duizenddingendoekje in de magnetron?

18-04-2010 21:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst ergens dat je je duizenddingendoekje bacterievrij kan houden door hem eventjes in de magnetron te doen. Ik weet alleen niet meer waar ik dat las en ik heb ook niet onthouden hoe lang dat dan moet. Weet iemand dat?

(natuurlijk neem ik ook regelmatig een schoon doekje, don't worry)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
30 seconden, nat doekje (nouja klam, ik wring m wel uit) op hoogste vermogen (da's bij mij 800 watt geloof ik). Pas op met eruit halen, je kunt je branden aan stoom.
super, thnx!

(hahahahaha, ik ga vanavond doekjes nuke-en )
Wat is dat???? Nooit van gehoord.
wat een duizenddingendoekje is? Zo'n gele geval dat je naast de kraan hebt liggen en waar je het aanrecht mee afneemt?
Maar als ie stinkt, blijft ie stinken.
quote:Spijker schreef op 18 april 2010 @ 21:47:

wat een duizenddingendoekje is? Zo'n gele geval dat je naast de kraan hebt liggen en waar je het aanrecht mee afneemt?Vergeet de andere 999 dingen niet he!
Ik koop voor 89 cent een rol met weggooi doekjes bij de Action. Geen last van stinkende doekjes (al dan niet in mijn magnetron) en wel zo hygiënisch.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maar als íe stinkt dan zitten er toch heel veel bacterien in?? Die duizend dingen zijn dat dan...???
Stinken? Nee, ik laat ze nooit zo lang liggen dat ik ze ruik hoor (jakkes).

Meestal iedere dag een schoon doekje. Maar dan gebruik ik het meestal 's ochtends even voor ontbijttafel & aanrecht en 's avonds weer. Dus lijkt me handig als ik het 's avonds eerst even een half minuutje in de magnetron gooi.
(hoe doen jullie dat dan? Hoe vaak een schone enzo?)
Iedere dag een schone (gewassen in de kookwas), maar dan gebruik ik niet van die "gele", maar geloof dat ze wonderdoekjes heten.

Is dat niet gewoon hetzelfde als een vaatdoekje? Die gooi ik iedere avond bij de was. Op 90 graden wassen en alle bacterien zijn dood.
In de kookwas ermee, lijkt me frisser.

Elke dag een schone pakken en klaar.
quote:Jala5 schreef op 18 april 2010 @ 21:49:

Maar als ie stinkt, blijft ie stinken.

Nee hoor. Kwestie van drogen vóór je 'm in de kookwas gooit.

Hier elke dag een vers doekje trouwens.
quote:qwertu schreef op 18 april 2010 @ 22:12:

[...]

Nee hoor. Kwestie van drogen vóór je 'm in de kookwas gooit.

Hier elke dag een vers doekje trouwens.Bedoelde als hij 30 sec. in de magnetron wordt gegooid, daarom bij ons ook elke dag een schone uit de kookwas.
Ja maar ik doe ook iedere dag een nieuwe. Maar als je hem 's ochtend gebruikt kan 'ie best lang liggen broeien en bacterienestje zijn voor je hem 's avonds weer gebruikt, vind ik!
Ik doe ze gewoon telkens in de was en als ze lelijk worden dan koop ik nieuwe..ben ik een viezerik? :-)
quote:Spijker schreef op 18 april 2010 @ 22:19:

Ja maar ik doe ook iedere dag een nieuwe. Maar als je hem 's ochtend gebruikt kan 'ie best lang liggen broeien en bacterienestje zijn voor je hem 's avonds weer gebruikt, vind ik!

Goed voor de weerstand!!!

Misschien 2x per dag een schoon doekje?
Volgens mij kan je ze beter weggooien dan wassen. Ik was verder niets op 90 graden, dus dan lijkt nieuwe kopen me milieuvriendelijker en goedkoper.
Ah met 60 graden gaat alles ook al flink dood hoor. En anders gebruik je toch gewoon chloor om de beessies de elimineren.
Dan kan je beter van dat duur keukenpapier kopen, of die tip hierboven van de action
quote:Spijker schreef op 18 april 2010 @ 22:19:

Ja maar ik doe ook iedere dag een nieuwe. Maar als je hem 's ochtend gebruikt kan 'ie best lang liggen broeien en bacterienestje zijn voor je hem 's avonds weer gebruikt, vind ik!Dat valt wel mee, kwestie van goed uithangen, zodat het doekje kan drogen.
quote:Spijker schreef op 18 april 2010 @ 21:47:

wat een duizenddingendoekje is? Zo'n gele geval dat je naast de kraan hebt liggen en waar je het aanrecht mee afneemt?Gewoon een dweiltje dus. Die gooi ik in de wasmachine op 90 graden.
Dan gaat hij volgens mij heel vies zoetig stinken naar de dode bacteriën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven