Duitse wegen gevaarlijk(er)?

25-04-2010 17:04 54 berichten
Ik wilde binnenkort een tripje maken naar Duitsland en met de auto gaan. Nu raden mijn zussen het af, omdat het veels te gevaarlijk zou zijn op de Duitse autowegen en ze het niet veilig vinden.

Ik heb 2 jaar mijn rijbewijs en ik vind zelf dat ik goed kan rijden. Ik rijd ook regelmatig.

Weet niet of het uitmaakt, maar mijn zussen hebben geen rijbewijs

Maarre, hebben ze gelijk? Zouden jullie het mij ook afraden?
Alle reacties Link kopieren
Mmm...reed 1 jaar geleden nog door Duitsland, en kan me niks herinneren van "gevaar".... en kwam heelhuids in Zürich aan. Juist fijn, geen bumperkleverij ( waar ik me aan dooderger).

België is inderdaad veel gevaarlijker; rare invoegstroken, slechte of geen bewegwijzering, vreemde snelheidslimieten, slecht tot zeer slecht wegdek en ga zo maar door.
Het is erg fijn rijden in Duitsland. Niet alleen vanwege de goede wegen, maar vooral ook omdat de Duitsers goed kunnen rijden. En daarmee bedoel ik vooral dat de Duitsers gevaren goed kunnen inschatten en zich vooral ook aan de regels houden. Ik heb het nog maar zelden meegemaakt op de Duitse wegen dat de Duitsers zich niet aan de maximum snelheid houden bijv. En bij slechte weersomstandigheden zullen ze altijd hun snelheid aanpassen.
De enigen die gevaarlijk zijn op de autobahn zijn Hollanders met hun sleurheutten en Nur Links mentaliteit.

En het is cliché maar het is ook zeker waar. Rijdt je lekker met 140 komt er opeens een geel nummberbord bumperkleven en maar gebaren maken.

Zo'n hekel aan (en ja, ik rijd in een auto met Duits kenteken).
Ja, aso's die Hollanders in het verkeer....het kleven is dan wel het ergst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven