Time-out; echt een goede methode?

21-04-2010 14:41 655 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of de time-out methode die nu zo populair is wel echt zo goed is als wordt beweerd.

De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.

Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.

Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.

Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.

Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?

Ik zal het artikel eens zoeken.
Nou dames... ik vind het verder allemaal wel goed. Ik laat mrscarios verder in haar waarde. het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ik stap uit deze discussie en ga naar een leuk donderdag-namiddag-onderwerp.

Dagdag
Mrscar: ik heb één hele serieuze vraag, waar bestaat de goedheid van God dan uit volgens jou?
quote:Mirjam762 schreef op 22 april 2010 @ 15:38:

mrscaricos, ik snap niet dat je het zo ontzettend leuk vindt om op het VIVA-forum te komen en dit soort topics te openen. Jouw gedachten- en leefwereld staan mijlenver van de gemiddelde (bestaat die eigenlijk?) forummer, dat moet wel botsen en dat doet het dan ook. Het VIVA-forum is voor jou verstrooiing heb je ooit geschreven maar ik zou als ik jou was, deze ijdele bezigheid toch maar gauw skippen. Het kan vast niet God's bedoeling zijn dat je in dit soort discussies verzeild raakt, terwijl jij gewoon de waarheid kent. Dit soort discussies geeft toch alleen maar onrust? Kun je nou je tijd niet veel waardevoller besteden dan je hier met al die ongelovigen/aanhangers van een dwaalleer (in mijn geval) bezig te houden?
Maar goed, Mrs. C., hoe weet jezelf zo zeker dat je een echte Christen bent, en geen naam-Christen, dat je geen bok tussen de schapen bent?
quote:Bergje65 schreef op 22 april 2010 @ 16:59:

Nou dames... ik vind het verder allemaal wel goed. Ik laat mrscarios verder in haar waarde. het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ik stap uit deze discussie en ga naar een leuk donderdag-namiddag-onderwerp.

DagdagSame here..
quote:Katherina schreef op 22 april 2010 @ 17:00:

Maar goed, Mrs. C., hoe weet jezelf zo zeker dat je een echte Christen bent, en geen naam-Christen, dat je geen bok tussen de schapen bent?Dat weet je niet totdat je voor God staat lijkt me. Of Allah of weet ik veel wie.
Ik ga stoppen met meelezen.. 't gaat me veelste snel.

Wil alleen nog 1 ding zeggen.

Wat ik nu begrijp is je kind 20 maanden, nog geen 2 jaar!

Zo klein en onschuldig... en dan 3x met een latje op de handen slaan?

Dát dient het kind wel te begrijpen? maar 'nee' begrijpt een kind nog niet volgens jou?

Ik vind het kindermishandeling, misbruik maken van je macht!

Echt, te sneu voor woorden...
Ik laat het er ook weer bij.

Wat een idioterie toch weer allemaal.

En wat treurig voor die 4 kinderen........
Lijkt mij ook Zwieber, maar Mrs. C. die veroordeelt andere Christenen ervan dat ze niet echte Christenen zijn. Dus dan is mijn logische vraag natuurlijk hoe zij zo zeker weet dat ze in de juiste hoek zit.
quote:Boeboe22 schreef op 22 april 2010 @ 17:03:

Echt, te sneu voor woorden...Het ís ook kindermishandeling. Wettelijk gezien is dit keihard kindermishandeling, in het land waar zij woont is daar geen twijfel over mogelijk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Boeboe22 schreef op 22 april 2010 @ 17:03:

Ik ga stoppen met meelezen.. 't gaat me veelste snel.

Wil alleen nog 1 ding zeggen.

Wat ik nu begrijp is je kind 20 maanden, nog geen 2 jaar!

Zo klein en onschuldig... en dan 3x met een latje op de handen slaan?

Dát dient het kind wel te begrijpen? maar 'nee' begrijpt een kind nog niet volgens jou?

Echt, te sneu voor woorden...Ach, dat had ik nog niet eens gelezen. Wat sneu. Ik geloofde niet dat dit echt was, maar nu hoop ik het zeker.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Maar dat geeft niet Spijker, want Mrs. C. staat onder een hoger gezag dan de wet van de mensen. Begrijp dat dan toch.

Er is maar 1 hoogste rechter die oordeelt.
quote:lolapaloeza schreef op 22 april 2010 @ 16:42:

[...]

Dat je dus na het lezen van MrsCs. postings niet meteen christelijk wordt is een teken van inherente verdorvenheid.Ik ben best moe duw wellicht begrijp ik je verkeerd. Maar bedoel je te zeggen dat het voor een christen normaal moet zijn om op deze manier over God te praten. Ongeacht of je daarmee je publiek juist van Hem weghoudt?
ik ben eigenlijk wel benieuwd welk land ze dan woont.

en ik schrik me rot. Het maakt niet uit hoe je het noemt tuchtigen, slaan, discipline bij brengen. Feit blijft dat je bewust als sterkere persoon je kind pijn doet.

Ik zie echt niet in wat je daarvan leert. Ik ben nooit geslagen maar opgevoed met het besef dat alles bespreekbaar was. Wat niet mocht werd uitgelegd waarom niet. Ik ben echt nooit een vervelend kind geweest en heb heel veel respect voor mijn ouders.
Het is wel degelijk kindermishandeling en als ik naar mijn eigen 18 maanden oude zoontje kijk en dan bedenk dat ik hem met een latje op zijn vingers zou slaan springen de tranen me in de ogen. Walgelijk is het.....
Oh, en nogmaals de vraag aan Mrsc: is het nou zo dat je je onderwerpt aan je man omdat het "moet" of omdat je er zelf voor gekozen hebt? En als je er zelf voor kiest: waarom dan? (in godsnaam??)
Liv, ik heb het idee dat MrsC niet zelf nadenkt, dus ook niet zelf keuzes maakt.
quote:Christiane04 schreef op 22 april 2010 @ 17:06:

[...]

Ik ben best moe duw wellicht begrijp ik je verkeerd. Maar bedoel je te zeggen dat het voor een christen normaal moet zijn om op deze manier over God te praten. Ongeacht of je daarmee je publiek juist van Hem weghoudt?Wat ik bedoel te zeggen dat er in bepaalde vormen van christendom, zoals de vrijgemaakt gereformeerden bijvoorbeeld, het niet uit maakt. Je hoeft God niet te "verkopen" de goede mens zal de waarheid hiervan meteen herkennen. Hoe het ook gebracht wordt. Als MrsC ongeveer dezelfde menig heeft hoeft ze niemand te 'bekeren'. Het feit dat ze op dit forum over god spreekt geeft ons heidenen allemaal de kans om zijn woord te kennen. En daarmee voldoet ze aan haar christenplicht. Of we god dan aanvaarden is aan ons. Doen we het niet zijn we wel verdorven natuurlijk, dat dan weer wel.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Helemaal eensch met Floor!
quote:mevrouwtjepoes schreef op 22 april 2010 @ 17:17:

Liv, ik heb het idee dat MrsC niet zelf nadenkt, dus ook niet zelf keuzes maakt.Nou, ik vraag het omdat ik haar al eerder heb horen zeggen dat het een vrijwillige keuze was om zich te onderwerpen. En hier las ik dus weer dat het "moet" (van de bijbel?). Dan vraag ik me af wat het nou is. Ook al kan ik het wel enigzins bedenken, maar goed... Ik vraag me écht oprecht af hoe iemand dat naar zichzelf verantwoorden kan...
Ik vind het oprecht shockerend en intriest om te lezen hoe iemand dúrft te beweren dat haar waarheid DE waarheid is. Is dat gegeven nu niet al eeuwen de reden van oorlogen, genocides, onderdrukking, mishandeling etc?

Ik geloof niet dat als er een god is hij/ zij maar 1 waarheid heeft en het goed vindt dat elke andere mens die goed en respectvol leeft naar een andere waarheid geen plekje verdiend in een eventuele hemel
quote:lolapaloeza schreef op 22 april 2010 @ 17:18:

[...]

Het feit dat ze op dit forum over god spreekt geeft ons heidenen allemaal de kans om zijn woord te kennen. En daarmee voldoet ze aan haar christenplicht. Of we god dan aanvaarden is aan ons. Doen we het niet zijn we wel verdorven natuurlijk, dat dan weer

wel.Als het voor MrsC inderdaad zo werkt, ben ik wat betreft mijn vragen aan haar inderdaad een roepende in de woestijn. Ik ken helaas mensen die door types zoals MrsC van het geloof in God zijn afgedwaald. Ik denk dat op een andere manier over God praten meer zoden aan de dijk zet (lees: mensen warm voor Hem maken) en zeker meer recht aan Hem doet. Maarja, mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk, nemen die overweging niet eens in ogenschouw.
quote:Whiskers schreef op 22 april 2010 @ 17:20:

Helemaal eensch met Floor!
dat vraag ik me dus ook af, hoe ze dit tegenover zichzelf kan verantwoorden.........

En eigenlijk kan het me niet zoveel schelen hoe zij zich voelt, maar ik heb ontzettend te doen met haar kinderen
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 14:43:

[...]

Zogenaamd zonder straffen tuchtigen en belonen.

Zo min mogelijk regels.

Ik ben vast enorm mosterd, was gezellig mijn kind aan het halen en in geklets met andere moeders verzand maar ik reageer hier even op.

Dit is dus onzin. Ik heb wel degelijk regels en mijn dochter weet dat en houdt zich er zelfs over het algemeen keurig aan zonder dat ik haar "tuchtig". En ze is niet de makkelijkste dus 't is niet zo dat ik een buitensporig braaf kind heb. Ze weet gewoon dat ik sommige dingen niet ok, niet acceptabel vind. Doordat ik het heb uitgelegd. Soms met het waarom, soms gewoon met een "omdat ik dat niet wil". Ik zorg er wel voor dat ik kan uitleggen wat mijn motivatie is zonder in oeverloos geklets te eindigen, maar gewoon een redelijke, begrijpelijke uitleg. Dat waardeer ik zelf ook.

Ik hoef haar hier ook niet voor te belonen, hooguit met een dankjewel lieverd. En dat ik er soms later op terugkom als ik haar naar bed breng omdat ik weet dat het haar even moeite heeft gekost om zich iets nieuws eigen te maken. Dan benadruk ik nog dat ik het knap van haar vind dat ze dat deed.

Je kind regels duidelijk maken kun je ook met een heel andere insteek dan belonen en straffen. Dmv voorbeeld zijn. Door uit te leggen waarom dit wel en dat niet wenselijk is. Door te accepteren dat niemand elke dag op zijn best is dus dat zij soms ook een baaldag heeft zolang dat binnen een redelijke grens blijft. Ik heb het idee dat opvoeden veel te maken heeft met aanwezigheid, hoe je jezelf neerzet in het contact met je kind. Dit is iets ontastbaars maar wel relevant. Dat maakt een nee heel solide zonder dat het angst inboezemt, dat staat me nou juist zo tegen aan slaan en maakt dat ik het een slappe opvoedmethode vind. In feite mis je dan natuurlijk overwicht, iig, dat gevoel krijg ik erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven