!? Is Dr. Phil hier geweest?!?

Maar doorbijten en doorgaan, want het slijt wel. TO, jouw moeder was vást gereformeerd! Lieve schat, het leven is méér dan dat...

loommii, nee hij is 100% aziaat (welk land precies laat ik in t midden) ik denk dat veel mensen nu zoiets zullen hebben van...ohhhh...zeg dat dan....ja die zijn nu eenmaal zo ja...

stoeptegel, je bent hard hoor. maar wel goed. het is ook een keuze die gemaakt moet worden...en de keuze die ik tot nu toe steeds heb gekozen is om bij hem te blijven...

en idd heeft ie een sticker verdient! hij is van een jonge flirt in een serieuze relatie gevallen. hij heeft mij gevraagd om bij hem te komen wonen!!! dat zegt wel een hoop hoor! hij houdt rekening met iemand, dat heeft hij nog nooit moeten doen in zijn leven (ook niet naar zijn ouders toe!!!)Wij geven ook stickers hier in huis. Aan een kind wat bijvoorbeeld zindelijk aan het worden is. Heel effectief bij kleuters, maar bij een volwassen man?
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 10:23:

Stoeptegel..dit is idd de basis! meer heb je niet nodig toch?! mensen worden nu eenmaal verliefd om redenen..

Quinty, ik heb altijd relaties gehad met. Korte tot mijn 22e...dus toen was ik ook veel single. maar in die tijd was ik nog een meisje die niet wist wat ze wilde..dus niet echt een tijd waar ik mezelf nu mee kan vergelijken...

En we vullen elkaar aan...hij geeft mij wat meer boost om dingen te ondernemen (althans dat is nu niet meer nodig!! maar ben hem daar wel dankbaar voor geweest!) en ik maak hem wat rustiger in de zin dat hij een avondje thuis kan hangen met mij...Als jij echt vindt dat jullie hiermee het beste in elkaar naar boven halen, prima toch? Al begrijp ik niet waarom hij in de OP niet een avondje thuis kan blijven en nu ineens weer wel.
quote:Pluizebol81 schreef op 17 april 2010 @ 10:17:

Zo werd ik laatst zelfs ongelukkig en erg onzeker toen ik Xander de Buisonjé op tv hoorde zeggen 'liefde is een feest'.. Waarom voelt dat dan niet zo voor mij?

Liefde op zich is een feest, het is gratis te krijgen, iedereen heeft het in zich en het gaat nooit op. Een relatie daarentegen is vaak vooral zoeken naar een manier om de wensen en behoeftes van twee mensen zo op elkaar af te stemmen dat niemand tekort wordt gedaan. Dat is het lastige deel. Niet de liefde, liefde is makkelijk
Poeh, de spiegeloog-van-de-koude-grond in mij ropet nu heel hard "redt zichzelf door hem te redden! Niet gelijkwaardig!"

Maar die snoer ik voorlopig maar weer even de mond, wegens erg snel weer in conclusies denken.

Ooit ga ik die coachingsopleiding volgen, alleen al om de juiste vrágen te leren stellen en eigen associaties niet in het gesprek te betrekken om zo opener te staan.
Het lijkt alsof jij wel achter hem aan loopt en op hem wacht maar of dat andersom niet gebeurt.

Kun je het niet eens omdraaien? Dat jij zonder veel vooraankondiging een lang weekend weg gaat, zonder hem? Kijken of hij dan contact zoekt of het eigenlijk wel best vindt?

Denk dat aanvaarden en slikken zoals je ergens (ongeveer) voorstelt voor de lange termijn niet gaat werken. Je moet je ook afvragen of je over 20 jaar nog dit leven zou willen met deze man.
Babette plots ben je helemaal lyrisch over je vriend, de basis die jullie hebben is genoeg voor je , meer heb je niet nodig, jullie vullen elkaar aan, etc etc ik kan je tegenstrijdige uitlatingen even niet volgen ....

Want waarom ben je dan zo nerveus?
Ow... je woont al samen zie ik..... had ik ff niet goed gelezen.

Als je nu overnieuw zou moeten beslissen of je met hem zou gaan samenwonen, zou je dat dan doen?
Wuiles, ik weet niet of jij ooit wel ns iets met een aziaat gehad hebt...maar die zijn niet zo open snap je...

ik kan hem niet veranderen, maar begrijp hem vanwege zijn thuissituatie met zijn ouders wel..

Stoeptegel, ik ben het eerste meisje die hij vraagt om een relatie mee aan te gaan en bij hem te komen wonen. Dus ja ik voel me wel heel speciaal..
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 10:00:

Dankzij hem heb ik nu wel een veel leuker leven en ben ik uit mn schulp gekropen. Ik doe nu heel veel met vrienden (o.a. ook zijn vrienden en dat wil ik niet kwijt).

Het leven dood soms pijn, is hard en blablabla.... Ik kan een hoop hebben. Alleen wil ik er een manier in vinden om mee om te gaan en idd misschien wel een schop onder mn reet krijgen door jullie, zodat ik stop met zeiken...

Zoals ons mams altijd zei...gewoon je mond houden en doorgaan, dan slijt het wel....

Ik moet idd maar gewoon die negatieve dingen op zij zetten en m focussen op de goede dingen die we hebben. Gewoon leuke dingen doen, genieten en dan gaat het gewoon weer een tijd goed....

Ok schat, have it your way: Hou eens op met zeuren. Neem die man zoals hij is en geniet van de leuke dingen van het leven samen. Ieder huisje heeft z'n kruisje hoor, ga nou niet op iedere slak zout leggen, dat is doodzonde van zo'n prima relatie.

Kom op, tel je zegeningen en hou op met simmen.
Stoeptegel...het is logisdch dat ik na al dat gallen even ook wat aardige dingen over hem zeg...ik ben nerveus omdat ik op een dag de echte confrontatie aan moet gaan...ik wel hem niet kwijt snap je....beter nerveusiteit dan zonder hem blijkbaar...

ik ben bang oke!
Aziatisch of niet als jij om een manier vraagt om op een goede manier in je relatie te staan zodat jij er niet aan onderdoor gaat dan heb je geen goede relatie. Waarom opende je dit topic?
Alleen het feit dat hij kennelijk een beloning moet krijgen in de vorm van weg met zijn vrienden om met jou seks te hebben en samen te ontbijten. Het is dus een opgave om met jou te zijn, maar gelukkig mag hij daarna weer naar zijn vrienden.

Hij is er nooit voor je, als hij er wel is, is het blijkbaar steunend en kreunend en onder protest, je bent de hele week zenuwachtig, je voelt je niet gelukkig. Waarom wil je dit? Voel je je vereerd dat hij vanuit zijn vrijgezellenleventje waarin hij nooit met iemand rekening hoefde te houden in deze relatie is gestapt? Volgens mij zit hij nog steeds in datzelfde vrijgezellenleventje en heeft hij daarnaast jou op de reservebank zitten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je voelt je zo speciaal dat je zijn gedrag maar door de vingers ziet en jezelf niet iets beters gunt. Hij kan altijd zo doorgaan want hij heeft jou uitgekozen. Dat klinkt als een sprookje ware het niet dat jij onder zijn gedrag lijdt.

Waarom voel jij je de uitverkorene ? Is het niet zo dat jij hem zelf ook gekozen hebt en hij zich daardoor heel speciaal moet voelen ?

Hoe ziet hij dat ?
Eleonora, Dit zeg ik elke minuut van de dag tegen mezelf...ik probeer het nu eens niet te doen. Je snapt dat ik met dit advies even niets kan...het klinkt veelbelovend, als muziek... ik zou hetzelfde gezegd hebben tegen een vriendin...maar na een poosje gaat het toch weer parten spelen...
TO is hem ook nog heel dankbaar dit gaat nog een lange lijdensweg worden vrees ik voor TO.
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 10:34:

Stoeptegel...het is logisdch dat ik na al dat gallen even ook wat aardige dingen over hem zeg...ik ben nerveus omdat ik op een dag de echte confrontatie aan moet gaan...ik wel hem niet kwijt snap je....beter nerveusiteit dan zonder hem blijkbaar...

ik ben bang oke!

Ja vasthouden hoor, dit lot uit de loterij!

Dat hij je links laat liggen als hij met die geweldige vrienden van hem dingen doet neem je gewoon op de koop toe en dat hij na het wippen aan zijn stutten trekt omdat hij je dan weer genoeg gezien heeft ook, verder is het hartstikke leuk....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven