Time-out; echt een goede methode?

21-04-2010 14:41 655 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of de time-out methode die nu zo populair is wel echt zo goed is als wordt beweerd.

De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.

Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.

Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.

Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.

Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?

Ik zal het artikel eens zoeken.
Ik vind kindermishandeling helemaal niet iets om trots op te zijn.

Je zou je ogen uit je kop moeten schamen dat jij je kinderen slaat omdat God dat zou willen.

Diep triest.
quote:Whiskers schreef op 22 april 2010 @ 20:25:

Ik vind kindermishandeling helemaal niet iets om trots op te zijn.

Je zou je ogen uit je kop moeten schamen dat jij je kinderen slaat omdat God dat zou willen.

Diep triest.EENSCH met Whiskers! Amen
quote:Nemhain schreef op 22 april 2010 @ 20:30:

[...]

EENSCH met Whisk!EENSCH met Whisk en Nem!
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 20:19:

[...]

Dat hoeft toch ook helemaal niet of wel? waarom zou dat moeten?

Wij zijn gelukkig zo en ik zie geen enkele reden ook maar iets te veranderen.

Waarom wel? beetje hoogmoedig van je....

Hoogmoedig? Volgens mij is er in dit topic maar één iemand hoogmoedig en dat ben jij zelf. Je roept constant dat andere mensen hun kinderen niet goed opvoeden en dat tuchtigen goed is. Je roept constant dat de "weg" die anderen bewandelen niet de juiste is en dat wat jij gelooft DE waarheid is.

Jij zegt als enige de hele tijd: het IS zo, ipv ik GELOOF dat het zo is.

Je komt enorm arrogant over, terwijl je je imho kapot zou moeten schamen over het feit dat je blijkbaar niet eens je kinderen kunt opvoeden zonder geweld te gebruiken. En dan nog durven beweren dat als je je kind níet slaat die kinderen later halve criminelen zullen worden en geen enkel respect zullen hebben? Hoe durf je het te beweren, verdiep je je uberhaupt wel eens écht in dit soort problematiek? Ik weet zeker van niet, anders zou je niet zulke onzin uitslaan.

Nee, MrsCaricos, het woordje hoogmoedig is alleen maar van toepassing op jouw persoon.
Dit topic wordt gesloten.

Hierbij het dringende verzoek om een topic niet meer op dergelijke wijze te laten ontsporen.

Het is een gegeven feit dat een van de opvattingen van MrsCaricos niet strookt met de opvoedkundige ideeen in Nederland. Ik verzoek hierbij dringend om MrsCaricos niet te pas en te onpas te wijzen op haar opvoedmethodes, al ben je het daar niet mee eens. Daarnaast het verzoek aan MrsCaricos om zich niet meer uit te tent te laten lokken en het niet meer over 'tuchtigen' en/of lijfstraffen te hebben, aangezien ze weet dat dat olie op het vuur gooien is hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven