Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
Wekom terug gebanden!
quote:Nemhain schreef op 23 april 2010 @ 14:16:

[...]

Klopt wel, maar in mijn geval ging het erom dat een situatie zó krom en raar was, en het onderwerp (kindermishandeling) me zó aan het hart ging, dat ik door me niet netjes in te schikken en aan de regels te houden een duidelijk signaal wilde afgeven. En deze bannenregen heeft wél als resultaat gehad dat er actie is ondernomen. Die ban had ik met alle liefde uitgezeten, het was voor een goed doel.

Precies,

En daarom vond ik het ook niet erg om een ban naar m'n hoofd geslingerd te krijgen.

Ben ook heel trots (?) dat de forummers zo massaal achter de gebanden stonden en vrijwillig een ban opvroegen. Er is een vuist gemaakt tegen kindermishandeling en alle forummers verdienen een pluim.
Precies, Noahtb, daar sluit ik me helemaal bij aan!
He gebanden, net op tijd terug voor de vrijmiboto.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
helaas helaas, hij is alweer weg
quote:summerbreeze21 schreef op 23 april 2010 @ 13:31:

[...]

Dat is wat ik gister bedoelde Dana.

Jammer dat je dat niet schreef dan. Ik hoef geen sorry te horen, daar koop ik niets voor, maar ik ben ook weer niet gekke Henkie die zich voor van alles en nog wat uit laat maken door een paar mensen en dan vervolgens op commando met een inhoudelijke reactie zou moeten komen. Laat dat duidelijk zijn.

Maar hier dan toch nog even die inhoudelijke reactie. De PVV en een aantal mensen hier op het forum wil dat knieschot daadwerkelijk bij wet mogelijk maken. Het is dus geen emotionele uitroep, maar een reële dreiging. (Ja, ik vind het een dreiging, ja, daar zit een waardeoordeel in van mijn kant.)

Ik ben het helemaal niet eens met de opvoedingsmethoden van mensen die zo denken als MrsC hier heeft voorgewend, ik ga die ook niet verdedigen. Maar het stoort me wel dat als zo iemand herhaaldelijk aangeeft dat het niet vaak voorkomt en dat het gaat om 3 tikken met een lineaal, die een kind wel even als pijn voelt, maar waar het verder niets aan overhoudt (dus die echt niet zo hard zullen zijn)... dat daar hier op het forum dan een verhaal van wordt gemaakt alsof die kinderen dagelijks worden afgerost met een eind hout.

Je kunt zo iemand vragen stellen ('niet vaak', hoe vaak is dat dan? is dat dagelijks of eens per 5 jaar of iets ertussenin?). Je kunt erover discussiëren en zeggen dat je het er niet mee eens bent. Je kunt aanvoeren waarom je het mishandeling vindt. Misschien kun je (mij bijv.) dan zelfs overtuigen. Maar daar zijn al die overdrijvingen helemaal niet voor nodig. (Mij zal je daar bijv. zeker niet mee overtuigen, integendeel.)

En het vervolgens steeds maar star herhalen 'er wordt geslagen dus het is verheerlijken van mishandeling' zonder zelfs maar voor een millimeter na te willen denken over de vraag waar de grens tussen mishandeling en bijv. 'stevig aanpakken' ligt, dat vind ik net zo star als de opstelling van MrsC. Er zit dan van 2 kanten geen enkele evolutie in een discussie, zoals iemand al zei. Dan kun je zeggen: "let's agree to disagree" (er is immers weinig reden om aan te nemen dat die kinderen afgerost worden, laat staan dagelijks), of je kunt halsstarrig roepen dat iemand hoe dan ook het zwijgen opgelegd moet worden dmv een ban. Dat laatste vind ik een zwaktebod, dat moge duidelijk zijn.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hmmmzz...jammer dat ik er niet was gisteren. Een ban interesseert me eerlijk gezegd steeds minder, vind het hier minder en minder leuk. Met name door de forumgestapo en het legertje verraders die lustig op het toverstafje klikken bij de kleinste dreiging van lol. Getver...
quote:Zwieber schreef op 23 april 2010 @ 13:38:

[...]

Ah, kijk, dit is al een compleet ander verhaal.Nee hoor Zwieber, het is precies hetzelfde verhaal.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:dangeensuus schreef op 23 april 2010 @ 13:43:

En ik ben het wel met je eens dat er een heel groot grijs gebied zit op wat wel en niet kan. Daarom is er in Nederland een wet die het mishandelen van kinderen verbied. En meppen met een stuk hout en daarna bidden is mishandeling. Wat in Nederland verboden is. Een tik op de vingers of een tik op de luier vind ik totaal iets anders als van te voren even melden dat het kind getuchtigd gaat worden. Maargoed, daar zullen de meningen altijd over verdeeld blijven, ik wilde het even gezegd hebben dat het me totaal verkeerd schoot gisteren.Dat snap ik en ik ben blij dat je het gezegd hebt.

*Zo, weer een pauze voorbij*
Fijn Dana

Is er al ergens een vrijmiboto, of nemen we de vrijheid om gezellig bij Naomi op de borrel te gaan
quote:noahtb schreef op 23 april 2010 @ 14:25:

[...]

Precies,

En daarom vond ik het ook niet erg om een ban naar m'n hoofd geslingerd te krijgen.

Ben ook heel trots (?) dat de forummers zo massaal achter de gebanden stonden en vrijwillig een ban opvroegen. Er is een vuist gemaakt tegen kindermishandeling en alle forummers verdienen een pluim.

Een vuist gemaakt tegen kindermishandeling?

Zo zo, wat een grote daden.
Suus, er was er één, maar die was ook bijna meteen weer weg. tis nu wachten op de volgende.
Hey Willempie , biertjuh?
quote:noahtb schreef op 23 april 2010 @ 14:25:

[...]

Precies,

Ben ook heel trots (?) dat de forummers zo massaal achter de gebanden stonden en vrijwillig een ban opvroegen. Er is een vuist gemaakt tegen kindermishandeling en alle forummers verdienen een pluim. daar ben/zijn je/jullie weer! Gezellig
@Suus: Eens met veel van wat je op het Vragen topic schreef, eigen mening mag een Angel wat mij betreft voor zich houden, inclusief en zogenaamd gegein over een benadeelde forummert.
quote:willem1959 schreef op 23 april 2010 @ 15:29:

[...]

Een vuist gemaakt tegen kindermishandeling?

Zo zo, wat een grote daden.

Wat heb jij gedaan?

Heb jij contact opgenomen met de kinderbescherming? Heb jij aangeboden een ban te nemen?

Nee? hou je waffel dan.

Eneaaa
quote:minny schreef op 23 april 2010 @ 15:45:

@Suus: Eens met veel van wat je op het Vragen topic schreef, eigen mening mag een Angel wat mij betreft voor zich houden, inclusief en zogenaamd gegein over een benadeelde forummert.whuh?? waar hebbie het over? welke benadeelde forummert? waar?
Noahtbdsdrfmz neem een breezertjuh...;-)

Willem is gewoon hasske jaloers dat wij onze bannen kwijtgescholden hebben gekregen en hij niet
Dat laatste stukje was mijn toevoeging Suus.

Echt jammer dat ik er gisteren niet was...
Ik moet trouwens nog even een verbazing kwijt: gisteren maar ook eerder kwam naar voren dat de Angels de controversiële topics niet hebben gelezen en een Angel kende zelfs MrsC niet. De forummers moeten dan de Angel van informatie voorzien.

Is het niet handiger te kiezen voor Angels die hun pappenheimers kennen, langdurig op het forum forummen (dus meerdere keren per week en ook per keer een flinke tijd), zodat ze weten wat er speelt en hier acuraat op kunnen reageren?

Met een half uurtje modereren kom je er duidelijk niet, dus waarom dan geen verslaafde forummer aannemen als Angel?
Gek, jordygigolo wordt wel meteen geband. En ik heb nog wel een vriendenuitnodiging van hem
Tja, dan loop je weer het risico op vriendjespolitiek, Iris...
Bied je je aan Iris?

Ow okee Minn, ik dacht ik mis ergens weer eens iets as usual
Ik was er natuurlijk wel weer bij. As usual.
Ik denk dat ik ernstig risico had gelopen op een permaban Suus, maar och, dat interesseert me eerlijk gezegd steeds minder. Vooral met het huidige beleid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven