Onafhankelijk mannen, hoe leef je daar mee?

17-04-2010 09:15 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon nu al 2 jaar samen meteen een jongen (29) die maar steeds zijn onafhankelijkheid benadrukt.

Hij blijft ongrijpbaar voor mij. Heel irritant. Hij is vrij om te gaan en staan waar hij wil, aangezien hij een groot sociaal netwerk heeft met mannen En vrouwen.

In het begin hadden we hier wel strubbelingen over, omdat ik dit niet gewend was dat iemand zo vaak de hort op moet. Nu heb ik dat losgelaten. Alleen krijg ik er zo weinig voor terug.

Hoe moet ik omgaan met een man die zijn gevoelens niet kan tonen. Die geen gesprek kan voeren met je over van alles. Die jou pas ziet staan als je bot en onafhakelijk tegen hem doet (past niet bij mij, maar doe dit soms om zijn aandacht te krijgen). Die de grootste lol heeft met zijn vriendinnen, maar jou de hele avond links kan laten liggen.

Al met al is hij gek op mij. Anders heeft hij geen relatie met mij.

Ik moet alleen accepteren dat hij zo afstandelijk en onafhankelijk is. Hoe geef je dit een plekje en wat is de beste manier om met zo'n man door te gaan, zonder er zelf aan onderdoor te gaan?

Zijn er vrouwen die tips voor mij hebben? Of die hetzelfde meemaken?

P.s. relatietherapie hebben we al ns gehad, maar daar was de eindconclusie; communicatie en bedenk wat je beiden wilt in een relatie...
Ik vind niet dat je het moet accepteren als jij je daar niet goed bij voelt. Maak het bespreekbaar.
Wat hebben jullie vervolgens met die eindconclusie gedaan?
Verwar jij onafhankelijkheid niet met afstandelijkheid & lompheid? En liefde met ellende?
Onafhankelijk is iets anders dan dat botte horkgedrag dat jij beschrijft (hij ziet jou pas staan als je bot doet, hij heeft de grootste lol met zijn vriendinnen maar laat jou de hele avond links liggen).

Ik vind het meer iemand die geen rekening houdt met jou en dat is echt niet hetzelfde.
Cum non tum age
Is er binnen jullie relatie ook ruimte om samen te zijn en te cocoonen? Of gaat hij dus vooral de hort op?

Hebben jullie ook echt gesproken over een compromis: dat hij tegenover een avond (of twee avonden) met vrienden ook een leuke avond/ dag met jou wat leuks doet?

Begrijpt hij het ook als je aangeeft dat je - naast zijn 'vrije' avonden - samen leuke dingen wilt doen?
Only dead fish go with the flow
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 09:15:

Al met al is hij gek op mij. Anders heeft hij geen relatie met mij.

Misschien een botte opmerking, maar meneer heeft zijn eigen leven met veel vrienden en vriendinnen. Zou het zo maar kunnen zijn dat hij het wel makkelijk vindt dat er iemand thuis is, dat zijn eten klaar staat en er iemand is om mee te neuken?

Dat dat dus nog niet hoeft te betekenen dat hij 'dus' gek op je is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik neem aan dat de opmerking "Al met al is hij gek op mij. Anders heeft hij geen relatie met mij." oorspronkelijk niet afkomstig is van TO maar van haar vriend. "Niet zo moeilijk doen pop, als ik niet van je zou houden zou ik toch niet met je samenwonen?" Waarna TO in dankbaarheid verder gaat met de vaat. Of zoiets.
Sorry hoor, maar dit is jouw kant van het verhaal. En ik krijg er de kriebels van wanneer jij hem 'n 29 jarige jongen noemt, die ongrijpbaar voor je is en waarvan jij iets terug wil krijgen in de relatie. Ik ben jarenlang bevriend geweest met 'zo'n jongen', hij deed liever andere dingen met andere mensen terwijl hij thuis zijn vriendin had zitten. Hij vroeg haar altijd mee te gaan maar zij was gewoon ronduit saai. Als jullie al in therapie zijn geweest en jullie communiceren niet, ligt het dan alleen aan hem, of zul je ook je hand in eigen boezem moeten steken? Toon 'ns wat positief initiatief ipv zo te zeuren.
Sjeetje, ik ben hier nieuw en had niet verwacht al zoveel reacties te krijgen!

We hadden inderdaad afspraken gemaakt elkaar minimaal 1 halve dag in de week iets leuks te doen samen met zn 2-en. Maar na verloop van tijd schiet het er bij in. Dan denk je, owh nou ik heb net sex gehad of nou we hebben net al samen ontbeten, de beloning is ga maar lekker de hort op met vrienden.

Weet je.... als ik dit teruglees lijkt het net alsof ik een onzekere muts hoor wiens wereldje alleen maar om dr partner draait..maar dat is zeker niet waar hoor!!! Ik ben inmiddels ook aan mijn onafhankelijke leventje begonnen

En idd zijn dat zijn woorden Wuilles!!

Maar nu zit ik even met mn handen in mn haren!

Ik ben zo snelgeneigd om alles goed te praten als ie ook maar 1 vinger geeft!

Knopen doorhakken kan en wil ik niet. Ik ben een vechtertje...ga er ook nog niet aan onderdoor...
Waarom moet je accepteren dat hij afstandelijk en ofafhankelijk (dat is trouwens anders dan hoe je hem beschrijft) is? je kan ook accepteren dat hij niet de man voor jou is.

Als iemand onafhankelijk is. wil dat niet zeggen dat hij alleen tegen zijn partner een hork is. Zo iemand is gewoon een lompe hork niet meer en niet minder. Vooral als hij alleen zo tegen zijn vriendin is.
Eens dus met mijn voorgangers.
quote:Babette82 schreef op 17 april 2010 @ 09:34:

Sjeetje, ik ben hier nieuw en had niet verwacht al zoveel reacties te krijgen!

We hadden inderdaad afspraken gemaakt elkaar minimaal 1 halve dag in de week iets leuks te doen samen met zn 2-en. Maar na verloop van tijd schiet het er bij in. Dan denk je, owh nou ik heb net sex gehad of nou we hebben net al samen ontbeten, de beloning is ga maar lekker de hort op met vrienden.

Weet je.... als ik dit teruglees lijkt het net alsof ik een onzekere muts hoor wiens wereldje alleen maar om dr partner draait..maar dat is zeker niet waar hoor!!! Ik ben inmiddels ook aan mijn onafhankelijke leventje begonnen

En idd zijn dat zijn woorden Wuilles!!

Knopen doorhakken kan en wil ik niet. Ik ben een vechtertje...ga er ook nog niet aan onderdoor...

Dat denk jij dan? We hebben samen een beschuitje gegeten en nu doen we de rest van de week weer alsof we slechts voordeursdelers zijn?

Is een "vechtertje" in jouw beleving iemand die nooit opgeeft? Met andere woorden: die aan elk dood paard blijft trekken dat op haar pad komt?
Sloofje ?
Aliquando et insanire lucundum est
Als ik dit zo lees passen jullie gewoon niet bij elkaar. Jij wilt commitment, en hij niet...
.
Wauw wat een gedoe zit er in jouw 'relatie'.

Ik denk niet dat je er op langer termijn gelukkiger van wordt, tenzij je een heel stuk van jezelf op wilt gaan geven..

Want ik denk niet dat hij dat zal gaan doen.
..popcorn?
Ik denk dat je onafhankelijk verwart met gebruiken. Hij maakt gebruik van het feit dat jij wel op hem wacht thuis. gaat zijn eigen gang en wanneer het hem uitkomt mag jij het vrouwtje spelen.
quote:[message=5761055,noline]Babette82 schreef op 17

Knopen doorhakken kan en wil ik niet. Ik ben een vechtertje...ga er ook nog niet aan onderdoor...Dat is denk ik ook het probleem. Jij blijft vasthouden aan een beeld dat jij hebt. Hij zegt dat hij gek op je is, anders zouden jullie geen relatie hebben. Ik denk dat jullie een relatie hebben omdat hij nog niets beters heeft gevonden. Dat bedoel ik niet onaardig, maar als hij echt gek op jou zou zijn - dan zou hij wel wat meer tijd en energie aan jou besteden, dan aan zijn sociale netwerk.
Inderdaad, ik weet niet of 'vechtertje' wel de juiste beschrijving is. Je doet jezelf ontzettend tekort door genoegen te nemen met veel minder dan je wilt of dat je nodig hebt. Nu ben ik zelf ook gesteld op mnijn vrijheid en onafhankelijkheid, maar een halve dag iets doen met je vriend / vriendin vind ik wel erg weinig. En, bot als het is, lijkt ie het inderdaad wel fijn te vinden dat jij de helft van zijn huur betaalt en daar niet zo heel veel voor terug vraagt.

Je bent nu twee jaar bij elkaar, al een tijdje, maar nog nog kort genoeg om een beetje vd verliefdheid te hebben. Verwacht je dat je relatie de komende veertig jaar zó veel gaat verbeteren dat hij (je relatie) eindelijk gaat voldoen aan wat jij nodig hebt?
Wat hebben jullie bedacht nav de therapie? Wat heb jij bedacht en wat heeft hij bedacht en wat hebben jullie daarmee gedaan?
Als je binnen 2 jaar al relatietherapie nodig hebt, belooft dat niet veel goeds voor de toekomst.
Sorry maar het gedrag van je vriend getuigt niet echt van respect voor jou.Ik vind je meer zijn huishoudster,die toevallig ook nog met hem naar bed gaat!
Je vind niet dat jouw wereldje om hem draait maar je gaat er nog niet aan onderdoor, je bent een vechtertje, als hij je 1 vinger geeft ben je geneigd alles goed te praten, knopen doorhakken kan je niet, na een gezamenlijk ontbijtje of potje sex 'mag' hij weer gaan en staan waar hij wil, dit klinkt allemaal niet bepaald als een gelijkwaardige relatie vind je wel ?
JIJ wilt het anders. Dan ben JIJ degene die het anders moet doen. Niet wachten tot HIJ zorgt dat het gaat zoals jij wilt.

Jouw relatie, jouw keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven