Drugs

23-04-2010 11:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi dames,

ik loop al een tijdje ergens mee, maar zou nog toch graag eens willen weten wat mensen van buitenaf hiervan vinden:

mijn vriend heeft een drugsverleden.. snuiven, en dadelijks stuk of 6 jointjes.

Nu is hij (deels voor mij) gestopt met drugs en is geminderd tot 2 a 3 jointjes per week.

Die drugs gebruikte hij vaak samen met zijn broer op feestjes enzo.

We zijn nu al bijna 19 maanden samen maar heb nooit de behoefte gehad om iets met z'n 4ren te doen (met broer en vriendin erbij)

Hij vind dit erg jammer, maar broer en vriendin gebruiken drugs en zeker 6 jointjes per dag.

En ik ben zelf gewoon echt helemaal tegen drugs.

wil er niks mee te maken hebben, en eigelijk ook niet met mensen die in die hoeveel heden gebruiken.

wat vinden jullie hiervan...stel ik me aan? of zouden jullie er ook geen fijn gevoel bij hebben....?
Voor mij zijn dit drie verschillende vragen. Wil ik een partner die drugs gebruikt? Nee. Kan ik plezier hebben met mensen die (op andere momenten) drugs gebruiken? Zeker. Wil ik mijn best doen een zekere band op te bouwen met mijn schoonfamilie? Ja.
Blijf vooral bij je eigen grenzen.
Ik zou me er hetzelfde bij voelen als jij, maar ja, daar heb je niet zoveel aan.

Wonen jullie samen? Of heb je er anderszins last van?
.
jaa we wonen samen,

zijn broer komt ook nooit hier, omdat ik me daar gewoon niet fijn bij voel, en ik ga ook nooit mee als mijn vriend die kant opgaat.

maar ik weet gewoon dat vriend het jammer vind, ik ben wel eens mee gegaan, maar voel me zo ongemakkelijk als broer en zijn vrienden voor je neus aan het snuiven zijn.
jaa, ze staan op met een joint en gaan naar bed met een joint.

vriend was eerst ook zo, maar gelukkig een heel stuk geminderd.
Helemaal eens met dnm Bewaak je grenzen.

En let goed op dat hij niet meer gaat gebruiken. Gebruikers kunnen het heel goed verborgen houden.

Is de realtie tussen jullie verder wel goed?

Praat met hem. Vertel je angsten zonder te wijzen.

Het scheelt zoveel als je elkaars gevoelens begrijpt. Geen ruis.
Nog even ter aanvulling:

voordat ik ging samenwonen woonde hij samen met zijn broer.

ze hadden een super band met elkaar, maar nu is het gewoon zoveel minder.

omdat vriend niet altijd zonder mij wil gaan en omdat hij weet dat ik bang voor een terugval van hem ben.

voel me er gewoon schuldig over...
verder is onze relatie super, en ik ben heel zeker bang voor een terugval en dat weet hij.

en ik ben blij dat hij er zoveel rekening mee houd.

maar vind het gewoon zo sneu voor hem, omdat hij verder ook helemaal geen familie heeft.
Ik rookte ook 6 joints per dag, was er geen minder mens om.... Ik heb ook tussen mensen gezeten die hard-drugs gebruikte maar nimmer dat zij mij iets aanboden of het uberhaupt toelieten...

Stel je eigen grenzen... maar ga niet tussen hem en zijn broer instaan.. vertrouw hem.. Tuurlijk is blowen niet goed maar heroine spuiten vind ik erger.. Je hebt een keuze gemaakt om samen met hem te zijn en probeer dan niet een persoon te veranderen... Vergeet niet... en persoon veranderd nooit! Hij past zich slechts aan en zal op een gegeven moment toch zichzelf gevangen voelen.... Je kan toch gezellig wat met zijn broer en vriendin iets in de stad gaan eten?? daar kunnen ze ook n iet blowen...
Wat? Zitten ze voor je neus te snuiven? Ik zou ook niet mee willen.

Wat flowerpowergirl zegt: ga naar een restaurant met ze. Beperkt de gelegenheid iets te gebruiken iets (niet helemaal, er zijn tenslotte toiletten, maar het gebeurd iig niet tegenover je), en zo laat je je vriend zien dat je er wel voor open staat om zijn familie te leren kennen. Wat vinden hun ouders hiervan?
nee het blowen maakt voor mij ook niks uit, geloof me die blowen overal, hij dealt er ook in.

maar dat is ook geen probleem, ging meer over de harddrugs.

broer en zijn vrienden bieden hem vaak iets te snuiven aan.

maar goed, ik wil ook echt niet tussen hem en broer instaan, maar voor hij iets met mij begon heb ik aangegeven dat ik niet wilde dat hij deed snuiven,

vriend heeft dit toen gestopt.

ik wil ook graag dat hij een fijne band heeft met zijn familie maar ikzelf wil gewoon niet met zo'n mensen omgaan..ofja, voel me er niet op mijn gemak bij.
Wat ik me dan ook afvraag: als zij gebruiken waar jouw vriend bij is, hoe sterk is jouw vriend?
vader is dood, en moeder blowt zelf ook.

en is vroeger verslaafd geweest,

het zit dus eelijk wel een beetje in de familie denk ik
@mac123

mijn vriend heeft een uitglijder gehad een half jaartje terug, maar dit vond hij zelf zo erg dat hij hulp bij de ggz heeft gevraagt.

hij volgt nu een of andere training daarvoor, omdat hij het zelf ook niet meer wilt.

maarja, ik blijf wel bang dat dit weer gebeurt natuurlijk
Wel oppassen dat je niet in de rol van Florence Nightingale terechtkomt, hoewel dat er niet op lijkt.
Ik zou zelf niet naar mensen willen die voor mijn neus blowen en/of coke snuiven. Dus dat vind ik niet gek.
Je hebt je grenzen en zou daar naar luisteren. Ik ben zelf ook behoorlijk tegen drugs, maar alcohol is ook drugs, daar hoor je nooit iemand over.

De overheid vangt daar zoveel geld voor en is zo ingesleten in onze maatschappij dat je er niemand over hoort.

Ik weet niet wat slechter is, alcohol of een joint.

En geloof me, ik heb nog nooit geblowd. Ik rook niet eens.

Ik ben gewoon bang voor de gevolgen van drugs en dus ook wiet of hasj en drank doe ik amper.

Ik zou niet tussen je vriend en zijn broer gaan staan. Zeker niet omdat die familie zo ligt zoals je beschrijft. Als je samen wilt gaan spreek dan op neutraal terrein af. Restaurant/bioscoop/koffiebar ofzo.
Anders spreek je ergens openbaar af met broer en vriendin. Dan kunnen ze niets gebruiken en wie weet wordt het zowaar gezellig. Of komen jullie dichter tot elkaar. Het is de enige familie die hij heeft en ze hebben een heel goede band.

Ik denk zelfs dat je er meer mee wint om te proberen om met zwager en schoonzus om te gaan. Je kan het altijd proberen.
bedankt voor de reacties!!

ik begon al aan mezelf te twijfelen, dat ik me aanstelde of dat dit iets raars was.

ben blij dat er meer mensen zijn die zo denken.

thx!!
als je zelf zo tegen drugs bent is dit spelen met vuur lijkt me....
In het openbaar word er echt wel gebruikt hoor. Neem dat van mij aan. Als je het eenmaal zelf flink gedaan heb weet je exact hoe of wat.

Niet vertrouwen is het slechtste wat je kan doen. Maak het wel duidelijk dat je er echt geen trek in heb en eerlijkheid boven alles stelt. Herhaal dat vaak genoeg.

Ik heb zelf zowat de gehele lijst 1 en 2 afgewerkt en niets of niemand had me er echt af kunnen houden. Totdat daar een zeker buitengewoon knap persoon in beeld kwam. Toen wou ik het zelf.
Ik heb inderdaad al vaak tegen hem gezegt dat ik eerlijkheid het allerbelangrijkste vind, en het feit dat hij er over zou liegen erger vind dan gebruiken.

Maar dat hij nu niet gebruikt ben ik eigelijk wel zeker van...toen hij onveer half jaartje terug een 'uitglijder' had, heeft hij me dat verteld.

hij was echt van slag toen, en heeft meteen de dag erna 'hulp' gezocht.

dat schept weer een beetje vertrouwen, maarja... TOCH blijf ik die twijfel wel een beetje houden.

heb er gister met vriend over gepraat, en aangegeven dat ik niet mee wil naar broer thuis, maar dat ik er wat meer voor open moet staan om af te spreken op openbare plekken.
hmmm, snuiven en dealen......wat een toekomst...

Ik blow zelf ook wel, maar de rest wil ik nergens in mijn buurt hebben, dus vermijd ik mensen die daarmee bezig zijn.

Wel frappant, dat jij niks gebruikt maar samenwoont met iemand die wel gebruikt en de hele familie ook.

Als iemand anders z'n probleem jouw probleem wordt, ben je mischien codependant.

"Iemand met codependencyproblemen herken je soms aan het gedrag van iemand die bijvoorbeeld te veel, en vaak ongepaste, zorg toont voor de problemen van anderen, niet noodzakelijk in de context van een verslaving."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Codependent

Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven