Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
oeh Caro, ben je dara ook wel eens bang voor, wat je je allemaal op de hals haalt met baby 2.0? Wij hebben namelijk ook zo'n uber makkelijke dochter. Slaapt in het weekeinde rustig uit tot 10.30 en wij dus ook. (wel tenkoste van het middagslaapje) en ligt er 's avonds om 1900 in. Heel relaxt allemaal. Maar ja, als beeb 2.0 nu na een paar maanden iedere ochtend om 6.00 naast ons bed staat te springen, zal dat best even wennen zijn *slik*.

Je hebt wel wat aan je lange dag.
Zit ik hier al lang en breed te zoeken naar een andere auto, proberen jullie mij er van te weerhouden. .

Voor mijzelf is een grotere auto wel nodig, serieus. Wanneer ik richting noorden rijd met vanalles en nog wat om daar een paar dagen te verblijven zit mijn autootje tjokkevol. Vaak met kadootjes voor mij 9!! neefjes en nichtjes en de weet-ik-hoeveel-paar schoenen etc. Een kinderwagen past nauwelijks (weten jullie überhaupt hoe weinig er in een mini past?) en dan luiertas enzo nog. Als het moet dan moet het maar ik kies er toch voor om een grotere auto aan te schaffen. En uiteraard wordt mijn gave bakkie alleen ingeruild voor een nog gavere bak!!

Tjeempie, beetje goed de nacht doorgekomen? Geen nare dromen mag ik hopen.

Bapauw, moeder zijn en een serieuze baan kan inderdaad alleen moet ik geregeld voor mijn baan naar het buitenland en met mijn familie in het noorden zit ik een beetje te puzzelen met opvang enzo. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik een nieuwe fase in mijn leven inga en daar hoort voor mijn gevoel een ander baan of geen baan bij. Misschien kom ik hier nog wel op terug maar zo voel ik het op dit moment. Pin mij dus alsjeblieft niet vast op mijn uitspraken maar momenteel houd ik meerdere opties open.

En die streepbuien van je!! Leuk!!

Visje, je onderdanen alweer aan het werk gezet?

MevrJansen, lekker geslapen?

Caro, wat heerlijk dat je een makkelijk kindje hebt. Scheelt nu wel enorm denk ik. Heb ook wel gehoord dat kindjes zich makkelijk aan de mood (ziek zijn bijvoorbeeld) aanpassen. Die van mijn zus zijn altijd extra lief als mijn zus zich bijvoorbeeld minder voelt.

Eles, Miss Walvis is vanmorgen weer wezen zwemmen. Gewoon lekker ploeteren in het water. Ik was er al op voorbereid dat ik bijna geen slag vooruit zou komen dus nu viel alles mee. Moet wel een andere bikini kopen want mijn voorgevel stuitert er zowat uit. Fijn dat je je weer wat beter voelt vandaag. Ook weer aan het werk? Hoe gaat het met de kleine man?
Caro en Bapauw, beebjeEileen moet duidelijk bij jullie kindjes in de leer!!!
Caro en Bapauw wanneer kan mijn zoontje bij jullie in de leer komen? Die is dus elke dag om half 7 klaar wakker.

enne... wie van jullie is Georigna Verbaan???
Eileentje wat goed dat je weer hebt gezwommen. Ik moet er echt niet aan denken. Ik voel me al wel beter, ik zat te denken, kan het zijn dat ik de baby voel en daardoor een beetje een weeeig gevoel in mn buik krijg?
Georgina Verbaan?

Enneh, dat andere dat weet ik niet. Het is voor mij de eerste keer. Ik heb wel last van bandenpijn (had last van pijntjes (nou ja hevig af en toe) en secretaresse zei dat het bandenpijn kon zijn, even gegoogled en ja hoor!!).

Half zeven erg? Eles is geen ochtendmens?

En dat geploeter van mij valt zeer zeker niet meer onder de noemer zwemmen
@ Caro en Bapauw: hier nog een aanmelding voor de cursus 'Door- en uitslapen voor kind 1.0' ! Zoon gaat elke avond rond 8 uur naar bed en is het daar absoluut niet mee eens. Hij wil eruit en bij mama slapen. Als hij eindelijk toch slaapt wordt hij vaak nog een paar keer hysterisch wakker en met heel veel geluk slaapt hij in het weekend eens tot 8 uur. Hopelijk is 2.0 makkelijker!

@ Eileen, goed zeg, dat zwemmen! Ik vind het heerlijk, maar niet 's ochtends vroeg voor mijn werk graag. Over 1,5 week lekker op een warm eiland, dat wel! En een 3deurs auto kàn wel (hebben wij ook de eerste paar maanden gedaan), maar het is wel een gefriemel met zo'n maxicosi achterin. Ik ben nu wel héééél blij met onze ruime 5 deurs moet ik zeggen.

@ Tjeemp, fijn dat 't achter de rug is meid. Lekker rustig aan doen de komende dagen. En we duimen met z'n allen voor een goede uitslag. Jeetje, wat lang trouwens 3 weken! Kunnen ze dat niet sneller?

En inderdaad, wil Georgina nu opstaan??
Nee, eles is geen ochtendmens. Meneertje komt vaak ook nog 1 of 2 of 3 keer per nacht. Door de week is het wel makkelijk hoor. Ik hoef nooit een wekker te zetten voor mn werk, maar in het weekend wil ik graag uitslapen en dat kan nu echt niet meer.

ben ik dan de enige die liever een 3 deurs auto heeft dan een 5 deurs?
Aiai....dat is dan nog best wel veel zo vaak wakker toch?

Is hij dan onrustig of heeft hij honger of dorst?

Ik vind een 3-deurs ook goed hoor! Zolang ik maar een ruime kofferbak ofzo heb en dat heb ik nu niet. Echt niet.
Goedemorgen allemaal!

Soms is het hier niet bij te benen, zeg!

Even kijken of mijn geheugen het nog een beetje doet (moet eigenlijk studeren, maar daar heb ik natuurlijk weer geen zin in....)

Tjeemp, ook ik hoop dat je de nacht een beetje goed bent doorgekomen? De duimen draaien voor je en dat de komende drie weken maar voorbij mogen vliegen.

Caro, geeft het een beetje rust nu je weet dat werken er voorlopig niet in zit? Bij mij vielen de reacties op mijn halve ziekmelding ook heel erg mee. Ik zat er zelf wel mee omdat ik er natuurlijk zelf voor had gekozen om zo snel weer zwanger ter raken en dan ook nog van nummer vier. Een beetje het gevoel dat ik mijn werk opzadel met mijn probleem, zeg maar. Daarnaast is het op mijn werk zo druk en speelt er zoveel, dat het bijna niet in die twee halve dagen te proppen is. Er moet formatie ingeleverd worden en er zijn een paar dingen op mijn werk waar ik erg druk mee ben. Mag vanavond ook weer fijn (ahum) een avondje werken.

Eileentje, al een andere auto gevonden dan? Wij hebben het eerst ook met een driedeurs gedaan. Hadden een daihatsu cuore toen oudste geboren werd en nee, ook die is niet echt heel erg groot. De kindereagen paste wel in de kofferbak. Maar boodschappen dan niet meer, bijvoorbeeld. Zwemmen voor het werk: RESPECT! Van het idee alleen al, word ik erg moe.

Voor wat betreft de borstvoeding heb ik bij oudste zes weken borstvoeding gegeven en heb toen met een noodgang afgebouwd. Hij groeide enorm goed, maar spuugde ook onwijs veel (met bijbehorenden huilen) dat ik na zes weken echt gesloopt was. Middelste heb ik veertien maanden gevoed (zelfs voor een week vakantie zonder haar een volledige voorraad voor een week bij elkaar gekolfd. Jongste heb ik ook tot ongeveer veertien maanden gevoed. Toen liep de melk terug en bleek ik weer zwanger. Alleen toen jongste een paar weekjes oud was ben ik met spoed in het ziekenhuis geopereerd aan een abces in mijn borst, waarna het herstel ongelooflijk veel tijd in beslag heeft genomen. Ondanks een drain en open wond die meerdere keren per dag gespoeld moest worden, toch doorgegaan met de borstvoeding. Straks ben ik ook weer van plan om borstvoeding te gaan geven. Ik vind het wel reuzespannend omdat ik niet weet wat mijn borst gaat doen als daar de produktie weer op gang gaat komen. Ben enorm bang voor een herhaling van het abces-verhaal en er is tot nu toe niemand die me kan vertellen over een volgende borstvoedings-ervaring na mijn voorgeschiedenis. De borst waar het abces heeft gezeten blijft nl altijd ontstekingsgevoelig. Mijn angst voor herhaling is dus niet helemaal onterecht.

Bapauw, gezellig dat je ook weer even tijd had om uitgebreid te reageren! En die streepbuien zijn echt hilarisch! Van mij mag je ze erin houden.

Zo, en nu ga ik echt even wat nuttigs doen...denk ik! Fijne dag allemaal.
Eileentje je hebt natuurlijk ook gelijk wat betreft de auto. En wij hebben nog een grotere tweede auto (mijn auto is natuurlijk de eerste auto )
ik denk dat ik DE oorzaak weet voor dat ellelange uitslapen:

het minimeisje heeft de eerste drie weken NIET geslapen voor mijn gevoel, dat halat ze nu natuurlijk in. De de truc is: hou je pasgeboren baby zoveel mogelijk wakker.

Handig he dat Viva forum: dit lees je namelijk niet in de reguliere boekjes....
Eles, natuuuuuuuuuuuurlijk......(knipoogt).

Komen jullie hier lunchen? Door het hele gedoe rondom het vliegverkeer gaat een zakenlunch niet door. Men is vergeten de catering hiervoor af te bellen. Nu zitten we hier met allemaal lekkers (en die domme mannen hier kunnen alleen maar bulderen dat het bij mij wel goed terecht komt omdat ik immers voor 2 moet eten. Blugh....mannen).
Ha, fijn dat ik dat dan nu weet voor dat dit kindje geboren is. Ik hou deze gewoon wakker. Hoelang zei je, 3 weken. Dat moet nog te doen zijn Slapen ze daarna ook gewoon door? Kan ik deze truuk ook nog op een 1 jarige toepassen?
Kijk bapauw, dat zijn inderdaad tips waar je wat mee kunt! Of beebje er iets mee kan is nog de vraag.
Jaaaa lekker. Wat heb je allemaal in de aanbieding?
Goodmorning Pinder!

Abces? Dat komt dan door de voeding die je aanmaakt?

Zijn geen fijne berichten en kan mij jouw angst wel voorstellen. Daarnaast petje af voor de periodes dat je het wel volgehouden hebt (het voeden).

Zwemmen doe ik echt al jarenlang (al langer dan jarenlang, heb 6 zwemdiploma's, dus echt een waterrat). Maar nogmaals wat ik nu doe is echt een beetje ploeteren. Mijn gehijg hoor je zo lekker over het water heen galmen dat ik echt echt echt rustig aan doe!
O ja, lekker! Mijn evaring met zakenlunches is trouwens wel dat er bijna altijd veel broodjes met filet en zalm en twijfelkaasjes tussenzitten. Dus in onze huidige toestand zit er dan niet zoveel bij.
Zo Pinder inderdaad...dat je ondanks abces en al die ellende toch bent blijven voeden, jeetje wat goed!
Helaas ook veel wat we niet mogen. (ik snak naar filet americain en zalm). Sandwiches, broodjes, cake, salades, eieren, roggebrood, allerlei soorten vis en straks komen er ook nog kroketten enzo. Volgens mij ben ik de helft ook alweer vergeten.
Mmm lekker Eileen, je werkt toevallig niet in omgeving DH he? Dan sta ik echt bij je op de stoep!
Eileentje hou op, ik heb al dagen honger en jij roept hier allemaal lekkere dingen!
Den Haag? Ik zit in Rijswijk schat!
Eles is op een speciaal dieet? Dagenlang niet eten?

Ik heb ook aldoor een honger gevoel en als ik daar niet aan toegeef word ik misselijk. Dus ik vreet 24/7. Koelkast is nog nooit zo vol geweest.
Jahoor, hier idem. Gisteren dacht ik, nou ophouden met dat gevreet en dus was ik misselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven