Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Ladies!

Zonder dat ik ook maar een druppel alcohol heb gedronken voel ik mij zo brak als zeven mensen brak kunnen zijn. Ik heb zooo slecht geslapen en heb al 2 dagen last van hoofdpijnen. Moet hier morgen nog een aantal meetingen bijwonen en zelf een presentatie geven voordat ik naar Ned kan vertrekken. Ik mis mijn eigen bedje!! Verder is het wel fijn even een andere omgeving maar alleen op zo'n hotelkamer is ook maar niks. Heb creditcard en pinpas dus laten gloeien gisteren . Veel te veel gekocht. Mijn buik begint trouwens een behoorlijk buikje te worden! Bij jullie ook?

Marly nog van harte gefeliciteerd met je dochter! Heeft ze een leuke dag gehad? En wat akelig van je vader. Gezellig voor hem dat jullie vandaag langsgaan met een taartje.

Caro, wat een ellendige periode hebben jullie achter de rug. Dan is zo'n vliegvakantie jullie echt gegund, symbolisch een rotperiode achter je kunnen laten. Ik weet zeker dat jullie aan de belgische echt gaan genieten. Count your blessings!

En hoe is het met moeders? Doe je vandaag een beetje rustig aan dan? En de lollies, een succes?

Tjeemp, ik lag voor pampus op mijn hotelkamer.....ben rond negen uur als een blok in slaap gevallen en rond 3 uur klaarwakker met knallende koppijn en kon niet meer in slaap komen. Om uiteraard om 6 uur als een blok in slaap te vallen en rond 9 uur weer wakker te worden zo brak als kweeniewat.

Kloontje, wat leuk al spulletjes gekocht!! Succes met klussen en verven.....

Anneke welkom! Ik wens jou een fijne en zorgenloze zwangerschap!

Agnez, wat bijzonder he! Fijn dat je al iets kan voelen. En oude-wijven-dutjes ken ik niet.........wel jonge-zwangere-mama-slaapjes!

Eles? Zit je nog steeds met je handen in het haar tussen de verjaardagstroep?
ha kloontje, je bent lekker op dreef geweest. Ach ja, beter te vroeg de boel onder handen nemen, dan dat je nog moet beginnen als de kleine er al is. Ben zelf absoluut nog niet bezig met het verzamelen van spulletjes. Nu hebben we het meeste natuurlijk al, maar het kamertje moet natuurlijk nog wel gezellig worden gemaakt. Met een leuke muurschildering ofzo.

Ik meld me trouwens af voor een paar dagen, want ik ga morgen op schoolkamp. Zie er een beetje tegenop, want we gaan er op de fiets naar toe en hebben een druk programma. Hoop dat ik het allemaal een beetje volhoud en niet halverwege van de fiets donder van moeheid.

groetjes!
Welkom Anneke, ik heb je toegevoegd aan de tabel. Verder nog even niets geupdate.

Ik ben zo kreupel als een oude vrouw. Zo enorme last van bandenpijn. Zelfs pedalen wisselen tijdens het auto rijden doet pijn. IK ga morgen toch maar even bellen, want dit is enorm vervelend in mijn dagelijks activiteiten. ik heb nu een verstevigende band gekocht maar weet niet eens of ik die altijd om mag of alleen soms. Het eerste uur nadat ik opsta gaat het nog wel, daarna de hele dag kreupel, zitten gaat, opstaan al niet meer....

Iemand briljant tips of opbeurende woorden?

Ik zie mezelf zo niet nog 23 weken rondstrompelen.
anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 25-04-2010 20:59
Reden: toch wel
% gewijzigd
Visje, ik kan jouw 20 weken echo datum niet meer vinden, meldt je die ajb nog een keer? Thanks

MIs ik nu nog data?
Bapauw, even voor de tabel. Ik ben 24 en verwacht mijn eerste kindje, vriend zijn tweede.

En dames toch, weten jullie nou echt niet wat een babymaker is???

Hahah grapje, babykamer bedoel ik inderdaad. En de babymaker heb ik een tijd terug al gevonden, mijn vriend :D hihi

Tja dan wil je even snel snel typen en dan maak je foutjes. Nouja kan gebeuren.
MevrJansen, ik hoop dat je het allemaal trekt......die tocht op de fiets. Straks moet je bij iemand achterop.

Bapauw, helaas geen tips hier. Kan een bad misschien helpen? De nacht een beetje goed doorgekomen?

Kloontje, hoe staat het met de babykamer nu? Al vooruitgang geboekt? Je moet met verf enzo ook rekening houden toch? Dat je niet van die giftige dampen binnenkrijgt heb ik begrepen.
eileentje, ik zou gisteren inderdaad gaan verven en van de zon genieten. Helaas is het alleen bij het verven gebleven en heb eigenlijk weinig van het mooie weer meegekregen. Ik moet zeggen, dat verven is wel zeer verslavend. Telkens dat ene stukje nog even gauw doen en je blijt bezig. Hij is dan ook bijna klaar. Moet nog een klein stukje muur opnieuw doen en dan is het af.

Volgend weekend ga ik me uitleven op een muurschildering :D daarna kan de vloer er in en is het zo goed als klaar. Kan ik het kamertje eerst gebruiken als was kamertjes of strijkkamer hihi. Nu blijft het vies en stoffig met die beton vloer. Maar goed, eerst verven dan pas de vloer he. Dus ik moet nog even door zetten.

En het is ook wel heel fijn hoor, nu ik binnen loop en zie wat ik allemaal al even gedaan heb ipv er tegen op blijven zien.

Jullie doen het allemaal lekker rustig aan he, ach dat zou ik normaal gesproken ook gedaan hebben hoor. Maar het kamertje dat de babykamer gaat worden, daar sliep eerst het dochtertje van mijn vriend. Zij heeft en nieuwe slaapkamer gekregen die ik de afgelopen weken ook helemaal heb geverfd. En nu is het eigenlijk even doorpakken zodat de boel weer netjes is (ipv stoffig en vies).
Oh ik heb trouwens neutrale kleuren gebruikt. Geen roze, blauw of beertjes bijvoorbeeld. Ook de muurschildering word neutraal. (tja toch in het achterhoofd, stel dat er iets fout gaat).

Als de meubeltjes er eenmaal zijn en ik weet wat het gaat worden, dan kleed ik de kamer aan met kinderspulletjes, kleurtjes, schilderijtjes en noem maar op. Tot zover is het eigenlijk een normale standaard kamer, wel qua kleur al aangepast op de meubeltjes maar heel goed gewoon te gebruiken.

Dus stel er gaat iets fout, dan hoef ik niet nog een keer te gaan verven hoor!
Hoi,

Bapauw, wat naar dat je zo'n last hebt. Heb je al gebeld? Bandenpijn zal toch ook weel over moeten gaan? Hoop dat het snel over is.

Kloontje, wat ben je lekker bezig zeg! Het makertje al bijna klaar! Wij moeten nog verhuizen naar de nieuwe kamer maar heb zo weinig energie dat ik er echt tegenop zie om alle spullen die op onze slaapkamer opgeslagen staan uit te zoeken. Misschien dat we dat maar gewoon op zolder pleuren zodat we over kunnen naar de andere slaapkamer en de kamer van dochter leuk kunnen maken.

Eileentje, hoe is het? Hoe lang moet je nog in Londen blijven? Heerlijk geshopt las ik?! Leuk! Wat heb je allemaal gekocht?

Hoe voel je je nu? Nog zo brak? Gemeen is dat, brak voelen zonder 1 druppel alcohol

MevrJ, wat?? Fietsend op kamp? Vreselijk lijkt me dat nu! Hoop dat je het trekt!

Wij gaan 17 mei op vakantie. Een midweekje.

Met mij gaat het echt niet goed. Begin weer meer over te geven. De lolly's laten op zich wachten. De meds helpen niet. Gistermiddag verjaardag van schoonpa gehad, de hele middag rechtop gezeten met als gevolg dat ik gisteravond niet meer kon zitten en niet wist hoe ik moest liggen. De fysio is deze week op vakantie.

Maar goed, ik hoef vandaag niet veel, manlief is vrij en dochter is nu nog bij oma, die loopt zo wel weer een keer binnen.

Ga zo maar eens beginnen met douchen.

Fijne dag!
Iedereen nog bedankt voor alle felicitaties. Ik heb een gezellige verjaardag gehad met leuk kadootjes.

Moet nu nog gaan bijlezen hier allemaal gebeurd is.
Joejoe, even ego. Vanochtend de vk gebeld, inderdaad rustig aan doen (euh hoe dan?), en voor de zekerheid urine laten testen (die zo helder is als de lucht tijdens een schiphol sluiting, dus zeker geen blaasontsteking).

De buikband niet teveel dragen alleen tijdens bijzondere inspanning.

Verder gebeld door het kdv dat mijn meisje tegen iemand aangebotst was en voor de derde (!!!) keer binnen een jaar daarvan buiten westen is geraakt. Dus bleke meisje opgehaald en voor Dombo gezet. Nu even wachten wat de huisarts ervan zegt (belt me zo terug, hoop ik). Ik maak me niet echt zorgen, maar wil het toch even afkaarten.

Tot zover, n u eens kijken of ik nog iets van werk gedaan krijg (of toch maar op de bank ga liggen).
Bapauw, 20 weken echo is hier op 25 mei .

Verder weinig tijd om te reageren. Heb vanochtend gewerkt en moet straks weer een paar uur.

Valt op dit moment even niet mee met alle perikelen daar. Zijn nog nieuwe naast dat wat ik op hyves heb gezet. Minder heftig voor de cliënten maar wel heftig voor mij als medewerker.
hoi meiden,

ik lees aktief met jullie mee hoor, maar zelf weinig tijd om te reageren omdat ik altijd onder werktijden achter de computer zit.

Maar ik heb even een vraag.. waar ik mee zit.

Ik ben nu zwanger van de 3 e, 17 weken en 1 dag.

Ik voel al schopjes vanaf week 15, en dat was vrij aktief. Tot donderdag j.l. Ik voel nu helemaal niets meer.

En ga nu aan mezelf twijvelen, voelde ik het al wel? zal ik vk bellen? moet pas over twee weken weer heen. Zal ik nog even wachten, de meeste voelen pas rond week 18/19 schopjes enz.

wacht op jullie reaktie.

( wwet eigenlijk dat ik morgen toch vk ga bellen )

Maar vindt het wel fijn om te lezen wat jullie denken.

veel liefs babouche
o ja bapauw voor het lijstje.

ik ben 34 jaar, zwanger van de 3 e, oudste is 8 en jongste is 6. Een echt nakommertje.

20 weken echo is op 18 mei

uitgerekend 3 oktober
Babouche01 ik zou even bellen naar de VK. (nee ik zeg het verkeerd, ik geef je het advies om even te bellen. Zelf zou ik niet bellen, en dan op mn kop krijgen van de vk om wel te bellen) Dus wel bellen!!!
Bapauw bedankt dat je me hebt toegevoegd! Over die bandenpijn, mijn vk zegt steeds tegen mij dat ik er dan het beste een warme kruik op kan leggen. Bij mij werkt dat wel maar ik heb het niet zo erg als jij beschrijft... Het is het proberen echter waard...

Dit weekend heb ik zoveel mogelijk van het mooie weer te genoten! Het was echt heerlijk om zonder jas buiten te zijn! Bovendien heb ik in het weekend altijd wat extra aandacht van man sinds ik zwanger ben! Hij maakt elk weekend verse sinasappelsap met afbakbroodjes en komt die dan lekker op bed brengen! zo wil ik nog wel een tijdje zwanger zijn!

Eileentje: ik heb jouw verhaal gelezen en ben onder de indruk van hoe je ermee omgaat en hoe sterk je bent! Gun je zelf die shopuitbarstingen en doe het lekker rustig aan als je hoofdpijn hebt!

Caro, ik hoop dat jij je snel een beetje beter voelt en niet meer steeds hoeft over te geven. Jammer dat je vakantie niet is doorgegaan! Maar hopelijk is een paar dagen in Nederland toch net zo gezellig!

Wat leuk dat er al mensen zijn die hun kindje voelen! Ik probeer elke avond als ik naar bed ga heel hard om ook mijn kindje te voelen bewegen maar ik voel alleen maar mijn eigen hartslag in mijn buik. Hoop dat ik ook snel wat voel! Het lijkt me een heel bijzondere ervaring! Wat ik me trouwens wel afvroeg. Ik heb gister heel zware tassen getild en toen ik gisteravond op mijn rug lag en aan mijn buik voelde, voelde deze heel hard aan. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben? Vandaag was het alweer wat minder geworden...

Kloontje, ik had diezelfde overweging met de pretecho. Ik ben zoooow nieuwsgierig en had ook al even rondgekeken maar het kon toch steeds niet echt eerder dan wanneer ik toch al mijn gewone echo heb dus denk dat ik dat geld dan liever ergens anders aan besteed... Ik kijk ook overal waar ik geboortekaartjes of geboorteberichten tegenkom of ik een leuke naam zie. We hebben in principe wel al voor beide mogelijkheden een naam maar ik wil die ene naam die ik misschien nog wel leuker vind niet missen!

Nu maar even met de beentjes omhoog tot het eten wordt geserveerd!
Jeej bapauw, wat heftig die bandenpijn. Hoop dat het snel beter wordt. Helaas geen tips want ik gelukkig geen ervaring. Ik voel ze wel eens steken, maar dit vind ik eigenlijk wel leuk. Zo van 'er gebeurd iets' .

Succes met je meisje. Had je bij eerdere zwangerschap ook zo veel last van je banden?

Oja, mijn 20 weken echo is verplaatst naar 31 mei.

MevrouwJ....ik ben blij dat ik niet op de fiets op kamp hoef! Zodra ik tegenwoordig op de fiets stap moet ik plassen.....haha, dat was een lange rit geworden.

Caro, gaat t een beetje? Heb echt met je te doen, maar weet ook niet zoveel zinnigs te zeggen behalve dat ik echt hoop dat je nu eindelijk eens volop kan gaan genieten! Het is echt niet eerlijk verdeeld he...

Anneke, ik heb laatst hetzelfde gehad! Ook lopen zeulen met zware boodschappen, en daarbij had ik ook nog eens een te strakke broek aan. Mijn buik was 's avonds keihard, pijnlijk en de band van mn spijkerbroek stond helemaal in mn huid.

Daarna heb ik de positiebroeken dus tevoorschijn gehaald en het maar als een waarschuwing gezien. Niet meer zo tillen dus!!

Kloontje, leuk he...zo met die babykamer bezig. Wij pakken het hetzelfde aan als jullie. Neutraal behang e.d. en dan misschien wel knalroze gordijnen ofzo.

Babouche, ik zou maar bellen. Verloskundigen zijn er ook om je gerust te stellen hoor. Misschien kunnen ze even met de doptone luisteren, deze stress is ook niet goed voor je.

Zonet hebben we hartslag gehoord voor het eerst! Echt weer even kicken. Er was ook te horen dat hij/zij druk in de weer was, leuk.

Verder doe ik het echt goed op zonne-energie! Al een paar dagen geen oude-wijven....sorry eileen...jonge-mama-slaapjes nodig gehad!!

Hoe ist eileen? Wanneer mag je weer naar huis?
Ik zwaai even naar iedereen, heb geen idee wat er geschreven is de afgelopen tijd, zal wel zwangerschaps dementie zijn

Zijn jullie aan het genieten van het mooie weer? Helaas moet mag ik vandaag werken.
Hallo iedereen, ik ben terug. Ik me alleen zooooo ontzettend moe. Even het laatste stukje nog bijlezen.

Hoe gaat het met iedereen?
Oh ja vraagje........binnenkort is het moederdag en ik wil mijn moeder iets bijzonders en origineels kado doen. Iemand een ideetje?? En mijn zus ook........(weliswaar niet mijn mama maar ook een mama.) Het mag wel wat kosten..... Iemand een ideetje?

Oh ja wat ik me ook nog afvroeg.........doen jullie aan babyshowers en/of kraamfeestjes? Ervaring? Iemand?

Ben weer een beetje bijgetrokken en in een jolige bui en nu is hier niemand..........hello?
heb inderdaad maar even met de vk gebeld. En zij heeft me gerustgesteld. Kindje lag waarschijnlijk anders in week 15 waardoor ik het toen heel duidelijk voelde, volgens haar is hij/zij anders gaan liggen + een hoop vruchtwater dat het normaal is om nu even niets meer te voelen.

Eileentje; wij geven altijd een babyfeest op de 7 e dag ( heb ik bij de 2 oudste ook gedaan.) er komen dan ongeveer 100 mensen door de loop van de middag en begin avond. Ik hoef lekker niets te doen en aleen maar genieten. Mijn schoonzussen regelen al het eten en hapjes. Officeel geef je dan ook pas oficieel de naam door aan de rest van de familie en kenissen.

Bapauw, vervelend bandenpijn . had ik bij mijn tweede zwangerschap ook meer last van dan nu. Doe rustig aan.
Eileentje, welkom terug!

Moeilijk hoor, leuke cadeaus bedenken, mijn moeder heeft nog een verjaardagscadeau tegoed (in januari jarig geweest, maar ze wou wat (lamp ofzo) voor bij de nieuwe stoelen die ze later zou krijgen maar ze had later toch niks meer nodig) Helaas weinig inspiratie hier.

Bij geboorte van dochter hebben we een kraamfeest gegeven. Dat doen we niet weer. Ten eerste omdat het kindje nu in oktober komt, en je het toch later geeft, dan is het te koud voor een leuk feestje buiten. Ten tweede omdat er al heel veel mensen waren geweest dus ik was nog niet van de kraamvisite af Dus nu maar gewoon kraamvisite.

Babyshower heb ik niet gehad en dat is ongeveer hetzelfde principe als een vrijgezellenfeest, dat zouden anderen voor je moeten organiseren en ik zit er niet op te wachten. Stomme spelletjes met luiers verschonen met pindakaas erin enzo haha. Maar misschien kan het best heel leuk zijn.

Agnez, wat fijn om te lezen dat je je zo goed voelt! Top dat je het hartje hebt gehoord!

Anneke, klinkt geweldig, die man van jou!

Babouche, heb je de vk nog gebeld? De reactie van Eles had die van mij kunnen zijn!

Visje, trek je het nog een beetje op je werk?

Bapauw, wat zei de huisarts? Gek hoor dat ze zo buiten westen is. Hoe is het nu met je pijn? Heeft de vk n og wat gezegd over dat het normaal is dat het zo blijft of dat het wel weer minder wordt?

Hier gaat alles z'n gangetje. Het weer is gelukkig een stuk beter dan gister en vanmorgen lekker buiten gezeten en dochter lekker rondgestruind in de tuin.

Ik weet gelukkig wel steeds beter waar ik echt van over ga geven of misselijker van word. Ik moet echt geen dingen tegen mijn zin eten omdat het zogenaamd gezond is of op een tijdstip gaan eten dat het 'normaal' is dat je eet terwijl ik geen zin heb. Dan gaat het zeker mis. En voor de rest is het een beetje hopen dat het er in blijft.

Het slapen als dochter 's middags slaapt is wel heerlijk. Meestal slaap ik niet echt maar dommel ik een beetje of ga lekker lezen. Manlief doet echt zijn best, die heeft gister de hele badkamer onder handen genomen dus die blinkt weer, fijn!

Verder heb ik erg weinig te melden, maak zo weinig mee thuis. Dus Eileentje, kom maar op met je jolige bui, dan heb ik weer wat te doen want dochter slaapt nog. (nadat ze zei: nee mama, niet slapen nie, intussen slaapt ze al dik 3 uur, lekker ding)
tja.......kom je nu pas mee!

Ik moet zometeen weer lekker serieus gaan zitten doen bij die o-zo-wij-zijn-supergezellige-meelevende-vol-humor-zittende mannelijke collega's.....(geeeeeen zin in). Ze willen alles van london weten en dan bedoelen ze niet wat ik allemaal heb gekocht enzo. Geeeeeeeeeeen zin!

Ik kom later terug.

Hoe is het nu trouwens?
Bapauw, ik vind het ook wel vreemd hoor, zo snel en vaak buiten westen. Ik werk op een kinderdagverblijf en als je soms ziet hoe kinderen vallen of tegen elkaar opbotsen.. maar nog nooit meegemaakt dat een kindje buiten westen raakt hoor. Laat staan 3 keer binnen een jaar. Ik wil je niet ongerust maken maar vind het wel vreemd.

Een babyfeest, nou daar heb ik eigenlijk helemaal nog niet over nagedacht. Nu hebben wij geen 100 mensen die langs zullen komen dus ik denk dat we het maar gewoon appart doen. Even een belletje en dan zien we wel hoe het uitkomt.

Ik heb de babykamer zo goed als klaar, ik was vrij vandaag dus heb de muurschildering op de muur gemaakt. Ben zoo trots, is zo super mooi geworden. Misschien moet ik toch maar lid worden van jullie hyves, heb de fotos er namelijk op staan maar jullie kunnen het helemaal niet zien. Nouja ik zal er nog even over denken.

Ik word trouwens gek van die dikke spinnen in huis. Van die hele dikke grote met haartjes op de pootjes. Dit is an de afgelopen anderhalve maand al de 5e geloof ik. Ik heb al helemaal niets met die beesten, en net als ik even ies wil pakken zit er weer eentje op de vloer. Verschrikkelijk!! Vanmorgen alles nog schoongemaakt, gestofzogen, gedweild, maar niets tegen gekomen en zo vanuit het niets zit er weer een. Bah bah bah!! Enig idee waar ze vandaan komen?? Of nog beter,hoe kom ik er vanaf???
voor in de tabel: Ik ben 24, op 6-10 uitgerekend en mijn eerste kindje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven