kipfilet over de datum

20-04-2010 12:51 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog 2 ongeopende pakjes kipfilet voor op de boterham van de lidl hier liggen. de datum is 19-04.. tot wanneer zouden jullie het eten?
Als het nog goed ruikt en uitziet kun je het echt nog wel eten hoor!

Wat een onzin om het weg te knikkeren. Als het pakje nou al geopend was, was het weer wat anders... maar het zit nog dicht!

Morgen kun je ook nog best proberen, maar dan moet je gewoon je gezond verstand gebruiken (dwz: neus en ogen). Alsof die plakjes kipfilet de datum kunnen lezen en denken: Oh, nu gaan we vannacht om 0:00 uur bederven, want dat staat daar!!
Het is toch gewoon gegaarde kip?

Als het goed ruikt zou ik het nog gewoon proberen hoor.
Echt niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:vivalina schreef op 20 april 2010 @ 13:08:

Als het nog goed ruikt en uitziet kun je het echt nog wel eten hoor!

Wat een onzin om het weg te knikkeren. Als het pakje nou al geopend was, was het weer wat anders... maar het zit nog dicht!

Morgen kun je ook nog best proberen, maar dan moet je gewoon je gezond verstand gebruiken (dwz: neus en ogen). Alsof die plakjes kipfilet de datum kunnen lezen en denken: Oh, nu gaan we vannacht om 0:00 uur bederven, want dat staat daar!!hahahaha
Ik ben ook heel makkelijk met over de datum ,maar niet met verse vleeswaren.

En als het niet vers is, dan zit er zo veel conserveer in dat je al helemaal niet ruikt of het evt. bedorven is.

Dus nee, ben er te ziek van geweest ooit.
Ik ben er zelf ook wat makkelijker in; ruikt of oogt het niet goed, kun je het alsnog weggooien.

Misschien kun je er anders mee koken of zo?
zeker als het pakje nog dicht is zou ik het vandaag nog wel op mn boterham durven doen. Maar ik denk niet dat ik het morgen nog zou doen...als 't eenmaal open is, én over de datum, brrr.
Als het nog dicht is tot en met de 20e. Daarna zou ik ik het denk ik weggooien. Ben met vleewaren toch wel voorzichtig.
Als de verpakking niet open is geweest kan je het nu nog wel eten( of morgen, zou niet te lang meer wachten). Ruik er even aan, geloof me, aan kipfilet ruik je meteen of het nog goed is of niet.

Als het nog goed ruikt, kun je het gewoon eten, maar het zal na opening heel snel bederven, dus bewaren na opening heeft geen zin meer!

En als je twijfelt, weg ermee!
ik zou sowieso geen kip van de lidl eten
Is je koelkast 3 graden, 4 graden of 7 graden? Maakt ook nogal uit.

En ik ben wel eens dagenlang doodziek geweest van prima ruikende worst, en mijn neus functioneert prima, maar geur zegt dus niet alles.
Ik zou het gewoon wegknallen. Je geniet er toch niet meer van want je denkt telkens; proef ik wat? Voel ik me nog goed?
quote:sosofie schreef op 20 april 2010 @ 13:41:

ik zou sowieso geen kip van de lidl etenDe kip van Lidl kwam als beste uit de test.
Ik zou het nog wel eten als het goed en fris ruikt, maar wel erg goed doorbakken.
ik tief het weg. Ongeacht. Ik houd de datum aan op de verpakking en zeker met kip
quote:sosofie wrote on 20 April 2010 @ 13:41:

Niet posh genoeg?

Ik zou het niet meer eten, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat ik geen vlees eet... ;)
als de kat het nog eet is het goed :-)
quote:sosofie schreef op 20 april 2010 @ 13:41:

Huh?? waarom is dattan??

Denk je dat de lidl alleen prut en bedorven spul verkoopt? De lidl heeft vaak spul dat als beste uit de test komt!
quote:xxxS schreef op 20 april 2010 @ 12:51:

ik heb nog 2 ongeopende pakjes kipfilet voor op de boterham van de lidl hier liggen. de datum is 19-04.. tot wanneer zouden jullie het eten?

Gewoon tot het op is, datum zou me waarschijnlijk niet eens opvallen.

Welke datum hebben we vandaag?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Leef je nog TO ?

Wat een geweldig motto heb jij nlies!!
Met vlees ben ik altijd wel heel voorzichtig, ik zou het dus niet meer eten.

Met andere producten daarentegen ben ik heel onvoorzichtig, vorige week nog een pak spaghetti gegeten die volgens de verpakking houdbaar was tot juni 2008. Smaakte nog prima hoor en we hebben er niets van opgelopen
quote:Miss Moneypenny schreef op 20 april 2010 @ 12:57:

Tot 19/4.

Daarna zou ik een stukje aan de kat geven, als die het laat liggen dan is het niet meer goed Precies hetzelfde. Eet de kat het niet: ik ook niet. Maar dat zou voor vandaag gelden. Morgen gaat het weg. Met andere vleeswaren ben ik niet zo strikt, maar met kip wel.
Dank je coucou,

en wat die kat als voorproever betreft, ik had er een die wilde alleen maar echt kattenvoer, zou ik vaak vlees weg hebben moeten gooien,als ik die als maatstaf had gebruikt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven