LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
5 juni en 30 juni wordt er afgezwommen. Hoop dat hij dat meepakt, daarna pas weer in oktober..... En als dat lukt dan zal B dus pas later zijn, ergens in oktober of november. Brrrr, had gewoon niet moeten kijken eigenlijk. En 5 juni, wat was er ook alweer 5 juni . Nee hoor, als er wordt afgezwommen dan is dat overdag, kan ik prima 's avonds afspreken. Mag Linoleum alleen McDonalds eten .
quote:Morrie schreef op 21 april 2010 @ 16:16:

Anky leest hier vast mee, en die slaat stijl achterover als ze deze bedragen leest. Want Anky, ik weet dat jij echt nerveus zou worden van zo weinig spaargeld .

.

Dat wist ik niet, maar Anky heeft volgens mij net als haar man al tig jaar dezelfde baan, dus geen ww-periodes zoals wij, laat staan zelfstandig ondernemerschap wat gewoon geld kost om te starten. En zowel Harrie als jij, Aap en Nath, Linoleum en ik, allemaal dubbel risico. Dan zit LLL nog aan de veilige kant omdat zij in loondienst zit en sja, de Milleniums, die zijn de braafsten. Staat tegenover dat hun inkomen vast gemiddeld weer lager ligt en er minder groeiperspectief in zit .

En Wind mag haar status en die van GW zelf invullen, want dat weet ik niet. Als ik zou moeten gokken zou GW in proeftijd ontslag moeten nemen en verder bouwen aan zelfstandig zijn en Wind nog jaartje loondienst, maar goed, Wind mag het zeggen .
En kindertjes hier blij naar de supermarkt, gaan zo zelf tomaten soep maken, ben benieuwd .
Ik heb vanmiddag ook al zitten uitrekenen wanneer hier weer afzwemmen is: 5 juni dus .

Maar ik denk niet dat Schorrie al voor zijn B mag dan. Dat zou ik wel heel knap van hem vinden. Ik hoop overigens wel dat er hier na die 5 juni nog een afzwemdatum is voor de zomervakantie, maar dat denk ik niet. En ze zijn hier extra streng vlak voor de vakantie, omdat ze niet willen dat kindjes die met de hakken over de sloot zijn door hun ouders zonder toezicht worden gelaten in het zwembad op vakantie.
Ik hoor jullie trouwens allemaal over proefzwemmen, wij hebben dat helemaal niet volgens mij. Of ze zeggen het niet, dat kan ook.

De soep is alweer opgegeten, hij was lekker. Maar je proeft wel dat de tomaten niet super zoetig zijn. Ik ga tomatenplanten op het dakterras zetten en dan van die verse tomaten soep maken heb ik bedacht.

Had nog twee bakken soep over en die geef ik morgen aan mijn ouders, als bedankje. Die passen op Schorrie omdat hij een dag vrij heeft.

De mannen zitten in bad, ik zal zo wel geroepen worden dat ik Knorrie eruit mag halen.
Bij ons kondigen ze het ook niet aan, maar is proefzwemmen altijd twee weken voor het echte diploma zwemmen, de week daarop is nl. zwemmen met kleren aan (als je door bent ) en dan het afzwemmen. Ik ben inmiddels ervaren na jarenlang in het zwembad te hebben gebivakkeerd . Ze zeggen het ook expres niet tegen de kinderen denk ik, dan kunnen ze ook niet zenuwachtig worden.

Heb zelfgemaakte tomatensoep gegeten, met blik-tomaten. Echt wel heel schattig, hadden Kiloknaller en zus netjes uitgezocht, boodschappenlijstje gemaakt en helemaal zelf geregeld (ik heb wel zelf staafmixer gedaan, want dat vind ik nog te eng). Is wel een aanrader, Het Donald Duck kookboek. Er staan allemaal simpele recepten in die lekker zijn en echt goed te maken door kinderen. Dat vind ik het nadeel van dat taartenboek dat ik ooit kocht op aanraden van Nippo, dat ziet er prachtig uit, maar is zoveel werk (ook qua boodschappen, want ik heb geen fondant in huis en ook nog nooit gezien bij de supermarkt) .
Mijn eigen recept tomatensoep is ook met bliktomaten. Ik las laatst ook dat voor bliktomaten de beste tomaten genomen worden. Dus helemaal niet verkeerd om die dus te gebruiken.

Leuk hoor, dat ze dat zelf regelen. En handig ook!

Fondant kun je bestellen via internet....

Ik ga trouwens met 2 schoolmoeders taarten maken over een paar weken. Ik integreer helemaal met de schoolpleinmoeders .

Hier weet je dat ze af mogen zwemmen als ze met een bepaalde kleur lintje komen. Maar niet iedereen krijgt dat tegelijk te horen. De een hoort 3 weken voor het afzwemmen dat 'ie mag, de ander een week.

Het is wat, dat afzwemmen .

Even dat kookboek opzoeken.
quote:lien schreef op 21 april 2010 @ 17:08:

[...] Dan zit LLL nog aan de veilige kant omdat zij in loondienst zit en sja, de Milleniums, die zijn de braafsten. Staat tegenover dat hun inkomen vast gemiddeld weer lager ligt en er minder groeiperspectief in zit .Maar ze gaan lekker wel 4 weken naar Spanje
En fondant kun je ook bij de Sligro en vergelijkbare winkels halen. Jullie als zelfstandig ondernemers kunnen vast wel een pasje aanvragen. Wij moeten er met de schoolpas heen

Leuk, al die afzwemmende en misschien wel afzwemmende kinderen. Dat gaat Mini nooit redden voor de zomer. Maar met een beetje geluk kan ze in de vakantie zoveel zwemmen dat het daarna sneller gaat, hoop ik dan maar.

Nu weer even gebarencursus oefenen, morgen de laatste keer cursus voor het examen.
Dus voor een Makro pas hoef je ook al geen zelfstandig ondernemer meer te worden .

LLL, jij bent dus een ervaren pedicure ganger?

Ik vraag me af wanneer ik nu weer moet gaan.
quote:lien schreef op 21 april 2010 @ 17:08:

[...]

Dat wist ik niet, maar Anky heeft volgens mij net als haar man al tig jaar dezelfde baan, dus geen ww-periodes zoals wij, laat staan zelfstandig ondernemerschap wat gewoon geld kost om te starten. En zowel Harrie als jij, Aap en Nath, Linoleum en ik, allemaal dubbel risico.

En ook Pebblo en ik in dubbel risico. Of dubbel dubbel, want allebei in dezelfde zaak! Als dat afloopt hebben we beiden niets meer. Maar wel een hoop vermogen in de zaak, in de vorm van best veel spaargeld (maar hebben ooit geld geleend schoonvader en dan is dit niet genoeg ), voorraden en aflossing pand (maandelijks ¤ 1.000). En als we zaak verkopen kunnen we wel een paar jaar van de opbrengst leven er van uitgaand dat je bedrijf ongeveer de waarde heeft van je jaaromzet.

Verder veel wijze woorden. Van Lien, Morrie en Nath. Heb er niet zo heel veel aan toe te voegen. Vind het zelfstandig zijn samen met Pebblo heel fijn. De onafhankelijkheid, de flexibiliteit en het zelf verantwoordelijk zijn voor wat je doet. Echter, in huidige situatie in loondienst had Pebblo zich ziek gemeld en waren er minder consequenties voor mij en leed ons prive er wellicht minder onder. En daarbij hebben we de afgelopen 3 weken zo ontzettend weinig bestellingen via internet, na jaarlijkse groei zitten we nu onder aantal van 2007 en dat is schokkend. We hebben veel geïnvesteerd en zien het tegen alle verwachtingen in niet terug. Dus dat baart zorgen en die zijn ook minder leuk.

Even iets heel anders waar ik vanmiddag aan dacht Wind.

GW heeft nu een eenmanszaak, FR is een eenmanszaak (denk ik?). Je mag als rechtspersoon volgens mij maar 1 eenmanszaak hebben, hoe doe je dat als jullie beide zelfstandig verder gaan? Is er dan nog ruimte voor FR? Ook qua tijd en energie, teveel verschillende dingen doen werkte bij ons niet (loondienst Pebblo, grafisch ontwerp van mij en samen de lampen) waardoor we eigenlijk nergens uit haalden wat er in zat en dus keuze moesten maken.
En ook nog Wind, je schrijft ergens dat je denkt best 40 uur te kunnen werken, qua gemis kinderen, dus als opvang en thuisfront zo goed geregeld is. Maar bij KW vond je het toendertijd toch vervelend dat je hem niet vaak uit school haalde en ben je je uren aanders gaan indelen of minder gaan werken om vaker op het schoolplein te zijn? En nu met je kleine ZCHTje, weet je dat wel zeker?

Ik ben na een dag werken echt blij als ik weer een dag met mijn Moshje ben. 2 dagen aansluitend zonder hem komt voor, maar vind ik niet prettig. Vanaf 1 mei heb ik vrijdag kdv en is het dus wekelijks zo dat ik hem 3 dagen niet bij me heb, dinsdag, donderdag en vrijdag. Tot nog toe had ik hem altijd 1 dag mee naar de zaak. Maar ik zie het positief in hoor, ik groei er naar toe.
En ik heb dat met mijn grote Pebbeltjes niet he, heb ik echt alleen als ze klein zijn. Als ze 4 zijn en naar school gaan laat ik ze los.
Ik wist dat niet, dat je maar 1 eenmanszaak op je naam mocht hebben.
En ik heb weeeer aan mijn website geschreven. Hoe doen andere mensen dat zeg, doen die ook zo lang over de teksten? Ik schaaf en schaaf maar, het is nooit goed genoeg als het over jezelf gaat lijkt wel.

Maar ik ben nu wel aardig tevreden, heb het net naar laatste leesvriendin gestuurd en dan moet het daarna echt klaar zijn.
Je kunt jezelf maar eenmaal oprichten inderdaad (eenmanszaak) maar daaronder kun je allemaal ondernemingen hangen en dus hangt mijn inschrijving van afgelopen vrijdag onder FR. Net als HBK.

En daar merkt niemand wat van. Ik heb alleen bij alle drie hetzelfde kvk nummer en BTW nummer.

Alleen nog even bij belanstingdienst navragen of hoe ik drie boekhoudingen kan draaien. Hoe dat precies zit.

Jullie hebben allemaal gelijk over de risico's, de zelfstandigheid, de scheidslijn tussen werk en privé. Ik ben me er van bewust en ik denk dat jullie dat ook waren, maar het weerhoudt me niet. En jullie toen ook niet

Weet je, er kleven voor- en nadelen aan zelfstandig én in loondienst.

Ik weet nu dat ik graag voor mezelf wil beginnen, maar misschien is dit toch niet het juiste moment qua gezinssituatie, kleine kinderen en mijn eigen leeftijd en werkervaring. Voor het mooie zou ik nog 1 keer in loondienst willen in een andere branche. En als ik tegen de 35 jaar ben dan kan ik altijd nog beginnen. En als de behoefte er eerder is dan eerder.

Ik weet het gewoon nog niet. Denk dat ik het nu laat rusten en de laatste weken nog even ga genieten van mijn verlof (ik zou nb ook pas 10 mei pas weer starten met werken) en na 1 juni ga ik me storten op werk.

Don't shoot me als ik volgende week weer een andere ingeving heb
Morrie, hier is de meivakantie van 30 april tot 17 mei. En bij jullie?

Zullen we een logeerdate plannen voor de knullen?
Laat maar even rusten, is inderdaad wel goed idee. Nu staartje van verlof en wennen aan feit dat GW niet dagelijks thuis. Is hij wel al beetje aan idee van loondienst aan het wennen?

En Mille, moest erg lachen om je, ja, wrijf het er maar in VIER weken.... Dat gaat bij ons echt never nooit lukken, dan heb ik een heel ongelukkige Linoleum. Hij vindt werken echt leuk en ik vrees dat te lange vakanties hem geen goed doen.

En kennelijk had ik Pebb overgeslagen, ja, dubbel risico, maar ook dubbele lol, want aan zelfde doel bezig, dat maakt het ook wel bijzonder.

En die Makro, ja, daar heb ik dan geen tijd voor, moet netwerken, netwerken, netwerken .

En ik ben weer eens naar hockey geweest, voelde goed en nu naar bed.
En nog 1 vraagje, als wat heb je je uiteindelijk ingeschreven (welke naam dan dus). Nu echt slapen, toedeloe!
Zo, jij was nog laat gisteren!

Ik heb me uiteindelijk ingeschreven met de naam op de SG.

En GW krijgt zo na drie dagen werken er wel lol in geloof ik.

Op zijn werk weten ze ook dat hij daarnaast dat bureau heeft en vinden ze geen probleem. Ik denk dus dat hij hier even blijft zitten om werkervaring op te doen en verder bureau op te bouwen naast loondienst.

En 4 weken vakantie. Wow!

Heerlijk! Het schijnt de warmste zomer ooit te worden dus ik denk dat wij nu nog niets boeken en op het laatst kijken wat het weer is en eventueel in Nederland blijven. Hoeven we ook niet zo ver te rijden met ZCHT in de auto.

Oh, ZCHT huilt!
Oh, en ik heb ook gekeken voor trimhockey bij ons op de hockeyclubs maar dat hebben ze niet. Jammer.
Leuk Wind, dat het die naam geworden is

En dat het voor GW al een beetje went. Logisch dat hij er even in moet komen, zelfs al was dit de meest uitdagende, best betaalde spannendste baan denkbaar geweest, dan nog moet je weer even aan het ritme wennen na zo ongeveer een jaar thuis.

En inderdaad, zelf gewoon nog even genieten van je verlof en je ZCHTje

Lien, Millenium kan het ook moeilijk loslaten. Die zat vorige zomer op het strand in Spanje te bellen met de aannemer die de school verbouwde. En met de concierge die bang was dat het misging. En met de algemeen directeur, waarmee overlegd moest worden over evt. budgetoverschrijdingen. En dan allemaal niet een keer he..

Maar goed, dat vond hij idd. ook wel leuk, dus dan gaat ie lekker zijn gang maar

Heb ik al eens gezegd dat ik een hekel heb aan regen? Bah, wat ziet het er weer grauw uit ineens. Maar zondag schijnt het echt mooi weer te worden!
Regen? Hier is de lucht blauw!

Oh, als dat waar is van die warme zomer dan blijven wij misschien ook wel lekker in NL. Maar zul je net zien dat het appartement van mijn moeder dan al verkocht is, dat zou toch wel jammer zijn.

Fijn dat het GW weer wat beter bevalt, heel logisch ook dat hij er eerst even in moet komen. En fijn dat bedrijf ernaast geen probleem is.

Mijn strijk is bijna weg . Mijn moeder heeft gisteravond staan strijken (en vindt mijn nieuwe strijkijzer geweldig ) en ik heb zitten vouwen. Samen hebben we echt driekwart van de Mount Everwash weggewerkt, dus vanavond het laatste stukje. En het ligt zelfs al in de kasten, helemaal lekker.
Morgen al toch? 18 graden? En de warmste zomer ooit? Wauw, wie zegt dat? Wij gaan ook in NL kamperen en ik denk pas paar weken vantevoren boeken ofzo.

Heb je dan een hoofdinschrijving met een algemene naam, en daaronder andere namen ofzo? Of feitelijk 1 onderneming met verschillende activiteiten? Ik kijk zo goed als altijd in het handelsregister op KvK nummer als bedrijven bij ons bestellen, dus dan zou ik het wel zien.

Ik kwam er op omdat ik alleen vennoot van onze VOF kon worden als ik mijn eenmanszaak ophief en dacht van daar uit dat je maar 1 inschrijving als rechtspersoon kon hebben.

Rustig aan is strak plan, even laten bezinken, laten broeien en ondertussen genieten van ZCHTje en wie weet welke potentiële opdrachtgevers er op je pad komen.

Overigens ben ik ooit ondernemer geworden doordat ik ge-enthousiasmeerd (is dat een woord?) was door Pebblo. Vanuit mezelf zou ik er nooit aan begonnen zijn. Pebblo is ondernemer in hart en nieren. Hart en ziel. Whatever.

Zo, nu snel stukje schrijven voor de krant, deadline 12 uur en ik weet al 2 weken dat het moet.
Oh, en mijn schoonmoeder heeft zich dinsdag ook over mijn Mount Everwash ontfermt en ik heb nu nog slechts 1 was in de droger, 1 was in de wasmachine en 1 was om te wassen en verder een lege wasmand. Een unicum, die lege wasmand.

En zo hing mijn zwarte skinny jeans opeens met een vouw van voren in de kast ipv op mijn stapel broeken en een pyjamabroek van GP bij mijn leggings. Ook zijn de handdoeken anders gevouwen, en dat is het ergste... In heb dus een dwang om ze allemaal opnieuw te vouwen, even breed als dat ik ze vouw zodat ze allemaal hetzelfde gevouwen zijn. Maar ik beheers me! (ik weet namelijkd at dat echt echt echt onzin is.) Mag blij zijn dat ze wel op kleur in de kast liggen (stapel witte en stapel grijze)...

Over dwang gesproken, GP doet met tafeldekken ook nooit 2 dezelfde kleur borden naast elkaar en ook niet dezelde kleur op bord op dezelfde kleur placemat. Is mijn tic. Erfelijk of onbewust overgedragen?

En KP heeft een doos met kaarten (onder andere Pokemon kaarten, voetbalkaarten, Jetix kaarten en Anubiskaarten) die hij eens in de tijd urenlang kan sorteren. Dat is duidelijk een kind van zijn moeder.

En nu schrijven!

(En ik moet ook aan de site gaan schrijven, maar dan ook nog zo dat het goed voor de zoekmachines is enzo. Dus misschien kom ik ook niog eens bij jou terug LLL!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven