Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:delphicat schreef op 23 april 2010 @ 10:28:

[...]

Maar het kan natuurlijk ook allebei tegelijk gelden:

1. Mrscaricos post bewust controversieel

2. Mrscaricos post de waarheid over haar leven

Toch?

Het hangt van de definitie van een trol af, of je iemand vindt trollen als die gewoon oprecht is over wat ze vindt, maar ook weet dat ze daarmee controverse oproept.Maar dat lijkt me onmogelijk te controleren. Ik ben erg benieuwd waaruit gebleken is dat ze een troll is. En wat dan het trollerige precies was.
quote:Evidenza schreef op 23 april 2010 @ 10:31:

[...]

Maar dat lijkt me onmogelijk te controleren. Ik ben erg benieuwd waaruit gebleken is dat ze een troll is. En wat dan het trollerige precies was.Precies.
Interesting. Gisteravond werd er naarstig gezocht naar bewijzen dat het waar is want anders kon er niks gedaan worden en nu is er opeens onomstotelijk bewijs dat het niét waar is? Interesting.
quote:Evidenza schreef op 23 april 2010 @ 10:31:

[...]

Maar dat lijkt me onmogelijk te controleren. Ik ben erg benieuwd waaruit gebleken is dat ze een troll is. En wat dan het trollerige precies was.Het zou me niet verbazen als het niet uitgelegd wordt, vanwege privacy dingen en zo, maar het boeit me wel mateloos, waaruit de trolconclusie nou getrokken is.
En waarom is het modtopic kinderen dan nog dicht?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:delphicat schreef op 23 april 2010 @ 10:25:

Mijn punt is dat als iemand zo veel bijbelkennis heeft opgedaan in zijn of haar leven, diegene dat zeer waarschijnlijk nooit zal inzetten voor grappen, treiteren, etc. Omdat die kennis te waardevol is voor die persoon. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

Bijbelkennis komt ook altijd emotie bij kijken. Of het nou is omdat je het door opvoeding of zelfstudie hebt meegekregen. Het is voor de meeste mensen te waardevol om ermee te gaan lopen geinen.

Dat ben ik niet met je eens delphicat. Ik kan zelf toch echt wel grappen maken over / met bijbelcitaten.

En daarbij vond ik de bijbelkennis van MrsC. niet zo groot. Het had een hoog tv dominee gehalte. Ik begon zelf al behoorlijk te twijfelen vanwege haar veelvuldige aanwezigheid op het forum (en dat met man en 3 kinders), maar ook vanwege de wat tegenstrijdige geloofsovertuiging. Ik kom zelf uit de zware refo- hoek dus ik ben wel wat dogmatisch christendom gewend. MrsC maakte het wel erg bont, het werd karikaturaal. Ik vind het met name kwetsend voor de christenen hier op het forum. Zij werden echt geraakt door de rare opmerkingen van MrsC.

Maar goed het is nu dus allemaal voorbij.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik ben heel benieuwd naar de beweegredenen van mrsC een troll.

Puur verveling kan het niet zijn toch?

Kan me voorstellen dat het een onderzoek, afstudeerproject of toch complete gekte is maar méhn wat een tijd heeft ze wordt er in gestoken.
Etosha, bedoel je dat er maar bewust gezegd wordt dat het een troll is omdat anders de toestand te groot wordt?
quote:eleonora schreef op 23 april 2010 @ 10:34:

[...]

Het zou me niet verbazen als het niet uitgelegd wordt, vanwege privacy dingen en zo, maar het boeit me wel mateloos, waaruit de trolconclusie nou getrokken is.Ik ben ook heel benieuwd idd. Maar zoals ik al zei , heb totaal geen verstand van IP checks e.d. maar ik kan me haast niet voorstellen dat zij een troll is. Veel te consistent in haar verhaal. Maar we wachten af.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 23 april 2010 @ 10:35:

En waarom is het modtopic kinderen dan nog dicht?Het topic is wel open hoor, tenminste op mijn pc
quote:lolapaloeza schreef op 23 april 2010 @ 10:35:

Dat ben ik niet met je eens delphicat. Ik kan zelf toch echt wel grappen maken over / met bijbelcitaten.

En daarbij vond ik de bijbelkennis van MrsC. niet zo groot. Het had een hoog tv dominee gehalte.

[knip]

Ik vind het met name kwetsend voor de christenen hier op het forum. Zij werden echt geraakt door de rare opmerkingen van MrsC.

Ja, het kan natuurlijk ook zijn dat haar kennis allemaal bij elkaar gegoogled was. En ik ben al vrij snel onder de indruk van bijbelkennis, tenminste, andermans bijbelkennis is al gauw groter dan de mijne.

Maar vooral in de discussie met Mirjam762 werd er hard met teksten om elkaars oren geslagen. Wellicht ook gegoogled, of zou dat een dubbelnickscenario zijn geweest? Wel goed geacteerd dan.

Ik kan me voorstellen dat andere christenen niet blij zijn geweest met missc.
quote:eleonora schreef op 23 april 2010 @ 10:34:

[...]

Het zou me niet verbazen als het niet uitgelegd wordt, vanwege privacy dingen en zo, maar het boeit me wel mateloos, waaruit de trolconclusie nou getrokken is.

Ja, mij ook. En het boeit me ook mateloos, als die conclusie klopt, wat iemand beweegt om dit te doen. En de hysterie die rondom één persoon kan ontstaan met een afwijkende mening boeit me ook mateloos.

Maar op dit moment zou mijn werk me mateloos moeten boeien, maar kan me maar niet losscheuren hier.
Gister was toch juist het probleem dat er niet kon worden nagegaan of MrsC de waarheid sprak(of het echt zo was dat..) en nu is het blijkbaar het probleem dat ze dat niet deed?
O, wat Etosha al zei dus.
quote:mamalief schreef op 23 april 2010 @ 10:35:

Ik ben heel benieuwd naar de beweegredenen van mrsC een troll.

Puur verveling kan het niet zijn toch?

Kan me voorstellen dat het een onderzoek, afstudeerproject of toch complete gekte is maar méhn wat een tijd heeft ze wordt er in gestoken.Zoiets heb ik ook al gedacht.
anoniem_95418 wijzigde dit bericht op 23-04-2010 10:48
Reden: he he
% gewijzigd
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:Evidenza schreef op 23 april 2010 @ 10:36:

Etosha, bedoel je dat er maar bewust gezegd wordt dat het een troll is omdat anders de toestand te groot wordt?Ik heb geen idee, ik kan niet achter de schermen kijken; het valt me alleen wel op dat het een niet te bewijzen was en dit opeens zo makkelijk. Ik ben benieuwd hoe dat dan in elkaar zit.
quote:Ik kan me voorstellen dat andere christenen niet blij zijn geweest met missc.Misschien was ze wel een overtuigd satanist, die mensen zover mogelijk van het christendom wilde brengen.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 23 april 2010 @ 10:47:

[...]

Misschien was ze wel een overtuigd satanist, die mensen zover mogelijk van het christendom wilde brengen.

Verkeerde smiley, deze is beter

quote:delphicat schreef op 23 april 2010 @ 10:39:

[...]

Ja, het kan natuurlijk ook zijn dat haar kennis allemaal bij elkaar gegoogled was. En ik ben al vrij snel onder de indruk van bijbelkennis, tenminste, andermans bijbelkennis is al gauw groter dan de mijne.

Maar vooral in de discussie met Mirjam762 werd er hard met teksten om elkaars oren geslagen. Wellicht ook gegoogled, of zou dat een dubbelnickscenario zijn geweest? Wel goed geacteerd dan.

Ik kan me voorstellen dat andere christenen niet blij zijn geweest met missc.

Ja google maar misschien komt de persoon ook wel net als ik uit een reli achtergrond. En er is eindeloos veel te vinden over en van die Paul Washer waar ze het altijd over had. Veel citaten kwamen van hem, helemaal niet uit de bijbel.

Ik geloof trouwens echt niet dat het een afstudeer project of zo is.

Het heeft toch niets wetenschappelijks, een beetje rellen op een forum? Volgens mij een intelligente maar niet al te gelukkige persoon met veel tijd.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nogal teleurstellend dit. De mensen die geband waren zijn dat nog steeds en MrsC heeft een ban en Naomi neemt de kuierlatten weer.

Ik sta niet zo snel op de barricades hier op het forum maar gisteren dus wel. Dat was zeker niet om MrsC hier weg te krijgen. Sterker nog, ik vind het eigenlijk wel jammer. Ik had graag een reactie van haar gelezen op het hele gedoe hier gisteren.

Waar het mij (en een aantal anderen ook volgens mij) om te doen was, was het rigide bannen van One in dit verhaal. Degenen die ingaan tegen controversie worden de mond gesnoerd. Dat is wat ik stuitend vond. En dat staat dus nog gewoon.

Troll of niet, met een ban van MrsC zullen we er nooit meer achter komen hoe het nou echt zat. Van Naomi verwacht ik namelijk idd een verhaal over privacy.
zoals ik ook al op het vraag het het modje topic postte:

ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er nu gezegd wordt: MrsC is een troll, omdat dat lekker makkelijk is voor de Mod en Angels, zodat ze niet door het stof hoeven om toe te geven dat zíj fout zaten gisteren en nu.

Maar goed, wie ben ik he?!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Etosha schreef op 23 april 2010 @ 10:40:

[...]

Ik heb geen idee, ik kan niet achter de schermen kijken; het valt me alleen wel op dat het een niet te bewijzen was en dit opeens zo makkelijk. Ik ben benieuwd hoe dat dan in elkaar zit.Ah oke, dan begreep ik het goed. Ik wist dus niet dat men zo druk was met bewijzen zoeken. In dat geval is die druk nu wel van de ketel ja.
quote:Verkeerde smiley, deze is beterDie is heel toepasselijk inderdaad. Maar ik forum mobiel en ik ken niet alle smileys uit mijn hoofd.
Liever elitair dan een pauper!
quote:lolapaloeza schreef op 23 april 2010 @ 10:48:

[...]

Ja google maar misschien komt de persoon ook wel net als ik uit een reli achtergrond. En er is eindeloos veel te vinden over en van die Paul Washer waar ze het altijd over had. Veel citaten kwamen van hem, helemaal niet uit de bijbel.

Ik geloof trouwens echt niet dat het een afstudeer project of zo is.

Het heeft toch niets wetenschappelijks, een beetje rellen op een forum? Volgens mij een intelligente maar niet al te gelukkige persoon met veel tijd.Mmmh, we weten zo langzamerhand wel hoe er wordt gereageerd op topics die over de Islam gaan etc. nu was het wachten op een topic over een streng Christelijke met een orthodoxe manier van opvoeden.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:lolapaloeza schreef op 23 april 2010 @ 10:48:

[...]

Het heeft toch niets wetenschappelijks, een beetje rellen op een forum? Ik vind het anders altijd reuze interessant om te zien hoe zo'n proces werkt en hoe een groep mensen op elkaar reageert, kan me best voorstellen dat je een rel hier op viva kan gebruiken voor een onderzoek naar groepsdynamiek ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven