Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:Enneaaa schreef op 23 april 2010 @ 20:27:

[...]

Ik begrijp wat je zegt , ik snap hieruit dat het voor jou een soort van laatste actie in de lijn van vele acties geweest is. Niets menselijks is mij vreemd en ook ik herken het gevoel van onmacht in opvoeden.

Mijn vraag blijft wel staan.... inmiddels is mijn zoon 12 en met tijd en wijlen ontstaat de strijd voorafgaand aan jouw opvoedkeuze (pak op zijn broek) gewoonweg opnieuw. Hoe ga je handelen als hij groot maar geen volwassene is? Hoe ga je dat aanpakken als je nu tot deze keuze gekomen bent?Dat zie ik dan wel weer, eigenlijk. Ik heb geen idee, nog. Ik vind mijn zoon heel slim en verstandig en hoop dat hij tegen die tijd geen straf meer nodig zal hebben. Maar mocht dat wel zo zijn dan zien we dat dan wel weer. Ik ga ervan uit dat "een pak slaag" iets incidenteels zal blijven, ik heb niet de ambitie om daar een wekelijks ritueel van te maken ofzo en al helemaal niet om een puber over de knie te leggen.
Am Yisrael Chai!
Dat had ik inmiddels begrepen, Enneaaa, dus vandaar dat ik er op antwoordde in mijn vorige post.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 20:34:

Dat had ik inmiddels begrepen, Enneaaa, dus vandaar dat ik er op antwoordde in mijn vorige post.

Ging lekker langs elkaar heen he?

Meid ik ga even verder.... interessant om met je gesproken te hebben.
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 20:22:

[...]

Nee hoor, dat is dan een verkeerde indruk. Hij luistert over het algemeen prima en ondanks dat hij nog steeds zijn dwarse karaktertje heeft moet ik zeggen dat júist het pak slaag een wereld van verschil heeft gemaakt. Zoals ik al zei: hij heeft er vooral van geleerd dat hij zelfs bij mij te ver kan gaan en dat was nog niet eerder zo goed tot hem doorgedrongen.

Het heeft voor ons beiden een duidelijke grens afgebakend en die grens was achteraf gezien voor ons beiden hard nodig.

Wat had hij gedaan dan? Een moord gepleegd?

Die vraag had ik gisteren ook MrsC willen stellen; wat voor ernstig gedrag moet een kind in vredesnaam vertonen, om tot slaan over te gaan?

Wat wil jij een kind daarmee leren?
Ik kan me niet voorstellen, nog steeds niet, dat je bewust een klein kind over de knie legt en op zijn billen slaat.
Geen bijzonderheden
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 20:33:

[...]

Dat zie ik dan wel weer, eigenlijk. Ik heb geen idee

Dat is nog es de juiste instelling zeg.
Als je het verbaal niet aankunt, maar moet gaan slaan, hoe ga je daar mee om in je hoofd?

Zou het niet kunnen.
Geen bijzonderheden
quote:floor72 schreef op 23 april 2010 @ 20:36:

[...]

Wat had hij gedaan dan? Een moord gepleegd?

Onder andere mij bewust in het gezicht gespuugd omdat hij zijn zin niet kreeg.
Am Yisrael Chai!
quote:mamalief schreef op 23 april 2010 @ 20:38:

[...]

Dat is nog es de juiste instelling zeg.Vraagstelling is soms genoeg om weer verder te denken over instelling.
quote:floor72 schreef op 23 april 2010 @ 20:36:

Die vraag had ik gisteren ook MrsC willen stellen; wat voor ernstig gedrag moet een kind in vredesnaam vertonen, om tot slaan over te gaan?

Die vraag was gesteld en door MrsC beantwoord: met de deur slaan nadat ze had gezegd niet met de deur te slaan.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heb maar half gelezen want zoals iemand heel wijs stelde. Ik stap ook uit deze "situatie".

Maar geweld is geweld! en lokt geweld uit!!!

Maar ja er zijn nog steeds mensen die dat niet snappen totdat hun kind iemand dood slaat en er dan NIX van snappen. Pffffff.

Voedt je kind op zoals je denkt dat het moet. Maar realiseer je een ding heel goed. Er komt een punt dat 1 klap alle liefde die je kind voor je voelt omslaat in minachting en haat.
Heb ik dat?!
"Er komt een punt dat 1 klap alle liefde die je kind voor je voelt omslaat in minachting en haat."

Ik denk dat dat hele wijze woorden zijn.
Geen bijzonderheden
@ Yasmijn. Ik weet heel zeker dat het waar is helaas.
Heb ik dat?!
[quote]Sgaapie schreef op 23 april 2010 @ 20:42:

Voed je kind op zoals je denkt dat het moet. Maar realiseer je een ding heel goed. Er komt een punt dat 1 klap alle liefde die je kind voor je voelt omslaat in minachting en haat.[/quote]

Eens.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:Sgaapie schreef op 23 april 2010 @ 20:42:

Voedt je kind op zoals je denkt dat het moet. Maar realiseer je een ding heel goed. Er komt een punt dat 1 klap alle liefde die je kind voor je voelt omslaat in minachting en haat.Mooi sgaap angst is een slechte raadgever voor ons allemaal .
Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt.
Geen bijzonderheden
quote:Sgaapie schreef op 23 april 2010 @ 20:44:

@ Yasmijn. Ik weet heel zeker dat het waar is helaas. Vandaar dat je het zo to the point kan neerzetten.
quote:Spijker schreef op 23 april 2010 @ 20:41:

[...]

Die vraag was gesteld en door MrsC beantwoord: met de deur slaan nadat ze had gezegd niet met de deur te slaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Die keren dat ik een mep heb gekregen wist c.q. voelde ik op dat moment héél goed, dat mijn moeder het ook niet meer wist. Dat was het moment waarop ik dus won.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Voor de duidelijkheid.

Mijn moeder kon het allemaal niet zo goed aan en haar oplossingen voor problemen drank en slaan en kleineren.

Ik zal in mijn leven niemand meer zo haten ben ik bang.
Heb ik dat?!
quote:Broedkippetje schreef op 23 april 2010 @ 20:47:

[...]

Onvoorstelbaar he?

En het overkomt zovele kinderen.

Ik ben er de hele avond al naar van, alleen door eraan te denken.

Ga verstand op 0 zetten en tv kijken.
Geen bijzonderheden
quote:Sgaapie schreef op 23 april 2010 @ 20:48:

Voor de duidelijkheid.

Mijn moeder kon het allemaal niet zo goed aan en haar oplossingen voor problemen drank en slaan en kleineren.

Ik zal in mijn leven niemand meer zo haten ben ik bang.
Geen bijzonderheden
quote:Broedkippetje schreef op 23 april 2010 @ 20:47:

[...]

'T was niet echt Kip. Troll betekent neppert.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik zal ook altijd als ik zie dat een volwassenen een kind slaat mijn mond open doen. Ik kan het niet aanzien.
Heb ik dat?!
quote:Very Cherry schreef op 23 april 2010 @ 20:47:

Die keren dat ik een mep heb gekregen wist c.q. voelde ik op dat moment héél goed, dat mijn moeder het ook niet meer wist. En waarop ik dus won.En dát is volgens mij dus het verschil tussen slaan uit onmacht of slaan als straf.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven