~ Juli 2005 ~
dinsdag 2 oktober 2007 om 09:28
Jeetje Sams, dat is schrikken!! Hoe gaat het nu? Ik weet niet beter dan dat de vijfde ziekte niet schadelijk is voor je ongeboren kindje... maar zeker weten doe ik het niet.
Ons mannetje is ook weer ziek. Griepje te pakken. De herfst is nog niet begonnen of de ellende begint weer met snotneuzen, oorontstekingen en koorts. Sh*t ook op mijn werkdagen. Manlief is nu thuis.
Findi; lijkt mij duidelijk toch?!! Hartstikke zwanger! Ik hoop ook zoooooo op een positieve test.. Twijfel om eerder te gaan testen, maar dat heeft toch geen zin. Heb zo nu en dan pijn in mijn onderbuik en een opgeblazen gevoel. Verder merk ik eigenlijk niks... Maar dat had ik de eerste keer ook niet. Ben er echt veel meer mee bezig dan toen, maar hoe zet je dat knopje uit?
Ons mannetje is ook weer ziek. Griepje te pakken. De herfst is nog niet begonnen of de ellende begint weer met snotneuzen, oorontstekingen en koorts. Sh*t ook op mijn werkdagen. Manlief is nu thuis.
Findi; lijkt mij duidelijk toch?!! Hartstikke zwanger! Ik hoop ook zoooooo op een positieve test.. Twijfel om eerder te gaan testen, maar dat heeft toch geen zin. Heb zo nu en dan pijn in mijn onderbuik en een opgeblazen gevoel. Verder merk ik eigenlijk niks... Maar dat had ik de eerste keer ook niet. Ben er echt veel meer mee bezig dan toen, maar hoe zet je dat knopje uit?
dinsdag 2 oktober 2007 om 09:41
Het lijkt hier toch om een allergische reactie gaan, denk ik, toch iets verkeerds gegeten. Heb alles bedacht, en denk dat het varkensvlees is geweest. Dat eten we namelijk bijna nooit. En bij de vrienden zondag avond dus wel. Rode wangen zijn weg en geen jeuk meer. Ik zie ook geen andere vlekken op haar lijfje.
Ze is weer een vrolijk meisje, en eet en drinkt weer een stuk beter. Echt weer de oude Amelie, gelukkig.
Het zou wel geweldig zijn 3 zwangere dames erbij. Ik blijf duimen.
Ik ga nu aan de slag, moet helaas gebeuren.
Ze is weer een vrolijk meisje, en eet en drinkt weer een stuk beter. Echt weer de oude Amelie, gelukkig.
Het zou wel geweldig zijn 3 zwangere dames erbij. Ik blijf duimen.
Ik ga nu aan de slag, moet helaas gebeuren.
dinsdag 2 oktober 2007 om 13:59
Ook hier wordt driftig meegeduimd!
Fijn dat het weer beter gaat met Amélie, Sams!
Heb net een afspraak gemaakt voor een kennismakingsgesprek op een basisschool ! Tja, over twee jaar moeten de juli 2005-kids al naar school en het schijnt dat je je op sommige scholen tijdig moet aanmelden (spreek ook uit ervaring hoor). We hebben gelukkig de keuze uit een aantal scholen en ik wil ook wel even wat tijd uittrekken om een leuke school uit te kiezen. Voorlopig maken we op 2 scholen een afspraak, ben benieuwd...
Zijn er nog meer mama's op scholenjacht?!
Fijn dat het weer beter gaat met Amélie, Sams!
Heb net een afspraak gemaakt voor een kennismakingsgesprek op een basisschool ! Tja, over twee jaar moeten de juli 2005-kids al naar school en het schijnt dat je je op sommige scholen tijdig moet aanmelden (spreek ook uit ervaring hoor). We hebben gelukkig de keuze uit een aantal scholen en ik wil ook wel even wat tijd uittrekken om een leuke school uit te kiezen. Voorlopig maken we op 2 scholen een afspraak, ben benieuwd...
Zijn er nog meer mama's op scholenjacht?!
dinsdag 2 oktober 2007 om 14:14
Hier ook een mama op scholenjacht. Maar eigenlijk al vanaf dat Amelie 5 maanden was. Hier in Haarlem is het een gekkenhuis met aanmeldingen. Vaak zitten ze al vol als je kind een half jaar oud is. Nu kon ik Amelie pas aanmelden op een bepaalde school als ze 2 jaar zou worden. Einde van de maand hebben we daar een rondleiding. Ze gaat na de herfstvakantie voor 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Ook op die school. Heel spannend! Wat gaat het dan in een keer hard, zeg. En wat moeilijk om nu al te beslissen naar wat voor soort school je kind moet.
dinsdag 2 oktober 2007 om 21:44
Tja Isa, dat knopje is heel moeilijk te vinden!! Think happy thoughts!!
Hier ligt het aanmeldingsformulier al klaar.Wij hebben gekozen voor een school die dicht bij huis is, vlak bij een woonwijk( voor vriendjes en oppasmoeders:-) ) en R.K. Er is nog geen wachtlijst en ze gaan ook nieuwbouwen, maar ik zie dat formulier elke keer op woensdag liggen en s middags zijn ze dan dicht he...
Hier ligt het aanmeldingsformulier al klaar.Wij hebben gekozen voor een school die dicht bij huis is, vlak bij een woonwijk( voor vriendjes en oppasmoeders:-) ) en R.K. Er is nog geen wachtlijst en ze gaan ook nieuwbouwen, maar ik zie dat formulier elke keer op woensdag liggen en s middags zijn ze dan dicht he...
dinsdag 2 oktober 2007 om 21:54
Ik heb wel al gekeken naar de scholen hier in de buurt maar ik wilde Hidde pas gaan aanmelden als hij 3 is. Volgens mij is hier helemaal geen wachtlijst, volgens mijn schoonzus niet iig. Zal toch een informeren.
Pfff lijkt nog zo ver weg. (wil er stiekem niet aan denken)
Sams wat vervelend van amelie zeg. Die rot jeuk ook met allergie, weet er helaas alles van
(
Moet zelf donderdag bloedprikken om te kijken of ik een voedselallergie heb.
Ik had ook nog "jouw" arts gemaild tomaatje of ze er iets mee kon maar nog geen antwoord. Mss toch maar even bellen
Pfff lijkt nog zo ver weg. (wil er stiekem niet aan denken)
Sams wat vervelend van amelie zeg. Die rot jeuk ook met allergie, weet er helaas alles van
Moet zelf donderdag bloedprikken om te kijken of ik een voedselallergie heb.
Ik had ook nog "jouw" arts gemaild tomaatje of ze er iets mee kon maar nog geen antwoord. Mss toch maar even bellen
woensdag 3 oktober 2007 om 17:49
UP-UP-UP-UP!!!!
Wij zijn ons ook al aan het orienteren voor scholen hoor.
ik kreeg een paar maanden geleden de kriebels na het krantenartikel waarin stond dat je in sommige plaatsen (randstad) al bij net vastgestelde zwangerschap je toekomstige kind al moest opgeven voor de basisschool.
nu valt dat hier gelukkig heel erg mee.
Maar al wel info opgevraagd.
Findi nog alles oke????
Het juni 2008 topic bestaat al een tijdje.
Als het goed is ben ik 19 of 20 mei uitgerekend (ik lees al fanatiek mee met het mei topic, schrijf niet mee)
Wij zijn ons ook al aan het orienteren voor scholen hoor.
ik kreeg een paar maanden geleden de kriebels na het krantenartikel waarin stond dat je in sommige plaatsen (randstad) al bij net vastgestelde zwangerschap je toekomstige kind al moest opgeven voor de basisschool.
nu valt dat hier gelukkig heel erg mee.
Maar al wel info opgevraagd.
Findi nog alles oke????
Als het goed is ben ik 19 of 20 mei uitgerekend (ik lees al fanatiek mee met het mei topic, schrijf niet mee)
donderdag 4 oktober 2007 om 08:11
Goeiemorgen, of eigenlijk even geen goeiemorgen voor mij. Heb net een Clear Blue test gedaan en die is hartstikke negatief... Heb vannacht ook de hele nacht liggen dromen dat ik niet zwanger was. Heb ook weer een beetje bruin bloedverlies dus denk dat ik gewoon mijn menstruatie ga krijgen. Ik snap wel dat ik iets te vroeg getest heb, moet zaterdag ongesteld worden, maar de eerste keer had ik ook heel vroeg een positieve test. Klote... erg hoe je je lijf je voor de gek kan houden. Zomaar halverwege je cyclus 3 dagen bloedverlies.
Ben behoorlijk teleurgesteld...
Ben behoorlijk teleurgesteld...
donderdag 4 oktober 2007 om 13:24
Weer terug!
Nou ja maandag natuurlijk al alleen nog geen puf gehad om achter de PC te gaan zitten.
Mmm zou jammer zijn Isa, duim voor je dat het toch goed komt.
Scholenjacht... heb van de 3 scholen hier in de buurt wel de sites in mn favorieten gezet en bekeken. Bij alle 3 staat dat je bericht krijgt als je kind het volgend schooljaar 4 wordt en dat je dan op tijd bent....
Tis een kinderrijke dorp waar we wonen met veel scholen, heb nog van niemand gehoord dat hun kind niet geplaatst kon worden op de school van hun keuze.
Hier dus nog geen kennismaking.
Marit heeft dinsdag voor het eerst in haar nieuwe kamer en grote bed geslapen... Was even een beproeving. Had een verhaaltje voor gelezen (zoals altijd) en wilde daarna weggaan. Maar Marit wilde niet slapen. Ze liep met haar knuffels naar haar oude kamertje om daar te gaan slapen.... zo sneu...was alleen thuis, vond het niet zo'n succes.
Na nog een uitleg + nog een verhaaltje, is ze toch gaan slapen. Blijft dus niet onder het dekbedje liggen maar er boven op of tegen hoofdeinde aangekruld. Ze heeft onrustig geslapen (ik dus ook). Gisterenmiddag haar in haar slaapzakje gedaan. Dit ging prima. Vanacht was het ook geen probleem meer! Babykamer heeft nu ook een andere kleur en Marit zegt, dat is voor de baby!
Vanmorgen naar zwangerschapsgym geweest, er zijn al 2 dames bevallen, alle 2 ruim 2 weken tevroeg!
Vanmiddag even lekker voor mezelf, wat zal ik eens gaan doen..
Heb een heel lijstje!
Weet niet zo goed meer wat er is geschreven...sorry, volgende keer meer reactie!
Nou ja maandag natuurlijk al alleen nog geen puf gehad om achter de PC te gaan zitten.
Mmm zou jammer zijn Isa, duim voor je dat het toch goed komt.
Scholenjacht... heb van de 3 scholen hier in de buurt wel de sites in mn favorieten gezet en bekeken. Bij alle 3 staat dat je bericht krijgt als je kind het volgend schooljaar 4 wordt en dat je dan op tijd bent....
Tis een kinderrijke dorp waar we wonen met veel scholen, heb nog van niemand gehoord dat hun kind niet geplaatst kon worden op de school van hun keuze.
Hier dus nog geen kennismaking.
Marit heeft dinsdag voor het eerst in haar nieuwe kamer en grote bed geslapen... Was even een beproeving. Had een verhaaltje voor gelezen (zoals altijd) en wilde daarna weggaan. Maar Marit wilde niet slapen. Ze liep met haar knuffels naar haar oude kamertje om daar te gaan slapen.... zo sneu...was alleen thuis, vond het niet zo'n succes.
Na nog een uitleg + nog een verhaaltje, is ze toch gaan slapen. Blijft dus niet onder het dekbedje liggen maar er boven op of tegen hoofdeinde aangekruld. Ze heeft onrustig geslapen (ik dus ook). Gisterenmiddag haar in haar slaapzakje gedaan. Dit ging prima. Vanacht was het ook geen probleem meer! Babykamer heeft nu ook een andere kleur en Marit zegt, dat is voor de baby!
Vanmorgen naar zwangerschapsgym geweest, er zijn al 2 dames bevallen, alle 2 ruim 2 weken tevroeg!
Vanmiddag even lekker voor mezelf, wat zal ik eens gaan doen..
Heb een heel lijstje!
Weet niet zo goed meer wat er is geschreven...sorry, volgende keer meer reactie!
donderdag 4 oktober 2007 om 20:39
Ja Charly, het is ook een beetje vroeg om conclusies te trekken. Maar ook een beetje zelfbescherming. Mijn menstruatie begint altijd met bruin bloedverlies. Lijkt mij sterk dat ik dan nu alsnog zwanger zou zijn. Heb vandaag al de hele dag buikpijn alsof ik ongesteld ga worden. Dat zou dan dus inene een hele korte cyclus worden... 23 dagen. Snap niet zoveel meer van mijn lijf
Wij hebben ook al wel om ons heen gekeken voor een school. Bij eentje staat hij op de lijst en de ander heb ik nog niet gebeld. Vind het ook wel een raar idee hoor, maar deze afgelopen 2 jaar zijn al zo snel gegaan dus voor je het weet zijn ze 4 jaar!
Mannetje is nog steeds niet lekker. Snotterig en een keelontsteking denk ik. Erg schor en hoesten. We hebben maar eens een achteropfietsstoeltje aangeschaft, dat werd wel eens tijd. Mijn hemel, wat een drama om te fietsen!!! Hoe doen al die mama's dat?? Ik ben helemaal mijn evenwicht kwijt. Het fietst veel moeilijker dan een stoeltje voorop. Ben steeds bang dat ik omval.
Wij hebben ook al wel om ons heen gekeken voor een school. Bij eentje staat hij op de lijst en de ander heb ik nog niet gebeld. Vind het ook wel een raar idee hoor, maar deze afgelopen 2 jaar zijn al zo snel gegaan dus voor je het weet zijn ze 4 jaar!
Mannetje is nog steeds niet lekker. Snotterig en een keelontsteking denk ik. Erg schor en hoesten. We hebben maar eens een achteropfietsstoeltje aangeschaft, dat werd wel eens tijd. Mijn hemel, wat een drama om te fietsen!!! Hoe doen al die mama's dat?? Ik ben helemaal mijn evenwicht kwijt. Het fietst veel moeilijker dan een stoeltje voorop. Ben steeds bang dat ik omval.
donderdag 4 oktober 2007 om 21:08
quote:charly75 schreef op 03 oktober 2007 @ 17:49:
UP-UP-UP-UP!!!!
Findi nog alles oke????
Yep, alles ok. Ik heb nog een test gedaan en daar kwam er zowat alleen al door de lucht een 2e blauwe streepje. En zo te voelen ben ik volgende week de 2e Pamela
Ook heb ik de vlos gebeld en een afspraak gemaakt voor een termijn echo (duurt nog lang,pas op 6 nov).
Kut zeg Isa
UP-UP-UP-UP!!!!
Findi nog alles oke????
Yep, alles ok. Ik heb nog een test gedaan en daar kwam er zowat alleen al door de lucht een 2e blauwe streepje. En zo te voelen ben ik volgende week de 2e Pamela
Ook heb ik de vlos gebeld en een afspraak gemaakt voor een termijn echo (duurt nog lang,pas op 6 nov).
Kut zeg Isa
donderdag 4 oktober 2007 om 22:49
He Pamela, euhhh ik bedoel Findi gaat goed zo! Idd nog even wachten tot 6 nov.
(maarre ga jij maar niet met de kids in de ballenbak, voor je het weet plet je ze )
Heb de internetsite net gezien...LEUK!
Heb zoiets nog nooit gezien en gedaan, dus ben benieuwd. Denk wel dat Hidde het leuk zal vinden.
Maar vooral gezellig jullie weer "live" te zien
(maarre ga jij maar niet met de kids in de ballenbak, voor je het weet plet je ze )
Heb de internetsite net gezien...LEUK!
Heb zoiets nog nooit gezien en gedaan, dus ben benieuwd. Denk wel dat Hidde het leuk zal vinden.
Maar vooral gezellig jullie weer "live" te zien
vrijdag 5 oktober 2007 om 10:04
vrijdag 5 oktober 2007 om 20:47
Ben me vanmiddag even rotgeschrokken: bij het toilet gaan (grote boodschap) ineens rood bloed aan het papier!
Waarschijnlijk agv een beetje te hard persen (hoop ik....)
Daarna geen bloed meer gezien, maar alle onzekerheid is weer in 10 voud terug
Ik ben blij dat ik maandag naar de verloskundige kan....
Waarschijnlijk agv een beetje te hard persen (hoop ik....)
Daarna geen bloed meer gezien, maar alle onzekerheid is weer in 10 voud terug
Ik ben blij dat ik maandag naar de verloskundige kan....
vrijdag 5 oktober 2007 om 21:22
He charly geen gekke dingen he!!!!!!!!
Maar het is heel goed mogelijk hoor dat er gewoon een adertje is gesprongen. hoevaak ik daar geen last van heb gehad
Gelukkig kan je wel maandag naar de VK, kan die de stress fijn wegnemen.
JIJ KRIJGT GEWOON BINNEN EEN PAAR MAANDEN EEN HEEL LIEF DRAAKJE ERBIJ
We zullen je morgen even moed inspreken zoals goede digidinnetjes betaamt
Maar het is heel goed mogelijk hoor dat er gewoon een adertje is gesprongen. hoevaak ik daar geen last van heb gehad
Gelukkig kan je wel maandag naar de VK, kan die de stress fijn wegnemen.
JIJ KRIJGT GEWOON BINNEN EEN PAAR MAANDEN EEN HEEL LIEF DRAAKJE ERBIJ
We zullen je morgen even moed inspreken zoals goede digidinnetjes betaamt
zaterdag 6 oktober 2007 om 17:35
Zo zeg. Zit iedereen uitgeblust op de bank bij te komen? Het was gezellig dames.
Ik kreeg nog een geheimzinnige sms zonder afzender. Gezien het tijdsstip het gebruik van het woordje "hij" gok ik dat of Hidde of Minime om 5 over 2 al in slaap was gevallen in de auto Drie keer raden wie er de hele rit wakker is gebleven. Ik ga zo maar eens kijken of ik er nog wat te eten in krijg en dan mag meneer lekker vroeg naar bed. Heeft mama hopelijk ook een rustig avondje.
Ik kreeg nog een geheimzinnige sms zonder afzender. Gezien het tijdsstip het gebruik van het woordje "hij" gok ik dat of Hidde of Minime om 5 over 2 al in slaap was gevallen in de auto Drie keer raden wie er de hele rit wakker is gebleven. Ik ga zo maar eens kijken of ik er nog wat te eten in krijg en dan mag meneer lekker vroeg naar bed. Heeft mama hopelijk ook een rustig avondje.
zaterdag 6 oktober 2007 om 19:13
berichtje was van mij !
Heb je hem wel laat ontvangen....
T. sliep op het moment dat ik de snelweg opdraaide en heeft de hele weg geslapen!
Ik bedacht me later ook dat ik er beter een afzender bij had kunnen zetten
Hebben jullie het nog laat gemaakt?
Ik vond het erg gezellig en leuk om eindelijk een gezicht bij een naam te hebben!
Mijn manneke is nu ook doodop, net verjaardagsvisite de deur uitgewerkt, nog even een broodje proberen en dan : slapen!!!!!
Heb je hem wel laat ontvangen....
T. sliep op het moment dat ik de snelweg opdraaide en heeft de hele weg geslapen!
Ik bedacht me later ook dat ik er beter een afzender bij had kunnen zetten
Hebben jullie het nog laat gemaakt?
Ik vond het erg gezellig en leuk om eindelijk een gezicht bij een naam te hebben!
Mijn manneke is nu ook doodop, net verjaardagsvisite de deur uitgewerkt, nog even een broodje proberen en dan : slapen!!!!!
zaterdag 6 oktober 2007 om 22:09
zaterdag 6 oktober 2007 om 22:24
Zo net thuis van verjaardagsvisite met ook een stel luidruchtige kids, ben nu echt kapot!
Vond het weer reuze gezellig!! En zeker leuk om nu Findi en sams ook in levende lijve te zien!! Had ook 2 slapende kinderen achterin, maar niet voor lang. Hoe Hidde deze dag is doorgekomen met zo weinig slaap en zoooooveel energie??
Enne pas maar op Madootje, die oudste van jou is Houdini nummer 2
Maar dat had je zelf al door merkte ik.
Maarrrrr volgende keer lijkt het me toch erg leuk om alle kids thuis te laten en gezellig met elkaar weg tegaan, uiteten of wat dan ook.
of zoals findi zegt: eten, zuipen en nooit meer naar huis:)
Ga nog even foto's kijken.
Vond het weer reuze gezellig!! En zeker leuk om nu Findi en sams ook in levende lijve te zien!! Had ook 2 slapende kinderen achterin, maar niet voor lang. Hoe Hidde deze dag is doorgekomen met zo weinig slaap en zoooooveel energie??
Enne pas maar op Madootje, die oudste van jou is Houdini nummer 2
Maar dat had je zelf al door merkte ik.
Maarrrrr volgende keer lijkt het me toch erg leuk om alle kids thuis te laten en gezellig met elkaar weg tegaan, uiteten of wat dan ook.
of zoals findi zegt: eten, zuipen en nooit meer naar huis:)
Ga nog even foto's kijken.
zondag 7 oktober 2007 om 08:54