schoolvakantie
vrijdag 23 april 2010 om 14:31
Dacht eerst Kinderen... toch maar hier gedaan.
Mijn kinderen (basisschool) hebben nu al vakantie (meivakantie) 3 weken lang
Ik hoor iedereen om me heen maar over 1 week, sommige 2.
Hoe kan dat nu zo verschillen per school in dezelfde gemeente??
Moeten scholen niet aan bepaalde uren zitten per jaar?
Met de zomervakantie is woensdagochtend ook al de laatste werkdag (weer 2 dagen eerder vakantie)
Kan me niet voorstellen dat ik vroeger ook zoveel vakantie had.
En dan nog bedenken wat ik de kinderen ga laten doen.
Heb zelf niet zoveel vakantie uren dat ik nu ook nog vakantie kan opnemen.
Mijn kinderen (basisschool) hebben nu al vakantie (meivakantie) 3 weken lang
Ik hoor iedereen om me heen maar over 1 week, sommige 2.
Hoe kan dat nu zo verschillen per school in dezelfde gemeente??
Moeten scholen niet aan bepaalde uren zitten per jaar?
Met de zomervakantie is woensdagochtend ook al de laatste werkdag (weer 2 dagen eerder vakantie)
Kan me niet voorstellen dat ik vroeger ook zoveel vakantie had.
En dan nog bedenken wat ik de kinderen ga laten doen.
Heb zelf niet zoveel vakantie uren dat ik nu ook nog vakantie kan opnemen.
vrijdag 23 april 2010 om 14:50
Basisscholen hebben een aantal dagen 'teveel' les per jaar. De ene school vangt dat op door alle klassen iedere maand een vrije vrijdag te geven (zoals de school van mijn kinderen), de andere school geeft ergens een paar dagen extra of plakt het allemaal aan 1 vakantie vast en dan kun je dus inderdaad 3 weken meivakantie maken. Normaal niet, maar doordat Koninginnedag en hemelvaart (plus de verplichte vrije vrijdag erachteraan) erin vallen. Hier helaas nog een week te gaan, de kinderen zijn hier juist helemaal aan vakantie toe en wij eigenlijk ook, even uit het dagelijkse ritme, alle tijd en ruimte voor elkaar, zeker als het inderdaad van dit heerlijke weer blijft.
vrijdag 23 april 2010 om 14:51
6 uur zitten ze op school waarvan1,25 uur pauze (schat ik in) misschien 1,5 uur pauze.
Op woensdag 3,5 uur met halfuurtje pauze (denk ik)
Ja echt absurd. Partner werkt de aankomende dagen vanaf 12.00 (dus 11.00 weg) ik kom om 16.45 thuis................
heb op schooldagen nooit oppaas nodig maar nu komen de andere werktijden van partner (hij werkt meestal 's avonds) niet goed uit. Het zal zich wel oplossen maar ben benieuwd hoe!
Op woensdag 3,5 uur met halfuurtje pauze (denk ik)
Ja echt absurd. Partner werkt de aankomende dagen vanaf 12.00 (dus 11.00 weg) ik kom om 16.45 thuis................
heb op schooldagen nooit oppaas nodig maar nu komen de andere werktijden van partner (hij werkt meestal 's avonds) niet goed uit. Het zal zich wel oplossen maar ben benieuwd hoe!
vrijdag 23 april 2010 om 15:09
vrijdag 23 april 2010 om 16:23
vrijdag 23 april 2010 om 21:40
quote:Sunemom schreef op 23 april 2010 @ 14:50:
Basisscholen hebben een aantal dagen 'teveel' les per jaar. De ene school vangt dat op door alle klassen iedere maand een vrije vrijdag te geven (zoals de school van mijn kinderen), de andere school geeft ergens een paar dagen extra of plakt het allemaal aan 1 vakantie vast en dan kun je dus inderdaad 3 weken meivakantie maken. Normaal niet, maar doordat Koninginnedag en hemelvaart (plus de verplichte vrije vrijdag erachteraan) erin vallen. Hier helaas nog een week te gaan, de kinderen zijn hier juist helemaal aan vakantie toe en wij eigenlijk ook, even uit het dagelijkse ritme, alle tijd en ruimte voor elkaar, zeker als het inderdaad van dit heerlijke weer blijft.Het ligt er ook aan hoe de uren verdeeld zijn over de groepen 1 t/m 8. Je moet in die acht jaar basisschool een bepaald aantal uren lesgeven. En daar mag een school dan zelf een (beperkte) keuze in maken wat betreft de verdeling. Bijv. de onderbouw (gr. 1/2) maakt minder uur dan de bovenbouw, of alle groepen maken evenveel uren. Als je alle groepen evenveel uren laat maken, dan maken de leerlingen in die 8 jaar veel meer uren en kan de hele school bijv. ieder jaar een week extra vrij zijn
Basisscholen hebben een aantal dagen 'teveel' les per jaar. De ene school vangt dat op door alle klassen iedere maand een vrije vrijdag te geven (zoals de school van mijn kinderen), de andere school geeft ergens een paar dagen extra of plakt het allemaal aan 1 vakantie vast en dan kun je dus inderdaad 3 weken meivakantie maken. Normaal niet, maar doordat Koninginnedag en hemelvaart (plus de verplichte vrije vrijdag erachteraan) erin vallen. Hier helaas nog een week te gaan, de kinderen zijn hier juist helemaal aan vakantie toe en wij eigenlijk ook, even uit het dagelijkse ritme, alle tijd en ruimte voor elkaar, zeker als het inderdaad van dit heerlijke weer blijft.Het ligt er ook aan hoe de uren verdeeld zijn over de groepen 1 t/m 8. Je moet in die acht jaar basisschool een bepaald aantal uren lesgeven. En daar mag een school dan zelf een (beperkte) keuze in maken wat betreft de verdeling. Bijv. de onderbouw (gr. 1/2) maakt minder uur dan de bovenbouw, of alle groepen maken evenveel uren. Als je alle groepen evenveel uren laat maken, dan maken de leerlingen in die 8 jaar veel meer uren en kan de hele school bijv. ieder jaar een week extra vrij zijn