Vriend geeft feedback op figuur..

23-03-2010 15:36 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

iets waar ik mee zit:

Mijn vriend heeft een keer aangegeven dat hij het mooier zou vinden als ik wat zou afvallen (lees: van maat 38 naar maat 36), omdat hij nou eenmaal houdt van slanke meiden. Hier ben ik toendertijd best onzeker over geweest. Ook al heeft hij intussen 100x gezegd dat hij mij mooi vind.

Inmiddels fiets ik elke dag naar mijn werk en ben ik inderdaad afgevallen. Maar.. met mijn dunner figuur zijn automatisch ook mijn borsten kleiner geworden. Hier was ik zelf niet eens mee bezig! Maar je begrijpt, vriendlief heeft intussen aangegeven dat hij mijn 'oude borsten' mooier vond, en het dus mooier zou vinden als ze weer wat groter zijn..

Zucht.. wat moet ik hier nou mee?!? Ik heb al aangegeven dat ik erg onzeker wordt van dit soort opmerkingen. Vooral omdat ik in eerste instantie gewoon blij was met mijn borsten! Hij vind dat ik niet onzeker moet zijn en dat hij mij een prachtvrouw vind.

Waarom dan toch steeds die opmerkingen als: "Ik zou het mooier vinden als..."??!? Hebben jullie ervaringen hiermee of tips over hoe ik minder onzeker kan worden?!?

Alvast bedankt..
quote:Baudolino schreef op 14 april 2010 @ 15:08:

[...]

Nee!!! En ze zijn nog steeds bij elkaar??

Mag toch hopen dat ze hem inmiddels de deur uitgeschopt heeft.

Ojee meisje (TO) waar is je zelfrespect?
quote:BWitched schreef op 13 april 2010 @ 23:13:

Hij trekt zich nu af bij foto's van zijn exen lees ik elders. Niet veel beter ben ik bang dus.Dat was toch een hypothetische OP?
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 16 april 2010 @ 23:10:

Wat een trieste bedoeling. Dit is pas dom. Het is 'bedoeNing'.

Wat een trieste bedoeling.

Ga eerst maar weer eens naar school, Marcmetveelblabla.
@ Rooos83

Ik reageer alleen louter op jouw opening van deze topic.

Waar haalt in gotspe jouw vriend het recht vandaan om jou zo te schofferen ? Ik zou mij in jouw situatie afvragen of hij werkelijk van je houd zoals het werkwoord houden van bedoeld is.

Iemand die zijn partner ongelukkig maakt zoals hij jou doet verdient niet jouw liefde.

In mijn ogen is het gewoon een lamlul waarbij jij je alleen maar op den duur ongelukkiger zal gaan worden. Hij zou je vleugels moeten geven in plaats daarvan amputeert hij jouw vleugels.

Hou van jezelf , sterkte.
quote:merle78 schreef op 17 april 2010 @ 13:29:

[...]

Dat was toch een hypothetische OP? Ja, totdat je even doorleest en de OP toch niet zo hypothetisch blijkt te zijn.....
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 17 april 2010 @ 00:19:

[...]

Nee, helaas he....

Die van onderzoeker.En jij onderzoekt? Sterren? De aardbodem? Natuurkundige verschijnselen? In ieder geval vast iets waar veel nerds te vinden zijn.
quote:BWitched schreef op 17 april 2010 @ 18:53:

[...]

En jij onderzoekt? Sterren? De aardbodem? Natuurkundige verschijnselen? In ieder geval vast iets waar veel nerds te vinden zijn.Precies. Ik onderzoek dozen.
Dan moet je naar het Libelle-forum.
quote:Zamirah schreef op 17 april 2010 @ 20:12:

Dan moet je naar het Libelle-forum.Dacht ik eerst ook. Maar er zijn hier zoveel geweldig interessante dozen die een nader onderzoek rechtvaardigen. Het dozenparadijs!
quote:Zamirah schreef op 17 april 2010 @ 17:20:

[...]

Ga eerst maar weer eens naar school, Marcmetveelblabla.Fantastisch! Doen mn kinderen ook, blablabla.... Emotioneel niet een beetje heel erg achterlopend dat je hier op dit forum zit te typen?

Wat een trieste bedoeling. De supremaatjes mogen alles over en tegen een man zeggen. Maar als hij eens iets 'mooier zou vinden' zijn ze gekwetst. Op geen enkele manier ook maar een beetje accepteren dat hij een mening heeft. Dat mag dus niet he. Hij mag het niet voelen, niet uitspreken. Hij MOET maar voldoen aan het patroon wat de koningin wil. Hoezo eenzijdige gevoelens en communicatie. Middeleeuwse praktijken!

Ik moet er wel een beetje om lachen eigenlijk.
quote:traincha2 schreef op 17 april 2010 @ 23:33:

[...]

Ik moet er wel een beetje om lachen eigenlijk.Dat snap ik. Verder kom je namelijk ook niet. Capice?
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 17 april 2010 @ 23:44:

[...]

Dat snap ik. Verder kom je namelijk ook niet. Capice?

Jij blijkbaar ook niet
En dan te bedenken dat ik je nog het voordeel van de twijfel wilde geven door te zeggen dat wij vrouwen inderdaad lopen te zeiken

Trouwens: je avatar geeft aan dat je een vrouw bent. Hoe zit dat?
quote:traincha2 schreef op 17 april 2010 @ 23:47:

En dan te bedenken dat ik je nog het voordeel van de twijfel wilde geven door te zeggen dat wij vrouwen inderdaad lopen te zeiken

Trouwens: je avatar geeft aan dat je een vrouw bent. Hoe zit dat?

Ik ben al veel verder. Maar kom maar met je reactie daarop.

En mijn avatar? Ik ben een man. Als die avatar iets anders zegt, dan zal dat wel.
Ok, een serieuze dan: als vrouw moet je je al zo bewijzen in deze maatschappij. Als je dan vervolgens niet aan het ideale plaatje voldoet, dan is dat nooit leuk om te horen. Ik heb zelf - ondanks dat ik 10kg ben afgevallen - nog steeds wat overgewicht. Niet dat ik moddervet ben ofzo - ik sport me suf - maar ik krijg mijn buikje maar niet weg en mijn taille maar niet zoals ik hem graag zou willen. Mijn man geeft eerlijk aan dat hij mijn buik niet mooi vind. Dat vind ik dus inderdaad niet leuk om te horen, maar ik weet dat ik mijn best doe om op mijzelf te letten qua voeding en beweging en ik weet ook dat ik er leuk en verzorgd uitzie, dus dat buikje is niet meer zo'n issue geworden.
En ik denk ook dat vrouwen een beeld nastreven wat niet haalbaar is en dat ze daardoor onzekerder worden.
quote:traincha2 schreef op 17 april 2010 @ 23:59:

Ok, een serieuze dan: als vrouw moet je je al zo bewijzen in deze maatschappij. Als je dan vervolgens niet aan het ideale plaatje voldoet, dan is dat nooit leuk om te horen. Ik heb zelf - ondanks dat ik 10kg ben afgevallen - nog steeds wat overgewicht. Niet dat ik moddervet ben ofzo - ik sport me suf - maar ik krijg mijn buikje maar niet weg en mijn taille maar niet zoals ik hem graag zou willen. Mijn man geeft eerlijk aan dat hij mijn buik niet mooi vind. Dat vind ik dus inderdaad niet leuk om te horen, maar ik weet dat ik mijn best doe om op mijzelf te letten qua voeding en beweging en ik weet ook dat ik er leuk en verzorgd uitzie, dus dat buikje is niet meer zo'n issue geworden.

Nou, dit opent voor mij een gesprek!

Als man moet je je ook bewijzen. Op een andere manier dan jij, maar het is niet echt anders. Als je man zegt dat hij je buikje niet mooi vindt, dan is dat omdat hij (vergeef me voor deze misplaatste reactie) niet met zichzelf overeenkomt. Ik probeer het uit te leggen. Het vertellen naar een ander, wat voor 'probleem' hij of zij heeft, komt voort uit eigen onzekerheid. Als ik nou maar tegen de ander roep dat hij een dikke ... is, dan zal het met mezelf wel meevallen. Wat ik daar op kan zeggen: Trap daar niet in. Je zegt zelf dat je je taille wel wat minder zou willen. Denk je nou echt dat een man die van je houdt dat van je zou eisen? Of dat je je figuur aan hem aanpast? Probeer te begrijpen dat het NIET gaat om je vorm. Ja, in eerste instantie misschien bij sommigen wel. Als je man zo dominant is dat hij van je verlangt dat je een belachelijk onaantrekkelijke dunne den wordt, zou ik eens goed met hem gaan praten. Nog een quote die je niet leuk vindt: De wereld van de vrouw draait om aantrekkelijkheid, mager, dikke ...., strakke ... De wereld van een man, (geen mannetje) draait om uiteindelijk de drager van zijn nakomelingen. Is ze er goed voor, is ze voedzaam!!!!! Ff nadenken jij!!!!!! Wie voedt de kinderen beter? De den of de vollere?
Nou, het is niet dat hij dat opdraagt. Zo'n hork is ie nou ook weer niet. Ik moest om gezondheidsredenen afvallen, maar ik vond het zelf uiteindelijk ook mooier staan. En ik hoef geen wespentaille maar wel een zodanige dat mijn kleding net ietsje fatsoenlijker zit. Ik vind het trouwens wel een interessante: jij denkt dus dat mannen en vrouwen, die moeite met het figuur van hun partner hebben, zelf onzeker zijn? Het zou kunnen hoor.
Kom er morgen nog wel even op terug. Tijd voor mijn bed nu.
quote:traincha2 schreef op 18 april 2010 @ 00:18:

Nou, het is niet dat hij dat opdraagt. Zo'n hork is ie nou ook weer niet. Ik moest om gezondheidsredenen afvallen, maar ik vond het zelf uiteindelijk ook mooier staan. En ik hoef geen wespentaille maar wel een zodanige dat mijn kleding net ietsje fatsoenlijker zit. Ik vind het trouwens wel een interessante: jij denkt dus dat mannen en vrouwen, die moeite met het figuur van hun partner hebben, zelf onzeker zijn? Het zou kunnen hoor.Dat je je kleding fatsoenlijker vind zitten snap ik. Je hebt een doel. Maar als een partner ongenoegen uitspreekt naar de ander, dan is dat een reflectie. Een reflectie van zijn of haar ontevredenheid. Kijk eerst naar jezelf. Ben je niet tevreden met jezelf, vraag je dan eens af of anderen dat ook zijn. Lees eens al die topics hier. Waarom ben je dan niet die gewoon die zelfverzekerde vrouw die weet dat ze wel aantrekkelijk is? Vergis je niet, ik als man heb honderdduizendmaal liever een vrouw die met twee benen in t leven staat, die meedoet, die nadenkt, die empathie heeft, die aan zichzelf denkt, dan een doosje dat 1m78 is en 56 Kg weegt en klaagt... Klaagt over dr buikje..... Kom op zeg! Een man (spreek maar voor mezelf) wil een stabiel eerlijk lief open rechtvaardig gevoelig pratende partner. Geen Barbie.
Ik denk dat het makkelijker is om op een ander af te geven, dan dat je jezelf recht in de spiegel durft aan te kijken en tegenover jezelf toegeven dat je ontevreden bent. Trouwens, jij bent een positieve uitzondering. Er was hier laatst een heer op het forum die zijn beklag deed - en dan druk ik me nog zacht uit - over het buikje van zijn vriendin. Overigens bekroop me bij hem ook het gevoel dat er meer aan de hand was en dat hij eigenlijk gewoon niet meer bij zijn vriendin wilde zijn.

Goedemorgen overigens
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 18 april 2010 @ 00:27:

Maar als een partner ongenoegen uitspreekt naar de ander, dan is dat een reflectie. Een reflectie van zijn of haar ontevredenheid. Kijk eerst naar jezelf. Ben je niet tevreden met jezelf, vraag je dan eens af of anderen dat ook zijn. Als mijn vriend 20 kilo zou aankomen en ik zeg daar iets van, dan heeft dat niets te maken met het feit dat ik ontevreden ben met mezelf. Ik zou hem dan waarschijnlijk fysiek onaantrekkelijker vinden.
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 17 april 2010 @ 18:59:

[...]

Precies. Ik onderzoek dozen.Chef lege dozen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven