Afscheid van mijn asperger-mannetje

22-04-2010 12:26 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na heel erg getwijfeld te hebben eindelijk de relatie verbroken met mijn vriend die het Syndroom van Asperger heeft. Jarenlang heb ik de kar voor ons beiden kunnen trekken, waar ik steeds verder aan onder door ging.

Hij trok het niet om hulp te zoeken, ik heb dit wel gedaan, gewoon voor mezelf. Hier heb ik meer inzicht gekregen in hoe hij is, en dat het ook absoluut geen onwil is vanuit hem, maar dat bepaalde dingen gewoon niet mogelijk zijn. Dit gaf mij in het begin een goed gevoel, ik begreep hem hierdoor beter. Alleen kwam daarna het besef bij mij dat dit aan de situatie nooit iets zou kunnen veranderen. Hij blijft zoals hij is, mijn lieve asperger-mannetje, en ik moet hem niet willen veranderen in iemand die hij niet is.

Het is teveel een verzorgende rol geworden en er is geen sprake van een gelijkwaardige relatie. Ik heb me nu zover aangepast dat ik mezelf niet meer was, en dat trok ik niet meer. Het voelt ontzettend egoïstisch dat ik het na al die jaren opgeef, maar ik kies nu voor mezelf en dat lucht ergens ontzettend op.

De pijn is alleen zo groot op dit moment omdat ik nog steeds zo ontzettend veel van hem hou.

Ik moet het even van me af praten, weet ook verder niet wat ik wil met dit topic, maar het lucht even op.
Zijn jullie nog vrienden?
Jeetje, heftig joh! Een dikke knuffel voor je !
zou ik mogen vragen wat asperger in houd?
Wat ben ik blij dat het nooit in iemands hoofd op zal komen om mij als volwassene zijn of haar 'aspergervrouwtje' te noemen!

Verder heel goed dat je gestopt bent met een relatie die voor jou niet meer werkte.
Nope
dat is een vorm van autisme, maar dan heb je wel een normaal cognitief vermogen.

Sterkte!
Kiss, http://www.lmgtfy.com/?q=asperger

TO, sterkte!

(al las ik wel eerst Asperge-mannetje, waarom dat verkleinwoordje en hem zo met sticker op zijn kop neerzetten?)
Ik vind het nogal denigrerend overkomen om hem 'jouw aspergermannetje' te noemen. In de 1e plaats is hij niet van jou en in de 2e plaats is hij niet alleen asperger.

Sterkte met je besluit!
Ik dacht dus dat het over een kind ging dat uit huis geplaatst ging worden......

Niettemin
quote:kiss86 schreef op 22 april 2010 @ 12:31:

zou ik mogen vragen wat asperger in houd?

Asperger is ASS, oftewel Autisme Spectrum Stoornis

Asperger
Succes meid!

en het is niet egoistisch,laat dat los!!

Als jij hier aan onder doorgaat is het alleen maar goed dat je voor jezelf kiest en ja..dat is nu moeilijk.

(en inderdaad aspergermannetje Ik dacht even dat het over je kind zou gaan..)
@ HansHier, De beslissing is pas eergisteren gevallen, gisteren hebben we er samen veel verdriet om gehad. Hoe onze toekomst er uit ziet kan ik niet voorspellen. Het is en blijft mijn mannetje dus ik zou heel graag vrienden willen blijven als dit voor hem ook mogelijk is.

@Omen, begrijp me niet verkeerd met asperger-mannetje. Ik noem hem ook niet zo. Het is gewoon mijn mannetje en hij heeft Asperger.
Waarom valt nou iedereen over Aspergermannetje? Ik vind het heel liefkozend overkomen namelijk.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij het lezen van de topictitel dacht dat het om een moeder ging die had besloten haar zoontje met syndroom van asperger uit huis te laten plaatsen?
Ik begrijp precies wat je bedoeld, want ik heb helaas mijn relatie met een Asperger-man verbroken, omdat ik er niet meer tegen kon. De liefde was er genoeg, maar samenleven was helaas onmogelijk. Gelukkig zijn we goed uit elkaar gegaan en sluit het verdriet met de jaren.

Sterkte dus en ik leef mret je mee .
quote:hanZie schreef op 22 april 2010 @ 12:34:

Ik vind het nogal denigrerend overkomen om hem 'jouw aspergermannetje' te noemen. In de 1e plaats is hij niet van jou en in de 2e plaats is hij niet alleen asperger.

Sterkte met je besluit!Daarentegen typeert het juist wel exact de relatie zoals hij in de ogen van TO was geworden, en waar zij over besloten heeft dat dat geen gezonde omgangsvorm meer was
TO sterkte, tis idd moeilijk met een autist te leven.....

wel ben ik met een aantal boventaanden eens dat het nogal min overkomt om hem asperger-mannetje te noemen. maar dat kan natuurlijk komen omdat je de topic titel duidelijk wilde maken?

Ik hoop dat je hem ziet als volwaardig mens en niet als een asperger....
quote:Paque_in_Pink schreef op 22 april 2010 @ 12:37:

Waarom valt nou iedereen over Aspergermannetje? Ik vind het heel liefkozend overkomen namelijk.

PiP, dan noem ik vanaf nu je vent gewoon Paquemannetje, ok?

En inderdaad: hij IS niet de Asperger, hij heeft het. Maar omwille van samenvatting voor topictitel niet zo gek eigenlijk hoor....
quote:Paque_in_Pink schreef op 22 april 2010 @ 12:37:

Waarom valt nou iedereen over Aspergermannetje? Ik vind het heel liefkozend overkomen namelijk.Vind helemaal niks liefkozends aan vrouwen die hun vriend/partner/man 'mannetje' noemen.... Zelfs niet als de man in kwestie niet groter dan 1.25 meter zou zijn. Ik vind het kleinerend en betuttelend.
quote:WussyPussy schreef op 22 april 2010 @ 12:36:

[..]

@Omen, begrijp me niet verkeerd met asperger-mannetje. Ik noem hem ook niet zo. Het is gewoon mijn mannetje en hij heeft Asperger.Ik begreep dat al, maar echt... iemand 'je mannetje' noemen, dat komt over alsof je hem als je kind ziet, ipv als een partner.
quote:Oriane schreef op 22 april 2010 @ 12:37:

Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij het lezen van de topictitel dacht dat het om een moeder ging die had besloten haar zoontje met syndroom van asperger uit huis te laten plaatsen?mannetje
@ HanZie: helaas is een man met Asper zo anders dan een gemiddelde man, dat het echt moeilijk is hier een goede gelijkwaardige relatie mee te hebben. Hij is dus echt wel grotendeels Asperger.
quote:hanZie schreef op 22 april 2010 @ 12:34:

Sterkte met je besluit!Mee eens. Bij apergermannetje denk ik eerder aan iets koddigs, bijvoorbeeld:

Maar het gaat om een man, je ex-vriend. Die welliswaar Asperger heeft maar ondanks dat toch volwaardig is.

Overigens: sterkte met alles.
Dankjewel Paque_in_Pink, dat is ook zoals het voelt voor mij.

@HanZie: En 'mijn' mannetje is voor mij hetzelfde als 'mijn' schatje, dat klinkt misschien beter. Ik zie hem ook absloluut niet als mijn bezit. En geloof mij, ik weet dat hij niet alleen 'Asperger' is.

Als mensen zich er beter bij voelen, dan zal ik de titel aan laten passen naar: De relatie met mijn vriend met het Syndroom van Asperger is verbroken. Maar dit lag even wat dichter bij mijn gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven