Gezondheid alle pijlers

Raar verhaal...

17-04-2010 14:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel niks wezen maar het blijft rondzingen in mijn hoofd, daarom maar hier plaatsen.

Sinds de jaarwisseling heb ik een nieuwe vriend, heel leuk allemaal. Helaas is hij gesteriliseerd. Nou ja, helaas. Opzich is het wel prettig, meer ontspannen...denk ik, dacht ik.

Aangezien ik toch al van plan was mijn mirena te laten verwijderen omdat ik daar last van had heb ik dat toen al snel gedaan. Toch meteen een recept voor de pil meegekregen (cerazette) om mijn menstruatie te reguleren, met deze pil word ik niet meer ongesteld. In mijn geval erg prettig want ik menstrueer zo'n 2,5 -3 weken achtereen. Omdat ik nog in dubio zat of ik mijn lijf wat hormonale rust zou gunnen ben ik niet meteen, maar een week later met de pil gestart. Maakte toch niks uit, meneer had er het mes in laten zetten, dus...

Nu na 3 maanden slikken ben ik vorige week gestopt, tot opluchting van hem ("al die troep in je lijf, ik vind dat maar niks hoor en het is toch niet nodig"). Reden om te stoppen is dat ik al weken een opgeblazen, onderbuik heb, mijn ontlasting gaat prima daar ligt het dus niet aan. Een spijkerbroek zit niet fijn, ik kan mijn buikje niet meer plat trekken (normaal heb ik dus een platte buik, iets waar hij trots op is)(en ik ook!), als ik op mijn rug lig viel normaal mijn buik in en stak mijn schaambeen uit...nu niet.

Rond zitten kijken op internet naar zwangerschapsverschijnselen. Ja, gevoelige borsten en tepels, beetje, misselijk niet echt, soms even een vlaag, ik ben wel ineens aan het snaaien geslagen iets wat ik eerst niet deed, ben 2 kg aangekomen (ook niet raar als je snaait, toch?), ben ineens dol op olijven terwijl ik die eerst niet moest. En mijn contactlenzen zitten al een tijdje vreselijk.

Wat het is, ik weet het niet. Het zou wel heel erg toevallig zijn hé... Maar het kan toch niet?!

Hij heeft zich 4 jaar geleden laten steriliseren. En laatst vertelde hij dat het destijds meteen raak was toen ze voor hun dochter gingen...
Hup naar de winkel voor een zwangerschapstest. Het is net 2 uur dus je hebt nog even...
Lijkt me niet dat het kan, ook niet omdat jij toch steeds voorbehoedsmiddelen hebt gebruikt. Maar als je het zeker wilt weten ren je nu toch naar de drogist om een test te halen?
het hoeft geen zwangerschap te zijn, het kan ook zijn doordat je gestopt bent met de pil en je lichaam nu al die troep niet meer binnen krijgt.
Raar inderdaad, vooral omdat jij dus gewoon ook nog de pil slikte. Maar gelukkig lopen er hier op dit forum een hoop mensen rond met hun glazen bol, dus die gaan je vast snel vertellen of je zwanger bent of niet.

Als je dat nou niet helemaal vertrouwt, kun je natuulijk ook even een zwangerschapstestje doen.
Waarom heb je nog niet getest?
Hey dit is al rap. Testje doen dan maar? Ik weet ook totaal niet wanneer ik ongesteld moet gaan worden...
Doe jij maar eens even een testje.

Dan weet je het zeker.
Haal er dan gelijk een paar op. Kun je elke week een keer testen als je je zo raar blijft voelen.

Maar het kan ook zeker een reactie zijn van je lichaam nu je geen hormonen meer gebruikt om je cyclus te stoppen. Je lichaam gaat nu wel iedere maand weer je baarmoederwand van slijm voorzien en een eitje produceren, kan best dat je dat allemaal voelt.
Niet om je nog meer bezorgd te maken, maar...: een sterilisatie bij een man is niet 100% zeker veilig. Het kan (in uitzonderlijke gevallen) voorkomen dat eea weer aan elkaar groeit en dat de man weer vruchtbaar wordt... Dat kan ook na jaren nog gebeuren. Maar zoals anderen als zeggen: testje doen, dan weet je het...
Katherina, ik had dit al voor ik was gestopt he. En ik ben niet altijd even netjes met slikken geweest; ik slikte het immers voor reguleren en dat werkte prima; ik werd niet ongesteld.

Goed, boodschappen doen nu.
Ik knip en plak even van het klussen topic

"Even een tomatensoepje proberen, komt het er weer uit.....zwanger.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind inderdaad twee dingen raar aan dit verhaal. Dat je nog geen test gedaan hebt en dat je onbeschermde sex met meneer hebt. In het geval van soa's en dergelijke. Ik hoop maar dat jullie je beiden hebben laten testen.
quote:Evidenza schreef op 17 april 2010 @ 14:45:

Ik vind inderdaad twee dingen raar aan dit verhaal. Dat je nog geen test gedaan hebt en dat je onbeschermde sex met meneer hebt. In het geval van soa's en dergelijke. Ik hoop maar dat jullie je beiden hebben laten testen.???? Ze hebben het hier niet om een soa test maar om een zwangerschapstest
quote:lichtpuntjes schreef op 17 april 2010 @ 14:47:

[...]

???? Ze hebben het hier niet om een soa test maar om een zwangerschapstest

Ja, dat was me duidelijk hoor. Daarom zeg ik ook dat ik niet snap dat ze nog geen test heeft gedaan. Ze zit te googlen op zwangerschapsverschijnselen en naar haar buik te turen met scheefgetrokken lenzen, maar komt niet op het idee een test te doen.

En daarnaast wil ik haar meegeven dat een sterilisatie je niet vrijwaart van soa's en dergelijke, en dat zo'n test dus ook wel handig zou zijn.
anoniem_15648 wijzigde dit bericht op 17-04-2010 15:08
Reden: Ze zong er nog net níet bij.
% gewijzigd
quote:Evidenza schreef op 17 april 2010 @ 14:54:

[...]

Ja, dat was me duidelijk hoor. Daarom zeg ik ook dat ik niet snap dat ze nog geen test heeft gedaan. Ze zit te googlen op zangerschapsverschijnselen en naar haar buik te turen met scheefgetrokken lenzen
.
Maar voor het overige wél eens met Evidenza: ik snap niet dat je je suf zit te googlen op verschijnselen, terwijl je binnen 10 minuten duidelijkheid kunt hebben.

Test kopen (zelfs AH heeft die), even plasje eroverheen, klaar.
.
En als je hebt getest en je bent niet zwanger, ga dan naar de huisarts met je klachten, want die weet misschien wel wat er aan de hand is en wij zeker niet.
Het is zoals het is
quote:Mariannanas schreef op 17 april 2010 @ 14:56:

[...]

Zal het even aanpassen.
Ik had een collega, zij en nieuwe vriend allebei gesteriliseerd in eerder huwelijk. Wat denk je? Ze werd zwanger!
Ja Fauve zo`n stel ken ik ook. En wat dacht je van mijzelf? Altijd keurig de pil geslikt nooit een vergeten. Was ik ziek geweest gebruikten we ook een condoom want tja dan werkt ie niet he? En toch toch toch heb ik nu een kleine meid van 2 hier rondlopen...
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Evidenza schreef op 17 april 2010 @ 14:54:

[...]

Ja, dat was me duidelijk hoor. Daarom zeg ik ook dat ik niet snap dat ze nog geen test heeft gedaan. Ze zit te googlen op zwangerschapsverschijnselen en naar haar buik te turen met scheefgetrokken lenzen, maar komt niet op het idee een test te doen.

En daarnaast wil ik haar meegeven dat een sterilisatie je niet vrijwaart van soa's en dergelijke, en dat zo'n test dus ook wel handig zou zijn.Oke
Ik ben benieuwd wat er uit de test komt!
het is hier binnen beter dan buiten
Misschien ben je gewoon aangekomen door de pil?
quote:Butterfly14 schreef op 17 april 2010 @ 17:26:

Misschien ben je gewoon aangekomen door de pil?Ja, dat zat ik ook al te denken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven