Gezondheid alle pijlers

Curretage zonder roesje/narcose

14-04-2010 16:01 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Veel tijd heb ik niet meer maar toch hoop ik dat er een paar meiden mij een positief verhaal kunnen vertellen.

Morgen krijg ik een curretage ivm missed abortion.

Deze doen ze in mijn ziekenhuis zonder narcose of roesje.

Vantevoren krijg je slechts paracetamol en diclofenac als pijnstiller en daar moet je het mee doen. Wel moet ik morgen 3 uur vantevoren ook 2 pillen cytotec innemen zodat de baarmoeder al wat open gaat. De baarmoedermond zelf wordt ook niet verdoofd. De dokter vertelde mij ook dat ik rekening moest houden met slurpende geluiden....

Ik wil dit niet....Ik ben zo bang...Tuurlijk weet ik dat het maar 10 minuten duurt.

Maar overal lees ik hier dat je een roesje of narcose krijgt.

Dus wie had er ook een curretage zonder en vond het heel erg mee vallen?
Lieve Helly!

Laat je even weten als je vrijdag bent geweest? Ondanks dat ik je alleen van het forum ken, leef ik wel met je mee

Ik had vrijdag nog een echo gehad, maar er klopte dus nog steeds geen hartje, had ergens nog de hoop dat ze het verkeerd hadden gezien. Wel zag je al waar de armpjes en beentjes zaten..... heel naar

Ik heb zelf gezegd dat ze het maar weg moeten halen, ik wil er niet meer op wachten.

Sterkte meid, ik hoop dat je vrijdag "schoon/leeg" bent.

Liefs Maatje!!
quote:_helly_ schreef op 18 april 2010 @ 10:59:

@Traincha2: Het was in Nederland. Middelgroot ziekenhuis ergens in de randstad..De bek valt mij open....ik ben in een streekziekenhuis in het Noorden van het land gecurreteerd en ik werd gewoon helemaal weggemaakt. Er is uberhaupt niet gesproken over een plaatselijke verdoving. Ongeloofelijk zeg......kan je nagaan hoe verschillend de werkwijzen zijn.
Ik krijg gewoon kippenvel van je verhaal.....wat vreselijk dat je dit hebt moeten meemaken.
Oh, nog een vraagje trouwens, ik zag dat je cynotec moest innemen. Ik heb ook 2 van die pillen gehad, maar ik moet ze inbrengen..... ??
Hoi maatje,

Ja, dat zijn die abortuspillen. 3 uur van te voren innemen. Om de boel een beetje open te krijgen moet je die nemen. Ik denk dat er 2 versies zijn. Of slikken of inbrengen. Die van mij waren klein en wit.

36 uur van te voren moest ik ook mynegynen innemen.

Ik kreeg van die combinatie trouwens behoorlijke zware buikkrampen en bloedverlies. Niet echt fijn. Maar wel iets om rekening mee te houden.

Laat jij ook nog even weten hoe het met je gaat? Heel veel sterkte dinsdag!
quote:traincha2 schreef op 18 april 2010 @ 19:40:

Ik krijg gewoon kippenvel van je verhaal.....wat vreselijk dat je dit hebt moeten meemaken.

Je wilt niet weten hoe ik mij voelde. Ik ging in die stoel zitten met van die beugels en het eerste wat ze deden was onder mijn billen op de grond een vuilnisbak zetten....Toen wist ik zeker, dit bevalt mij niet...Helaas kwam mijn voorgevoel uit.

Praktisch gezien heel logisch die vuilnisbak. Ik vloeide al behoorlijk dus alle rommel kon er zo invallen. Maar voor mij stond dat ding daar symbool voor ellende...
@Helly, dat zou ik ook hebben meid... Gewoon een prullenbak eronder, ik vind het eerlijk gezegd mensonterend. Toen ik bij mijn vorige zwangerschap ben bevallen in de 16e week deden ze er alles aan om het mij zo prettig mogelijk te maken. Niks prullenbak, het kindje (want dat is het al vanaf dag 1 voor een toekomstige moeder!) werd netjes in een nierbekken op schone witte doeken gelegd. Ook ik bloedde flink, maar daar hebben ze van die onderleggers voor toch? Hoe dan ook, zoals ze het bij jou hebben gedaan is gewoon niet goed te praten. En waarom dan nu ineens wel narcose? Ik denk gewoon dat ze zelf ook wel weten dat het flink fout is gegaan de vorige keer.

Heel veel sterkte vrijdag, ik hoop echt dat ze zien dat je 'leeg' bent. Liefs!!!

@Maatje, jij bent dus vandaag aan de beurt geweest, ik hoop zo dat het is meegevallen! Hoe zwaar het allemaal ook is, nu kun je eindelijk verder gaan kijken en het een plaatsje geven. Ik wens je het allerbeste meid!!! Sterkte!!!

Liefs, Soezie
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Lieve Maatje,

Hoe is het met je? Ik hoop voor je dat je nu lekker thuis bent en alles nu achter de rug is!

Even een update over mijzelf. Gistermiddag ineens weer heel veel kramp en ik begon ook weer heel erg te vloeien. Ziekenhuis opgebeld en ik moest meteen weer komen. Gyneacoloog heeft toen een echo gemaakt en mijn baarmoeder zat vol stolsels. Besloten werd toen dat het verstandiger was als ik die nacht zou blijven. Ook kreeg ik 2x 2 pillen cytotec in de hoop dat mijn lichaam de rommel er zelf uit zou werken.

Vanochtend weer een echo, helaas zat er nog steeds rommel.

Dus vanmiddag lag ik op ok voor curretage. De gyneacoloog wilde dat ik het weer met plaatselijke verdoving een curretage zou krijgen. Ben toen op mijn strepen gaan staan en gezegd dat ik of narcose wilde of een ruggeprik. Het werd uiteindelijk toch narcose. Dat is mij heel erg meegevallen. Verpleging was ook heel aardig en begreep helemaal dat ik narcose wilde.
Geweldig dat je op je strepen bent gaan staan, helly! Groot gelijk!

Hoop dat je nu echt kunt gaan herstellen van deze hele toestand.
Hoi Helly

Goh zeg.... lagen we samen onder narcose gister.

Wat een ellende heb jij toch doorgemaakt zeg!!

Bij mij ging het wel hoor. Ik was wel heel verdrietig toen ik de narcose in ging, en ik was ook erg moeilijk weg te krijgen, maar dat is me vaker gebeurd.

Op de uitslaap kamer hoorde ik al dat ik extreem vloeide, en dat klopte ook wel. Voelde het echt met stralen lopen!

Maar goed, dat is gister nog de hele dag door gegaan, het valt nu wel weer mee. De pijn was gister behoorlijk pittig, dat begon voor de ingreep al want die pillen deden goed zijn werk.

Nu voelt het eerder als een heftige menstruatie en alsof ik in mijn buik geschopt ben, en wat spierpijn in mijn liezen.

Verder erg suf en draaierig. Maar goed, het is nu allemaal achter de rug, wel raar hoor!!

Hoop dat ik snel op knap en mijn leventje weer wat op kan pakken.

Meid, hele dikke knuffel voor jou en hoop ook dat jij snel opnapt.

Sterkte

Liefs Maatje
Wat een naar verhaal.

Alleen dat stukje over de prullenbak is echt niet oneerbiedig ofzo, is gewoon dat de gyn tijdens de ingreep makkelijk spullen kwijt kan zonder over je benen heen te moeten (voor de verdovingsspuit ed, daar gooien/laten vallen, ze je kindje echt niet echt. Kan me voorstellen dat als je dat niet weet het wat cru overkomt
Helly en Maatje wat naar om dit mee te moeten maken.

En ik zou die prullenbak ook vreselijk vinden! Dit is nou typisch een ingreep waarbij ze je bij elke handeling vertellen wat ze gaan doen en waarom ze dat doen. Wat moet je anders als vrouw denken van die prullenbak?? Kleine moeite om te zeggen dat ze die er neer zetten voor de spulletjes van de gyn.

En dat ze je nog een keertje wilden curreteren zonder narcose vind ik echt ongelofelijk. Goed dat je dat niet hebt laten gebeuren.

Als je er kracht en energie voor hebt is het misschien een idee om samen met je man een brief te schrijven over hoe het gegaan is en hoe jullie dit ervaren hebben. Het lijkt me dat ze in dit ziekenhuis nog een heleboel kunnen (en moeten) leren van deze vreselijke ervaring.
Hoi Maatje,

Hoe gaat het nu met jou?

Ik ben ondertussen al weer aardig opgeknapt. Vorige week nog rustig aan gedaan maar ga er morgen weer aan geloven(werk).

Hopelijk ben jij ook al weer opgeknapt!!

gr Helly
Hoi Helly!

Ja ik ben ook wel weer wat opgeknapt hoor. Het vloeien was vrijdag al gestopt, maar dit weekend behoorlijk kramp weer gehad en het vloeien is weer begonnen :(

Misschien ben ik wel ongesteld, maar ik weet niet of dat zo snel al kan!

Ik moet er morgen ook weer aan geloven, zal best even raar zijn om te werken.

Van het weekend werd ik nog gefeliciteerd met mijn zwangerschap... beetje jammer!!

Groetjes Maatje
Fijn om te horen dat het met jouw ook weer beter gaat!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven