schoolvakantie

23-04-2010 14:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dacht eerst Kinderen... toch maar hier gedaan.

Mijn kinderen (basisschool) hebben nu al vakantie (meivakantie) 3 weken lang

Ik hoor iedereen om me heen maar over 1 week, sommige 2.

Hoe kan dat nu zo verschillen per school in dezelfde gemeente??

Moeten scholen niet aan bepaalde uren zitten per jaar?

Met de zomervakantie is woensdagochtend ook al de laatste werkdag (weer 2 dagen eerder vakantie)

Kan me niet voorstellen dat ik vroeger ook zoveel vakantie had.

En dan nog bedenken wat ik de kinderen ga laten doen.

Heb zelf niet zoveel vakantie uren dat ik nu ook nog vakantie kan opnemen.
Hoeveel lesuren maken ze in een normale week?

Dat is het enige dat ik me kan bedenken, dat ze in een standaardweek meer uren maken dan op andere scholen.
3 weken? belachelijk! Hier 2 weken met ingang van koninginnedag....lang zat!

En in de zomer hebben ze 7 weken geloof ik....wie dat toch verzonnen heeft?
Basisscholen hebben een aantal dagen 'teveel' les per jaar. De ene school vangt dat op door alle klassen iedere maand een vrije vrijdag te geven (zoals de school van mijn kinderen), de andere school geeft ergens een paar dagen extra of plakt het allemaal aan 1 vakantie vast en dan kun je dus inderdaad 3 weken meivakantie maken. Normaal niet, maar doordat Koninginnedag en hemelvaart (plus de verplichte vrije vrijdag erachteraan) erin vallen. Hier helaas nog een week te gaan, de kinderen zijn hier juist helemaal aan vakantie toe en wij eigenlijk ook, even uit het dagelijkse ritme, alle tijd en ruimte voor elkaar, zeker als het inderdaad van dit heerlijke weer blijft.
6 uur zitten ze op school waarvan1,25 uur pauze (schat ik in) misschien 1,5 uur pauze.

Op woensdag 3,5 uur met halfuurtje pauze (denk ik)

Ja echt absurd. Partner werkt de aankomende dagen vanaf 12.00 (dus 11.00 weg) ik kom om 16.45 thuis................

heb op schooldagen nooit oppaas nodig maar nu komen de andere werktijden van partner (hij werkt meestal 's avonds) niet goed uit. Het zal zich wel oplossen maar ben benieuwd hoe!
Die vrije vrijdagen heb ik ook weleens gehoord maar dat hield bij de middenbouw (groep 5) wel op.

Toch blijf ik het veel vinden.........3 weken en dan 2e week van juli zomervakatie
Das idd veel, 3 weken.

Hier gewoon 1 week, met ingang van koninginnedag.
Volgens de busmaatschappij is het vanaf maandag hier 2 weken mei vakantie (waardoor mijn bus op de heen en terug weg dus niet rijd en ik er 2x zo lang over doe om naar mijn werk te komen)

Volgens mij had ik vroeger inderdaad 1 of 2 weken vrij, wisselde per jaar.

3 weken lijkt mij ook erg veel.
Een paar scholen hebben hier 2 weken maar de meeste toch echt maar 1 week. Vorig jaar hadden we ook maar 1 week.

Ik had vroeger Paasvakantie, wat nu de Meivakantie is geworden, maar nooit langer dan 2 weken (volgens mij!)
Hier twee weken maar dat is al sinds kind op school zit (drie jaar) maar ik hoor verhalen van mensen uit Utrecht dat daar de kinderen drie weken hebben. Nu moet ik zeggen dat kind twee weken terug ook al een week vakantie heeft gehad dus misschien combineren sommige scholen die vakanties?
Wij hebben op de school waar ik werk 2 weken meivakantie.

En 4 weken geleden hadden we een week 'paas vakantie'.

Dus in principe ook een week extra. En idd wat Sunemom zegt klopt als een bus.
3 weken, dat is wel lang.

Hier 2 weken vrij met ingang van koninginnedag.
quote:Sunemom schreef op 23 april 2010 @ 14:50:

Basisscholen hebben een aantal dagen 'teveel' les per jaar. De ene school vangt dat op door alle klassen iedere maand een vrije vrijdag te geven (zoals de school van mijn kinderen), de andere school geeft ergens een paar dagen extra of plakt het allemaal aan 1 vakantie vast en dan kun je dus inderdaad 3 weken meivakantie maken. Normaal niet, maar doordat Koninginnedag en hemelvaart (plus de verplichte vrije vrijdag erachteraan) erin vallen. Hier helaas nog een week te gaan, de kinderen zijn hier juist helemaal aan vakantie toe en wij eigenlijk ook, even uit het dagelijkse ritme, alle tijd en ruimte voor elkaar, zeker als het inderdaad van dit heerlijke weer blijft.Het ligt er ook aan hoe de uren verdeeld zijn over de groepen 1 t/m 8. Je moet in die acht jaar basisschool een bepaald aantal uren lesgeven. En daar mag een school dan zelf een (beperkte) keuze in maken wat betreft de verdeling. Bijv. de onderbouw (gr. 1/2) maakt minder uur dan de bovenbouw, of alle groepen maken evenveel uren. Als je alle groepen evenveel uren laat maken, dan maken de leerlingen in die 8 jaar veel meer uren en kan de hele school bijv. ieder jaar een week extra vrij zijn
1 week voorjaarsvakantie.

Paasweekend

2 weken meivakantie

6 weken zomervakantie

1 week herfstvakantie

2 weken kerstvakantie

En elke maand minstens 1 huppelkutopdeheimiddag voor de juffen, waardoor de onderbouw vrij is. En 2 verenigingsdagen o.i.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven