Time-out; echt een goede methode?

21-04-2010 14:41 655 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of de time-out methode die nu zo populair is wel echt zo goed is als wordt beweerd.

De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.

Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.

Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.

Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.

Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?

Ik zal het artikel eens zoeken.
quote:Liv schreef op 22 april 2010 @ 15:36:

[...]

Wat heeft dát er nou weer mee te maken?

Ze geeft als excuus dat drie kleine kinderen zwaar is om je geduld te bewaren. Dan moet je toch geen drie (4e is op komst) kleine kinderen nemen als je dat neit aan kan?

Ik zou dat ook niet trekken. En ken moeders die dat geweldig doen. Maar om dat als excuus te gebruiken in 2010 waarin niemand je verplicht om 4 kinderen in 5 jaar te krijgen vind ik absurd.
quote:Bergje65 schreef op 22 april 2010 @ 16:31:

[...]

Daar is al een anatal keren naar verwezen. Helaas geeft ze daar geen antwoord op. Dit betreft echter de RK-kerk. Ik heb het gevoel dat zij dat niet is. Ze spreekt nl. over het feit dat in haar geloof niet gedoopt worden.

Ik ben echt benieuwd (niet nieuwsgierig)

Nee MrsC zit in de richting van de vrijgemaakt / wedergeboren christenen. Daar is ook misbruik en incest enzo hoor, maar dat blijft vooralsnog binnenskamers.

Ze hebben ook geen internaten etc. dus dat maakt dat het kleinschaliger en binnen de gemeenschap (haha) blijft.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Bergje65 schreef op 22 april 2010 @ 16:28:

Ik ben zeer benieuwd naar het geloof van mrsaricos.

Ik geloof in God en de Bijbel en ik heb verder geen hokje.

Onze gemeente heet vertaald 'de Bijbelgemeente' en we geloven de 5 sola's

Calvinistisch, gereformeerd, puriteins, southern baptist, zoiets, maar we vallen nergens onder in feite.

We volgen de Bijbel.

Dit is onze 'broedergemeente'

www.gracelifeshoals.org
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:31:

[...]

Ik ben al opgevoed door mijn ouders he....

Wat vinden je ouders van het Vivaforum?

Zouden ze dit goedkeuren?

Je man?

Of....is dit geheel je eigen keuze, of ben je ongehoorzaam?

Geen sarcasme, oprecht benieuwd want als je al opgevoed bent volg je de voetstappen van je ouders toch?(in jouw beleving) .
quote:Neele01 schreef op 22 april 2010 @ 16:33:

[...]

Ze geeft als excuus dat drie kleine kinderen zwaar is om je geduld te bewaren. Dan moet je toch geen drie (4e is op komst) kleine kinderen nemen als je dat neit aan kan?

Ik zou dat ook niet trekken. En ken moeders die dat geweldig doen. Maar om dat als excuus te gebruiken in 2010 waarin niemand je verplicht om 4 kinderen in 5 jaar te krijgen vind ik absurd.Zo bedoelde ik dat niet en dat weet jij ook heel goed!
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:30:

Christiane ik heb jouw naam niet genoemd, of jij echt christen bent kan ik niet weten.

Ik ben Christen, maar naar jouw maatstaven ben ik een bok (of een geit, in mijn geval).

Maar liever een bok dan me uiten zoals de manier dat jij dat doet. Ik heb met mijn bokken-gedrag fijnere, opbouwender en constructiever gesprekken met niet-christenen dan op de olifant in de porceleinkast variant die jij er op na houdt.

Komt het nou echt niet in je op dat je met je manier van posten mensen van God afduwt? Ik blijf het maar vragen (pas voor de 6e keer vandaag ofzo)!
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:31:

[...]

Ik ben al opgevoed door mijn ouders he....

Ik ook! Dat wil niet zeggen dat ik nooit ongehoorzaam ben. Nu zelfs nog. Ik doe echt niet alles wat iedereen van mij wilt of verlangt hoor.

Jij denkt dus, dat als ik vroeger getuchtigd was, ik nu 100% een goed mens zou zijn. Ik ben dat nl. niet, maar wel goed genoeg. En juist mijn fouten maken mij tot het leuke mens dat ik ben!
Ben benieuwd of je antwoord krijgt Christiane.....

Ik haak in ieder geval even af, ik ga positieve aandacht aan mijn kinderen schenken
quote:iry schreef op 22 april 2010 @ 16:35:

[...]

Wat vinden je ouders van het Vivaforum?

Zouden ze dit goedkeuren?

Je man?

Of....is dit geheel je eigen keuze, of ben je ongehoorzaam?

Geen sarcasme, oprecht benieuwd want als je al opgevoed bent volg je de voetstappen van je ouders toch?(in jouw beleving) .

Ik ben getrouwd dus ik ben mijn ouders geen enkele verantwoording schuldig, ook hebben ze geen gezag of autoriteit meer over mij.

Ik zei al als je trouwt als vrouw kom je onder het gezag van je vader vandaan en sta je onder het gezag van je man.
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:35:

[...]

Ik geloof in God en de Bijbel en ik heb verder geen hokje.

Onze gemeente heet vertaald 'de Bijbelgemeente' en we geloven de 5 sola's

Calvinistisch, gereformeerd, puriteins, southern baptist, zoiets, maar we vallen nergens onder in feite.

We volgen de Bijbel.

Dit is onze 'broedergemeente'

www.gracelifeshoals.orgDan moet je toch eigenlijk ook wel een beetje van lotje zijn hé. Dat je een minuscuul splintergroepje in de wereld van het christendom bent maar toch bij hoog en laag wil beweren dat jouw groepje het enige ware geloof aanhangt. De rest is alles ketter of naamschristen. Dan heb je toch de zelfreflectie van een 5 jarige of niet?
quote:lolapaloeza schreef op 22 april 2010 @ 16:34:

[...]

Nee MrsC zit in de richting van de vrijgemaakt / wedergeboren christenen. Daar is ook misbruik en incest enzo hoor, maar dat blijft vooralsnog binnenskamers.

Ze hebben ook geen internaten etc. dus dat maakt dat het kleinschaliger en binnen de gemeenschap (haha) blijft.

Misbruik en incest komt overal voor, net zo goed bij ongelovige.

Dus wat je zegt slaat nergens op.

Bij ons komt dat niet voor.
nog maar een keer dan.

Hoe verklaar jij dat er zoveel mensen zijn die zonder tuchtigen heel goed terecht zijn gekomen?
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:38:

[...]

Bij ons komt dat niet voor.Aldus.
quote:sometimes schreef op 22 april 2010 @ 16:37:

Ben benieuwd of je antwoord krijgt Christiane.....Ik blijf het proberen. Ik blijf de manier van posten van MrsC anti-reclame voor God vinden. En dat vind ik sneu. En jammer. En verdrietig.
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:37:

[...]

Ik ben getrouwd dus ik ben mijn ouders geen enkele verantwoording schuldig, ook hebben ze geen gezag of autoriteit meer over mij.

Ik zei al als je trouwt als vrouw kom je onder het gezag van je vader vandaan en sta je onder het gezag van je man.Dus je voed eigenlijk op voor jan met de korte achternaam. Want zodra je kinderen getrouwd zijn, hoeven ze niet meer te gehoorzamen? Dat wist ik niet. Maar goed ik ben dan ook een slechtopgevoede ongelovige die wel nog naar haar ouders luistert.
quote:lolapaloeza schreef op 22 april 2010 @ 16:38:

[...]

Dan moet je toch eigenlijk ook wel een beetje van lotje zijn hé. Dat je een minuscuul splintergroepje in de wereld van het christendom bent maar toch bij hoog en laag wil beweren dat jouw groepje het enige ware geloof aanhangt. De rest is alles ketter of naamschristen. Dan heb je toch de zelfreflectie van een 5 jarige of niet?

Zeg ik dat? minuscuul splintergroepje? wij behoren tot de southern baptist, alleen wijzelf hebben geen naam omdat we dat niet willen om vrij te blijven van hokjes.

Daarom bijbelgemeente en niet baptistengemeente.

Maar we werken en leven wel met ze samen!

Dus wat je zegt klopt niet, we hebben referentie's over de hele wereld en staa daar ook mee in contact en maken deel uit van een grotere organisatie.

[...]

Bij ons komt dat niet voor.et voila, weer een tegenstrijdigheid.
quote:mevrouwtjepoes schreef op 22 april 2010 @ 16:39:

nog maar een keer dan.

Hoe verklaar jij dat er zoveel mensen zijn die zonder tuchtigen heel goed terecht zijn gekomen?Wie zegt dat ze echt goed zijn terecht gekomen? in de ogen van de wereld misschien ja....
quote:Christiane04 schreef op 22 april 2010 @ 16:36:

[...]

Ik ben Christen, maar naar jouw maatstaven ben ik een bok (of een geit, in mijn geval).

Maar liever een bok dan me uiten zoals de manier dat jij dat doet. Ik heb met mijn bokken-gedrag fijnere, opbouwender en constructiever gesprekken met niet-christenen dan op de olifant in de porceleinkast variant die jij er op na houdt.

Komt het nou echt niet in je op dat je met je manier van posten mensen van God afduwt? Ik blijf het maar vragen (pas voor de 6e keer vandaag ofzo)!Bij ons vroeger was het als vrijgemaakt christen voldoende als je mensen op het bestaan van god wees. Als ze god daarna toch afwezen was het hun eigen zondige schuld dat ze verdoemd waren. Het kennen van god is namelijk voor de goede mens voldoende om te weten dat hij de enige ware etc. is. Dat je dus na het lezen van MrsCs. postings niet meteen christelijk wordt is een teken van inherente verdorvenheid.
quote:mararoulette schreef op 22 april 2010 @ 16:40:

[...]

Dus je voed eigenlijk op voor jan met de korte achternaam. Want zodra je kinderen getrouwd zijn, hoeven ze niet meer te gehoorzamen? Dat wist ik niet. Maar goed ik ben dan ook een slechtopgevoede ongelovige die wel nog naar haar ouders luistert.

Oh dus als je getrouwd bent en je moeder zegt morgen ben je om 22 uur thuis dan luister je daarnaar?

Als mijn kinderen getrouwd zijn moeten ze ook gehoorzamen, alleen niet meer naar mij.

[...]

Bij ons komt dat niet voor.Wat jij nu zegt ook niet. Gezien je eerste zin, zou het ook bij jullie voor moeten komen, het komt namelijk overal voor.
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:42:

[...]

Wie zegt dat ze echt goed zijn terecht gekomen? in de ogen van de wereld misschien ja....

hahahaha,sorry hoor, maar ik zit hier echt even hardop te lachen.

Ik vind mezelf best goed terecht gekomen en ik durf ook te zeggen dat ik en zo goed mogelijk mens probeer te zijn. Natuurlijk ben ik niet perfect, maar ik gebruik in ieder geval geen geweld, en ik sla geen kinderen. dus.
quote:mevrouwtjepoes schreef op 22 april 2010 @ 16:41:

[...]

et voila, weer een tegenstrijdigheid.

Dat is geen tegenstrijdigheid, alleen jullie zeggen dat incest voorkomt bij gelovige, het zal best zo zijn, maar nu doen jullie net of dat iets is voor alleen gelovige, en dat is niet waar.

Incest komt bij alle lagen van de bevolking voor, alleen bij ons in de gemeenschap voor zover ik weet niet.
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 16:27:

[...]

Omdat dit GEEN! mishandeling is!!Mooi wel, lees de Tyrer zaak van het EHRM er maar op na. Dit valt onder artikel 3, marteling, inhuman treatment en degrading treatment. James en Webster, Matthews zaak, zelfde verhaal. Als de overheid deed bij jouw kinderen wat jij doet bij je kinderen, waren ze veroordeeld voor schending van de mensenrechten.
quote:mevrouwtjepoes schreef op 22 april 2010 @ 16:44:

[...]

hahahaha,sorry hoor, maar ik zit hier echt even hardop te lachen.

Ik vind mezelf best goed terecht gekomen en ik durf ook te zeggen dat ik en zo goed mogelijk mens probeer te zijn. Natuurlijk ben ik niet perfect, maar ik gebruik in ieder geval geen geweld, en ik sla geen kinderen. dus.Maar wat is jouw standaard van 'Goed'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven