Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al zo'n lekker familiedagje.

Het was (hier?) Bokbierdag! Zijn met z'n zessen de hele dag in de stad geweest, was echt erg leuk. Eerst de optocht en daarna ijsje eten en door de stad banjeren. Op het laatst was het wat veel (erg druk en meer en meer zatte mensen, natuurlijk) dus waren de kinderen het wel zat. Toen zijn we nog kastanjes gaan zoeken (waren er niet veel meer, natuurlijk) en lekker naar huis.

Hoe dan ook, heerlijk quality-family-weekendje. Ik ben gelukkig.
Ik vind Bokbierdag leuker klinken dan een Bonadag.

Sorry Meave (ea) dat ik je trauma vergroot. Maar ik vind écht dat ik een belachelijk rare buik heb en baal er écht van. Denk dat Pimpel me begrijpt omdat ik denk dat ze voor de operatie een beetje hetzelfde had. Klopt dat?

Nog even een copy-paste:

Vandaag zijn we op kraamvisite geweest bij vrienden en konden we in de tuin zitten (ik en de vrienden met baby) en buitenspelen ( de Bloesjes). Al spelend vonden ze in de struikjes twee gebruikte condooms! GATVERDAMME! Hele nette buurt, maar tijdens een speurtocht kom je dus ook wel eens iets anders tegen dat pijlen op de stoep en opdrachten. Blegh. (ze zijn er niet aangekomen hoor, ze zagen het alleen en vroegen ons wat het was. We hebben gezegd dat het ballonnen zijn ) (laf, I know)

Als afsluiter van dit feestelijke weekend, heb ik Happy Meals gehaald voor de meiden. Oudste verzuchtte dat dit écht haar geluksdag was. De Gelukkigen liggen gelukkig allang op één oor want ik heb weer zitten tiepen aan het rapport dat nog steeds niet af is. En dat wil ik graag maar ik wil ook graag dat het goed is. En nu zit ik dus maar steeds te verbeteren en aan te vullen, te schrappen, te knippen en te plakken. Morgen nog maar eens met een frisse blik kijken, aanvullen misschien nog en dan wegsturen. Het hoeft vast geen 10 te zijn, hopelijk zijn ze al blij met een 7.

Morgen aan het einde van de middag zit ik als het een beetje meezit tegenover of naast de Aso-Ex. Ik ben benieuwd, vind het hartstikke spannend.

Ook al gezond gedineerd bij hét Amerikaanse specialiteiten restaurant.

Trusten wijfies!

( volgend jaar zelfde weekend Slempen? Zet vast in je nieuwe agenda!)
Neehee, zelfde weekend kan Dreamer niet. Dus we moeten een ander weekend verzinnen. Eerste weekend van sept of eerste weekend van okt?

En nu niet mopperen dat ik hier zo laat nog ben. Heb heerlijk avondje op de bank met favo series op t.v en dekbedje over me heen (slechts onderbroken voor het strijken van een blouse van Lief die morgen een belangrijke presentatie heeft, doe ik ook nog eens wat voor hem dit weekend :-) ) en ik heb vanmiddag geslapen van kwart over 1 tot kwart voor 6 (erg he?? :-) ).

En nu duik ik er weer in. Fris gedoucht en gescrubd en gesmeerd. Moet het weer twee dagen zonder Lief stellen, dat vind ik al pittig genoeg. Ben blij dat ik even niet hoef te werken, hoewel ik merk dat vijf dagen extra slaap me wel goed doen.

Dag Bona en Biermeisjes. Tot morgen!
Heeeeeeeee, ik zie net in mijn mail dat ik wat heb gewonnen bij Mona, bij de verkiezing van het lekkerste toetje van het jaar! Ik, als toetje, ben daar natuurlijk heel blij mee. Helaas zeggen ze nog niet wat ik heb gewonnen, en heb ik geen idee meer wat de prijzen waren. Het zal dus wel een waardebon voor een Monatoetje of zo zijn? Ach, ook lekker!
Hahaha, Toet wint een prijs bij Mona ... mag dat wel, dat jij als Toetje meedoet?

Wat een lekkere ontspannen verhalen allemaal van afgelopen weekend. Wat een mooi najaarszonnetje al niet kan bereiken.. Bokbierdag klinkt trouwens errug lekker! En hier dus nog wel stapels kastanjes.. komt natuurlijk omdat ik zo'n stuk Noordelijker woon (of omdat ik op zaterdag al ben gaan zoeken, kan ook... hoe later in het weekend, hoe meer er natuurlijk al weggezocht is)

Was trouwens vanmorgen even schrikken, regen

Ach, Bloes, misschien snap ik je buikgebeuren toch wel.. toen ik zo'n 2 jaar terug toch zo'n 8 kilo minder woog dan nu, baalde ik ook nóg steeds van m'n buik. Nu zou ik 'm graag terugzien, zoals ie toen was

Leuk Madootje, lekker aan 't strand wandelen..

OH en eerste weekend van oktober wil ik bést in de agenda parkeren. ..

Kjong, wanneer ga je nu weer buitengaats?

Toedels
Later is nu
Damn, weer misselijk van moeheid. Zou bijna een zwschpstest halen, ware het niet dat ik week voor weekend weg ongesteld was, en ik pas nu vruchtbaar ben dus. Vaag gedoe.

Erg genoten van Bona verhalen. Dat heeft een mens ook nodig. Net als bokbier (hoewel ik prima zonder kan!).

Veel succes weer deze week allemaal met werken, huishouden, kinderen en sociaal leven combineren. Ik wens u veel Bona en Bier! Hug!
Oh ja, heb eindelij kBam d'r nieuwe huis foto's bekeken; leuk man! Vrolijk geschilderd ook allemaal. Hoe was het vandaag op het schoolplein?

Moest aan jullie denken, ik was vandaag namelijk niet op mijn frist en fruitigst op het schoolplein, gaap, slaap, gaap!
Toet, is even bloed laten prikken en tjsekken niet ook een goed idee? Aanvullend op het slapen?

Lekker weekend overal! Zo lekker dat zon weer scheen ook, ben zo veel mogelijk buiten geweest, helemaal fijn.

Dot aan beterende hand, wel 's nachts heel onrustig (gaaaap), maar weer vooral vrolijk en veel minder pijn. Ze begint voorzichtig aan het beentje weer wat te gebruiken, dat lijkt me een goed teken.

Ik ga haar slaapuurtje even benutten voor Nuttige Zaken (doktersafspraken maken, notaris bellen, huurders van mijn huis opjagen, was doen, boodschappen opruimen, archggg maar morgen start de werkweek weer, dus even doorpezen).

Beetje duf nog van gisteravond wijn drinken en eindeloos kleppen bij de vriendin-die-volgend-jaar-gaat-emigreren. Was zo gezellig. Ze moet verdorie hier blijven!
Vriendinnen mogen gewoon niet emigreren! Foei!

Toet, bloed prikken lijkt mij ook een goed idee. (Misschien heb je ook wel Pfeiffer?)

Tjonge, wat vliegen die ochtenden toch voorbij zeg, moet alweer kindjes gaan halen!
Sja, lunchen vliegen ook voorbij, kindjes zitten alweer op school.

Da's ook wel wennen hier, zodra hier iedereen boterham naar binnen heeft gewerkt moeten we alweer naar school. Moest ook verboden worden.

Wel heel dapper van die vriendin van jou, Lil. Emigreren.. je kunt er over fantaseren (check) maar het ook daadwerkelijk dóen.. Kent ze het land goed, waar ze naartoe gaat?
Hmmm.... dromen over emigreren doe ik ook wel eens, maar we gaan het vast nooit doen. Poe, vind het best dapper om al je familie, vrienden en "vastigheid" achter je te laten en ergens opnieuw te beginnen!

Toet, hup; naar de huisarts, jij!

Ik ga gauw verder; heb mijn lunchpauze versport (stukje gerend, zoals gewoonlijk) dus eet nu rap een broodje tussen de bedrijven door.........

Lil; kus voor Dot en GG. Blijf het erg sneu vinden allemaal! (Gisteren op feestje vertelde vriendin dat ook haar man zaterdag van de trap geduveld was met de kleine net eenjarige meid. Manlief in de kreukels qua tenen en armen, maar dochterlief had niets, zo te zien. Heb meteen "jouw" verhaal verteld; vriendin was erg meelevend ook! Klein humpje met gebroken beentje = ERG sneu!)

Bloes; wat moest je dan nog tegenover/naast AsoEx, vandaag? En hoe ging het??
Ik heb het wel vaker gezegd; elk jaar om deze tijd, koudere dagen, brr, verlang ik naar een warm land en denk ik er serieus over hoe we dat zouden kunnen realiseren. Ik onderneem alleen geen stappen het daadwerkelijk op te zoeken hoe te doen. Als ik dan wel eens die tv-programma's zie, waarbij vanalles misgaat, zie ik Elvis en mij nog niet het warme en diepe land in springen. Maar zín zou ik er wel in hebben. Als het maar warm is!

Bloes ging mediaten, toch? IK hoop maar dat er om te beginnen een goed gesprek kon plaatsvinden.
Later is nu
Pfffff.. mijn dochter roept net in een boze bui dat ik een dikke vuilak ben! Whoehaha, je kunt heel veel zeggen over mij maar heel toevallig níet dat ik dik ben. Ze heeft waarschijnlijk al door dat dat een gevoelig puntje is, bij vrouwen. Nah ja, naar boven gestuurd. Ze is boos omdat ze geen zak snoep mee mocht nemen uit supermarkt. Flauw van mij, he.

Eet smakelijk!

Wat gaan jullie eten?

(hier gado gado.. erg trek in)
Ik heb maaltijdsalade gehad van avocado, sla, rode paprika en walnoten. Beetje gebakken krieltjes erbij en sperziebonen. De rest had speklapjes, krieltjes en sperziebonen

Morgen eet ik vegetarische hachee. Ik hoop dat het gaat smaken, want ik heb gekruide blokjes gekocht, aangezien er geen ongekruide meer waren. Maar ik kruid het vlees (en nu dus de vegablokjes) zelf altijd nog.. als het maar smaakt

en dan de maaltijdsalade van Xop (toch?) erbij maken, beetje voor mezelf en beetjeveel voor Zoyfam. EN dan nog overheerlijke aardappelsoep met olijven. (ohja, die moet ik nog kopen) HA, jammer dat ik morgenvroeg moet werken, want ik heb er gewoon zin in, dit allemaal te maken.

Heb vanavond heerlijk gezwommen. Lekker gebept met zwemvriendin.

En ik heb gesolliciteerd naar een vacature voor 'Communicatiemedewerker'

Bij een afdeling waar ik ooit, vroeger, gewerkt heb en van de werkzaamheden die beschreven werden, was ik ooit de eerste die ze deed. Toen als secretaresse bij een andere afdeling. Onder het motto "een brutaal mens heeft de halve wereld" een briefje geschreven waarin vermeld dat ik een opleiding ging doen en dat m'n huidige werkgever die wel wilde betalen, ook als ik ergens anders een baan kreeg. Ik weet niet eens of dat waar is

Nu naar bed

toedels!
Later is nu
Iedereen de avond zó aan het doorbrengen?

Of zó? http://www.weegink.nl/foto's/kermit/ker ... slapen.jpg

Of....heel eng, maar hee..: http://www.essbra.nl/foto/aerobics3.JPG

Of misschien wel zo.. je weet het niet. (althans, ik weet het niet, jullie zelf wel waarschijnlijk, als het meezit.)

* laat wat flessen port achter als borrel voor het slapen gaan*

Slaap lekker vast, dames. :-)
Ik zit te wachten tot het elf uur is.

Lief slaapt niet thuis vannacht

dus ik doe BJ op potje.

Normaal gaat ie om uur of tien en om uur of twaalf/half 1

Maar ik wil slapen om twaalf uur half 1

eigenlijk wil ik nu al slapen

Maar ik wil ook niet wakker worden gemaakt straks

door ventje in nat bed.

Dus heb ik bedacht dat compromis is; 1x plassen om elf uur.

Waar je je al niet druk om kan maken op de maandagavond.

gaaaaaaaaaaaap
Damn, nu is ook nog batterij van mobiel bijna op en lief heeft de oplader mee en mobiel doet tevens dienst als wekker. Hmmm, even op zoek naar reserveoplader dus.....
Echt heel interessante berichten post ik hier he?
Gezelligheid, Bam. Ik hoor ook vaak dat ik een dikke kont heb. Zouden ook zij me van mijn trauma willen afleiden?

Vandaag het eerste gesprek bij de mediation-dinges gehad.

Er komt een man binnen en die meldt zich bij de receptie. Lacht vriendelijk. Zegt dat hij een afspraak heeft en loopt de gang in, in plaats van plaats te nemen in de wachtruimte. Want daar zat ik. Een vriendelijk lachende man komt ons halen, wijst ons de weg naar boven. Het is ijskoud als we de trap oplopen en de ijsbrekers aanhoren die de vriendelijke man uitstoot. In de enorme vergaderruimte neemt de man een stoel en posteert zich pontificaal, gezicht op onweer, vol vertrouwen. Ik ga ook zitten en gooi de lessen van de hapto er tegen aan. Rug recht, tegen de rugleuning van mijn stoel, open blik. Rondkijken, de man aankijken en glimlachen. Hier ben ik.

Maar als het gesprek begint, moet de man vertellen welke punten hij op de agenda wil zetten. Daarin moet hij concreet zijn en mag niet ingaan op het onderwerp. En dat lukt hem niet. Hij begint te vertellen dat hij daar zit om zijn Vaderschap. Dat hij buiten alles gehouden wordt. Dat hij nergens in mee mag beslissen. Dat hij geen dreigementen accepteert dat hij zijn kinderen niet meer zou mogen zien en dat hij mij niet in zijn buurt wil. Dat het slecht is voor zijn kinderen dat er zoveel stress is en dat hij ze daartegen wil beschermen. Zijn arme vrouw en andere drie kinderen ook, ze moeten beschermt worden tegen mij. Hij heeft nergens inspraak in en ik draai de hulpverleners en leerkrachten om mijn vinger om ze tegen hem op te zetten. Hij wil wat te zeggen hebben over de problemen met Oudste die we thuis hebben en ik moet luisteren naar wat hij zegt, want zelf kan ik het kennelijk niet met "dat kind". Hij zit daar voor zijn kinderen en het wordt hoog tijd dat er eens ingegrepen wordt tegen dat mens. Ik. En nou we toch onderwerpen mogen aandragen: hij wil ook inspraak over de kleding van de kinderen. Want dat lijkt nergens op, is allemaal oud en versleten, ziet er niet uit en zit vól verborgen boodschappen. Zoals één sok omdat de andere nog bij hen zou zijn blijven liggen. Dat deed ik expres en hij houdt niet van dit soort praktijken.

~ik kan niet anders dan gnuiven~

En nou kan ik wel lachen maar het is niet grappig. Ik zou moeten doen wat hij zegt. En dat begint met gewoon toelaten dat hij de afspraken weer verandert. Of ik moet de kinderen maar voortaan ergens bij een pompstation uit de auto zetten voor het weekend, want die ruzie is zo slecht voor kinderen. En ik moet zijn grenzen respecteren. ~ nu staan mijn nekharen overeind~ Zijn grenzen.

*doodse stilte*

De gespreksleiders zijn met stomheid geslagen. Doen heuse pogingen er wat onderwerpen voor de agenda uit te destileren. Afspraken maken- overdragen kinderen- kleding.

Oh ja en de zwemles: dat is ook belachelijk, zegt de man. Dat was volledig buiten hem om geregeld dus hij hoeft zich er niet mee bezig te houden. Hij wordt uberhaupt als logeeradres gezien en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hij is de váder van die kinderen en ze zijn elke dag van de week (nou ja, natuurlijk niet elke maar u snapt wel) welkom. En hij is 50% voogd. En hij accepteert niet dat hij niet te horen krijgt dat zijn kind naar de tandarts moet. Niet, hoort u? Dat pik ik niet.

Ik voelde alleen maar verbijstering. Hier is geen sprake van twee mensen die samen goeie afspraken willen maken. Hier zit een man die zijn gelijk wil halen. En ik kan alleen maar hopen dat in volgende gesprekken de kou wat uit de lucht is en er wat dingen kunnen worden besproken waar de kinderen beter van worden. Maar ik verwacht geen wonderen.

(en intussen heb ik met de Barman gebeld, met Mims, die een update wilde van jullie en wel telefoon heeft weer maar geen interslet en nu gaat Qwertu bellen maar die moet eerst zichzelf inpakken, )

Groeten van Mims, trouwens. Ze zegt dat Toet gediskwalificeerd moet worden omdat eigen mensen niet mogen deelnemen aan wedstrijden. Dus.
Hmmm, ik heb altijd vertikt kinderen wakker te maken om te plassen, maareh... Lotje heeft zojuist in bed gepiest. Heb haar maar weer een luier omgedaan. Ik blijf vertikken kinderen wakker te maken om te plassen.
Ooooh, ik had mijn venster wel erg lang open, want heb compleet post Bloes gemist!

Jezus Bloes, wat absurd... wat raar... wat vreemd.... om zó tegenover elkaar te zitten. Dat moet volkomen belachelijk voelen! En akelig om toch nog weer zo aangevallen te worden. Dat moet maar eens afgelopen zijn.

Ik lees wel meerdere malen dat hij zegt het beste voor de kinderen te willen, da's mooi: dat wil jij ook! Dus misschien dat uiteindelijk aan het eind van het verhaal dat mediation zo gek nog niet is? Dit gesprek klinkt kil. Maar als na een paar gesprekken nou blijkt dat jullie toch echt hetzelfde doel hebben, dan zou er ook iets goeds uit kunnen komen, toch?
Telefoon voor Mims is een goed begin: internet moet nu ook snel komen! Potverdikke!

Over complimenteuze kinderen gesproken:

Ik stond mij gisteren af te drogen na het douchen, Lotje sloeg mij gade vanaf de plee:

"Ik vind jouw borsten niet mooi."

"Oh, nou bedankt..."

"Ik vind jouw borsten echt niet mooi" Wees even aan welk stuk ze precies bedoelde: mijn tepels (zogende tepels zijn ook niet fraai, moet ik toegeven)

" Is er dan iets aan mij wat je wel mooi vindt?" (Ben nou eenmaal ijdel)

"Jouw knieën vind ik wel mooi, maar ik vind jouw borsten niet mooi"

"Jaja, dat weet ik nou wel..." grrrrrr.

"Ik vind je gezicht trouwens ook niet mooi, alleen je ogen. Maar ik vind je borsten echt niet mooi."

Tja... en daar kon ik het dan weer meedoen. Lekker opsteker, wel..
Oh wat sneu voor dat kindje. Ze lijkt juist in haar gezícht zo op haar moeder! (afsloan, dat tuig!)
Enne... de Aso roept al jaren dat hij het beste wil voor de kinderen. Het resultaat van zijn inspanningen zijn jullie over-bekend.

Maar inderdaad: wie weet, slaat de bliksem wel in zijn hersenpan en komt het nog goed.
Ja, en waag het eens om tegen hen te zeggen dat je ze niet mooi vindt.. hebben ze direct dat trauma.

Bloes, eensch met Pimp. Als Aso bij mediaton met strak gezicht blijft verkondigen dat hij het beste wil voor de meiden, moet er wel iets te regelen zijn door mediator. Of dat straks nou wel/niet in zijn straatje past, valt nog te bezien maar hee, het beste voor de meiden, toch? Sjonge wat een sukkel.

Maar goed, jij hebt je weer kranig gedragen meid en hebt het weer (even) achter de rug. High 5 + positive vibes!

Sjo, dat gezegd hebbende, ga ik maar eens naar bed ofzo. Zit in een dip, in een after-verhuizing-vol-medicatie-dip. Dagen zijn suf, voel me suf en doodmoe, kinders zijn druk (verhuizing en nieuwigheid) en verlang naar tropisch paradijsje, azuurblauwe zee, cocktails en die stapel boeken die al tijden naar me lonkt. It's not gonna happen..

Misschien droom ik er wel over. Ook goed.

Nighty night, slaap lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven