Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Anneke, wees welkom in ons gezellige midden :-) Als 57 pagina's teruglezen je te veel wordt, kun je natuurlijk altijd vanaf hier instappen en beginnen met meelezen. Sommige dingen zijn dan misschien wat onduidelijk, maar vragen staat vrij.

Aan de andere meiden: zwaai..... Dacht ik juist dat me op het werk niets meer kon gebeuren omdat ik er geen tijd en energie meer in wilde steken, is het woensdagavond opnieuw geëscaleerd. Zal wel op de hyves het verhaal zetten, want van dit vage gedoe worden jullie ook niet wijzer. Vooral niet als ik beloof te komen kleppen en ik kom dan niet.

Anneke, de hyves is voor alle oktober mama's ( hier zijn we zoals tjeempie zei gesplitst) en daar staan de wat meer privé dingen op. Dingen die we in ieder geval niet willen dat iedereen die weet of dingen, zoals in mijn geval die me erg herkenbaar maken.
Bedankt voor de positieve reacties, dan sluit ik me graag bij jullie aan! Ik zal ook een hyves aanmaken zodat ik me ook daar bij jullie kan voegen.

Ik zal me hier alvast een beetje voorstellen. Ik ben 24 jaar en ben op 3 oktober uitgerekend. Ik ben bijna een jaar getrouwd en we zijn heel erg blij dat het ons zo snel gegund is om een kindje te krijgen. Ik heb in februari mijn eerste echo gehad en ondanks alle uitleg van de vk heb ik daar weinig op kunnen herkennen want ik was toen nog maar 8 weken... Het enige wat ik toen ook wilde zien was dat het hartje knipperde en dat was het geval. Ik vind het jammer dat ik vanaf dat moment niet meer een echo heb tot de 20 weken echo en die heb ik op 17 mei.

Ik heb me voordat ik me aanmeldde al een beetje ingelezen op dit topic (lees: heb alle berichten zo'n beetje gelezen!) vandaar ook dat ik niet al begin deze week me had aangemeld want het duurde wel even om alles bij te lezen! Ik heb zelfs omdat Tjeempie zo streng was meteen de kraamzorg geregeld deze week want was door nog wat laks mee geweest... Maar nu is dat geregeld!

Ik voel me op dit moment eigenlijk heel erg goed. Ik heb tijdens de eerste 3 maanden wel een beetje last gehad van misselijkheid maar dat is niet te vergelijken met wat sommige van jullie hebben ervaren. Ik heb nu steeds het gevoel dat ik de hele wereld aan kan en voel me super fit! Tot ik iets ga doen... ik ben heel snel vermoeid en moet nog leren dat ik dan eigenlijk wat rustiger aan moet doen.

Zo dat was al een heel verhaal. Er zal vast nog meer volgen!
Whahahahahaha, geweldig, alleen nog maar meelezen en al onder de indruk zijn van Tjeempies strenge woorden, heel goed :-D

Ik ga lekker x-factor kijken.

Fijne avond!
Hee Anneke, tuurlijk ben je welkom!

Hier alles goed. Ben gisteren en vandaag hard aan het werk geweest en heb me kunnen beheersen om weer de hele dag te viva'en...

Nu met een half oog x-factor, schatje die jaap he?

Dit weekend maar even een flink wasweekendje houden want over een week gaan we al op vakantie! En het wordt heerlijk weer dus lekker in de tuin zitten. Jullie nog plannen?
Ik ben zo zwaar jaloers op iedereen die op vakantie gaat Sorry happy, ik gun het je wel hoor maar ik had ook zo graag op vakantie willen gaan.
En eigenlijk moet ik helemaal niet zeiken (sorry voor de woordkeuze) want ik heb een geweldig huis met een geweldige tuin en met het lekkere weer vermaken we ons hier ook goed maar het is toch anders....
Jeetje, ik maak indruk maar ach beter zo dan straks geen kraamzorg hebben

Visje, meid ik zoek op hyves maar kan nog niks vinden. hopelijk kan je allemaal een beetje naast je neerleggen

Anneke, fijn dat je je zo goed voelt! wel jammer inderdaad dat je verder helemaal geen echo hebt gehad. Ik dacht dat het redelijk standaard was om er bij 12 weken nog een te krijgen maar dat heb ik schijnbaar mis. ik zie dat je onze jongste telg bent (niet jaloers hoor op geen rimpeltjes enzo leuk!

happy jij harde werkster! Maar petje af voor de beheersing Baas is gelukkig vandaag. jij ook bijna op vakantie, lekker! dit weekend doe ik niets, noppes, nada. Lief moet morgen werken, een kind is op kamp, de ander mogen aan het werk dus ik heb de ochtend met de jongste gup. Ik denk dat het een beetje bankhangen en wat downloads kijken wordt in combinatie met wat zon op den toet in de tuin.

Caaatjelief, wil je mee in mijn koffer? mag hoor, gewoon erin en ik ga er bovenop zittenom de boel dicht te krijgen. Moet lukken met mijn nieuw verworven, inmiddels 7 kiloos! Welke gek heeft verzonnen dat je aankomt tijdens het zwangerzijn en dat er dan op babybytes staat kind weegt 150 gram.... ik krijg vast een zware baby gemaakt van chocola en frietjes Maarre Caat, kun je anders niet een midweekje of weekje weg in eigen land? Het is niet hetzelfde maar als je dit weer hebt denk ik best heel lekker om even een andere omgeving te hebben. Enne zeiken mag best hoor, daar hangen we hier toch ook voor?! Slik nog even in dat ik enome borsten begin te krijgen.....

eileentje, ben je Londen onveilig aan het maken? op viite bij londoneye van het andere topic of zit je aan de non alcoholische borrel met wereldvrouw?

Ik ga even onderuitgezakt op de bank kijken naar x factor en wachten op mijn lief
Ah Caro meis, ik gun het je ook van harte om lekker op vakantie te gaan! Weet het even niet meer uit mijn hoofd maar ging je nu helemaal niet meer of later nog wel? Je mag mee in mijn koffer maar dan moet je je wel heel klein opvouwen want ik neem altijd te veel mee...

en Tjeemp, vergeet ik helemaal te reageren op jouw natte avontuur! Gelukkig lijkt het mnee te vallen maar wat zul je geschrokken zijn.
Tjeemp, je hebt gelijk hoor. Ik heb het verhaal er vanochtend op gezet. Wat schrikken zeg van die plens vocht.

Caro, troost het je als ik zeg dat wij ook niet op vakantie gaan? Volgens mij wel om een heel andere reden dan jullie. Ik heb dus ook geen koffer waar ik je een plekje in kan aanbieden. Nou ja die heb ik wel maar dan sta je hier ook maar wat op onze zeeuwse zolder. Niet echt wat je in gedachten hebt, denk ik zo.

Anneke, fijn dat je je goed voelt en dat de kwaaltjes die je had voorbij lijken.

Eileen, in Londen? Jammer dat je moet vergaderen. Heb je ook nog wat vrije tijd daar? En dan Portugal in het verschiet? Lekker hoor!

Zo dat was ongeveer mijn laatste pagina waar ik op gereageerd heb.

Ik ben trouwens (heel stout) 1 week te vroeg met MvM gestopt. Was er zo zat van: dat geplas in van die kannen. En dan weer wegbrengen. Heb dus woensdagochtend de laatste kannen weg gebracht en geen lege meer mee genomen.

Gister ook lekker op de bank gehangen met X-factor. Leuk om te lezen dat meer mensen het kijken. Mijn man vind al die talentenjachten niet leuk. Die kijkt alleen de auditierondes, waarin mensen knettervals zingen. Snap niet waarom want dat kan ie elke ochtend horen als ik sta te douchen. Vind het wel jammer dat Mathijs er nu uit is. Ik persoonlijk had liever die Maaike zien gaan. Vond Mathijs wel leuk met zijn rock uiterlijk.

Dochter wil graag in de zandbak dus even snel appel eten en dan gaan we naar buiten.

Fijne dag allemaal
Jeetje...ik kan jullie echt niet bijhouden hoor! Haha, stelletje theemutsen

Tjeemp, wat schrikken zeg. Hopelijk blijf je je nu goed voelen.

Anneke welkom!

Ik heb niet zo veel tijd...dus ik hoop dat het goed gaat met iedereen, met mij wel! Aan het genieten van het mooie weer, en met af en toe een 'oude-wijven-dutje' is het allemaal prima te doen!

Ik voel af en toe een trippel-trappel-kriebel-ietsje....ben benieuwd of dat 'het' is!

Enne..een tijdje terug typte iemand hier dat mijn vriend ook nog ouderlijk gezag moet aanvragen bij de rechtbank? Ik ben hier namelijk nergens iets over tegen gekomen, wel dat hij 'de vrucht moet erkennen ' bij het gemeentehuis....

We hebben wel een samenlevingscontract, maakt dat nog wat uit?
Hi ladies,

Ik hang wat in en om het huis vandaag en doe verder lekker even niets

Happy mijn natte avontuur mag best vergeten worden hoor Ik wil het ook wel kwijt

Visje, ik heb net gereageerd op hyves.

Goed dat je bent gestopt met mvm, you did your thing en je moet je er wel goed bij blijven voelen natuurlijk.

Agnez, leuk dat je het getrappel voelt Kleine plopjes of het idee dat er op je blaas gedanst wordt vwb gezag, vriend gaat erkennen bij de gemeente, als de baby is geboren dan gaat hij het kindje aangeven. Het kind is erkend en mag zijn achternaam dragen, hij heeft dan echter nog geen gezag, maw als jij kwaad wil nadat jullie uit elkaar zijn heeft hij geen rechten maar wel alimentatieplicht. Om ouderlijk gezag te krijgen moet vader eerst erkennen en daarna via papieren bij de rechtbank dit gezag met moeder aanvragen. Overigens als je een geregistreerd partnerschap of getrouwd bent hoeft dit niet, dan gaat dit automatisch.

Ik ga even lekker in de tuin hangen
ps eileentje waar hang je uit?
Caat how are you today?
Hoi!

Ik zal even laten weten hoe het gaat, speciaal voor Tjeemp

Ben helemaal gesloopt, vanmorgen zaten we om 8 uur al in de auto, op weg naar mijn ouders (en manlief naar mijn broer om te helpen verhuizen) Misselijk nog steeds hetzelfde, af en toe overgeven.

Ik ga lekker ik hou van holland kijken en dan naar bed want we hebben morgen ook nog een feestje van schoonpa.

Fijne avond!
Ach meisje, neem het er lekker van onderuit op de bank met Jeroen Maarre... waarom ben jij niet lekker thuis gebleven?? is eigenlijk een foei waard he (strenge Tjeemp) Zorg goed voor jezelf meis! You need it! Knuffel voor jou
De reden waarom ik niet thuis ben gebleven is dat mijn moeder afgelopen maandag geopereerd is en ik haar dus erg graag even wilde zien, en zij ons natuurlijk ook. Ik durf nog niet zo lang alleen te rijden en mijn moeder kan nu ook ff de afstand niet rijden, en ook geen uur in de auto zitten, anders waren mijn ouders hier wel gekomen.

Zijn allemaal even van die rotdingen die erbij komen. Niet ernstig, wel lastig en vervelend.

Nog even over de vakantie. De reden dat ik het zo erg vind is dat mijn moeder borstkanker heeft gehad en deze vakantie was bedoelt om die periode af te sluiten. En dit zou de laatste keer zijn dat we samen naar het buitenland kunnen met het vliegtuig. Met 1 klein kindje gaat het nog wel maar mijn moeder is niet meer de jongste (wel van geest, lichaam doet alleen niet wat ze wil) en met 2 kleintjes gaat het dus niks meer worden. Maar we hebben al bedacht dat we toch nog een keer gaan maar dat mijn vader dan ook maar mee moet (manlief heeft vliegangst dus die wil absoluut niet vliegen) Normaal gesproken had ik er niet zo'n probleem van gemaakt maar alles wat we het afgelopen jaar hebben meegemaakt en het feit dat het de laatste keer zou zijn maakt dat ik erg verdrietig van was/ben. Maar we zijn nu op zoek naar een vakantie in NL aan de kust.

Wie weet er nog een leuk park ofzo??
Caro, dat is inderdaad wel extra zuur. Kan me voorstellen dat je dit graag met je moeder had willen doen. Ik ben trouwens niet bekend met vakantieparken aan de kust.

Anneke, leuk dat je meeschrijft. welkom.

Hier geen nieuwtjes. Zit lekker op de bank en ga een filmpje kijken.
Caatje, logisch dat je dan toch gegaan bent. Als je dan nu maar lekker je rust pakt

Leuk park vind ik port zelande in Ouddorp (center parcs) Sunparcs in Zandvoort (beide in buurt bij het strand)

Landal rabbit Hill en Heideheuvel zijn beide leuke parken maar niet aan het strand.

Centerparcs Eemhof is mooi park met fijn zwembad (ik ga daar in het weekend wel zwemmen met kleine man)

Verder zou ik het niet weten in NL. Mocht je een van bovenstaande boeken kijk dan ook even op bungalows.nl Kan soms erg schelen met de siteprijzen.

Ik hoop dat je toch nog lekker wegkan met je moeder en daarna ook nog een keer naar het buitenland. Is het misschien nu een idee om iets te doen in vorm van dagje beautyfarm met je moeder? Daar heb ik ook nog wel wat fijne adresjes voor.
Rabbit hill en heideheuvel is zowat om de hoek dus dat doen we maar niet haha.

Eemhof ben ik ooit eens geweest toen mijn ouders 12,5 jaar getrouwd waren, jeetje wat lang geleden, ik weet nog goed dat ik toen wel van school weg mocht blijven maar ik wel extra oefeningen mee kreeg voor de tafels whahahaha, wat dat je lang bij kan blijven he?)

Ik ga even zoeken op de site die je noemde.

Een dagje relaxen is ook fijn maar ik wil eigenlijk echt ff een paar dagen er helemaal tussenuit met mijn meissie erbij. We willen in mei al gaan dus ik moet snel op zoek. Als het goed is kan mijn moeder dan weer gewoon rijden.

En nu naar bed.

Truste!
Caro, man werkt in CP Port Zelande dus als jullie daar op bezoek gaan, doe hem de groetjes van me..... Maar is idd een leuk/ mooi park met wel een leuk zwembad. Dochter amuseert zich kostelijk als we papa gaan bezoeken op zijn werk. Ook ligt het aan het water (Grevelingenmeer) en de noordzee kust ligt in de buurt.

Zandvoort weet ik niet. Man komt er regelmatig dus zal eens vragen wat hij ervan vindt. Wat ik er verder altijd wel mooi uit vind zien is Aquadelta dat ligt aan het Grevelingemeer bij Bruinisse in de buurt als ik het goed heb. Ken het park verder niet maar we rijden er langs als we naar vrienden in Spijkenisse gaan.

Als je iets verder zou willen gaan, zou je eens moeten googlen op vakantieparken in Zeeuws-Vlaanderen daar zit je ook pal aan de kust ( das dan wel gelijk Noordzee strand).
Voor iedereen die niet op vakantie gaat, ik heb nog een vakantiehuis je Drenthe in de aanbieding, heerlijk midden in het bos, lekker ontspannen. Of ga ik toch zelf?? Nouja, even afwachten hoe het nou zit met mijn vakantie, vriend zijn vakantie en wanneer zijn dochtertje hier dan is.

Oeeh, ik heb zo een leuke middag gehad!! Geshopt met moeder en schoonmoeder!! Babymaker uitgezocht, plus nog wat andere spulletjes en natuurlijk de kinderwagen :D

Dus alles nu besteld. Word in week 31 bezorgd. Morgen een begin maken met het verven van de babykamer, heb er helemaal zin in!!

En wat voelt het fijn zeg, een stapje dichtbij :D Iets om naar uit te kijken!!

Ik was bang dat ik eigenlijk te vroeg zou zijn met bestellen. Maar het word allemaal pas dan thuis bezorgd, ik hoef dan pas te betalen en mocht er in die tussentijd iets mis gaan kan ik het kosteloos anuleren.

Zelfs wanneer er tijdens de bevalling nog iets mis zou gaan en ik geen gebruik kan maken van mijn spulletjes komen ze het gratis ophalen en krijg ik mijn geld terug!

Ben zo blij!! Toch alles al besteld en geen stress van, wat als...

Dus morgen lekker beginnen met verven, alhoewel ik denk alleen morgen vroeg, morgen middag van het zonnetje genieten natuurlijk.

Zo leuk allemaal, ik weet al precies hoe het moet gaan worden :D

Ik heb nog even gezocht naar een pretecho maar dat kost al gauw 50 euro hier in de buurt. En als ik dan kijk naar wanneer vriend en ik beide tijd hebben om heen te gaan, zijn we al 2 weken verder. Nouja dan wacht ik daarna nog wel 2 weekjes en weet ik het ook.

Alhoewel, nu al alle leuke spulletjes heb gezien begint een naam toch wel steeds meer te kriebelen. Overal waar ik kom kijk in geboortekaartjes, want stel er staat een super leuke naam op :D

Maar goed, ik wil me er pas echt in verdiepen als ik weet wat het word, het is namelijk al moeilijk genoeg.

En het ergste is toch wel, er is maar 1 naam die me echt aanspreekt en dat is dan ook nog een veel voorkomende naam en alleen te gebruiken voor een jongen. En stel het word een meisje.. pff.. haha.. Nouja ik heb gelukkig nog even de tijd!

Fijn weekend allemaal en geniet van het weer morgen!!
Balen, balen, ik heb net een hele lap tekst getypt, maar op de een of andere manier is hij verdwenen. Nou dan maar even in het kort.

We hebben gister een super leuke en drukke dag gehad. M'n dochter werd 2! Ze is mega verwend en we hadden prachtig weer, hebben lekker de hele dag in de tuin gezeten. Ze zit nu heerlijk te spelen met al haar speelgoed.

Kloontje, leuk dat je al spullen hebt gekocht voor de baby. Het wordt zo steeds echter he. Succes met het klussen van de babykamer.

Caro, heftig hoor, dat je moeder borstkanker hebt gehad. Ik snap dat je de vakantie als afsluiting zag. Balen!

Er zullen vast leuke vakantieparken aan de kust zijn, ik heb er geen ervaring mee hebben.

Agnez, het klinkt als teken van leven dat gekriebel in je buik. Dat gevoel zal steeds duidelijker worden. Gaaf!

Visje, je hebt gelijk dat je eerder gestopt bent met MvM. Ik ben er ook eerlijk gezegd klaar mee. Ik moet nog ruim een week sparen, maar misschien lever ik dinsdag ook wel voor het laatst in. We hebben het toch lang vol gehouden en flink ons best gedaan!

Tjeemp hoe is het nu met jou? Geen vocht, buikpijn? Ik hoop het zo. Wanneer krijg je ook alweer de uitslag van de punctie?

Ik laat het hierbij. Ga me zo douchen en even naar m'n vader, want die kon er gister helaas niet bij zijn, want hij heeft heel waarschijnlijk een nekhernia. Echt zo rot!. Hij kan niets al 3 weken lang, behalve 2 minuten liggen en dan weer lopen. Hij moet staand eten, omdat zitten niet gaat. Hij heeft morfine tegen de pijn. Maar na donderdag werkte dat ook niet meer voldoende. Dus nu heeft hij speciale pleisters erbij en dat gaat iets beter. Hij moet eigenlijk onder de MRI, maar omdat hij 3 weken geleden geopereerd is aan zij oor, mag hij pas over 3 weken onder de MRI en dan wordt het waarschijnlijk bevestigd en zal hij wel geopereerd moeten worden. Echt verschrikkelijk om m'n vader zo te zien. Dus we gaan zo even taart eten met hem.

Fijne zonnige zondag voor iedereen!
Marly, nog gefeliciteerd met je dochter!

Wat naar van je vader. Echt rot dat hij zoveel pijn heeft en niks kan.

Wij hebben gister een vakantie geboekt. Mijn moeder had het ineens over de belgische kust, dus we hebben een huisje geboekt bij sunparks. Geen idee of het wat is maar dat zien we dan wel. MEt lekker weer is het al snel goed.

Ik ga dochter in bad doen.

Tot later.
Marly, gefeliciteerd met je dochter!

Kloontje, je bedoelt babykamer neem ik aan? quote:kloontje schreef op 24 april 2010 @ 23:16:

Oeeh, ik heb zo een leuke middag gehad!! Geshopt met moeder en schoonmoeder!! Babymaker uitgezocht, plus nog wat andere spulletjes en natuurlijk de kinderwagen

Babymaker heb je al een paar maanden geleden uitgezocht neem ik aan

En Caro, dubbel zuur zo te lezen van die vakantie! Wij zaten bij vorige zwangerschap in een vergelijkbare situatie, hebben toen ook familievakantie af moeten zeggen door mijn zwangerschap, terwijl we wisten dat het de laatste zou zijn met schoonmoeder. We hebben toen nog wel een korte vakantie gedaan en dat heeft mooie herinneringen opgeleverd. Hoop dat jullie een supertijd hebben bij sunparks.
Marly, gefeliciteerd met je dochter. Jullie hadden we superweer zeg!

Balen dat je vader zoveel pijn heeft.

Kloontje, ik heb ook verschillende keren moeten lezen wat je nu bedoelde met die babymaker. Dacht in eerste instantie iets in de trant van Happy. Maar daarna dacht ik:"Nu weet ik best iets van babyspul, maar wat is een babymaker?" Heb nog even aan een foodprocessor gedacht of zo (speciaal voor babyhapjes).

Bedankt voor het aanbod maar wij gaan al naar Drenthe: midweekje CP.

Caat, dan ga ik duimen voor mooi weer! Wanneer gaan jullie nu? Ik hoop dat jullie lekker genieten met zijn drieën.

Fijne dag iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven