onzeker en claimgedrag

20-04-2010 14:16 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Als jij niet in staat bent om jezelf een schop onder je kont te geven, dan heeft onze schop ook geen zin. Als je verandering wilt, dan zal dat vanuit je zelf moeten komen. Daarom is het misschien handig dat je bij jezelf eens te rade gaat waarom je zo onzeker bent en waarom je iemand anders nodig hebt om te bevestigen dat jij goed bent zoals je bent.
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Misschien denk je dat dat een bemoeizuchtige vraag is maar als je nog erg jong bent dan kan ik me je gedrag wel indenken. Toen ik net uitgepuberd was vond ik het ook heel lastig om maat te houden met contact en ik kom nog uit het stenen tijdperk, ik was jong in de jaren '80 van de vorige eeuw. Mijn vriend stuurde mij elke week wel een of twee brieven. Als er op dinsdag en donderdag een keer geen brief of kaart was gekomen dan maakte ik me druk. Bang dat hij me niet leuk meer vond.

Het ging over, bij mij, maar niet nadat ik een paar harde lessen had geleerd en helaas, helaas moet je die zelf leren, bijvoorbeeld door afgesnauwd of aan de kant gezet te worden omdat je te veel claimt.

Probeer er mee op te houden, het zal je niet helpen, je gaat er niks mee opschieten. Lukt dat niet dan zul je vanzelf de gevolgen ondervinden en het verdriet wat daarmee gepaard gaat.
Heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde.

Heb nu nog maar heel kort een vriendje en nu al merk ik neigingen om te claimen.

Ik hoor echt heel weining van hem en hij leeft enorm zijn eigen leven, ik ook, maar ikheb wel zoiets van: laat af en toe ff wat van je horen.

Dat op je handen zitten heb ik precies zo.

Ik heb daarom ook geen oplossing voor je.

Ik weet alleen precies hoe je je voelt.
Als je echt op je handen zit af en toe, om níet te smsen of mailen, en hij zegt dat het wel meevalt, dan zou het ook wel echt mee kunnen vallen toch? In ieder geval naar je vriend toe.

Neemt niet weg dat je aan jezelf moet werken om van dit claimgedrag af te komen, maar hoe erg is je claimgedrag nu eigenlijk echt?
Hmm bij mij is een ander degene die soms claimgedrag vertoonde. Niet echt door constant op mijn huid te zitten met telefoontjes ofzo hoor. Maar wel door heel vaak om een knuffel te vragen. Ik denk inderdaad dat je het in jezelf moet oplossen en in de eerste plaats jezelf een schop onder je kont moet kunnen/willen geven. De ander in mijn geval zocht wel afleiding maar dat deed de truc niet echt, de oplossing is zelf sterker worden niet iets externs zoeken en het daar proberen te vinden. Ik vind het echt geen aantrekkelijk gedrag als iemand elke keer als ik eventjes weg ga, naar iemand anders toe moet omdat iemand hem moet babysitten. Ok, ik ondervind er dan geen directe last van, maar het feit dat hij dat nodig heeft zou hetzelfde effect hebben.

Het is inderdaad wel van belang denk ik hoe oud je precies bent. Toen ik een jaar of 16 was was ik net zo hoor. Je moet jezelf dan ook nog beter leren kennen enzo. Het is hartstikke logisch dat je op die leeftijd (en soms veel later, dat verschilt per persoon) nog wat onzeker bent over wie je bent en nog sterker moet worden.
Alvast bedankt voor de fijne reacties, dit is waar ik op gehoopt had.

Ik ben 24, een beetje te oud voor dit soort gevoelens, vind ik zelf. Het zou kunnen komen omdat ik vorig jaar een relatie van zes jaar beëindigd heb en in die zes jaar had ik (naar mijn idee) heel erg veel zekerheid. Hij vertelde me constant die hij me nooit meer kwijt wilde, etc. Gek genoeg benauwde mij dat enorm.

Jullie hebben gelijk dat ik aan mezelf moet werken. Ik denk dat mijn grootste probleem is dat ik mezelf niet echt leuk vind. Ben altijd bezig met wat anderen van me vinden, hoe ik overkom, noem maar op. Niet echt aantrekkelijk inderdaad..

Ik zal later iets uitgebreider reageren op de reacties, zit nu op school. Maar in elk geval alvast bedankt. Dit topic zal me zeker helpen door het steeds even door te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven