Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:Spijker schreef op 22 april 2010 @ 22:39:

[...]

MrsC opende een topic over opvoedingsmethodes. Al snel verdedigde ze weer dat kinderen zondig geboren zijn en liefdevol getuchtigd moeten worden. dat is heel iets anders dan slaan hoor. Liefdevol tuchtigen gaat zo: bij ongehoorzaamheid zeg je tegen je kind: ik ga je 3x tuchtigen met dit houten latje en dat vind ik ook heel erg maar dat moet. Kinderen moeten namelijk de pijn van ongehoorzaamheid voelen. Daarna sla je, niet zo hard dat het blauwe plekken geeft, wel zo hard dat het brand. Dit kan kennelijk al bij kinderen van 20 maanden oud, die kan je namelijk niet vertellen dat ze iets niet moeten doen, dan werkt een tik beter.

Daarna knuffel je en bid je met ze.

Angel 1 zegt dat dit slechts een element uit een opvoedingsmethode is en dat het hele forum daar niet tegen mag ageren, dus of we ons koest willen houden. Als je daar tegenin gaat kan je een ban krijgen.

Kom maar op met die ban dan! Ik ga echt mijn mond niet houden over zulke middeleeuwse methoden.

Tot nu toe ben ik netjes gebleven, heb een waarschuwing voor mrs C ondersteunt, maar als de mods van het viva dit soort posts prima vinden, zonder iemand daarop aan te spreken........ te zot voor woorden!!!!!!!!
quote:Iris26 schreef op 22 april 2010 @ 22:44:

[...]

Je kunt ook te ver gaan hè! Hebbie niks anders? Het schijnt wel te werken
@ Mamasaar: Angel 1 had de boel niet meer in de hand omdat er veel te veel protest kwam, dus gooide ze de boel dicht en ging bannen....
quote:Mamasaar schreef op 22 april 2010 @ 22:46:

Goh....ik ben ook een week of 6 zo goed als niet aanwezig...

What the hell (ja,ja) is hier allemaal aan de hand? En waarom is er geen modtopic meer op de horrorpijlert?Dat is gesloten, staat helemaal onderaan.
Hoi allemaal, ik ben hier nog nooit geweest maar n.a.v. het MrsC topic op de kinderen pijler heb ik net mijn vingers blauw getypt op een reactie aan de kinderen moderator en nu krijg ik notabene een error. Ben ik eens zo stoer om te klagen krijg ik dit.

Is dit bewust? Hoe kan ik nu nog aangeven dat ik het belachelijk vind hoe op dit topic is gemodereerd? Ik, die niet zo snel in de pen klim voor zoiets, heb hier zelfs een latje (oh pardon een ban voor over gehad) maar ik kan niet eens uiten hoe ik mij t.o.v. dit hele gedoe voel. Bah. Ik had het nog wel zooo voorzichtig omschreven en dan dit.

Het topic ging toch over kinderopvoeding? MrsC kon toch zelf wel zien aankomen (net als ooit bij het abortus topic dat ze opende) dat het hierop kon uitlopen, zij neemt zelf toch bewust een risico? Op het moment dat er over het "latje" wordt geschreven had er toch direct naar haar moeten worden ingegrepen, dan was er waarschijnlijk, hopelijk, helemaal niks gebeurd. 't Is wellicht een best mens hoor maar op het gebied van geloof is MrsC wel heel erg rechtlijnig net als Mirjam trouwens hoor. 'k Vind dit echt gewoon hartstikke belachelijk. Zo dat is eruit.

Ik fluer het nog even op met wat blommetjes:
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Iris, dat duivelse wijf spoort al een tijdje niet lekker....

Had het meer over het modereren ed. op deze manier...
Ja, dat vind ik echt.
Jezus Christus wat een toestand. Wat een debieliteit (schrijf je dat zo?)

Ik ben allang halverwege afgehaakt op MrsC d'r opvoedtopic maar wat ik hier lees is niet mals zeg! Wat een achterlijkheid om dat topic dan dicht te gooien.

Ennieweej, eens met al het bovenstaande dus.
Nouja, tot nu toe schijnt iedereen die gevraagd heeft om een ban nog te kunnen posten, dus wie weet kunnen we de Libelle (of erger, Babybrabbel!) voorkomen...

Het zou het me wel waard zijn hoor, raar gedoe hier!
Anneke, ze neemt geen risico, ze draagt het uit! Ze geeft kindermishandeling niet alleen toe, ze promoot het!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:iris1969 schreef op 22 april 2010 @ 22:48:

@ Mamasaar: Angel 1 had de boel niet meer in de hand omdat er veel te veel protest kwam, dus gooide ze de boel dicht en ging bannen....Het gebeurt wel vaker toch, dat een topic even (tijdelijk) wordt dichtgegooid om alles rustig te kunnen verwerken? Dat vind ik niet eens héél raar. Maar die bannenregen is echt belachelijk.
quote:Jaschenca schreef op 22 april 2010 @ 22:48:

Tja, ik zal het wel mis hebben en het zal ook wel door Naomi ontkracht worden, maar bij deze actie(s) heb ik toch heel sterk het gevoel dat het een eenmansengelactie is. Kan me gewoon niet voorstellen dat de andere mods het hiermee eens zijn.Ik ook niet Jaschenc.
quote:CoffeePot schreef op 22 april 2010 @ 22:51:

[...]

Het gebeurt wel vaker toch, dat een topic even (tijdelijk) wordt dichtgegooid om alles rustig te kunnen verwerken? Dat vind ik niet eens héél raar. Maar die bannenregen is echt belachelijk.Maar dan meld je dat toch even? Of ben ik nou gek?

ik vind het geweldig!

Als dit geen statement is?!
quote:Mamasaar schreef op 22 april 2010 @ 22:50:

Iris, dat duivelse wijf spoort al een tijdje niet lekker....

Had het meer over het modereren ed. op deze manier...Ach ja, daar is volgens mij geen (normale althans...) uitleg voor....

De Angel wereld op zn kop dit.
Ik wil niet meer kunnen posten. Ik vind dit zo godsgruwelijk achterlijk, dat ik daar zelfs een ban van een week voor over heb.

@Annekeg, je kunt je klachten kwijt in het topic hier bovenaan de Overige pijler, Vragen aan Vivamod.
Het was trouwens toch al langer bekend dat MrsC haar kinderen tuchtigt? Niet dat dat het minder erg maakt hoor, maar ik had dat verwijt uit meerdere hoeken al eens eerder voorbij zien komen.

*Zet nu het vivaforum uit. Morgen vroeg naar bed. Kan iemand morgen nog even een samenvatting posten van hoe alles is afgelopen?*
Ik zie dat ik ook niet meer kan posten op het Mod topic Kinderen.......... dat heeft Mrs C dan maar mooi voor elkaar gekregen.............. Ongelooflijk!

Wel succes met je geloof mrsC

En voor mij............ scheelt weer kwaad worden.

Wel jammer dat mijn mening, net zo waar als die van mrs C overigens........., niet meer gelezen kan worden in dat topic of die van mod Kinderen.
quote:Etosha schreef op 22 april 2010 @ 22:52:

[...]

Maar dan meld je dat toch even? Of ben ik nou gek?In het gesloten mod topic zeker en bij een verdwenen One?

[...]

Het gebeurt wel vaker toch, dat een topic even (tijdelijk) wordt dichtgegooid om alles rustig te kunnen verwerken? Dat vind ik niet eens héél raar. Maar die bannenregen is echt belachelijk.Een moderator-topic? Nee, dat heb ik in mijn forumcarriere nog niet eerder zien gebeuren eerlijk gezegd.

[...]

Het gebeurt wel vaker toch, dat een topic even (tijdelijk) wordt dichtgegooid om alles rustig te kunnen verwerken? Dat vind ik niet eens héél raar. Maar die bannenregen is echt belachelijk.Een topic wordt idd wel vaker dichtgegooid, maar een modtopic? Dat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt.
-
anoniem_87587 wijzigde dit bericht op 22-04-2010 22:57
Reden: -
% gewijzigd
Sometimes, Vragen aan Vivamod staat gewoon open, hier bovenaan de Overige pijler.
quote:Etosha schreef op 22 april 2010 @ 22:52:

[...]

Maar dan meld je dat toch even? Of ben ik nou gek?Eens. Met het melden dan hè? Over de gekte kan ik niet oordelen
@ Iris26: we hebben het masaal aan Naomi gevraagd en die lees dit morgenochtend misschien pas (tenzij er nu spoedberaad is) dus nog even geduld....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven