Napraat- en uitvechttopic 3
zaterdag 17 april 2010 om 23:22
Dit is het grote napraattopic
Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:
- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.
- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod
- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico
NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.
- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod
- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico
NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
vrijdag 23 april 2010 om 10:01
vrijdag 23 april 2010 om 10:03
quote:eleonora schreef op 23 april 2010 @ 09:56:
[...]
Naomi schreef vanmorgen dat het zo was, in het vragen aan de Mod topic.
Hopelijk worden de bans nu teruggedraaid, aangezien het een hoop gedoe was om iemand die dus niet was die ze zei te zijn.
Edmund was toch ook gewoon Edmund?
Althans, wij kenden hem toch alleen zo?
Ja, zo kenden wij hem alleen maar. Zal mijn zieke, achterdochtige geest wel zijn, maar ik heb dat nooit geloofd, ik heb dat ook altijd als een " typetje " gezien.
Of heb ik iets gemist en zat er een bekende andere forummer achter?
Mrsc is dus een trol als gebleken is dat ze doet alsof ze Mrsc is maar eigenlijk Eleonora is (ik neem even mezelf als voorbeeld want niemand wil vast Mrsc genoemd worden)?
Iemand die hier al schreef en dan de sekspijler als uitvalsbasis had en daar schrijft over harde SM of zo.
Is dat dan een trol?
Ja, volgens mij is dat ook een vorm van trollen.
Misschien dat er een andere naam voor bestaat, dat kan.
[...]
Naomi schreef vanmorgen dat het zo was, in het vragen aan de Mod topic.
Hopelijk worden de bans nu teruggedraaid, aangezien het een hoop gedoe was om iemand die dus niet was die ze zei te zijn.
Edmund was toch ook gewoon Edmund?
Ja, zo kenden wij hem alleen maar. Zal mijn zieke, achterdochtige geest wel zijn, maar ik heb dat nooit geloofd, ik heb dat ook altijd als een " typetje " gezien.
Of heb ik iets gemist en zat er een bekende andere forummer achter?
Mrsc is dus een trol als gebleken is dat ze doet alsof ze Mrsc is maar eigenlijk Eleonora is (ik neem even mezelf als voorbeeld want niemand wil vast Mrsc genoemd worden)?
Iemand die hier al schreef en dan de sekspijler als uitvalsbasis had en daar schrijft over harde SM of zo.
Is dat dan een trol?
Ja, volgens mij is dat ook een vorm van trollen.
Misschien dat er een andere naam voor bestaat, dat kan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 23 april 2010 om 10:04
quote:Iemand mag gerust liegen dat ze in Noorwegen woont. Lijkt me niet dat je daarvoor een permaban krijgt.Kan je misschien even quoten waar ik het over een permaban heb? Dat zal één van mijn andere persoonlijkheden dan waarschijnlijk hebben gedaan, want zelf kan ik het me niet herrinneren.
Liever elitair dan een pauper!

vrijdag 23 april 2010 om 10:07
quote:eleonora schreef op 23 april 2010 @ 10:04:
Dat vraag ik me ook af Mamalief.
Áls er dus gedoublenickt werd dan snap ik het.
Maar als iemand alleen onder één nick trolt, hoe weet je dat dan?
Ze heeft nou niet bepaald steeds verschillende dingen geroepen. Het was juist continu hetzelfde liedje.Als er maar één IP adres is dan weet je dat ook niet zeker, lijkt mij.
Dat vraag ik me ook af Mamalief.
Áls er dus gedoublenickt werd dan snap ik het.
Maar als iemand alleen onder één nick trolt, hoe weet je dat dan?
Ze heeft nou niet bepaald steeds verschillende dingen geroepen. Het was juist continu hetzelfde liedje.Als er maar één IP adres is dan weet je dat ook niet zeker, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 23 april 2010 om 10:07
quote:Edmund was toch ook gewoon Edmund?
Maar we wéten het niet toch?
Nergens om hoor, het is niet dat ik het niet geloof, ik ben gewoon benieuwd hóe je dat dan weet, als mod.
Hoe je uit info kunt halen dat het zo is.
Ik denk dan aan dubbelnikken maar misschien zijn er meer manieren.
Ik snap wat je bedoelt met Edmund want ik zag hem ook wel als een typetje, maar bij Mrsc. had ik dat niet.
Vandaar mijn vraag hoe je dat dan ziet of weet als iemand maar met een nick post.
Maar we wéten het niet toch?
Nergens om hoor, het is niet dat ik het niet geloof, ik ben gewoon benieuwd hóe je dat dan weet, als mod.
Hoe je uit info kunt halen dat het zo is.
Ik denk dan aan dubbelnikken maar misschien zijn er meer manieren.
Ik snap wat je bedoelt met Edmund want ik zag hem ook wel als een typetje, maar bij Mrsc. had ik dat niet.
Vandaar mijn vraag hoe je dat dan ziet of weet als iemand maar met een nick post.

vrijdag 23 april 2010 om 10:09
quote:Kalliope schreef op 23 april 2010 @ 10:04:
[...]
Kan je misschien even quoten waar ik het over een permaban heb? Dat zal één van mijn andere persoonlijkheden dan waarschijnlijk hebben gedaan, want zelf kan ik het me niet herrinneren. Ik zeg toch niet dat jij het over een permaban hebt, of wel?
[...]
Kan je misschien even quoten waar ik het over een permaban heb? Dat zal één van mijn andere persoonlijkheden dan waarschijnlijk hebben gedaan, want zelf kan ik het me niet herrinneren. Ik zeg toch niet dat jij het over een permaban hebt, of wel?
vrijdag 23 april 2010 om 10:10
vrijdag 23 april 2010 om 10:12
vrijdag 23 april 2010 om 10:12
Een trol hoeft geen typetje te zijn. Het kan allemaal waar zijn wat ze vertelt. Het gaat om het feit dat er bewust reacties worden uitgelokt door bijvoorbeeld continu controversiële dingen te schrijven, waarvan bij voorbaat al duidelijk is dat daar heftige reacties op komen.
Normaal gesproken zal iemand die daar (vriendelijk) op gewezen wordt er mee ophouden. Kenmerk van een trol is dat die er mee door blijft gaan.
*kruipt weer terug in eeuwige meeleesmodus*
Normaal gesproken zal iemand die daar (vriendelijk) op gewezen wordt er mee ophouden. Kenmerk van een trol is dat die er mee door blijft gaan.
*kruipt weer terug in eeuwige meeleesmodus*
vrijdag 23 april 2010 om 10:13
EB is en was een typetje net als er wel meer typetjes hier op het forum zijn geweest (of misschien nog wel dat weet ik niet) En die Mrs C is ook een typetje. Maar zoals ik al op het topic van Naomi zelf heb gezegd (en anderen voor mij) waarom is dit niet eerder ontdekt. Deze nick heeft al eerder voor commotie gezorgd en dat is toen onder het mom: tik op de vingers voor postingsgedrag, de rest wat uit de koker van de nick kwam mocht.
vrijdag 23 april 2010 om 10:16
quote:Dushi74 schreef op 23 april 2010 @ 10:13:
EB is en was een typetje net als er wel meer typetjes hier op het forum zijn geweest (of misschien nog wel dat weet ik niet) En die Mrs C is ook een typetje.Dat kan ik niet geloven. Iemand met zo veel bijbelkennis? Die maakt daar geen grapjes over. Ook niet nadat die uit de kerk is gestapt.
EB is en was een typetje net als er wel meer typetjes hier op het forum zijn geweest (of misschien nog wel dat weet ik niet) En die Mrs C is ook een typetje.Dat kan ik niet geloven. Iemand met zo veel bijbelkennis? Die maakt daar geen grapjes over. Ook niet nadat die uit de kerk is gestapt.
vrijdag 23 april 2010 om 10:19
Het is maar goed dat Timanni en zijn nieuwe bedje al zulke dikke vriendjes zijn (het kind ligt nog te tukken, uitslaperT!) want nu de kans om eens flink in deze geschiedenis in te lezen.
En dan is MrsC nu ineens een troll? Hoezo??
En hoe zit het dan met de gebanden, die blijven geband wegens offtopic gaan op het modtopic??
Ik heb gisteravond dankzij PiP een nieuwe uitdrukking geleerd, die me wel van toepassing lijkt:
Schiet mij maar in de feestverlichting!
En dan is MrsC nu ineens een troll? Hoezo??
En hoe zit het dan met de gebanden, die blijven geband wegens offtopic gaan op het modtopic??
Ik heb gisteravond dankzij PiP een nieuwe uitdrukking geleerd, die me wel van toepassing lijkt:
Schiet mij maar in de feestverlichting!
vrijdag 23 april 2010 om 10:22
In het topic dat toen op Relaties stond, iets met seks voor het huwelijk, plempte ze een stuk tekst op het forum met de mededeling dat het van haarzelf was en vertaald. De bewuste tekst was helemaal niet van haar maar van een bekende Nederlands radiodominee. Ik heb haar hier toen wel drie keer om een reactie hierop gevraagd maar je begrijpt dat ze hier niet op reageerde.
vrijdag 23 april 2010 om 10:22
quote:delphicat schreef op 23 april 2010 @ 10:16:
[...]
Dat kan ik niet geloven. Iemand met zo veel bijbelkennis? Die maakt daar geen grapjes over. Ook niet nadat die uit de kerk is gestapt.Je hoeft het ook niet te geloven. Het maakt mij niets uit of iemand bijbelkennis heeft of niet. Dat kan ook iemand zijn die theologie gestudeerd heeft voor mijn part. Het zegt mij niets over de persoon zelf. Behalve dat het ingezet wordt als onderdeel van het typetje
[...]
Dat kan ik niet geloven. Iemand met zo veel bijbelkennis? Die maakt daar geen grapjes over. Ook niet nadat die uit de kerk is gestapt.Je hoeft het ook niet te geloven. Het maakt mij niets uit of iemand bijbelkennis heeft of niet. Dat kan ook iemand zijn die theologie gestudeerd heeft voor mijn part. Het zegt mij niets over de persoon zelf. Behalve dat het ingezet wordt als onderdeel van het typetje
vrijdag 23 april 2010 om 10:23
quote:Jaschenca schreef op 23 april 2010 @ 10:22:
In het topic dat toen op Relaties stond, iets met seks voor het huwelijk, plempte ze een stuk tekst op het forum met de mededeling dat het van haarzelf was en vertaald. De bewuste tekst was helemaal niet van haar maar van een bekende Nederlands radiodominee. Ik heb haar hier toen wel drie keer om een reactie hierop gevraagd maar je begrijpt dat ze hier niet op reageerde.Dat bedoel ik, een van de kenmerken van een troll. Reageer alleen op wat in je straatje/ typetje past en de rest negeer je want dan lul je je klem
In het topic dat toen op Relaties stond, iets met seks voor het huwelijk, plempte ze een stuk tekst op het forum met de mededeling dat het van haarzelf was en vertaald. De bewuste tekst was helemaal niet van haar maar van een bekende Nederlands radiodominee. Ik heb haar hier toen wel drie keer om een reactie hierop gevraagd maar je begrijpt dat ze hier niet op reageerde.Dat bedoel ik, een van de kenmerken van een troll. Reageer alleen op wat in je straatje/ typetje past en de rest negeer je want dan lul je je klem
vrijdag 23 april 2010 om 10:24

vrijdag 23 april 2010 om 10:25
vrijdag 23 april 2010 om 10:25
Mijn punt is dat als iemand zo veel bijbelkennis heeft opgedaan in zijn of haar leven, diegene dat zeer waarschijnlijk nooit zal inzetten voor grappen, treiteren, etc. Omdat die kennis te waardevol is voor die persoon. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.
Bijbelkennis komt ook altijd emotie bij kijken. Of het nou is omdat je het door opvoeding of zelfstudie hebt meegekregen. Het is voor de meeste mensen te waardevol om ermee te gaan lopen geinen.
Bijbelkennis komt ook altijd emotie bij kijken. Of het nou is omdat je het door opvoeding of zelfstudie hebt meegekregen. Het is voor de meeste mensen te waardevol om ermee te gaan lopen geinen.
vrijdag 23 april 2010 om 10:27
Ik kopieer mijn posting van het Modtopic even hier naartoe. Het is geen geliefde mening geloof ik, maar toch.
I'm with you Bergje. Ik geloof zelfs dat ik de hele commotie niet snap. Ik heb inmiddels die befaamde post van het tuchtigen gelezen en iets meegekregen hoe het er voor de rest aan toe ging. Waar was de hysterie nu precies op gebaseerd? Dat ze heeeeel erg in den Here was of haar acties voortkomende uit dat heel erg in den Here zijn? Is er werkelijk iemand die dacht dat deze kinderen in gevaar zijn?
Ik persoonlijk word soms beroerd van de overlegcultuur met 2 jarige kinderen en elke schijn van straffen en belonen zien te voorkomen. Ik zou dat zelfs als kindermishandeling kunnen zien omdat deze kinderen essentiele informatie en leermomenten onthouden wordt.
Persoonlijk vond ik de starheid van Mrs C eng en ik vond haar ongeloofwaardig. Voor het verhaal doet het er niks aan of ze een troll was of niet. Ik vind dat zo'n mening best op het forum verkondigd kan worden.
Maar uiteraard heb ik weer niet alles meegekregen en ik begrijp dat er een hoop forummers geband zijn. Dus misschien zit er ergens nog wel een adder onder het gras.
I'm with you Bergje. Ik geloof zelfs dat ik de hele commotie niet snap. Ik heb inmiddels die befaamde post van het tuchtigen gelezen en iets meegekregen hoe het er voor de rest aan toe ging. Waar was de hysterie nu precies op gebaseerd? Dat ze heeeeel erg in den Here was of haar acties voortkomende uit dat heel erg in den Here zijn? Is er werkelijk iemand die dacht dat deze kinderen in gevaar zijn?
Ik persoonlijk word soms beroerd van de overlegcultuur met 2 jarige kinderen en elke schijn van straffen en belonen zien te voorkomen. Ik zou dat zelfs als kindermishandeling kunnen zien omdat deze kinderen essentiele informatie en leermomenten onthouden wordt.
Persoonlijk vond ik de starheid van Mrs C eng en ik vond haar ongeloofwaardig. Voor het verhaal doet het er niks aan of ze een troll was of niet. Ik vind dat zo'n mening best op het forum verkondigd kan worden.
Maar uiteraard heb ik weer niet alles meegekregen en ik begrijp dat er een hoop forummers geband zijn. Dus misschien zit er ergens nog wel een adder onder het gras.
vrijdag 23 april 2010 om 10:28
quote:eleonora schreef op 23 april 2010 @ 10:25:
Ik snap het gegeven wel, dat Trollen wordt genoemd, dat is op zich niet zo moeilijk. Iemand post bewust controversieel en zo, tuurlijk, duidelijk.
Maar hóe weet je dat het een trol is als iemand alleen onder één naam post? Wie zegt dat het niet gewoon waar is wat ze schreef?
Dát vraag ik me af.
Maar het kan natuurlijk ook allebei tegelijk gelden:
1. Mrscaricos post bewust controversieel
2. Mrscaricos post de waarheid over haar leven
Toch?
Het hangt van de definitie van een trol af, of je iemand vindt trollen als die gewoon oprecht is over wat ze vindt, maar ook weet dat ze daarmee controverse oproept.
Ik snap het gegeven wel, dat Trollen wordt genoemd, dat is op zich niet zo moeilijk. Iemand post bewust controversieel en zo, tuurlijk, duidelijk.
Maar hóe weet je dat het een trol is als iemand alleen onder één naam post? Wie zegt dat het niet gewoon waar is wat ze schreef?
Dát vraag ik me af.
Maar het kan natuurlijk ook allebei tegelijk gelden:
1. Mrscaricos post bewust controversieel
2. Mrscaricos post de waarheid over haar leven
Toch?
Het hangt van de definitie van een trol af, of je iemand vindt trollen als die gewoon oprecht is over wat ze vindt, maar ook weet dat ze daarmee controverse oproept.