Gezondheid alle pijlers

Curretage zonder roesje/narcose

14-04-2010 16:01 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Veel tijd heb ik niet meer maar toch hoop ik dat er een paar meiden mij een positief verhaal kunnen vertellen.



Morgen krijg ik een curretage ivm missed abortion.

Deze doen ze in mijn ziekenhuis zonder narcose of roesje.

Vantevoren krijg je slechts paracetamol en diclofenac als pijnstiller en daar moet je het mee doen. Wel moet ik morgen 3 uur vantevoren ook 2 pillen cytotec innemen zodat de baarmoeder al wat open gaat. De baarmoedermond zelf wordt ook niet verdoofd. De dokter vertelde mij ook dat ik rekening moest houden met slurpende geluiden....



Ik wil dit niet....Ik ben zo bang...Tuurlijk weet ik dat het maar 10 minuten duurt.

Maar overal lees ik hier dat je een roesje of narcose krijgt.



Dus wie had er ook een curretage zonder en vond het heel erg mee vallen?
Alle reacties Link kopieren
Hier 6 weken geleden een curettage gehad...ook missed abortion. Ik heb een ruggenprik gehad, en vond dit ook niet vervelend. De "slurpende" geluiden vallen ook heel erg mee, ik heb er eigenlijk niet eens veel van gemerkt. Ik was zo rond aan het kijken in de OK, voordat ik het wist was het voorbij.

Ik was blij dat het achter de rug was en het herstel viel me ook erg mee. Ik had ook geen last van bloedverlies daarna, wel wat krampen.

veel sterkte morgen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 14 april 2010 @ 18:53:



Zie je het echt niet zitten dan dat gewoon aangeven, het kan best nog een dag wachten en dan maar inplannen op de OK.En als blijkt dat de cervis al open is dan valt het echt mee



sterkte!!

Dank je wel voor je reactie. Ik hoop dan maar dat dat het geval is.

Een beetje kramp kan ik wel aan. En een spontane abortus is meestal ook geen pretje qua pijn en kramp. De gyneacoloog die het gaat doen heb ik nog nooit gezien. Ik ben meestal niet zo heel mondig maar ik denk dat ik wel ga aangeven dat als ik nog potdicht zit ik liever naar ok ga.
Alle reacties Link kopieren
3 jaar terug een keizersnee gehad. Ik probeer mijzelf er nu maar van te overtuigen dat als je naweeën na een keizersnee overleefd dat dit dan peanuts moet wezen.
Succes vandaag, Helly.

Vanavond is het achter de rug.
Alle reacties Link kopieren
jheetje ik vind het echt abnormaal hoor dat ze dat zo willen gaan doen bij je een missed abortion is al heftig genoeg

Ik vind het echt niet normaal meer!



Echt abnormaaal,ik heb er zelf geen ervaring mee zonder narcose,wel heb ik na mn zwangerschap van mn dochtertje Luna* een curretage gehad.(luna* is overleden na 6 maanden in mn buik)

Onder narcose welteverstaan.

Ik zou dat echt nooit doen zonder narcose of verdoving!

Je betaald genoeg ziekenfonds om een pijnloze (menselijke) behandeling te krijgen!



Ik vind het abnormaal...

Veel sterkte ermee meid...
Alle reacties Link kopieren
laat je even weten hoe het was en nu met je gaat?
Alle reacties Link kopieren
ja daar ben ik ook benieuwd naar ...
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Arme jij!!



Wat een hel!!! Wat verschrikkelijk voor je!

Ik wens je heel veel beterschap en een spoedig herstel toe! Dat het maar helemaal schoon is als je weer terug moet naar het ziekenhuis. Ik moet vandaag weer op nacontrole, want bij de vorige controle bleek het nog niet "geheeld" te zijn en zat er nog wat, vocht, weefsel, ze weten het niet.

Zo kun je het ook niet afsluiten ervaar ik...
Helly, wat akelig voor je dat het zo'n rotervaring is geworden, en dat je er nu nog niet vanaf bent ook. Ik hoop voor je dat volgende week alles weg blijkt te zijn.

Heb je een beetje kunnen slapen vanacht, of heb je nog veel krampen gehad?
Alle reacties Link kopieren
Arme Helly, wat een horken!



Het lijkt me een ordinaire bezuinigingsmaatregel om een curretage zonder roesje of narcose te doen. En daar ben jij de dupe van.







(heb zelf 2x een curretage gehad, beide keren onder narcose. Dat werd in het ziekenhuis zelfs aangeraden)
Alle reacties Link kopieren
ow Helly,



Sorry hoor maar wat een kutziekenhuis zeg..

Ik vind het erg klote voor je en ik snap niet dat je niet gewoon meteen onder narcose bent gegaan...

Jeetje zeg een prik in je baarnoedermond, voor verdoving en jij gillen en rillen van de pijn....

Ik snap echt niks van dat ziekenhuis hoor...

Nou meid ik wens je iig geval beterschap en sterkte want het is allemaal niet niks wat je hebt meegemaakt de afgelopen tijd...
quote:_helly_ schreef op 15 april 2010 @ 22:19:

Waar moet ik beginnen...

Op precies het moment dat de gyneacoloog een naald in mijn baarmoedermond stak om te verdoven kreeg ik dus de echte miskraam. Ik heb echt gebruld van de pijn in die stoel. De gyneacoloog heeft wel 10x z'n excuses gedaan. Dat het een een samenloop van omstandigheden was waardoor het bij mij zo pijnlijk was. Afschuwelijk zeg, heel veel sterkte met herstellen hoop dat het ergste gedeelte nu voorbij is!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve reactie!! Ben al behoorlijk opgeknapt. Geen buikpijn meer, hoogstens af en toe een klein steekje.quote:Bagheera schreef op 16 april 2010 @ 08:48:



Het lijkt me een ordinaire bezuinigingsmaatregel om een curretage zonder roesje of narcose te doen. En daar ben jij de dupe van.

Dat zou mij niets verbazen. Ik ken een aantal mensen die er werken en hoor wel eens dingen over geld gebrek enz.. Maarja welk ziekenhuis heeft er nou geen geld gebrek.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Helly,



Met grote ontsteltenis je verhaal gelezen... Meid, wat een ellende! Ik snap heel goed dat je dan op je strepen gaat staan en naar huis wilt. Het gaat ook niet alleen om het lichamelijke, er komt zoveel psychisch bij kijken! Net alsof ze daar in het ziekenhuis helemaal niet bij stil hebben gestaan...



Meid, ik wens je echt het allerbeste in het herstel, en mocht het nu strakjes nog niet weg zijn allemaal, dan nogmaals echt op je strepen staan en een narcose afdwingen hoor!!! Maar natuurlijk hoop ik dat strakjes gewoon alles weg is en je alles echt kunt gaan afsluiten.



Lieverd, een heeeeeeeele dikke knuffel, ook aan je vent, want die zal zich ook wel flink ellendig hebben gevoeld om jou zoveel pijn te hebben zien lijden. Neem je tijd voor het herstel!



Heel veel liefs, Soezie
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Jeetje Helly, wat ontzettend naar dat het zo gelopen is. Hopelijk heb je geen pijn meer en is het volgende week allemaal goed.



Alle reacties Link kopieren
Achja, mijn arme vent. Hij kwam net zo grauw en grijs als ik de behandelkamer weer uit. Hij was donderdagmiddag ons dochtertje halen bij zijn moeder. Die had op dat moment visite. Hij kon/wilde er dus niet teveel over zeggen. Op de vraag hoe het gegaan was had hij alleen iets gemompeld over barbaarse praktijken uit de middeleeuwen.

Dus die belde gisteravond ook zeer verontrust op hoe met met mij ging.
Alle reacties Link kopieren
Sjezus mina wat een debielen zeg.



Ben zwaar onder de indruk van je verhaal...

Ik zou serieus waar een klacht indienen.

Wat mensonterend. En onnodig.



Veel sterkte.
ooow lieve Helly, wat een nare ervaring



Veel sterkte



liefs noodles
Alle reacties Link kopieren
Och, wat een verschrikkelijk rotervaring is het geworden!

Fijn dat het lichamelijk nu al wat beter met je gaat, maar ik vind het zo vervelend voor je, hoe het is gegaan!

Sterkte verder!

(Er is op de kinderpijler een topic over "verder na een miskraam", waar veel meiden schrijven - ik ook -, dus mocht je je verhaal kwijt willen o.i.d., dan ben je van harte welkom!)
Lieve Helly!!



Ben ook van het november 2010 toppic (inmiddels niet meer). Meid, wat een verhaal zeg, wat een verschrikkelijke ervaring vor je!!

Wanneer moet je nu weer heen voor de nacontrole? En hoe voel je je nu? Ik denk dat het geestelijk ook best een klap geeft!! Neem de tijd om dit te verwerken!!



Ik ben dinsdag aan de beurt, mijn vruchte heeft ook nog steeds niet los gelaten, loop nu al ruim een week rond met een dood vruchtje, heel raar allemaal.

Ik ga wel onder narcose, hoefde er niet om te vragen. Jammer hoor dat dit niet gewoon standaard is (hoewel ik ook geen fan ben van narcose en het hele verhaal er om heen )

Wens je heel veel strekte de komende tijd!!



Liefs Maatje!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van. Ik heb in 2006 een curretage gehad, maar ben wel volledig verdoofd. Ben jij wel in een ziekenhuis in Nederland gecurreteerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maatje28 schreef op 17 april 2010 @ 23:40:

Lieve Helly!!



Ben ook van het november 2010 toppic (inmiddels niet meer). Meid, wat een verhaal zeg, wat een verschrikkelijke ervaring vor je!!

Wanneer moet je nu weer heen voor de nacontrole? En hoe voel je je nu? Ik denk dat het geestelijk ook best een klap geeft!! Neem de tijd om dit te verwerken!!



Ik ben dinsdag aan de beurt, mijn vruchte heeft ook nog steeds niet los gelaten, loop nu al ruim een week rond met een dood vruchtje, heel raar allemaal.

Ik ga wel onder narcose, hoefde er niet om te vragen. Jammer hoor dat dit niet gewoon standaard is (hoewel ik ook geen fan ben van narcose en het hele verhaal er om heen )

Wens je heel veel strekte de komende tijd!!



Liefs Maatje!Sterkte. De ingreep valt op zich wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve Maatje,



Dus jij bent dinsdag aan de beurt. Heel veel sterkte! Gelukkig krijg je narcose. Dat idee van een dood vruchtje in je lijf had ik ook steeds. Kon er ook steeds minder over denken als iets wat mijn kindje had kunnen worden. Ik wilde het gewoon uit mijn lijf hebben.



Vrijjdag moet ik weer naar de gyneacoloog toe. Dan gaan ze weer een echo doen om te kijken of het nu allemaal weg is.

Ik denk zelf van niet. Hoewel ik amper buikpijn heb wordt het vloeien nog niet echt minder. Er zitten ook steeds behoorlijke stolsels bij...Wel hoorde ik de gynecoloog zeggen dat als het nog niet goed is ik nu wel narcose krijg... Pfff, hadden ze dat nu maar meteen gedaan.



@Traincha2: Het was in Nederland. Middelgroot ziekenhuis ergens in de randstad..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een nare manier van werken zeg! Toen ik een miskraam had mocht ik kiezen of ik narcose wilde of niet, maar zei de gyn er gelijk bij: voor de meeste vrouwen is de narcose het prettigst, ik zou je dat aanraden.

Dat jij geen narcose hebt gehad vind ik echt naar om te lezen.



Sterkte met herstellen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven