de ex van mijn vriend 2

19-04-2010 12:19 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wl graag jullie mening weten betreffende mijn situatie.

Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend. wij hebben inmiddels ook een zoontje samen. Mijn vriend is gescheiden met zijn exvrouw en zij hebben ook een dochter. Het is nooit echt soepel verlopen, maar je hoeft ook geen vriendinnen met elkaar te worden. Hun dochter en ik zijn twee dikke vrienden. Iedereen is ook gewoon bij elkaar met haar verjaardag en we zien de ex regelmatig met ophalen en wegbrengen van de dochter. Diepe gesprekken komen er niet echt, maar we vinden het allemaal belangrijk dat we goed met elkaar om moeten kunnen gaan voor de kids... en dat vind ik nog steeds! Wij hebben de dochter ieder weekend, dus zeg maar 3 dagen in de week. Moeders gaat bijna ieder weekend stappen op de kosten van mijn vriend. (zij heeft al sinds de scheiding geen nieuwe vriend) In het begin heb ik altijd alles voor lief genomen omdat ik me voor kon stellen dat het voor haar ook niet makkelijk is als je ex een nieuwe vriendin krijgt. Inmiddels zjn we 3 jaar verder.... hij betaald nog steeds alles voor haar en dan bedoel ik alles. de huur, eten, gas water licht...stappen, kleding, vakantie...noem maar op. Ik heb zelf altijd gewerkt en ben ook kind van gescheiden ouders. ik begin me er langzamerhand behoorlijk aan te irriteren dat mevrouw niet werkt, alleen maar zeikt en alles door mijn vriend laat betalen. hij wordt min of meer gechanteerd met zijn dochter.. wat ik heel erg vind alleen hij niet echt inziet. Hij vind dat hij dat moet betalen, want zijn dochter kan hij toch niet zonder gas water en licht laten zitten?? laat staan zonder eten... zo gaat het dus een beetje al 3 jaar lang. Hij heeft meerere malen gevraagd of ze aub wil gaan werken... maar ze zegt dat er niets is en haar eigen bedrijf wil... en begint vervolgens te huilen. Het contact tussen mijn vriend en zijn ex is ook niet echt optimaal. Ik ben er van overtuigd dat het allemaal een stuk makkelijk zou kunnen als zij ook een steentje bij zou dragen in het financiele plaatje... ze mag in haar handjes klappen met mijn vriend als ex.

NU zouden we met ons zoontje, dochter, mijn vriend en ik op vakantie gaan. Je raad het al...mevrouw wil mee en dochter om de dag hebben. mijn vriend wil de reis en onderhoud betalen.. maar ik erger me dood. mede om het feit dat we zelf nauwelijks rond kunnen komen...ik zeg hier wel vaker wat over tegen mijn vriend dt ik ook niet zou gaan werken als steeds alles wordt betaald (mits je zon makkelijke instelling hebt als zij natuurlijk)

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar omdat de relatie er niet beter op wordt. Ik begin haar er zelfs om te haten en mijn vriend en ik krijgen er ook ruzie door. Ik werk zelf wel 24 uur per week.. (mijn zoontje is trouwens 8 maanden en de dochter van mijn vriend 8 jaar).

Hoe kan ik het nou het beste aanpakken? Hij kan toch geen 2 huishoudens onderhouden...?? alleen hij zelf geeft ook steeds toe aan haar... dus ze neemt het er dus ook gewoon van..

bednkt voor jullie reacties
Natuurlijk maakt TO zich er druk over, toch kan alleen haar vriend hierin iets veranderen. Hij zal het gesprek met zijn ex aan moeten gaan en de dingen gaan regelen. Dus als ze zich al druk maakt, dan niet over zijn ex, maar over haar vriend.
Ik snap wel dat je je er druk over maakt, maar TO weert al het commentaar op haar vriend af door weer over ex te beginnen. Vriend is het probleem, niet ex. Ex is een manier om de aandacht af te leiden.
Misschien kun je beter weggaan bij die kerel en hem voor jou ook gewoon alles laten betalen. Kennelijk hecht hij daar wel waarde aan. Kun jij gezellig een nieuwe partner zoeken op zijn kosten. Stel hem dat eens voor, kijken wat ie dan zegt.

Wat een halfzacht ei zeg, die man van jou
nogmaals ik wil niets van haar.. hij moet er voor zorgen. hij moet een schop hebben en zij ook.. ik wil dat hij stopt met betalen en haar het hand boven het hoofd te houden.. en haar te verdedigen en alles toe te zeggen wat zij wil.. ik kan daar niets over zeggen, doe ik ook niet.. hij moet dat doen.. hij moet ervoor zorgen dat de relatie verlopen zoals zou moeten. ik ben wat dat betreft het 5e wiel aan de wagen...maar ik mag wel zeggen dat ik de ex een waardeloos iemand vind om zo te leven ten kosten van alles. en daar blijf ik ook bij... ik heb/had respect voor haar als moeder van...en dat wil ik ook van haar, dat heeft ze nu kennelijk niet anders zou ze zelf wel het een en ander inzien. ik zorg ook goed voor haar dochter 3 dagen in de week!! dont forget. en de dochter en ik zijn dikke vrienden!
http://www.scheidingsplan ... JXWtb3Nk6ECFQ813godUGigNw

Misschien kun je hier eens een paar rekensommetjes met hem maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoeveel geld gaat er eigenlijk naar zijn ex en kind?
mijn vent is ook een slappe sukkel wat dat betreft... want ik ken weinig mannen die dit doen voor hun ex... ongelooflijk... ik heb niet voor niets ruzie met hem... ik trek het allemaal niet wat hij doet... (en dat is wat zij wil)

nou ik ga zo slapen denk ik... morgen weer een dag...
hoeveel krijgt ze nu per maand?

En waarom is er nooit iets geregeld met de scheiding? Is dat vergeten? Is dat bewust gedaan?

Heeft je vriend een berg zwart geld, ofzo?
quote:Chardonnay schreef op 19 april 2010 @ 22:38:

Hoeveel geld gaat er eigenlijk naar zijn ex en kind?Volgens mij komen er op directe vragen geen antwoorden.
Ja tuurlijk mag je dat zeggen, ze is ook echt een waardeloos persoon. Walgelijk ik heb echt een hekel aan zulke mensen.

Ik vind het trouwens echt knap dat je het al zo lang uithoudt met je vriend. Ik was echt allang heeeeeeeeeeeeeeeeel boos geworden en heel veel ruzie gemaakt en hem keuzes laten maken. Is het niet rechtsom dan linksom. Hij moet voor jou kiezen punt uit en anders zou ik hem de deur wijzen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 april 2010 @ 22:39:

[...]

Volgens mij komen er op directe vragen geen antwoorden.Dat weet ik wel zeker. Heb er op geen een nog antwoord gekregen, terwijl ik best al wat vragen heb gesteld.
Hoger of lager dan 1000 euro per maand?
quote:tumtummie schreef op 19 april 2010 @ 22:39:

Ja tuurlijk mag je dat zeggen, ze is ook echt een waardeloos persoon. Walgelijk ik heb echt een hekel aan zulke mensen.

.

En dat alles op de paar brokjes info die je van de TO krijgt?

Misschien kan ze niet werken, " mag " of hoeft ze van haar ex niet te werken, misschien heeft ze een gat in haar cv zo groot als morgen de hele dag, misschien..... Volgens mij missen we relevante informatie die TO bewust niet geeft.

Of die man heeft een wereldbaan ( wie kan er zonder erg veel moeite twee huishoudens ( vrije vestiging; niet goedkoop! ) draaiende houden qua financieën? Of de grootverdieners, of de niet zo erg eerlijken. Het is natuurlijk lulkoek om als je gaat scheiden he-le-maal niets te regelen ; vraagt een advocaat of een rechter daar niet naar? Is dat niet verplicht? Wordt het niet tenminste heel hard aangeraden?

Dus..... waren ex en partner van TO wel getrouwd?

Is zijn dochter door hem erkend?

Wat nou ze kan hem chanteren met dochter; als hij haar niet betaalt ..... hij heeft toch ook een chantagemiddel in handen; haar levensonderhoud ?

Volgens mij klopt er allemaal weinig van.
nou als mevrouw particulier huurt en hij alles betaalt ( water, gas , licht, eten etc) dan kom je ruim boven die 1000 euro uit. Wat voor werk heeft je partner eigenlijk dat hij 2 gezinnen kan onderhouden van zijn salaris?
Als ex op basis van opleiding een baantje bij het Kruidvat krijgt en ze heeft het bij exman vroeger goed gehad dan heeft ze recht op partneralimentatie. Misschien vinden ze het beiden zonde dat wanneer zij een uitkering aanvraagt dat hij een gedeelte" in de uitkeringspot stort " en vinden ze het op deze manier een betere oplossing.

Hoeveel jaar waren ze al gescheiden toen jij in beeld kwam, Memyselfandi?
@ bianca; ja tuurlijk je hebt gelijk en ik baseer mijn mening alleen op wat ik hier lees en dat is altijd maar 1 kant van het verhaal. Ik ga er vanuit dat mensen die hier wat schrijven niet liegen..

Particulier huren is trouwens in mijn ogen echt heel duur dus ik snap er ook nog maar weinig van.
quote:tumtummie schreef op 19 april 2010 @ 22:55:

@ bianca; ja tuurlijk je hebt gelijk en ik baseer mijn mening alleen op wat ik hier lees en dat is altijd maar 1 kant van het verhaal. Ik ga er vanuit dat mensen die hier wat schrijven niet liegen..

Particulier huren is trouwens in mijn ogen echt heel duur dus ik snap er ook nog maar weinig van.ga er maar vanuit dat mensen die hier schrijven over hun relatieproblemen altijd liegen. Men vertelt nooit het hele verhaal, en als ze al het hele verhaal vertellen dan is dat nog hun eigen perceptie.
quote:dangeensuus schreef op 19 april 2010 @ 22:57:

[...]

ga er maar vanuit dat mensen die hier schrijven over hun relatieproblemen altijd liegen. Men vertelt nooit het hele verhaal, en als ze al het hele verhaal vertellen dan is dat nog hun eigen perceptie.Precies.
quote:tumtummie schreef op 19 april 2010 @ 22:55:

Ik ga er vanuit dat mensen die hier wat schrijven niet liegen..Heel verstandig. Het staat immers op internet, dus het zal wel waar zijn.
Oke dan weten we dat ook weer gelijk. :P

@ korenwolf ja snap ik en het is altijd maar 1 kant van het verhaal maargoed je reageert wel op wat er staat
quote:korenwolf schreef op 19 april 2010 @ 22:59:

[...]

Heel verstandig. Het staat immers op internet, dus het zal wel waar zijn.
het is meer, veel meer dan 1000 euro ja.

mijn vriend verdiend goed... en ja er zijn dingen vastgelegd, maar wat dan nog?????????? hij wil zch er kennelijk niet aanhouden en zij ook niet!

ik ga hier niet mijn hele financiele huishouden op tafel leggen. als ik zeg dat zij niet werkt. een huur heeft van 800 pm reken dan ff zelf gas water licht uitjes enzo bij min de kinderbijslag.

Dat is wat ze krijgt. het gaat er toch ook niet om hoeveel ze krijgt??? het gaat erom dat ze zich er beiden niet aanhouden...en vraag nme niet waarom?? want dat weet ik nolu zelf ook niet... dat is juist het probleeem!!

ik heb mijn gezin en zij dr hare... dat is toch duidelijk! ik hoop voor de mensen die hier porberen de betweter uit te hangen eens in deze situatie komen...

op welke vragen heb ik nog meer geen antwoord gegeven?
en ze waren net gescheiden toen ik in beeld kwam. half jaartje.

mijn vriend is geen george clooney, die zijn ex 15 milj kan betalen...daarnaast heb ik me altijd afzijdig gehouden mbt tot haar omdat (wat ik al eerder heb geschreven) begrip toonde voor haar omdat het voor haar ook niet makkelijk is geweest dat haar ex een nieuwe vriedin heeft... vandaar... alleen het begint nu wel een beetje de spuigate uit te lopen denk je niet? we hebben inmiddels een eigen gezin en daarbij zegt hij zelf ook continu dat ze moet gaan werken omdat wij ook geen geldboompje in de tuin hebben.
hij is zelfstandig ondernemer...
en ze heeft sinds haar dochter er is niet meer gewerkt. dus ja een gat in haar cv. zij heeft voor mijn vriend (haar toenamlige) man gewerkt destijds.

ze heeft trouwens tijdens nze relatie nog 2 maandjes gewerkt... maar ze zag het niet meer zitte omdat ze niet met de baas overweg kon. mijn vriend zij toen dat ze wel moest zorge voor nieuw werk voordat ze wegging.. maar dat is er nooit van gekomen... (inmiddels 2 jaar geleden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven