Verliefdheid weg

18-04-2010 12:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een leuke jongen ontmoet waar ik ook verliefd op werd. Maar na een paar dagen liet hij merken dat hij mij ook leuk vond, en toen was het verliefde gevoel ineens weg.

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd, het is wel vaker dat ik ineens niet meer verliefd ben als het serieuzer wordt.

Hoe kan dit? En heeft iemand enig idee hoe ik het verliefde gevoel terug kan krijgen?

Want ik vind hem nog steeds wel erg leuk, en wil hem ook niet kwijt.
Ik zou het eerst eens een tijdje rustig aankijken. Je hoeft niet direct halsoverkop verliefd te worden om een goede relatie te kunnen krijgen. Als je elkaar leuk vindt en je hebt het gezellig dan is dat voorlopig toch prima?
hear, hear... Helaas is het erg verleidelijk om je te veel met verliefdheid bezig te houden, met gevolgen van dien (zit er middenin). Ik vind het overigens vooral met internetdating ingewikkeld omdat daar altijd iets 'geforceerds' in zit. Maar jij hebt 'm irl ontmoet?
Heeft met een stukje zelfbescherming te maken. Op het moment dat je gevoel wordt beantwoord, bestaat ineens de kans dat er een serieuze relatie ontstaat en dan komt iemand ineens wel erg dichtbij. Gewoon de tijd geven, van elkaar genieten en niet teveel je gevoelens analyseren. Na een tijdje komt dat gevoel vanzelf terug. Wanneer je hem beter leert kennen, begint te vertrouwen. Alleen kan het ook zo zijn, dat je gevoel helemaal wegblijft. Dan zijn jullie gewoon niet voor elkaar bestemd.

Love sucks sometimes eh..?
Eens met wuiles. Vroeger heette zoiets verkering hebben of met elkaar gaan. En vandaag de dag heb je al na de eerste date een relatie - met alle verwachtingspatronen daarbij. Go with the flow.
Kan het zijn dat 'de buit dan binnen is' en hij dan niet zo interessant meer voor je is?
@laura289 Ja, ik heb hem wel in real life ontmoet ;)

@ZaraZara100: nee, ik denk niet dat het om de 'verovering' gaat, toen ik verliefd op hem was wilde ik ook wel erg graag echt iets met hem beginnen.

Nu maar hopen dat de verliefdheid nog terugkomt!
quote:applegirl schreef op 18 april 2010 @ 12:47:

@laura289 Ja, ik heb hem wel in real life ontmoet ;)

@ZaraZara100: nee, ik denk niet dat het om de 'verovering' gaat, toen ik verliefd op hem was wilde ik ook wel erg graag echt iets met hem beginnen.

Nu maar hopen dat de verliefdheid nog terugkomt!Dat zou ik niet doen. Zorg dat je elkaar beter leert kennen en dat je plezier hebt. De rest komt vanzelf.
Okee bedankt!

Vinden jullie dat ik het hem nu moet vertellen dat ik (nog) niet verliefd ben, of zal ik eerst een aantal weken wachten om te zien hoe het gaat?
waar jij je het best bij voelt. Ik zit in dezelfde situatie en ik heb het hem gezegd. Dat gaf voor mij een grote opluchting en we gaan nu heel goed met elkaar om.
quote:applegirl schreef op 18 april 2010 @ 18:43:

Okee bedankt!

Vinden jullie dat ik het hem nu moet vertellen dat ik (nog) niet verliefd ben, of zal ik eerst een aantal weken wachten om te zien hoe het gaat?Ik zou niets zeggen. Doe het rustig aan en zie of jullie het samen leuk kunnen hebben. Dat is genoeg voor nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven