Duitse wegen gevaarlijk(er)?

25-04-2010 17:04 54 berichten
Ik wilde binnenkort een tripje maken naar Duitsland en met de auto gaan. Nu raden mijn zussen het af, omdat het veels te gevaarlijk zou zijn op de Duitse autowegen en ze het niet veilig vinden.

Ik heb 2 jaar mijn rijbewijs en ik vind zelf dat ik goed kan rijden. Ik rijd ook regelmatig.

Weet niet of het uitmaakt, maar mijn zussen hebben geen rijbewijs

Maarre, hebben ze gelijk? Zouden jullie het mij ook afraden?
Zolang je meerijdt en niet met 100 km/u op de linkerbaan blijft hangen is 't geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je zussen ongelijk hebben.

Ik heb mijn eerste rijervaring opgedaan op de Duitse snelweg trouwens Rijbewijs gehaald en direct dezelfde dag naar Italië gereden met vriend.

Op stukken waar geen snelheidsbeperking geldt zou ik wel ff een keertje extra in je zijspiegel kijken voordat je gaat inhalen.
Je kunt prima in Duitsland rijden, maar er zit wel een flink verschil in linker en rechterbaan. Rechts rijden ze 'langzaam', links razen ze je zo met 180 voorbij. Dat is beste lastig soms, maar verder geen problemen daar hoor.
Ik weet niet waar je zussen gereden hebben maar als je in nederland in de spits rond amsterdam rijd vind ik het veel gevaarlijker.

Wij zijn toen we net ons eerste autootje hadden naar zuid duitsland gereden. Of eigenlijk ik want mijn vriend had toen nog geen rijbewijs.

Je moet ff opletten met borden lezen. Het is in vergelijking met nederland een beetje anders welke plaatsen ze aangeven op de borden boven de snelweg. Vaak de 'laatste'stad aan de weg ipv de eerstvolgende grote stad zoals in nederland gebruikelijk is.

Gewoon doen en niet bang zijn, wel netjes rechts rijden.
Is niet gevaarlijker, je moet alleen rekening houden met 2 dingen:

in en uitvoegstroken zijn regelmatig een stuk korter en op de snelwegen wordt soms ongelooflijk hard gereden, dan kan iemand die nog ver weg is in je spiegel heel snel dichterbij komen en ook dat je niet schrikt als je plotseling "zoef" naast je hoort.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:summerbreeze21 schreef op 25 april 2010 @ 17:07:

Op stukken waar geen snelheidsbeperking geldt zou ik wel ff een keertje extra in je zijspiegel kijken voordat je gaat inhalen.Precies! Gewoon extra opletten.
2x
quote:jasmine schreef op 25 april 2010 @ 17:09:

in en uitvoegstroken zijn regelmatig een stuk korterO ja ze zijn ook niet vies van 90 graden bochten in de uitvoegstrook (direct na het 'uit' bord).
Eens. Let goed op want als er bij een uitrit 60 km/uur staat, moet je geen 80 rijden. En kijken veel vaker dan normaal in je achteruitkijkspiegel, snelheidsverschillen zijn veel groter. Overigens zou ik als je niet heel zeker bent zelf niet harder dan 140 gaan.
Duitsers rijden beter dan Nederlanders.
Als het kan, vermijdt het roergebied in de spits.
Is prima te doen, maar als je in de meesyt linkerbaan rijdt, hou rekening met hele snelle bestuurders. Niet te lang blijven hangen dus. verder is het echt niet gevaarlijker dan in NL hoor.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ben ik benieuwd waarom jouw zussen van mening zijn dat het er gevaarlijk is. Zelf veel rij-ervaring daar, of gehoord dat de zuster van de kapper van de buurvrouw het best wel anders vond, die andere borden enzo?
Ik vind de Duitse wegen juist veel fijner rijden. Niet zo veel gestresste figuren op een kluitje
Niets aan de hand hoor. Rij er veel en het enige dat mij eigenlijk opvalt is dat je inderdaad na een afslag vaak een hele scherpe bocht hebt en dus niet met 80 in de bocht moet duiken. Ze ritsen iets anders vind ik: ze ritsen vanaf de strook die de snelweg opkomt liever achter je in dan voor je. Maar dat merk je snel genoeg, als ze inhouden geef jij dus wat gas bij zodat ze achter je kunnen invoegen.

Niet teveel links rijden als je zelf niet zo hard rijdt ow en vaak staat er een max snelheid maar die is dan gebonden aan slecht weer "bei nasse" of bij bepaalde tijden bv 22.00-06.00
quote:Dhelia schreef op 25 april 2010 @ 17:30:

Ik vind de Duitse wegen juist veel fijner rijden. Niet zo veel gestresste figuren op een kluitjeDat dus en volgens mij treedt de politie daar ook een stuk strenger op.
Ik vind die Duitsers een stuk beschaafder rijden. Harder, maar zelfs als ze inhalen, bumperkleven ze niet zoals Nederlanders dat kunnen doen.
Peas on earth!
quote:twompie schreef op 25 april 2010 @ 17:31:

Ze ritsen iets anders vind ik: ze ritsen vanaf de strook die de snelweg opkomt liever achter je in dan voor je. Maar dat merk je snel genoeg, als ze inhouden geef jij dus wat gas bij zodat ze achter je kunnen invoegen.

Zo zou het in NL ook moeten gaan. Het is immers een voorrangsweg waar je op rijdt. Ik vind het zo enorm onbeschoft als je zelf met 120 komt aanrijden en degene die de snelweg op komt (en er is gewoon voldoende ruimte) zijn/haar auto er met 70 á 80 km voor gooit. Echt zo asociaal.

Ben wel benieuwd waarom je zussen de wegen in Duitsland zo gevaarlijk vinden? Ik vind ze goed te doen. Je moet idd wel je spiegels goed in de gaten houden. En op heel veel wegen mag je uberhaupt niet meer onbegrensd hard rijden.
Ze (of beter, we) hebben veel meer 3-baans wegen. Op de rechtse rijden vrachtwagens (80), de middelste wordt voornamelijk gebruikt voor de middenmoot (120) en de linkse door de haasthebbers (140>).

Op de meeste 2-baans wegen geldt meestal een maximumsnelheid.

Niks engs aan hoor. ´t Is bijna hetzelfde.

Oh, het is wel handig om te weten hoeveel km je nog ongeveer kunt rijden met de nog aanwezige benzine. Want er zijn wat minder tankstations langs de weg, als je er eentje nadert staat er meestal een bordje, volgende tankstation is nog ... km. Als dat 100 km is en je hebt nog 5 liter, dan is het dus verstandig om daar niet op te gokken.
Wij gaan volgende week op vakantie naar Hongarije en ik verheug me nu al op het moment dat we de grens over gaan. Ik vind Duiters zoveel prettiger in het verkeer en dan heb ik geen rijbewijs en zit er dus alleen maar naast! In Nederland rijd men vaak veel slechter en asocialer.
Thanks voor alle reacties!!

Dat bevestigd een beetje mijn beeld van de Duitste snelwegen: ze rijden wel hard, maar zolang je meerijdt, goed oplet en extra kijkt, is er niets aan de hand.

Ik denk dat mijn zussen mij nog steeds zien als het "kleine onverantwoordelijke zusje". Daarnaast neem ik ook ons kleinste zusje mee van 12. Denk gewoon dat ze het niet vertrouwen
Ik denk dat het centrum van Amsterdam Maastricht gevaarlijker is dan de Duitse snelweg hoor. En als je de mogelijkheid hebt om op zondag te rijden kun je je zussen geruststellen, dan rijden er namelijk geen vrachtwagens.

Wat ik persoonlijk dan weer minder gevaarlijk vind dan automobilisten met sleurhut. Vrachtwagenchauffeurs hebben veel meer ervaring dan de gemiddelde vakantieganger.
Waarom wordt Amsterdam toch altijd overal bijgehaald als voorbeeld van onveiligheid? Ik denk dat het centrum van Amsterdam helemaal niet gevaarlijk is. Als je maar goed oplet. Dat geldt ook op de Duitse snelweg, zoals anderen al zeggen.

Het centrum van Amsterdam, of de ring for that matter, lijkt mij veel veiliger dan al die provinciale wegen, waar mensen rijden als gekken, inhalen waar het niet kan, en er tegelijkertijd ook tractoren en fietsers moeten oversteken.

Zo, dat was mijn spreekbeurt over verkeer in Amsterdam
Het is ontzettend gevaarlijk op de duitse snelwegen!! Vooral met van die overmoedige hollandse westerlingen die eindelijke eens een keertje het gaspendaal kunnen indrukken van hun leasebak en niet aan de kant gaan als ik er met mijn giga bak aan komen rasen (statt reisen) en vrolijk naar ze blink. Hup naar rechts en daar blijven graag.

En Amsterdam is maar een geitenkeutel in vergelijking met München, Berlijn, of een willekeurge stad met autobahn om de stad heen.

Gewoon lekker rechts rijden en je hebt nergens last van. Cruisecontrol op 120 en je bent in een paar uurtjes in Basel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven