Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:08:

[...]

Trollen willen dat opwekken en daar is deze in geslaagd.

Q:

Ja, dat klopt.

We zijn het er dus allemaal over eens dat de redelijkheid bij de mensen die zo fel reageerden op de troll, ver te zoeken was?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
In alles over deze kwestie ben ik geheel en al eens met Q dus.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:08:

[...]

Trollen willen dat opwekken en daar is deze in geslaagd.

Q:

Maar daar ben je als forummer toch zelf bij, je hòeft je toch niet te laten provoceren?

Goh het lijkt wel vreemdgaat: het 'overkwam' me zomaar...zoiets?
Geheel eensch met Q.

Chameleon, mishandeling van kinderen roept bij de meeste mensen toch echt wel heftigheid op, hoor!

Ik kan dat ook niet zwaar overtrokken vinden.
Geen bijzonderheden
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:13:

[...]

Maar daar ben je als forummer toch zelf bij, je hòeft je toch niet te laten provoceren?

Goh het lijkt wel vreemdgaat: het 'overkwam' me zomaar...zoiets?

Klets toch niet zo dom en vergelijk geen appels met peren.

Als iemand hier vertelt dat zij bij kleine kinderen de roede niet spaart, met alle details erbij, ja, dan zit ik boven op de kast.
Geen bijzonderheden
Dat zal ongetwijfeld Dana maar dat is niet de reden waarom die mensen verbannen zijn gisteren. Ik zat niet eens in die discussie maar stelde slechts een vraag aan One.

En daarnaast vind ik het persoonlijk heel erg lastig om redelijk te blijven wanneer iemand in geuren en kleuren verteld hoe ze haar kinderen straft met een houten lat op de billen omdat daar meer vlees zit en er geen blauwe plekken blijven zitten. En ze daarna laat bidden. En zo zijn we weer terug bij de originele discussie, wat is mishandeling en wat niet. En kunnen de mensen die het wel kindermishandeling vinden roepen dat er een wet voor is in Nederland die dat verbiedt, en krijgen we de vraag waarom Viva reclame wel wegflikkerd en dat soort postings wel gedoogd etc etc etc cirkeltje weer rond.
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 17:54:

[...]

Precies het woord dat ik ook steeds in gedachten heb. Overal waar MrsC een posting deed, ongeacht het onderwerp, werd ze achtervolgd en tot reageren geprovoceerd. Niet vaak heb ik een forummer zulke inpertinente vragen en oprmerkingen zien incasseren. Wat ze overigens correct en geduldig deed.

Ben bovendien eerlijk gezegd hoogst verbaasd dat in een groep goed ontwikkelde en ruimdenkende vrouwen voor wie niet veel 'te gek' is, de rijen zich zo benauwend sluiten als het om een andersdenkende en anderslevende gaat. (En nee, dan heb ik het niet alleen over die tik met het liniaaltje, want al vanaf het eerste moment dat MrsC openheid gaf over haar overtuigingen werkte al als een rode lap op een horde forumstieren). En dat een andere levensstijl, die wellicht niet te begrijpen is voor menigeen, betiteld wordt als 'ziek' of 'eng'.

Enfin, MrsC is dus een troll. Het zij zo. Het was in elk geval een interessante en hij/zij heeft die trollenrol uitstekend gespeeld. Dat dan weer wel...Helemaal mee eens.
Am Yisrael Chai!
Net zo min als ik redelijk kan blijven wanneer iemand hier komt melden dat ze voor de vijfde keer een abortus laat uitvoeren omdat ze weer eens een one night stand had zonder voorbehoedsmiddel., of wanneer een kerel weer vraagt hoe hij het best vreemd kan gaan. Mijn normen en waarden zijn kennelijk heel anders dan van die mensen en sommige dingen gaan mijn redelijkheid te boven.
Geheel eensch met Suus.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:15:

Geheel eensch met Q.

Chameleon, mishandeling van kinderen roept bij de meeste mensen toch echt wel heftigheid op, hoor!

Ik kan dat ook niet zwaar overtrokken vinden.

Nee Yasmijn, het ging niet alleen om dat slaan. Al lang daarvoor was deze hetze aan de gang. Het lijkt er zelfs op dat met het slaan er eindelijk een stok gevonden was om deze forummer 'met recht' aan te vallen en van het forum te bannen.

Het is me een raadsel wat deze forummer opriep en waarom anderen zo buiten hun eigen redelijkheid raakten. Dat vind ik een interessante vraag..
Bij mij ging het om het slaan.

Dat iemand godsdienstwaan is, boeien.
Geen bijzonderheden
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:12:

[...]

Ben wakker hoor quertu.

En het zal zo zijn dat dat het doel was, maar juist daar heb ik me dus over verbaasd. Ik las haar postings, vond ze interessant (omdat/doch wat wereldvreemd) en nam ze voor kennisgeving aan. Waarom deze postings op een hele groep wel het effect van een rode lap hadden, was mij dus een raadsel. en nog meer dat er een soort heksenjacht ontstond op deze forummer.

Ongeacht of hij/zij een troll is, vind ik dat nog steeds en verbaas ik mij erover dat er zo heftig gereageerd wordt. Ik zie die heftigheid echt niet en vind het zwaar overtrokken.Weer mee eens. Ik vind het jammer dat ze gepermaband is want ik vond haar mening interessant.
Am Yisrael Chai!
Cham, dat van dat tuchtigen had MrsC al een keer een banopgeleverd die toen opgeheven is doordat een aantal mensen dit belachelijk vonden dat ze een ban kreeg. Ik vind ook nog steeds niet dat die persoon een ban moet hebben maar ze mag wel aangesproken worden op haar denkbeelden. net zoals ze ons aanspreekt op onze helse denkbeelden, en hoerige kinderen die zonder bovenstukje op het strand spelen ( vierjarige dochters....)
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:16:

[...]

Klets toch niet zo dom en vergelijk geen appels met peren.

Als iemand hier vertelt dat zij bij kleine kinderen de roede niet spaart, met alle details erbij, ja, dan zit ik boven op de kast.Alles, maar dan ook alles wat MrsC zei, was aanleiding tot zuigen, drammen, provoceren en beschimpen. Ik heb het echt niet alleen over dat slaan.
Ik vind het juist weer redelijk interessant, en veelzeggend, als iemand zich niet op laat fokken als het om kindermishandeling gaat.
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:20:

Bij mij ging het om het slaan.

Dat iemand godsdienstwaan is, boeien.Idem.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
En stop eens met het gebruiken van het woord 'forummer' en 'bannen'.

Deze persoon is geband omdat het geen gewone forummer betrof maar en trol.

En trollen worden geband.

Jij doet voorkomen alsof ze weggepest moest worden, neen, het was een troll en op basis daarvan heeft Naomi haar eraf gekeild.
Geen bijzonderheden
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 18:21:Ik vind het jammer dat ze gepermaband is want ik vond haar mening interessant.Ik ook FV.
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:19:

[...]

Nee Yasmijn, het ging niet alleen om dat slaan. Al lang daarvoor was deze hetze aan de gang. Het lijkt er zelfs op dat met het slaan er eindelijk een stok gevonden was om deze forummer 'met recht' aan te vallen en van het forum te bannen.

Het is me een raadsel wat deze forummer opriep en waarom anderen zo buiten hun eigen redelijkheid raakten. Dat vind ik een interessante vraag..

Het wordt saai: maar weer mee eens. Er ging nog net geen collectief gejuich op toen er eindelijk iets gevonden was waarmee men "in zijn recht" stond.

Vandaar dat ik een tijd geleden alweer aan Naomi c.s. ook gevraagd had wat nu eigenlijk het beleid van Viva was t.a.v. mensen met een minder gangbare levensvisie.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 18:21:

[...]

Weer mee eens. Ik vind het jammer dat ze gepermaband is want ik vond haar mening interessant.Behalve dat het niet haar mening was, want troll. Maar idd, het is wel interessant als iemand een geheel andere mening heeft.
quote:minny schreef op 23 april 2010 @ 18:21:

Ik vind het juist weer redelijk interessant, en veelzeggend, als iemand zich niet op laat fokken als het om kindermishandeling gaat.Vraag ik me ook oprecht af. Ik kan gewoon niet anders dan boven op de kast zitten als ik dat lees.
Geen bijzonderheden

[...]

Het is me een raadsel wat deze forummer opriep en waarom anderen zo buiten hun eigen redelijkheid raakten. Dat vind ik een interessante vraag..Het was al even(een paar maanden) duidelijk dat MrsC haar kinderen sloeg hoor. Dat werd niet gisteren of eergisteren duidelijk. MrsC kwam daar open en eerlijk voor uit, en pochte daar zelfs wat mee. Ja, dat roept reacties op.

[...]

Het doet niet ter zake. Het is een troll en een troll heeft als enkel doel om precies dát te bereiken. Hoe die dat bereikt is niet relevant. Was het niet op deze manier gebeurd, dan was het wel op een andere manier gebeurd. Dat is namelijk het hele principe (en doel) van zo'n troll.

En ja, we kunnen met z'n allen constateren dat het werkt. Jóh. Nou, dát is nog eens verrassend. Of zou dat gewoon een open deur zijn, omdat zonder dat het werkt het hele fenomeen "troll" niet zou bestaan?
Fash dat iemand een "andere levensvisie" heeft vind ik hartstikke fijn leuk en interessant. totdat het stelselmatig meppen van je kind hoort bij die levensvisie. Dat kind heeft geen keuze. De moeder en vader wel.
Ik vond haar nog leuk toen ze gewoon over de levensstijl vertelde, dat ze ondergeschikt was aan die man en moest gehoorzamen en dergelijke. Interessant om dat te lezen, hoe godsdienstfanaten leven.

Echter, toen de kinderen erbij kwamen met alle walgelijke details, ja, dan heb je me. Dan kan de kast niet hoog genoeg zijn.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven